Nagranie z XVII sesji Rady miejskiej w Ryglicach

Zapraszam do obejrzenia nagrania z XVII sesji Rady Miejskiej w Ryglicach

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Permalink do tego artykułu: https://lepszeryglice.cba.pl/nagranie-z-xvii-sesji-rady-miejskiej-w-ryglicach/

95 Komentarzy

Skip to comment form

    • Ciekawski on 29 stycznia 2012 at 22:56
    • Odpowiedz

    Ja mam pytanie co to za blondi siedzi w tym samym rzędzie co pani burmistrz, po jej prawej ręce i czy dała by się wyrwać na spotkanie integracyjne?

    • niezadowolony on 10 stycznia 2012 at 16:32
    • Odpowiedz

    Pan Radny A.J. prowadził swego czasu bloga, na którym pisał o działaniach rady i burmistrza (podobnie jak teraz na tym blogu się pisze). Bardzo dobrze, że tak pisał, śledził, informował i bardzo dobrze, że teraz jest ktoś, kto to robi, choć nie jest radnym. A.J. podnosił w moim i nie tylko moim mniemaniu standardy demokratyczne i wielu, wielu w to uwierzyło. Dziś już nie ma bloga. Prowadzący bloga spoczął na laurach ? Dlaczego ? Odp. dlatego, że blog poprzedni był jedynie narzędziem do przejęcia władzy. I to nie jest ok. Bobry pracują.

    • doDDzTR pisze: on 9 stycznia 2012 at 22:36
    • Odpowiedz

    masz coś przeciwko zwykłym ludziom , przeciętnym mieszkańcom tego miasteczka to wyjedz na Wyspy Szczęśliwe.Jednak darmowe szkolenia , różnego typu zajęcia przechodzą nam boczkiem bo nie ma kto się postarać , nie ma kto napisać bo roboty dużo, obowiązków mnóstwo wszyscy ciężko pracują -cały urząd przepracowany !!!!wiesz ile osób by skorzystało z każdej formy dokształcania- bo jest taka bardzo silna potrzeba rozbudzona w świadomości ludzi ale nie ma możliwości -przynajmniej nie u nas!!!!! Sprawdź jak to wygląda w innych Gminach a potem komentuj. Kapitał ludzi kapitał bezcenny , pieniądze leżą na ulicy ale nasi urzędnicy śpią-robią konkursy szopek bożonarodzeniowych, stawiają świecące anioły ,organizują konkursy pieśni religijnych w kółko to samo i to samo .A Nowa Jakość wykiwała nas wszystkich bo do niczego nie jest przygotowana kompletnie i może nawet nie kuma co to programy unijne i jakich przeróżnych dziedzin mogą dotyczyć.Skazani jesteśmy na ……brak kompetencji władzy i tyle.

    1. Podoba mi się jedno zdanie i jest ono zasadnicze dla tej całej dyskusji aby być precyzyjnym skopiuję “wiesz ile osób by skorzystało z każdej formy dokształcania- bo jest taka bardzo silna potrzeba rozbudzona w świadomości ludzi” No tak rozbudzona potrzeba tak samo jak rozbudzone zostały nasze nadzieje na Nową Jakość niestety zarówno ta jak i nadzieja że takie szkolenie do czegoż się przyda to utopia. Brak jakichkolwiek walorów turystycznych, brak zabytków, brak zbiornika w Joninach który dawał pewne nadzieje i szanse na turystkę w naszej gminie to brak możliwości rozwoju. Brak możliwości to stopniowy odpływ mieszkańców i pogłębienie tego braku z braku ludności. Co czeka nasza gminę? Z takim podejściem władz które chyba już czuja temat planując inwestycje w cmentarz stopniowe starzenie i wymieranie gminy.

    2. Wow juz mam się wynosić? bo ośmieliłem się zwrócić uwagę “zwykłym ludziom” ze głównym organizatorem szkoleń są Urzędy Pracy a nie Urząd Miasta, ze po pieniądze (o których zresztą piszesz) najlepiej sięgnąć samemu i dla siebie a nie czekać aż zrobi to za ciebie ktoś inny. Tym bardziej że fundusze są juz na wyczerpaniu.
      Oczywiście popełniłem straszną gafę bo nie obsmarowałem nikogo w moim wpisie no i cholera ośmielam się być szczęśliwy bez konieczności wyjazdu na wyspy szczęśliwe

        • szanowny DDZ on 10 stycznia 2012 at 17:19
        • Odpowiedz

        Jednak się mylisz bo szkolenia są o różnej tematyce i rożnych specjalnościach i samemu za takie szkolenia trzeba wyłożyć dużą kasę a gdyby GOPS czy GOK obronił projekt mogłoby skorzystać wiele osób czy przedsiębiorców i wszyscy byliby szczęśliwi-koordynator by zarobił a uczestnik zaoszczędził 500-1500 zł .Indywidualna osoba nie może samodzielnie złożyć wniosku niestety! I nie mów ,że takie szkolenie czy kurs nie jest pomocne przy poszukiwaniu pracy czy w samej pracy czy prowadzeniu działalności.

  1. Nie wiem, czy aby nie jest tak ,że p. Burmistrz przetrwa sobie te 3 latka jescze, a za nierozwuj gminy trzeba bedzie obarczyć, w jej mniemaniu i nie tylko jej, radnych bo to radni są od pomysłów i dawania wytycznych burmistrzowi. Poniewaz rada raczej nie tryska pomysłami na gmine więc stoimy i bedziemy stać w miejscu. Obym sie mylił.

    1. Rozwój danych miejscowości i gmin zależy od mieszkańców w pierwszej kolejności. Dzisiaj to mieszkańcy lub przedsiębiorcy z zewnątrz otwierają firmy i tworzą miejsca pracy. Gmina ma im tylko pomagać, a nie ich zastępować.
      Gmina ma swoje zadania popatrzcie do ustawy samorządowej.
      U nas brak jest ludzi z kapitałem, którzy otwarliby własny biznes, lub zechcieli zainwestować bo znajdujemy się na uboczu tak zwanych szlaków handlowych czyli dróg, choćby wojewódzkich. Tak na prawdę to część tego biznesu jest w przemyśle drzewnym. W ilu domach prowadzi się taką działalność?
      I cóż więcej w tym temacie, gmina robi swoje, a reszta zależy od ludzi czyli nas wszystkich.
      Każdy może spróbować zrobić biznes plan jeżeli ma pomysł na zarabianie w naszej gminie pieniędzy.
      Pomoc z gminy no cóż – droga, kanalizacja, wodociąg czasowe zwolnienie z podatku i inne sprawy prawne, a pieniądze albo własne albo z banku bo gmina ma ale na inne wydatki, a nie na pomoc w prowadzeniu firmy.
      Więc nie narzekać tylko działać bo jak widać głowy co niektórzy mają gorące, a to i dobrze.

