Oceniamy

 

Tutaj można wyrażać opinie na temat pracy naszych radnych, włodarzy. Którzy radni, zdaniem Państwa powinni zostać na kolejną kadencję, bo dobrze pracują, a którzy nie zasługują na przedłużenie mandatu? Pamiętajmy też o radnych powiatowych. Mamy trzech radnych powiatowych. Może są nowe osoby, które już myślą o kandydowaniu? Niech się przedstawiają.

Osobne miejsce dla tych tematów, po to by opinie o włodarzach były w miarę w jednym  miejscu.

Statystyki Google Analytics nie kłamią – czytelników przybywa.

Adam Zieliński

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Permalink do tego artykułu: https://lepszeryglice.cba.pl/oceniamy/

144 Komentarze

Skip to comment form

  1. Tylko krytyka placu targowego , przyszłego gminnego burku. Jak się uda to będzie bardzo dobra sprawa dla wszystkich. Piękne zaplecze do handlu. Trzeba odpowiednio zareklamować i zachęcić sprzedawców np. niskimi opłatami placowymi lub nawet z początku bez opłata i temat handlu ruszy. handlarka

    1. Będą jaja jak będą jaja a jak te jaja będą kupować to dopiero będzie. Może i tak będzie.

    2. Na Ryglice i Okolice (RIO) info na temat zadłużenia gminy. Tyle płaczu było i jest o te sprawy a widzimy …. co widzimy.

        • bezznieczulenia on 15 grudnia 2013 at 15:30
        • Odpowiedz

        Więc napisz co widzimy to uwierzę, że rozumiesz o czym piszesz.

        1. Widzimy głównie, że straszenie przed wyborami w 2010 zarządem komisarycznym, jak i dziś niemal tym samym się straszy, nie miało i nie ma podstaw. Jeśli się mylę to które dane na to wskazują lub wskazywały ?

            • bezznieczulenia on 15 grudnia 2013 at 20:17
            • Odpowiedz

            Słusznie, żadne dane na to nie wskazywały i nie wskazują. Nowa Jakość z premedytacją wykorzystywała ten argument w kampanii wyborczej w 2010 roku z powodzeniem strasząc mieszkańców komisarzem. Nie powinno się tego również teraz głosić, bo to nie jest prawda. Niemniej jednak 2013 rok jest zarazem ostatnim rokiem kiedy w ten sposób oceniana jest kondycja gminy. Od 2014 roku obowiązywać będzie tzw. reguła wydatkowa, według której – w dużym uogólnieniu -będzie liczony indywidualnie dopuszczalny poziom zadłużenia każdej gminy. A patrząc na wieloletnią prognozę finansową gminy nie jest już tak różowo.
            Mnie zastanawia jednak coś zupełnie innego. Nikt nie mówi o tym, że był i jest dług, który trzeba będzie kiedyś spłacić, że przecież nie można go w nieskończoność przesuwać zaciągając kolejne kredyty na spłatę poprzednich. W ulotkach wyborczych Nowej Jakości zapisano oddłużenie gminy. Zapisano również obietnice inwestycji, a jednego z drugim nie można pogodzić w obecnych realiach i nikt cokolwiek rozumiejący w oddłużenie nie uwierzył. No ale obiecać wszystko można. Spłacanie długów to nieciekawy temat, lepiej go zostawić następcom. I tak to się niestety dzieje we wszystkich gminach.
            Jedno co różni w sposób zasadniczy budżet z 2010 i 2012 roku to bardzo duży wzrost wydatków na administrację. Cóż – obecna ekipa drożej nas kosztuje.

          1. Dzięki za wyjaśnienie.

          2. Po ostatnich aferach ( i tych krajowych i tych lokalnych) społeczeństwo już dojrzało (mam taką nadzieję) i przestało się bać straszaków w postaci zarządów komisarycznych, PiS-u czy CBA. Wyborcy zaczną oceniać dotychczasowe dokonania włodarzy i polityków, będą pytać co zrobili i komu żyje się lepiej.
            Sądzę, że również te oceny przeniosą się na grunt lokalny i dotychczasowi włodarze będą zmuszeni do rozliczenia się z przedwyborczych obietnic.
            Myślę, że niektórzy zakończą swoją karierę po jednej kadencji a ci z dłuższym stażem udadzą się na “zasłużony” odpoczynek bo nowe rozdanie unijnych środków powinny wykorzystywać i nimi dysponować osoby, które się na tym znają.