      1. całkowicie zgadzam się z przedmówcą i “serdecznie gratuluję” tym którzy złożyli swój los w ręce jakiejkolwiek władzy w tym kraju i czekają na prace, dobre zarobki nic nie robiąc. Fundusze unijne dały możliwość rozwoju wielu mikroprzedsiębiorstwom , wystarczyło z nich korzystac. Ciekawe ilu mieszkańców Ryglic startowało np w projekcie kapitał ludzki. Znam sporo ludzi którzy poświęcili rok dostali 40 000 zł bezzwrotnej dotacji i zastartowali z małym biznesem. Ale tu jak widzę geografia jest ogromną przeszkodą i nastawienie że tu się nic nie da. Oj ludzie ludzie
        Co do Skrzyszowa to chyba nietrudno wydedukować że miejscowości położone w pobliżu większych miast zawsze będą miały lepiej. Tak jak Wieliczka, Tyniec czy Skawina są dzisiaj w zasadzie “Krakowem+” z cenami gruntów i nieruchomości charakterystycznymi dla miast tak samo Skrzyszów jest prawie dzialnicą Tarnowa tak więc co tu porównywać.
        Jak widzę krytykantów, wizjonerów i pomysłodawców sporo tylko najlepiej to pisać i mówic a robić to niech juz kto inny robi.

        1. No no. Na początek rozwińmy podpis “DDz TR” należy czytać jako Doradca z Tarnowa widać nie wiesz nic o uwarunkowaniach naszej gminy skoro piszesz to co piszesz. Po pierwsze mały biznes? Jaki ? Kolejny sklep? Czy może siłownia do której nikt nie pójdzie jak trzeba będzie zapłacić, czy może zakład fryzjerski? A może budowlanka? No czego w naszej gminie brakuje? Podpowiem ci brakuje ludziom pieniędzy na codzienne zwykłe życie. A gmina cóż, nawet tutaj preferuje się obcych, Chrząszcza, Chmurę, Jałochę, a ostatnio mówi się że w naszej gminie ma pracować pan Jakub Kwaśny. Gmina przede wszystkim powinna stwarzać możliwości poprzez strefy ekonomiczne ulgi podatkowe ale również gdy tego wymaga dobro mieszkańców poprzez tworzenie miejsc pracy dla ludzi. Tutaj znów wychodzi na pierwszy plan beztroska naszych władz które zlikwidowały ZGK który przekształcony mógł dalej funkcjonować i dawać zatrudnienia a wypłaty w takiej spółce są przecież za prace nie za bycie pracownikiem.

          1. hehe nie mam nic wspólnego z Tarnowem kompletnie nie ta droga :). I właśnie zobacz Izydor co piszesz i co pisze kolejny anonim poniżej. Wszystko przez pryzmat gminy, odpowiedzialnosci zbiorowej – rozliczajmy gminę z tego co ma robic dla otoczenia ale darujcie sobie biadolenie ze ktoś wam zgotował waszą biedę. Czasy kołchozów dawno mineły.
            Izydor masz rację sklep, siłownia, zakład fryzjerski teraz nawet jakbys chciał to nikt Ci na taki biznes grosza nie da. Dlatego o to chodzi żeby wymyślić coś co ma parcie na dotację a co ma? ochrona środowiska, wspieranie kultury regionu, podnoszenie kwalifikacji, projekty R&D. Wybrał się z was którys biadolących na DARMOWE DARMOWE DARMOWE kursy, szkolenia, studia podnoszące kwalifikacje i umiejętności i wzbogacające cv??? Pewnie nie bo na ryglice.pl nie napisali że można

              • ryglice on 9 stycznia 2012 at 21:49
                Author

              DDzTR piszesz ” coś co ma parcie na dotację a co ma? ochrona środowiska, wspieranie kultury regionu, podnoszenie kwalifikacji, projekty R&D. Wybrał się z was którys biadolących na DARMOWE DARMOWE DARMOWE kursy, szkolenia, studia podnoszące kwalifikacje i umiejętności i wzbogacające cv??? Pewnie nie bo na ryglice.pl nie napisali że można” Dziś nie jest sztuką dostać dofinansowania czy to z programów Unijnych czy np. z fundacji Batorego. Dziś sztuka jest znaleźć taki pomysł który da stały i w miarę pewny dochód. Piszesz ochrona środowiska, a to chyba bardziej kompleksowo dla gminy niż dla indywidualnego mieszkańca, wspieranie kultury regionu jakoś nie widzę przełożenia na zrobienie na tym biznesy przez Kowalskiego czy Nowaka zamieszkującego naszą gminę. Podnoszenie kwalifikacji ,kursy, darmowe czy nie, organizowane są dla mających czas w godz 10-14 studia, podnoszenie kwalifikacji, wszystko prawda ale tylko wtedy gdy nie gonisz za każdą złotówką bo nie starcza od wypłaty do wypłaty. Wszystko to jest proste i oczywiste , niestety tylko wtedy gdy masz pewną pozycję, lecz gdy stoisz pod ścianą, nie ważne czy już stoisz z rękoma do góry, czy jeszcze nie, to wtedy myślisz tylko by zarobić i godnie żyć.

          2. to samo pisaliśmy za rządów Karasiewicza to Jezior grzmiał,że to Burmistrz zamiast stawiać pomniki emigrantom to powinien stworzyć w Gminie warunki i nowe miejsca pracy. Teraz nagle to nie zależy już od burmistrza?Od dawna wiadomo,że tu bieda piszczała i piszczy i zdolniejsi stąd muszą uciekać bo tylko praca w marketach czeka i ewentualnie dla wybranych ( nie koniecznie najlepszych)w budżetówce.Dzisiaj jeden Bóbr mówił ,że nawet miał propozycje pracy w tej tzw budżetówce ale honor swój ma i stać go na więcej nie pójdzie na ludzkie języki jako protegowany, znienawidzony z zazdrości przez innych mieszkańców. Bo my bobry wzięli sprawy we własne ręce znaczy zęby i budujemy tamę.Co wy na to? Jak skończymy zaczniemy produkcję taczek bo się przydadzą.Najpierw powozimy zdrajców -Jeziora ,Wojtanowskiego, Papugę i innych.Następnie powozimy nieudaczników -ciekawi jesteśmy jaka kreacja pasuje na taki powozik?

          3. Do Jakościomierza – owszem jeszcze dwa lata temu można było dostac dotację nawet na sklep spożywczy natomiast teraz gdy fundusze są na wykończeniu są preferowane branże i teraz faktycznie trzeba ruszyć glową żeby coś sensownego wymyślić. Ja swego czasu opracowałem mozliwosci zagospodarowania odpadów przemysłowych i nie miałem problemów z przekonaniem komisji do swoich pomysłów – proste metody z niską skalą inwestycji – jednoosobowe działanie. Co do szkoleń to nie masz racji bo zdecydowana większość odbywa się w weekendy trzeba tylko przemóc sie i poświecić troche wolnego czasu i samemu dać sobie szanse na godne życie. Gonienie za złotówką nie daje szansy na godne życie tylko na wegetację natomiast podnoszenie kwalifikacji umozliwia pozyskanie godnych zarobków. Ja nie muszę a ciągle się ucze i szkole kosztem własnego czasu a raczej darowałem sobie oglądanie telewizji kilka godzin dziennie. Jeżeli na tym blogu masz stałych czytelników i uzyskałeś na nich jakiś wpływ to moze przekonaj ich że ich los leży w ich rękach. Tak jak ty zacząłeś pewien projekt długoterminowy i z wykorzystaniem sieci go realizujesz. Rozliczajcie sobie urzędników ze stanu dróg i finansów gminy itp ale stan waszego konta zależy od was.
            co do innych komentarzy ja piszę o projektach indwywidualnych a nie gminnych bo jeżeli mowa o braku pracy i perspektyw to samemu trzeba zawalczyć o swój los. Zreszta szansa tego że kanalizacja czy wodociagi wpłyną na wzrost bezrobocia w gminie jest raczej niewielka.