    • Prężny i Sprawny on 18 listopada 2013 at 20:55
    • Odpowiedz

    Poseł Hoffman z PiS chwali się swoim ponadprzeciętnych rozmiarów przyrodzeniem. Czy to oznacza, że jest to partia Dużych Penisów? A zatem co takiego dużego ma nasza pani? Czy należy to tak rozumieć, że wielkość organu decyduje o pozycji na liście? A jak ktoś ma małego o gdzie ma iść do PO czy PSL a może SLD? Chociaż o nich mówią, że mają 4 litery.

      • wniosek! on 17 listopada 2013 at 10:25
      • Odpowiedz

      Nowa Jakość z Połoskową , Jeziorem , Wojtanowskim i Kuklą cofnęła naszą gminę o 10 lat wstecz likwidując Zakład Komunalny brawo !!!!

      • wyborca on 17 listopada 2013 at 10:55
      • Odpowiedz

      A u nas fosy nie były koszone i roślinność mocno się ukorzeniła (ludzie lasu wiedzą w czym rzecz) i wyrasta nawet z asfaltu. Tak, tak zobaczcie sobie na nowo robione asfalty w wielu miejscach tak jest. Utrzymanie dróg gminnych chyba w gestii gminy. No tak , ale nie ma mocy przerobowych – odpowiadają. Mówią na sesjach – będziemy reklamować jak co. Wykonawca od razu zauważy w czym rzecz i nic nie naprawi.

    • wyborca on 16 listopada 2013 at 08:10
    • Odpowiedz

    Czemu na BIP gminnym nie ma albo nie można znaleźć informacji o umorzeniach podatkowych? Krążą słuchy, że wiele nieprawidłowości sie toczy i po znajomości jest umarzane . Może jaki urzędnik od podatków zapoda namiary na informację.

    • plotka? on 28 października 2013 at 16:09
    • Odpowiedz

    TP ma ponoć tworzyć komitet wyborczy w oparciu o nauczycieli. Obecni radni NJ już w jej ocenie nie sprawdzili się . Prawda li to?

      • plotka? on 28 października 2013 at 16:32
      • Odpowiedz

      I kandydować mają nauczyciele. dopisuje.

      • Anonim on 28 października 2013 at 16:58
      • Odpowiedz

      Jak to mówią, w każdej plotce coś tam prawdy jest. Kłopoty z lokalnością są w NJ , wiadome nie od dziś. Miś Uszatek.

      • Nauczyciele to lenie on 28 października 2013 at 22:14
      • Odpowiedz

      lub wyjątkowo chorowita grupa ludzi. Oczywiście nie wszyscy, są jak w każdym zawodzie wyjątki – uczciwi pracownicy.

      http://www.radiojura.com.pl/nauczyciele-na-l4.html

      http://natemat.pl/34041,19-mln-zwolnien-lekarskich-246-mln-opuszczonych-dni-i-cudowne-uzdrowienia-po-kontrolach-boskie-l4

          • matka on 29 października 2013 at 15:38
          • Odpowiedz

          A rodzice muszą dzieciom dawać pieniądze a to na ręczniki papierowe a to na karton. Przykład szkoła w Zalasowej. Miast dać kasę na takie sprawy to …. Nie kończę bonerwa mam

            • matka druga on 29 października 2013 at 17:07
            • Odpowiedz

            Przedstawienia, występy muzyków po 2 zl, z tego co wim nie tylko jest tak w Zalasowej

            • Ojciec on 29 października 2013 at 21:01
            • Odpowiedz

            ….. mać.

            • Ekonom on 29 października 2013 at 21:26
            • Odpowiedz

            Denerwuje mnie zbiorowa ocena i generalizowanie bo nie wszyscy nauczyciele to lenie , nie wszyscy księża to pedofile i nie wszyscy rolnicy to dobrzy gospodarze , jak i nie wszyscy budowlańcy to pijaki. Patologia jaka istnieje we wszystkich zawodach to wyjątki . Należało by pisać którzy to są i zło napiętnować z imienia i nazwiska ponieważ w ten sposób ucierają się stereotypy , które robią więcej zła niż dobra. Jeżeli w Zalasowej biorą pieniądze na występy lub inne potrzebne lub niepotrzebne bzdury to należy żądać rachunek na piśmie , jeżeli tego rodzice nie egzekwują to znaczy że popierają szarą strefę czyli OKRADAJĄ PAŃSTWO KTÓREGO SĄ OBYWATELAMI OSTATECZNIE SAMYCH SIEBIE. Przyzwolenie na popełnienie przestępstwa jest uczestnictwem biernym co nie zmniejsza oceny moralnej i prawnej. No ale tego powinni uczyć właśnie nauczyciele i księża niestety Oni nie rzadko są beneficjentami tego procederu. Kończąc dobrych i porządnych trzeba doceniać złych i złodziei tępić lecz nie można wszystkich wrzucać do jednego worka!!!!