          4. miało byc zmniejszenie bezrobocia oczywiście

            • Shift do DDzTR on 10 stycznia 2012 at 15:26
            • Odpowiedz

            A my piszemy o projektach, których realizacja jest, czy też może być i powinna być w gestii kierownictwa, włodarzy gminy. Czy tak ciężko użyć klawisza Shift i “ty” napisać “Ty” ?

        2. Jeden wątek tutaj jest ciekawy. Mianowicie pozyskiwanie środków unijnych, ale nie chodzi tutaj o pozyskiwanie środków przez co bardziej przedsiębiorcze osoby. Na stronie gminy można się zapoznać z realizacją funduszy w naszej gminie. Ocena tych działań …? Niech każdy po zapoznaniu sam oceni. http://www.ryglice.pl/page/open/title/Projekty%20w%20trakcie%20realizacji , http://www.ryglice.pl/page/open/title/Zlozone

          1. Przecież są to wnioski jakie składane były jeszcze za Karasiewicza i to nawet tych jak plac zabaw w Zalasowej nie wykorzystaliśmy. Po za tym prawie wszystkie dotyczą szkoły a nie wszyscy jesteśmy uczniami .

          2. No bo to jest tak, że rada , burmistrz powinni coś zainicjować , zasiać pomysł a urzędnicy na bazie tego powinni pisać wnioski. Coś cieniutko na stronce o unii w naszej gminie.

          3. Jeszcze dodam bo “no bo” przeczytałem i ubawiłem się setnie. Dodaj jeszcze ze ksiegowa z urzędu miasta ma ci obiady gotowac a sekretarz gminy dom sprzątać. Jak szukasz programów pomocowych dla osób indywidualnych to poczytaj sobie stronki z URZĘDÓW PRACY i sam wniosek wypełnij bo na tym to polega.
            p.s. a siać to można tam gdzie gleba ku temu właściwa bo na betonie to nawet trawsko nie urośnie

            • do DDzTR on 10 stycznia 2012 at 09:43
            • Odpowiedz

            Chodzi o pisanie projektów gminnych a nie o indywidualne, które jak najbardziej są dostępne. Trochę przesadziłeś z tym sprzątaniem i gotowaniem, ale to chyba po to by odwrócić uwagę.

    • Aleksandra on 7 stycznia 2012 at 13:46
    • Odpowiedz

    korzystam z dobrodziejstwa i oglądam sesje jak wielu zresztą z nas mieszkańców Gminy Ryglice.Cieszę się ,że mamy 3-4 osoby w Radzie którym zależy na ratowaniu honoru i tego co jeszcze da się uratować i chronić przed nieobliczalną grupą kolesiów.Jak mówią osoby,które tu włączyły się w dyskusję nie można w Ryglicach niczego sobie obiecywać i każdy mający jakie kol-wiek możliwości będzie stąd uciekał.Jakieś tam zarobki gwarantuje tu tylko budżetówka ale ile synowych Jeziora czy innych” popchanych” ta Gmina zmieści.Trudno tu też marzyc o rozwoju przemysłu a małe mikro firmy nie dadzą zatrudnienia ambitniejszej młodzieży.Pan Jezior na poważnym zebraniu jakim jest SESJA RADNYCH GMINY opowiada pierdoły ,że panie ……zarabiają chyba 1800 zł brutto a może by Pan sprawdził ile proponuje się dzisiaj magistrom w Krakowie? Powiem Panu nie wiele więcej i też muszą jakoś żyć.A może by Pan sprawdził ile zarabiają nasi mieszkańcy w tych wszystkich “marketach” w Ryglicach i nie tylko a potem zapytał pracodawców czemu tak mało?Za najniższa płacę pracownicy jeżdżą do Tarnowa , do Dębicy, do Tuchowa.Wiem,że to smutne ale takie są realia.W naszej Gminie urzędnicze wynagrodzenia są wyjątkowo wysokie i stąd taki niesmak u pozostałych ale Radny to Radny powinien być obiektywny i znać życie wszystkich mieszkańców. Mój brat z I grupą inwalidztwa otrzymuje 688 zł renty i jak to się ma do zdrowej osoby ,która może dorabiać po godzinach?Zawsze też mogą pokrzywdzone Panie miast pisać do Związków zmienić pracę.Jakoż nie darzę zbytnia sympatia Pani Burmistrz ale jak patrzę jak się spręża przed radą i jak jest traktowana i sama się upokarza to wstyd mi za moich ziomali,że aż tak Jej przykręcili a z drugiej strony no jednak “kto pod kim dołki kopie….”gdzie się podziała ta harda otwarta i kompetentna Pani Teresa? nikt już nie wie.Wszyscy patrzą jak się gotuje chyba do miękka.Pan Wójcik to już chyba odrobił te swoje zobowiązania i może zacznie wreszcie normalnie nie tylko myśleć ale i szczerze mówić ? Kto tak na prawdę wejdzie teraz do gry ? wszyscy czekamy .Może elit-ki wiedza.Przeciętny śmiertelnik widzi ,że coś się zbiera , coś planują, będzie walka
    i to wielka -oby tylko przegranymi były osoby a nie Ryglice tego sobie i Państwu życzę.

    • świetlne anioły on 7 stycznia 2012 at 07:45
    • Odpowiedz

    te świetlne anioły na rynku jak napisano “W Paśmie Brzanki” miały czuwać nad dobrą aurą dla naszej gminy. Jak się okazało nie tylko nie świecą ale i wyłączyły wszystko co świeciło do tej pory (można je porównać do pani Burmistrz prezentacja ok ale reszta co była to trzeba zlikwidować!). Ja również gratuluje mieszkańcom trefnego wyboru

  2. do ano
    nie porównuj gmin pod takim samym kątem
    gdzie w Ryglicach – huty szkła
    -magazyny paliw
    -E 40
    -kolej
    -gazownia itd.
    w Skrzyszowie nie płacisz nawet podatku mieszkaniowego

    1. A u nas przyroda.

    2. To do czego porównać nasza gminę ?
      Napisz bardzo cię proszę

      1. A u nas przyroda + zacofanie+ niekompetencja władz+ wysokie podatki+ gówniane zarobki+brak przemysłu+ brak internetu+brak kanalizacji+brak wodociągów= Gmina Ryglice…. Żyć nie umierać

          • Do anonima z góry tego wątku ... on 7 stycznia 2012 at 00:41
          • Odpowiedz

          Nie chodzi tu o porównywanie bogactwa gmin (bo Ryglice są biedne jak mysz kościelna), ale o działania ich władz. Bardzo się dziwię że się nie domyśliłeś. Gmina Ryglice nie pozyska niczego z takimi władzami jak obecnie. Powiem więcej, jak wszyscy widzicie cały czas traci.Więc o czym tu marzyć? Chyba tylko o szybkim wyjeździe z tej nijakiej okolicy, czego zdeterminowanym gorąco życzę. A choćby i nawet do Skrzyszowa.

          1. Podobno Gmina Skrzyszów będzie tworzyła swój zakład komunalny. To jest właśnie inne myślenie.

    • A co tam u sąsiadów? A no... on 6 stycznia 2012 at 01:57
    • Odpowiedz

    Skrzyszów

    Przemysł i usługi zamiast lotniska

    “Projekt lotniska w gminie Skrzyszów, na terenie Ładnej i Pogórskiej Woli, powstał kilka lat temu. W 2008 roku podpisano w tej sprawie list intencyjny między samorządem Tarnów a gminą, dwa lata później okazało się, że lotnisko powstać nie może, bo zbyt blisko znajdują się potężne słupy sieci energetycznej. Pojawił się więc plan uruchomienia na terenie niedoszłego lotniska gospodarczej strefy aktywności przemysłowo-usługowej.

    Gdy sprawą lokalizacji planowanego lotniska zajęli się specjaliści, okazało się, że lotnisko może powstać, ale trzeba dokonać zmian w przebiegu linii energetycznych – chodziło o ich przesunięcie o ok. 1500 metrów. Trzeba by także wyburzyć kilkanaście domów. Tylko te zmiany kosztować miały od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów złotych. W dodatku nie wiadomo kto miałby za to wszystko zapłacić. Energetycy od razu powiedzieli, że na pewno nie oni. Trudno też sobie wyobrazić, że zdecydowałby się na to potencjalny inwestor…

    Samorząd Tarnowa zaczął więc zastanawiać się na zlokalizowanie lotniska w okolicach Krzyża, Skrzyszów został z planem zagospodarowania przestrzennego określającego kilkadziesiąt hektarów atrakcyjnego gruntu jako działki pod komunikację lotniczą. Na szczęście dosyć szybko udało się znaleźć wyjście z tej niełatwej sytuacji.

    – Szansą dla gminy jest rozwój gospodarczy, więc radni szybko zmienili przeznaczenie terenu z lotniskowego na przemysłowo-usługowy – mówi wójt gminy Skrzyszów Marcin Kiwior –Nasze propozycje terenów pod strefę aktywności gospodarczej obejmują pięć lokalizacji. Tereny, na których planowano dawniej lotnisko są znakomicie usytuowane, w pobliżu autostrady i drogi krajowej. To ważne dla potencjalnych inwestorów, choćby ze względów logistycznych.

    Gmina już opracowała studium zagospodarowania przestrzennego, wyłoniony został też wykonawca planu zagospodarowania. Wszystkie przygotowania potrwają maksymalnie 15 miesięcy.

    – To czas który wykorzystamy także na przygotowanie niezbędnej infrastruktury, gdzie to będzie możliwe. Inwestor łatwiej się znajdzie, gdy będzie miał zapewnione media i odpowiedni dojazd – dodaje włodarz gminy. – Jest spore zainteresowanie inwestowaniem na terenie gminę, są konkretne firmy, które z tymi terenami wiążą swoje plany biznesowe. Głównie są to przedsięwzięcia usługowe i handlowe, ale także produkcyjne. Chyba jako jedyna gmina w regionie nie podwyższyliśmy podatku od gruntów pod działalność gospodarczą, co też jest ważne.

    W Skrzyszowie są przekonani, że stworzenie odpowiednich warunków dla inwestorów przyniesie dosyć szybkie efekty – pierwsze inwestycje spodziewane są już w połowie 2012 rou.”.

    A u Was co? A no wielkie g…… Tak to jest jeżeli na burmistrza zamiast młodego, rzutkiego człowieka wybiera się babcię emerytkę. Macie stracone 4 lata jak w banku. No ale, to przez Waszą szanowmni mieszkańcy głupotę, jak byście nie wiedzieli. Pozdrowienia od sąsiadów….

      • zatroskany Ryliczanin on 6 stycznia 2012 at 09:57
      • Odpowiedz

      Rozwijacie się pięknie i mądrze drodzy sąsiedzi. Może i my skorzystamy z Waszego rozwoju – miejsca pracy itp.

    1. Babcię emerytkę trzeba wysłać na niekoniecznie zasłużoną emeryturę, niech robi swetry na drutach wnukom, a nie udziela się społecznie. Wcześniej radni powinni jej obniżyć pensję o jakieś 75%, za bałagan jakiego narobiła. Wszak wystarczy sporządzić listy mieszkańców i stanąć w jedną niedzielę pod kościołem i zebrać podpisy mieszkańców pod odwołaniem pani burmistrz i po problemie. Może te pozostałe lata jej kadencji nie będą zmarnowane. Jak to mówią baba z wozu koniom lżej… Pani burmistrz z urzędu mieszkańcom lżej…

        • Zaciekawiony on 9 stycznia 2012 at 00:47
        • Odpowiedz

        To jest dobra myśl i niezła idea. Albo się weźmie do roboty, albo kopa w d…. Nie stać nas na finansowanie ignorantki. Trzeba zapoznać się co stanowią przepisy w tej sprawie, a konkretnie o procedurze odwołania burmistrza. Panie Jakościomierzu, może poszperałby Pan w przepisach i uświadomił nas w formie osobnego artykułu jak to działa i jak to zorganizować, żeby wszyscy mieli świadomość o co chodzi.

    • Obserwator on 4 stycznia 2012 at 08:06
    • Odpowiedz

    Czy Andrzej Jezior dba o finanse Gminy czy swoje
    Witam. Nie wiem czy wszyscy blogowicze zauważyli działanie Radnego Andrzeja Jeziora jednego z czołowych przywódców Nowej Jakości. Na XVI sesji Rady Miejskiej słyszymy, że komisja gospodarcza na czele której stoi ów radny obniża środki pieniężne na administrację w Urzędzie Miejskim w Ryglicach. Wynika z tego, że pracownicy Urzędu Gminy nie otrzymają podwyżki, a co gorsza może dojść do redukcji etatów w Urzędzie. Niestety nie zostanie pozbawiony pracy V-ce Burmistrz czy likwidator tylko „zwykły” pracownik urzędu, który zarabia notabene może max 1500,00 netto. Nic w tym niebyło by dziwnego gdyby nie wypowiedz Radnego Jeziora na XVII sesji Rady Miejskiej. Radny na XVII sesji domaga się podwyżki dla personelu pomocniczego w szkołach (dla sprzątaczek – czyli własnej żony). Z całym szacunkiem dla tego zawodu, ale czy normalne jest żeby sprzątaczka zarabiała więcej pod pracownika urzędu, który to odpowiada za wydane decyzje i wielokrotnie tłumaczy się w prokuraturze (między innymi po donosach Radnego Jeziora). Czy odpowiedzialność sprzątaczki jest większa od odpowiedzialności urzędnika? Czy dbając o finanse Gminy Radny nie powinien wnioskować o to, aby firmy zewnętrzne sprzątały szkoły? (pozwoliłoby to na uzyskanie oszczędności)
    CZY NIE MACIE PAŃSTWO WĄTPLIWOŚCI, ŻE RADNY JEZIOR DBA O WŁASNY BUDŻET A NIE BUDŻET GMINY?
    Zapraszam do lektury pod nazwą XVI i XVII Sesja Rady Miejskiej

      • mam pomysł on 4 stycznia 2012 at 11:10
      • Odpowiedz

      Każdy w tej radzie dba o własny budżet, tak samo jak burmistrz i jej doradcy, a sprzątaczki najlepiej oddać do Dorzecza i ogłosić przetarg na sprzątanie. Na pewno będzie taniej, tak jak ze śmieciami, ściekami itd. Wszystkie koszty przerzucić na mieszkańców to i na podwyżki wystarczy dla całej rzeszy urzędników, tych nowych i tych którzy zostali pochowani po kątach i nie wiadomo co robią, oprócz tego że czekają na dobre emeryturki. Może wystarczy jeszcze na ten park koło pani burmistrz.