            • Anonim on 30 października 2013 at 02:29
            • Odpowiedz

            Może też denerwować hołubienie zbiorowe jednej grupy zawodowej a innej choćby budowlańców nie. Ups nauczycieli szkó niepublicznych nagrody omijają szerokim łukiem niczym budowlańców. Widać świętym krowom przysługuje lepszy obrok . Relikt bylego systemu i tyle. •zły jak pies•

            • Anonim on 30 października 2013 at 11:46
            • Odpowiedz

            A na ciuszki dla noworodka po 2 zł również w Zalasowej w szkole? No nie wyszła zbiórka coś.

          • Anonim on 29 października 2013 at 21:22
          • Odpowiedz

          A w naszej gminie jakie były nagrody? Wie kto może i kto je otrzymał? nie w porządku to jest i tyle by jeden miał w takim nadmiarze a drugi zapożyczał się na podręczniki dla dzieci. Końcem lata funkcjonowała reklama w tv – kredyt na wyprawkę dla dziecka. No czy to jest normalne, zdrowe i motywujące? Pomysłodawców tej reklamy tez uczyli jacyś nauczyciele i czego ich nauczyli? Cwaniactwa i TYLE !!! ‘Zły jak pies’

            • Anonim on 29 października 2013 at 22:02
            • Odpowiedz

            Nie do wiary, ale to prawda. Wygooglujcie sobie – kredyt na szkolną wyprawkę.

            http://m.onet.pl/biznes/branze/edukacja,1qgdp

          • No to oceńcie on 30 października 2013 at 00:10
          • Odpowiedz

          Jeżeli obywatel w Polsce czyta, słyszy, że grupami najczęściej korzystającymi ze zwolnień lekarskich L4 są urzędnicy i nauczyciele http://www.hotmoney.pl/Ci-pracownicy-bez-skrupulow-chodza-na-zwolnienia-a29414 Potem czyta, słyszy, że ZUS weryfikuje w dużej liczbie te zwolnienia. Jeżeli obywatel czyta i słyszy, że nagrodami pieniężnymi najczęściej, bo rok rocznie są obdarowywani urzędnicy i nauczyciele właśnie http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/766787,ponad-dwa-miliony-na-nagrody-dla-krakowskich-urzednikow-tylko-za-co,id,t.html no to może mu się nasuwać ogólne podsumowanie, że coś tu jest nie halo, że ktoś na to wszystko musi robić, że ktoś na tą bandę leni zapier… Ktoś, czyli przeciętny Kowalski oraz uczciwie pracujący kolega z branży, czyli urzędnik i nauczyciel również. No tak czy nie?

          Na dobitkę info., z której dowiadujemy się, że urzędnik dostaje nagrodę za fakt, iż nie spóźnia się do roboty i nie chodzi na długie L4. http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/665658,570_milionow_na_premie_dla_urzednikow_m_in_za_punktualne_przychodzenie_do_pracy.html Co to jest???

          p.s.

          Kilka wątków z artykułów:

          W ciągu roku brakowało na terminowe wypłaty dla pracowników szkół niepublicznych, urzędnicy spóźniali się z opłacaniem składek ZUS, obcinane były wydatki prawie we wszystkich dziedzinach.

          A to dlatego, że bonusy przyznawane są również tym, którzy przychodzą do pracy punktualnie czy nie chodzą na długie zwolnienia lekarskie.

          Co ciekawe, liczba absencji chorobowych w prywatnych firmach jest o połowę mniejsza.
          ————
          Nie będzie dobrze, gdy w PL będą się działy takie cyrki. Gdzie się podziała solidarność społeczna z lat 80?

      • ... on 28 października 2013 at 23:20
      • Odpowiedz

      Powinien kandydować sekretarz, wygrałby z pewnością, lecz pewnie nie zaryzykuje. A gdyby nawet i przegral z TP , to co z tego? Zwolni go po wyborach? Za co? Że skorzystam sprawa do kandydowania. Oj u nas to ciemnogrodzie panuje nie liche.