        • myślący on 4 stycznia 2012 at 19:56
        • Odpowiedz

        mnie najbardziej zastanawia fakt zatrudnienia Chmury w urzędzie bo jak był kierownikiem ZK i zakład zlikwidowali to co on tam robi .Zlikwidowany zakład to i zwolniony kierownik dla mnie to logiczne by było a nie sprzęt do Tuchowa a ludzi do gminy przyjąć,to Połoskowa sama juz nic nie potrafi zrobić ze musi miec tyle doradców i zastępców

    1. Tamten Burmistrz też grzmiał żeby Go nie porównywać ze sprzątaczkami wówczas gdy chciał podwyżkę o ok.2500 zł miesięcznie. Według niektórych sprzątaczka to taki margines, który ma pracować za byle co i nie domagać się niczego. Oj ludzie, ludzie…

      1. Nudny jesteś, jak długo zamierzasz jechać na niechęci do byłego, bardzo skutecznego(historia to oceni) burmistrza. Teraz jest nowe więc koncentruj się na tu i teraz, a jak sam widzisz że jest dziadostwo to albo to oceń albo milcz bo krew się burzy jak ciągle nawraca się do tego co było. A swoją drogą sprzątaczki to osoby mało wyspecjalizowane, na dobrą sprawę każdy kto ma dwie ręce dwie nogi może nią zostać więc nie przeceniaj roli sprzątaczki, a jak ktoś się czuje urażony to niech zainwestuje w edukację wyspecjalizuje się i zmieni pracę.!!!!

        1. ta historia ma u nas oceniać niby .czyżby coś ponadprzeciętnego się u nas dokonało ? no chyba że ten “słynny” pomnik ktoś w poważaniu ma.

          • do Juliana on 4 stycznia 2012 at 21:58
          • Odpowiedz

          Brawo!!! Najlepiej trzymać miotłę i narzekać.Mam sporo ponad 40 i muszę wciąż się dokształcać mimo,że jestem tzw personel średni Niech założą Panie firmę to zarobią w szkole a może i inna praca się znajdzie i kasa będzie.No ale jak się ma “Radnego”to po co się starać a sprawdził za ile inni pracują? swoich tylko widzi a nam zwykłym śmiertelnikom podnieśli ponoć nawet opłaty cmentarne -jakoś o tym cicho a podobno jest się nad czym pogłowić.Będzie drogo bardzo drogo -więc po prostu luksus za nasze pieniądze i pokazanie jak to obietnice wyborcze się spełniają nie wspominając jakim i czyim kosztem.

        2. Jak się wszyscy wykształcą to ciekaw, kto za Ciebie kibel posprząta w biurze?

          1. Jak już wspomniałem mam ręce i nogi więc sam po sobie sprzątam, a w moim miejscu pracy jest zatrudniona firma z zewnątrz, która nie zajmuje się plotami jak wywołane w tej dyskusji osoby, tylko sprzataniem a mojego szefa nie intersują wewnętrzne sprawy wynagrodzenia sprzątaczek tak jak jest to w naszej żałosnej radzie!!!!

        • księgowa on 4 stycznia 2012 at 21:04
        • Odpowiedz

        o ile pamiętam to miał raz na 4 lata ustalone zarobki i żadnych podwyżek. na wszystkiego rodzaju darowizny wyciągał pieniądze z własnej kieszeni , nawet gdy przyjmował gości to płacił ze swoich pieniędzy i żadnego funduszu reprezentacyjnego z gminy nie miał. Nie miał też zastępców doradców , a i papiery jak leżały na rynku to wysprzątał.

          • reporter on 4 stycznia 2012 at 21:48
          • Odpowiedz

          chodząc po Joninach gdzie obecnie trwają wielkie wykopaliska bo robią kanalizacje kilka razy słyszałem od zwykłych ludzi ,mieszkańców,przechodniów ,że Karasiewicz chociażby by zaglądnął z raz bo zawsze go cieszyło jak coś się robiło w Gminie Nowa nawet nie wie co i gdzie się robi.Jedna kobieta wykrzykiwała “mieliśmy dobrego burmistrza to go wywalili i teraz mamy co mamy-nic ich ( czyt. urzędników) nie obchodzi ,o niczym nie wiedzą i nie chcą wiedzieć -prosiłam o pomoc o zmianę planu to mnie do Tuchowa odesłali.To jest maleńki wycinek zwykłych ludzkich spraw. Czasem tak nie wiele potrzeba może wykonać telefon może doradzić?

      • obserwator on 4 stycznia 2012 at 16:58
      • Odpowiedz

      przecież synowa Jeziora tez po wyborach została zatrudniona w przedszkolu,więc ma o co dbac

      1. czy to aby nie prywata -oceńcie sami .robią co chcą w d…e maja nas wyborców co żeśmy im zaufali,a ile się jeszcze słyszy kto ma być przyjety jeszcze za to że robił kampanie Połoskowej.Jezior taki prawy miał być a korzysta z łask dobrodziejki.dziwie sie tylko Wojtanowskiemu że w tej sprawie milczy .ale jest takie przysłowie – z kim przestajesz takim sie stajesz- a szkoda.

        1. tak myślę o Tusku

    2. Oczywiście że to chodzi oto aby się nachapać jak najwięcej, krętacz aż mi ciśnienie skoczyło.

      • siarczan on 5 stycznia 2012 at 10:18
      • Odpowiedz

      Szanowni Panstwo.
      O Jeziorze to szkoda strzepić klawiatury, zawsze uwazalem go za durnia z rozdmuchanym ego i cały czas to potwierdza jak tylko gembusie otworzy.
      Pragnę zwrócić waszą uwagę na to że to nie wina sprzątaczek że ich praca nie wymaga jakichś nadzwyczajnych kwalifikacji. Jest ona jednak bardzo potrzebna i pożyteczna i powinna być godnie wynagradzana. Urzędnik zaś to darmozjad wykształcony za nasze pieniądze (miedzy innymi tej sprzątaczki), który wykonuje pracę nikomu do niczego nie potrzebną, a wręcz szkodliwą dla gospodarki i rozwoju Państwa.
      Uświadomcie sobie również że socjalizmie (taki ustrój obowiązuje w POLSCE I UE) również nic nie ma za darmo. Im ktoś w kampanii wyborczej więcej wam obiecuje to oznacza że więcej od was chce, bo to wy za realizację tych obietnic zapłacicie w postaci wyższych podatków i opłat.

    3. Żona Kumięgi z Lubczy też zatrudniona w szkole jako sprzątaczka. Nie mam nic do tego zawodu bo dobrze sprzątać też trzeba umieć. Ale świat widziany z za brzucha sprzątających może być wypatrzony , a poziom decyzyjny z tej perspektywy żałosny.

      1. decyzyjny-chyba jakiś inżynier zarządzania operuje takimi pojęciami . pod wrażeniem jestem inteligencji i kultury .

      2. Nie wiadomo czy autorowi chodziło o wypatrzenie czy wypaczenie .Czasem jak ktoś już powiedział (M.Twain chyba) lepiej nic nie mówić i uchodzić za głupca niż się odezwać i rozwiać wątpliwości .

    • żałobnik on 3 stycznia 2012 at 22:02
    • Odpowiedz

    szkoda tej naszej pięknej GMINY.oj jejjeje .Stracona kadencja.ojeejjej

  3. zalatuje od Ciebie tandetą w wykonaniu mi jakby znanym? Wiesz ,że wiem ? przeszkadza Ci ten blog -odruch naturalny lepiej otaczać się głupcami :stara zasada i sprawdzona w Twoim wykonaniu też.

  4. Program nowej Jakości przed wyborami…a teraz polityka nowej Jakości to zupełnie dwie różne rzeczy. Wystarczy zobaczyć ile osób teraz pracuje w gminie, ile mamy doradców itd. Czy to normalne jest?? Pamiętam doskonale ludzi z plakatów NW, nie popełnię teraz tego samego błędu przy wyborach. Apropo Lubczy jako mieszkaniec Zalasowej, to mimo wszystko szkoda mi ich…Lubcza zagłosowała na P. Połoska a tam nic sie nie robi- dziwne, ale smutne. Dobrego Nowego Roku wszystkim!

      • Z Lubczy on 4 stycznia 2012 at 15:09
      • Odpowiedz

      Lubcza została oszukana przez Połoskową, która długie lata mieszkała w Lubczy. Nie zapomnimy o tym przy następnych wyborach. O ile Połoskowa będzie w nich startowała, bo to co do tej pory prezentuje, to żenada i kompromitacja. Jak będzie dalej tak sobie poczynała to szkoda wydawać pieniądze na kampanię wyborczą, bo nikt jej już więcej nie wybierze!

  5. Pozyskano prawie 17 mln zł dla Tuchowa a Ryglice ile pozyskały ? WSTYD
    http://www.tuchow.pl/pozyskano-prawie-17-mln-zl-dla-tuchowa/

  6. Zastanawiam się jak określić poziom inteligencji radnych Jeziora i Kumięgi ale nie znajduję właściwego,a w miarę łagodnego, określenia. Przecież w końcowej fazie poprzedniej sesji jest wyraźna mowa o adaptacji pomieszczeń w Lubczy na cele rehabilitacyjne a nie zakupie sprzętu (mówi to sam Kumięga). Wstyd mi za tak ograniczonych ludzi. I co ty Lubczo na to?

    Jezior w kwestii szkół mówi, że umie liczyć. Ciekaw jestem czy policzył straty na tarnowskiem wzgórzu?

    I Panie Przewodniczący Wojtanowski, nie mówi się “włanczam” , “dołanczam” tylko “włączam”, “dołączam”.

    Wszystkieg dobrego w Nowym Roku.

    • A teraz kto cenzorem jest ? on 1 stycznia 2012 at 20:26
    • Odpowiedz

    25 lipca 2009
    Cenzura w Urzędzie Miejskim w Ryglicach

    Na komputerach w urzędzie miejskim w Ryglicach została założona blokada, która uniemożliwia otwarcie mojej strony internetowej. Czyżby aż tak poczytny był mój blog wśród urzędników, że Burmistrz nakazał jego zablokowanie?
    Przecież z mojego bloga można wejść za pomocą linków na wiele ciekawych i pomocnych stron internetowych.
    Czy to może cenzura?
    A może to sposób na rządzenie w myśl zasady “ciemny naród, głupi naród łatwiej nim sterować”
    Fakt jest taki, że w ostatnim czasie spadła ilość piszących komentarze lecz liczba internautów odwiedzających mój blog nie zmieniła się. Wynika to z prowadzonej statystyki przez stronę “blogi polityczne”.
    Kto chce poczytać to i tak się dowie ponieważ dzisiaj niemal w każdym domu jest dostęp do sieci.
    andrzej (11:33)

      • Czytelnik on 4 stycznia 2012 at 15:13
      • Odpowiedz

      Jak widać historia lubi się powtarzać. Za poprzedniego burmistrza też była założona blokada na blog Jeziora. No ale urzędnicy powinni w pracy pracować, a nie przeglądać internet. Choć ostatnio podobno urzędników w UM Ryglice się sporo namnożyło, więc więcej wolnego czasu w pracy mają…

    • A jak potraktowali Grocha na Woli Prawo? on 1 stycznia 2012 at 20:22
    • Odpowiedz

    15 października 2009
    W Polsce prawo ma być przestrzegane

    W Polsce mamy Konstytucję czyli ustawę zasadniczą która w art. 7 mówi “organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa”.
    W Polsce prawo ma być przestrzegane, takie słowa wypowiadane przez osoby publiczne słyszymy ostatnio w mediach.
    Z tego co obserwujemy ostatnio w naszym kochanym kraju to jak mówią tak czynią.
    Ja zadaję zatem pytanie: prawo ma być czy musi być przestrzegane?

    Dziwną rzeczą, a może ewenementem na skalę światową jest u nas interpretacja prawa – ile głów w dyskusji tyle pomysłów na wykładnie. I tu zaczyna się problem bo ja uważam, że tak – ktoś inny, że to samo tylko inaczej i wychodzi interpretacja Kalego – Kali zabrać to dobrze, Kalemu zabrać to źle.
    Podobnie jest w polityce, a także w naszym sądownictwie i administracji.
    Ręce zaciskają się same jak słyszę niektóre wypowiedzi osób obecnie rządzących w zakresie interpretacji prawa.
    Kiedy jeszcze pobierałem nauki jako młody adept administracji to uczono mnie,że podstawowym kodeksem każdego urzędnika jest Kodeks Postępowania Administracyjnego, obecnie rządzący zapomnieli chyba, że ta ustawa jest obowiązująca. Sadzę tak na podstawie ostatnich wydarzeń i “olania” Pana Prezydenta przy zasięgnięciu opinii odnośnie odwołania szefa CBA. Premier wypowiada się, że zasięgał opinii kilku prawników i tu znowu interpretacja na korzyść rządzącego (mam na myśli zasadę pisemności postępowania – art.14 paragr.2 tak aby wyeliminować z akt sprawy to co Prezydent napisze bo się już wypowiedział.
    Mnie uczono, że kolejność zapisów w danej ustawie jest najważniejsza czyli najpierw paragraf.1 który mówi: “Sprawy należy załatwiać w formie pisemnej”.
    Wspomnę tu o wypowiedzi Marszałka Sejmu, Osoba która odpowiada za tworzone w Polsce prawo.O zgrozo!
    Należy tu przytoczyć art.8 wspomnianej wyżej ustawy, który mówi o zasadzie pogłębiania zaufania obywateli cyt:
    “Organy administracji publicznej obowiązane są prowadzić postępowanie w taki sposób, aby pogłębiać zaufanie obywateli do organów Państwa oraz świadomość i kulturę prawną obywateli”.

    Ostatnie wydarzenia skłaniają mnie do zadawania kolejnych pytań: Dokąd my jako kraj zmierzamy?
    Czy prawo jest tylko dla rządzących?
    Czy takie postępowanie nie prowadzi do anarchii?
    Jak my pokazujemy młodym ludziom nasz kraj?
    Słowa te wypowiadam jako osoba w średnim wieku, która pamięta dobrze lata poprzedniego systemu.
    Podobnie jak rządzący przeżywałem bunt młodzieńczy i nie podobał mi się system w którym zaczynałem funkcjonować.
    Podobnie jest teraz z młodymi ludźmi, którzy zaczynają pomiędzy sobą mówić: my z tym musimy skończyć, musimy to zmienić, tak żyć się nie da.
    Czy młodzi doprowadzą do nowego przewrotu?
    Prawo jest prawem i każdy musi go przestrzegać nie interpretować pod siebie bo przykład idzie z góry do samego dołu, a może z dołu poszedł do góry bo u nas w gminie jest podobnie.
    andrzej (09:32)

    • Teraz zapomniał policzyć on 1 stycznia 2012 at 20:16
    • Odpowiedz

    18 grudnia 2009
    Od stycznia wzrost cen za ścieki
    18 grudnia 2009
    Od stycznia wzrost cen za ścieki