      • Okoń on 30 października 2013 at 18:36
      • Odpowiedz

      Co oni mają w głowach?

      Kilka dni temu brałem udział w dodatkowej rekrutacji na studia do jednej z warszawskich uczelni. Zwykle tego nie robię, ale sytuacja była dość awaryjna, ktoś zachorował, ktoś inny nie zdążył wrócić z wakacji, więc padło na mnie. I muszę przyznać, że było to przeżycie dosyć poruszające i zaskakujące. W rekrutacji wzięło udział 7 osób, w tym 6 dziewcząt i jeden chłopak, wszyscy z roczników 1993 i 1994.

      Wszyscy chcieli zostać dziennikarzami. I teraz uwaga: żadna z tych osób nie potrafiła odpowiedzieć na pytanie, jak nazywa się polski minister finansów.
      Było to dosyć zaskakujące, bowiem w ostatnich tygodniach odmieniano to nazwisko na różne sposoby w związku z tym, że Reuters podał informację, że Jacek Rostowski będzie odwołany ze stanowiska. Po dwóch bezskutecznych próbach dowiedzenia się, co się dzieje u naszych południowych sąsiadów, czyli w Czechach (właśnie został tam rozwiązany parlament), zapytałem, kto jest prezydentem Białorusi, naiwnie sądząc, że jeżeli Aleksander Łukaszenka jest głową Białorusi od 19 lat, czyli przez całe życie rekrutowanych, to powinni o nim coś słyszeć. Ale pomyliłem się, nie słyszeli. Kilku zdającym zadałem pytanie, ile jest partii w polskim parlamencie. Żadna nie była w stanie wyjść poza PO i PiS. Nie pomagało nawet pomocnicze pytanie o koalicjanta rządzącej partii. W desperacji zadałem nawet pytanie o ministra sportu, czy jest kobietą, czy mężczyzną. Pytanie pozostało bez odpowiedzi.
      Policzyłem sobie, że w czasie zamachu na WTC ci młodzi ludzie mieli 7, 8 lat, więc powinni to wstrząsające wydarzenie pamiętać. Kandydatka na studentkę zapytana o to, kiedy ten atak miał miejsce, po zastanowieniu się odpowiedziała, że w 1991. Pani, która deklarowała zainteresowanie teatrem, nie znała nazwiska Warlikowski. Żadna z rekrutowanych osób nie czyta tygodników opinii. Dwie pytane o to osoby nie znały nazwisk Żakowski i Paradowska. Chłopak, który w liście motywacyjnym napisał, że interesuje się sportem, nic nie słyszał o Mistrzostwach Świata w lekkiej atletyce, które odbyły się kila tygodni temu w Moskwie. I tak dalej, i tak dalej…
      Krótko mówiąc, ci młodzi ludzie w ogóle nie śledzą otaczającej nas rzeczywistości. Jest to o tyle dziwne, że chcą się dostać na dziennikarstwo, który to kierunek z góry zakłada jakieś elementarne zaciekawienie światem. Ale pomyślałem sobie, że z drugiej strony może należy zazdrościć komuś, kto nie wie jak nazywa się minister finansów. Był taki stary dowcip o profesorze, który egzaminuje nic niewiedzącą studentkę. Dziewczyna nie wie, kto jest prezydentem, kto premierem Polski. Nie wie nic o polityce. Na koniec profesor pyta: – „A skąd ty dziecko w ogóle jesteś? ”, ona odpowiada, że z Bieszczad. Profesor zamyśla się i mówi do siebie – „A może by tak w cholerę to wszystko rzucić i pojechać w Bieszczady? ”.
      Jednak ta sytuacja jest troszkę inna, ci młodzi ludzie byli z Warszawy lub okolic. Bieszczady z dowcipu mówią o miejscu, do którego nie dociera cały ten polityczny rejwach i zgiełk. Ta rekrutowana siódemka Bieszczady stworzyła sobie samodzielnie i to zupełnie niezależnie od siebie. Na rekrutację przyszły osoby nieznające się wcześniej, a mimo tego identyczne, jednakowo niezainteresowane światem. Dziesięciominutowa rozmowa nie wystarcza, by dowiedzieć się, czym ci młodzi ludzie są zainteresowani, ale sądzę, że czymś muszą się ciekawić, nie można przecież żyć, nie mając żadnego zainteresowania czymkolwiek – tak mi się przynajmniej wydaje. I naprawdę nie mam pojęcia, co oni mają w tych swoich głowach, a raczej łepetynach. A najbardziej mnie martwi fakt, że moja emerytura będzie w ich rękach i – niestety – głowach.