    Od 1 stycznia 2010r za ścieki będziemy płacić aż o 50 % więcej.
    Tak drastyczny wzrost cen spowodowany jest tym, że gmina przekazała sieć kanalizacyjną oraz oczyszczalnie ścieków do nowo powstałej spółki komunalnej “Dorzecze Białej” z siedzibą w Tuchowie, a spółka ustaliła nowe ceny
    Z uwagi na to,że w naszej gminie nie ma wodociągu przyjęta jest zasada, że 1 mieszkaniec miesięcznie odprowadza 3 metry sześcienne ścieków.
    W tym roku za taki metr ustalona była cena 4 zł z tego dopłata gminy wynosiła 2zł.
    Zatem mieszkaniec płacił 2zł x 3m = 6 zł.
    W przyszłym roku cena ustalona przez spółkę wynosi 5 zł ,gmina dopłaca 2 zł.
    Zatem mieszkaniec płaci 3 zł x 3 m = 9 zł.
    Jest to wzrost o 50 % co przy wieloosobowej rodzinie daje nie małe wydatki rocznie.
    andrzej (10:03) http://andrzejjezior.blog.onet.pl/Od-stycznia-wzrost-cen-za-scie,2,ID396336437,DA2009-12-18,n

    1. Niestety tak było za Karasiewicza po przekazaniu kanalizacji di Tuchowa

      1. Zapytaj sąsiadów oczyszczalni ścieków w Ryglicach czy chcą rozbudowy oczyszczalni ? Czy wypchać ścieki do Tuchowa?

  7. Inwestycje zaplanowane w budżecie pokrywają się niemal całkowicie z programem wyborczym Nowej Jakości, który to program prezentowany był przed wyborami. Zrealizowanie tych inwestycji pozwoli na to,że 50% zapowiedzi wyborczych z naszego programu już zostanie zrealizowane, ale ten rok to dopiero połowa kadencji rady i burmistrza.
    Inwestycje planowane w poszczególnych miejscowościach przedstawiają się następująco:
    Ryglice
    Kontynuacja remontu spichlerza
    Zamontowanie na budynku przedszkola kolektorów i wykonanie instalacji solarnej do podgrzewania wody
    Budowa chodnika i projekt parkingu przy cmentarzu komunalnym
    Zagospodarowanie stawu przy ul. Tarnowskiej- budowa kompleksu wypoczynkowego
    Budowa placu targowego za remizą OSP
    Remont pomieszczeń w budynku komunalnym przy ul Mickiewicza
    Projekt chodnika przy ul. Tarnowskiej
    Budowa obiektów rekreacyjno – sportowych przy ul. Łyczków
    Budowa kanalizacji Galia Górna i Dolna
    Zalasowa
    Budowa fontanny
    Termomodernizacja budynku zespołu szkolno-przedszkolnego
    Budowa nowego placu zabaw obok budynku szkoły
    Budowa kanalizacji w części północnej miejscowości( od strony Szynwałdu)
    Budowa kanalizacji w stronę Ryglic wraz z likwidacją oczyszczalni ścieków w Zalasowej
    Lubcza
    Budowa chodnika od Centrum w kierunku Nadola przy drodze powiatowej
    Budowa parkingu obok kościoła przy drodze w kierunku szkoły
    Remont i adaptacja pomieszczeń po siostrach zakonnych na potrzeby socjalne
    Wykonanie projektu sali sportowej dla zespołu szkół
    Projekt i adaptacja pomieszczeń na gabinet rehabilitacji
    Adaptacja pomieszczeń mieszkalnych w szkole na potrzeby oświatowe
    Kowalowa
    Budowa kompleksu sportowego Orlik obok szkoły
    Przebudowa i remont pomieszczeń w budynku remizy OSP
    Modernizacja centrum wsi Kowalowa poprzez budowę parkingów i zagospodarowanie terenu wokół remizy OSP
    Budowa kanalizacji
    Joniny
    Budowa Kanalizacji
    Projekt modernizacji pomieszczeń w budynku szkoły (obok sali gimnastycznej)
    Odnowa centrum wsi – etap II
    Wola Lubecka
    Budowa parkingu koło kaplicy oraz chodnika do szkoły w ramach programu odnowa wsi.
    Budowa sali gimnastycznej wraz z infrastrukturą obok szkoły podstawowej
    Projekt oświetlenia przy drodze gminnej na górze Kokocz
    Bistuszowa Uniszowa
    Modernizacja przestrzeni publicznej w ramach odnowy centrum wsi(budowa chodnika, parkingu obok szkoły praz budowa placu zabaw)
    Budowa boiska do piłki siatkowej

    Ponadto wykonywane będą remonty dróg gminnych zgłoszonych do funduszu powodziowego ( które drogi zyskają akceptację funduszu będę informował w późniejszym czasie)
    Zakup tłucznia na drogi i remonty bieżące w tym kopanie rowów będzie wykonywane w poszczególnych miejscowościach w ramach funduszu sołeckiego po uzgodnieniu na zebraniach mieszkańców.

    Ponadto gmina wniesie udziały do spółki komunalnej na budowę kanalizacji według uzgodnień z 2009r
    Dopłacimy do wysypiska śmieci w Tarnowie na które trafiają nasze odpady
    Zakupiony zostanie za dotacją Z PEFRON-u samochód do przewozu osób niepełnosprawnych
    Planowana jest przebudowa drogi gminnej z Kowalowej do Woli Lubeckiej
    Ogółem wydatki na inwestycje n majątkowe planowane są na kwotę
    10 305 774 zł.
    źródło http://andrzejjeior.blog.onet.pl/

    1. Jestem zachwycony planem inwestycyjnym ponieważ jest on kontynuacją założeń do rozwoju gminy już dużo lat wcześniej. O ile na remont spichlerza , budowa kanalizacji Galia Górna i Dolna , budowa kanalizacji i wodociągu w dużej części gminy, odnowy centrów wsi i zagospodarowanie przestrzeni publicznych w miejscowościach oraz odbudowa dróg po powodzi 2010 jest zakontraktowane przez Byłą radę i burmistrza Karasiewicza , o tyle reszta zamierzeń jest bez pokrycia finansowego i z tego nic nie będzie. Kolejne obiecanie gruszek na wierzbie. Ostatnia uchwała budżetu powiatu nie przewiduje dofinansowania gmin. Mamy do czynienia z kolejną ściemą nowej jakości.
      SKĄD PIENIĄDZE MOŻE Z TORUNIA? BO MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA JUŻ NIE DA NATOMIAST W UNII SIĘ SKOŃCZYŁY.

      1. No tak ” ciekawy” a skoro są pieniądze w gminie to znaczy że Gmina nie była zadłużona a to z kolei oznacza że aby dorwać się do koryta Nowa Jakość kłamała.

        1. Zobaczymy co zostanie z tych planów i jeszcze jedno była jakaś powódź u nas znów bo chyba nie wiem o niej. No i ciekawe co MSWiA na to jak wykonano te inwestycje którymi tak szczyci się Połoskowa oby nie trzeba było zwrócić tych dotacji .

    2. co wy ludzie, ślepi? Przeciż to założenie poprzednij władzy sprzed roku

        • do Jurka on 3 stycznia 2012 at 19:58
        • Odpowiedz

        zgadzam sie z tobą w zupełności ,no oprócz remontu budynku przy Mickiewicza w Ryglicach bo to na pewno zasługa Nowej jakości..Wkrótce okaże sie na jaki cel ten budynek zostanie wydzierżawiony .Smiechu to wszystko warte

    3. Po co komuś kolejny pomnik, za kilkaset tysięcy? Tym razem w Zalasowej. Chyba że to wdzięczni mieszkańcy Gminy Ryglice postanowili wybudować już za życia pomnik pani burmistrz za “wielkie zasługi” dla mieszkańców gminy!

  8. Myśląc logicznie nie można zmienić uchwały która zostało uchylona czyli nie obowiązuje bo i po co. A tak właśnie było uchwałą Nr XVII/115/11 z dnia 30.12.2011 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej którą rada podjęła a aby mogła podjąć (nie zmienić) musiała uchylić uchwałę dotychczas obowiązującą co rada uczyniła. W skutek tego uchwały IV /10/10 już nie ma w chwili kiedy podejmuje się uchwałę o zmianie uchwały IV/10/10 obowiązuje uchwała XVII /115/11 gdyż wchodzi w życie z dniem podjęcia. Logika

    1. To oczywiste jakościomierz ma racje skoro najpierw uchylili nie ma czego potem zmieniać. Nie tłumacz bo widać że doda nie ma pojęcia o logice nie mówiąc już o procedurach. Pozdrawiam

      1. Wpis z blogu Jeziora poczytaj ty się nie mylisz ty nie masz problemu z gramatyką.
        Bistuszowa Uniszowa
        Modernizacja przestrzeni publicznej w ramach odnowy centrum wsi( budowa chodnika, parkingu obok szkoły praz budowa placu zabaw )
        Budowa boiska do piłki siatkowej

  9. Równie ciekawa sytuacja jest w drogiej części nagrania czas 00:15:40 gdzie jest głosowanie nad wieloletnią prognozą finansową a w punkcie 4 czas 00:17:40 jest zapis o uchyleniu uchwały IV/10/10 z 31.12.2010r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej. Uchwała ta zostaje jednogłośnie przyjęta, czyli uchwała IV/10/10 z 31.12. 2010r została uchylona i tu ku mojemu zdziwieniu w punkcie 6 porządku obrad, czas 00:18:42 rada podejmuje uchwałę w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/10/10 Rady Miejskiej w Ryglicach z dnia 31 grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Ryglice. Radca nie reaguje komisje opiniują śmiech i totalna kpina z procedur. Nie dziwi fakt że rada została tak wpuszczona w maliny w sprawie sprzętu po ZGK skoro nikt nad tym nie panuje i zmienia się uchwały już nieobowiązujące. Panowie radni więcej powagi nie jesteśmy głupkami a patrząc na to jaką fikcję tworzycie na posiedzeniach rady chybna z takich nas macie .

    1. Gościu wszystko jest ok. tylko Ty nic z tego nie rozumiesz, albo celowo mieszasz

      1. Szanowna Dodo pewnie w głowie masz fakt że za zmianą uchwały budżetowej Nr IV/11/10 musi iść również zmiany Uchwały Nr IV/10/10 Rady Miejskiej w Ryglicach z dnia 31 grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Ryglice. Wszystko się zgadza gdyby głosowanie było przed uchyleniem uchwały co miało miejsce w 17:40 minucie nagrania czyli od tej chwili uchwały Nr IV/10/10 po prostu niema. Co zatem zmieniała rada kilka minut później?

        1. Nauka jeszcze raz nauka drogi jakosciomierzu. Uchwała budżetowa jest jedna jak i uchwała o wieloletniej prognozie. Rada w ciągu roku wprowadza poprawki do tych uchwał. Wprowadzenie poprawek nie polega na tym, że się uchwałę uchyla i wprowadza nową. Uchwała budżetowa jest jedna z jednym numerem i datą przyjęcia. Szkoda, że tak długo już jesteś na sesjach, a procedur nie załapałeś.

  10. Jak bardzo się mylisz w ocenie, posłuchaj radnego Jeziora który mówi o realizacji wyborczych obietnic, sam posłuchaj. Nagranie nr 1 czas 00,32,24 proszę o uwagę zwłaszcza jeżeli chodzi o procent wykonania obietnic co zdanie to inny. Ciekaw jestem jakie wy macie zdanie na ten temat.

    1. No bo mówić jest łatwo. Powiedzieć coś mało kosztuje zwłaszcza gdy się za nic ma własne zdanie a nieświadomi ludzie (wyborcy) niezbyt zainteresowani sprawami publicznymi. Wówczas myszy mogą charcować. No ale jest kot Jakościomierz i myszki czasem popiskują. Ponoć często się naradzają jakby tu ominąć jawność. Próżny tród.

      Nowa Jawność.

      1. Radzę skupić się nad gramatyką (błędy a nie insynuować i snuć domysły

        1. USTAWA
          z dnia 27 sierpnia 2009 r.
          o finansach publicznych
          (Dz. U. z dnia 24 września 2009 r.)
          DZIAŁ I
          Zasady finansów publicznych
          Art. 230. pt. 7. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie może uchylić obowiązującej uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, jednocześnie nie podejmując nowej uchwały w tej sprawie.

          http://www.samorzad.lex.pl/akt/-/akt/dz-u-09-157-1240-u
          Warto poczytać, to nad czym się obraduje a nie gazety tak jak to miało miejsce w czasie czytania uchwały budżetowej na ostatniej sesji.

          1. I co powiedz Dodo na to? Czekamy .

            • Do Dody i innych oponentów on 1 stycznia 2012 at 18:14
            • Odpowiedz

            Jakościomierz bardzo sprawnie potrafi posługiwać się ustawami i przepisami i wciąż się uczy. W tym względzie nie jeden z naszych radnych powinien uchylić mu czoła.

        2. No to ja też radzę to samo anonimowi, który radzi innemu anonimowi – brakuje nawiasu i kropki a i przecinek przed nawiasem by nie zaszkodził. Pozdro.

        3. Nie radź, jak nic mądrego poradzić nie możesz.

    2. 90% wykonanie obietnic Nowej Jakości – tak wynika z wypowiedzi Jeziora czyli nadchodzi czas na zmiany , bo już wszystko zrobione he he.

      1. Trzeba słuchać ze zrozumieniem, do czego odnosi się 90$, a do czego połowa tak zwanych obietnic czy planów wyborczych.

        1. “Zakończenie tego roku to będzie polowa kadencji naszej rady” mówi radny Jezior “jest to budżet który w większości ,prawie w 95% uwzględnia wszystkie punkty komitetu wyborczego Nowa Jakość z którymi wszystkimi tymi rzeczami szliśmy do wyborów i zrealizowanie tego pozwoli praktycznie realizacja w 2011, 2012 na zrealizowanie połowy rzeczy które przedstawialiśmy mieszkańcom idąc do wyborów, my jako radni i pani burmistrz z nami. Słucham , słucham i rozumiem to tak .

          1. Zaznacz pogrubieniem jeszcze słowa: ” jest to budżet który w większości” wtedy będzie Ci łatwiej zrozumieć.

          2. No to w większości czy w 95% ? Albo, albo.

          3. Jakosciomierzu, doszło do tego, ze piszesz teksty które sam komentujesz czyzby zainteresowanie twoim blogiem zmalało?

  11. Nowa Jakość to był blef i ludzie sie na to nabrali. Są na to liczne przykłady. Śledzę sesje z nagrań i jak narazie zapowiedzi z kampanii jakoś sie nie realizują i wszystko wskazuje na to, że nie bedą realizowane. Powód ? Prywata, prywata, prywata.

  12. Dziękuję.

Skomentuj Anonim Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie będzie publikowany.

Optionally add an image (JPEG only)