      Źródło: http://www.temi.pl/temi/felietony/2079-co-oni-maja-w-glowach

    • Expert on 22 października 2013 at 17:05
    • Odpowiedz

    Wszystko na to wskazuje, że obecna ekipa nie powtórzy sukcesu wyborczego z 2010 r. Winna temu będzie jedna osoba. Osoba ta, mając wszystko i mogąc utrwalić swe wpływy w gminie na długie lata, swymi działaniami doprowadzi(ła) do, krótko mówiąc buntu radnych wobec niej samej. Bardzo wątpliwe, czy radni zechcą drugi raz wejść do tej samej rzeki i robić temat NJ 2, czyli druga odsłona NJ. Jak dotychczas widzimy drugą twarz NJ i nie jest to twarz z ulotek kampanijnych. Optymizm z tych ulotek wywiany, zapomniany, niezrealizowany. Spokojnie by mogli ciągnąć tematy dalej. Wszystko wskazuje na to, że bez większego wysiłku będzie przetasowanie na gminnej scenie politycznej z czego należy się cieszyć, bo gorzej nie będzie.

      • Anonim on 31 października 2013 at 19:35
      • Odpowiedz

      Przypomnijmy, że Połoska jest politycznym dzieckiem Jeziora. To on nam ją zafundował.
      W naszej gminie nie będzie lepiej, dopóki oni ( N.J.) będą u władzy.
      Osoby z Nowej Jakości, udowodnili przez trzy lata,
      że nie mają nic do zaproponowania poza błędami!

        • nic on 31 października 2013 at 22:08
        • Odpowiedz

        gorzej niż za poprzednika Karasińskiego nie jest ,ani lepiej też nie .
        tych przeżywających ta politykę gminną tez chyba niewielu bardzo.

    • Anonim on 16 października 2013 at 12:26
    • Odpowiedz

    Potencjalni kandydaci na burmistrza czyli nazwiska, które najczęściej przewijają się w rozmowach to: Augustyn, Płoska, Wojtanowski. Może ktoś pokusi się o ocenę tych osób, czy któraś z nich zasługuje na poparcie i zaufanie?

      • Cenzor on 16 października 2013 at 13:35
      • Odpowiedz

      Jak dla mnie wszystkie te osoby ledwie dost. Źle by bylo, gdyby tylko te osoby pretendowały. Jeśli tak się stanie, no to trzeba skreślić wszystkie.

      • wyborca on 16 października 2013 at 18:12
      • Odpowiedz

      Moja ocena jest inna; Augustyn ma szanse w Lubczy no może na Woli, w Zalasowej raczej Olszówka a na Południu tak Burmistrzowa jak i Wojtanowski. Należy też pamiętać o Kukli i Jeziorze. Pozostali raczej bez szans. Więc nie ma jednoznacznych wnisków i ocen.

        • Bój będzie on 16 października 2013 at 18:23
        • Odpowiedz

        Nie wymieniłeś nikogo kto by reprezentował obóz przegranych w ostatnich wyborach. Jeśli oglądałeś wywiad z byłym Burmistrzem, to wiesz, że padła zapowiedź, że bój będzie,

          • znający temat on 16 października 2013 at 20:28
          • Odpowiedz

          A dlaczego wszyscy spekulujecie że w wyborach wystartują sami samorządowcy??? Do mnie ostatnio doszły słuchy że być może w wyborach wystartuje ktoś ze sfery biznesu….

            • Anonim on 16 października 2013 at 20:34
            • Odpowiedz

            Bo oni już stroszą piórka. Z biznesu? A to ciekawe, może coś więcej na ten temat?

            • wyborca on 16 października 2013 at 21:23
            • Odpowiedz

            Sołtys Zalasowej biznesuje, może to o nim? Był czas, że miał niesamowite poparcie wśród swoich ziomali.

          • Anonim on 18 października 2013 at 20:32
          • Odpowiedz

          Bój będzie ale o stołek Starosty. Szef struktur PO w powiecie to nie Burmistrz ale trochę wyżej. Potem może poseł, a immunitet potrzebny od zaraz.

            • no nie on 18 października 2013 at 22:25
            • Odpowiedz

            wygląda ten “szef struktur” za rewelacyjnie
            szczerze mówiąc nie mogę słuchać jak się politycy sie przebierają w jakiś idealistów
            i męczenników

          • Anonim on 21 października 2013 at 11:37
          • Odpowiedz

          Oni wszyscy są siebie warci, zmieniają częściej kolory partyjne niż własne skarpetki tylko i wyłącznie po to by utrzymać się na stołkach, bo dieta, niższa czy wyższa, to zawsze dieta no a poza tym wpływy i mir w społeczeństwie.
          Rad bym był bardzo gdyby ci wszyscy promotorzy najpierw byłego a później obecnego burmistrza, a teraz mocno “niezadowoleni” z własnych decyzji, otrzymali czerwone kartki. Może gdyby poszli zamiatać chodniki nabraliby szacunku do pracy i drugiego człowieka no i w końcu robiliby coś pożytecznego dla społeczeństwa. A tak sieją tylko destrukcje i zamęt niszczą autorytety i zniechęcają do konsolidacji.
          Trzech radnych z Ryglic najpierw popierali Karasiewicza, potem Połoskową a teraz kogo? Ocena – 1. Jeden – nowa osoba, ocena – 2.
          Radny z Bistuszowej – identycznie jak Ryglice. Ocena – 1.
          Radni powiatowi – wręcz nosili teczki najpierw za jednym potem za drugim. Ocena – 1.
          Radni z Jonin i Kowalowej – nowe osoby. Ocena – 3
          Radni z Lubczy – jeden tak samo jak Ryglice i Bistuszowa, ocena – 1. Dwóch – nowe osoby. Ocena – 4.
          Wola Lubecka – już nie pamiętam ale wygląda mi na nieciekawego gościa, chyba niezbyt szczery. Ocena – 2.
          Ps. Nie są to oceny za przynależność czy poglądy polityczne ale za zaangażowanie w sprawy społeczne.

            • Nowy on 21 października 2013 at 21:02
            • Odpowiedz

            Szorstko i matematycznie. Rzecz w tym czy pojawiają się nowe wartosciowe osoby, kandydaci. Trzeba pracować nad tym.

            • wyborca on 22 października 2013 at 18:55
            • Odpowiedz

            Ty nawet mylisz starych z nowymi radnymi, a wiedza o tym co zrobili poszczególni radni dla swoich społecznosci jest , jak widzimy nikła a cała ocena typowo pod czyjeś zamówienie lub własne potrzeby

            • Free on 22 października 2013 at 19:06
            • Odpowiedz

            Zeby umieć podejmowac decyzje ważne dla gminy trzeba mieć u podstaw pewną wiedze, nie chodzi mi o niewiadomo jakie kwalifikacje, ale o wiedzę ,która sprawi, ze w gminie zostaną wyrównane dysproporcje, bo takie wystepuja w gminie. Nie wiem kiedy ludzie zrozumieją, żeobecna władza zarówno burmistrz jak i radni nie robią wszystkiego w swojej mocy, tak samo jak pracownicy urzedu…szkoda ze wiecej nie powiem…

            • Ekonom on 22 października 2013 at 19:41
            • Odpowiedz

            Zapomniałeś o radnych z Zalasowej a zwłaszcza o tym jednym który zaraz po wyborach załatwił sobie pracę w Pałacu

            • ... on 22 października 2013 at 20:17
            • Odpowiedz

            Takie zachowania jak radnego z pałacu, co prawda nie złamał prawa, ale nie są na miejscu i dobrze widziane nie są.

        • oceniamy on 16 października 2013 at 23:01
        • Odpowiedz

        W Zalasowej Olszówka? bez przesady ,ten politykier ledwo ledwo wywiązuje się ze swojej obecnej roli ,bardzo często odpowiadając na wiele próśb -to nie maja sprawa’

          • Anonim on 16 października 2013 at 23:49
          • Odpowiedz

          Wszyscy wymienieni dotychczas kandydaci są wręcz fenomenalni i bardzo reprezentywni.
          Ale może tym razem wybierzmy kogoś innego, kogoś kto zna kilka języków obcych i język polski, kto jest jakimś wybitnym fachowcem, specjalistą w wielu różnych dziedzinach, kto ma jakieś wielkie osiągnięcia na skalę Polski?

            • eee on 17 października 2013 at 08:27
            • Odpowiedz

            Nie przesadzaj.

            • Anonim on 17 października 2013 at 10:02
            • Odpowiedz

            Niewątpliwie w przyszłych władzach samorządowych powinno się znaleźć miejsce dla kogoś z doświadczeniami emigracyjnymi. Czasy mamy wyjazdowe i samorząd musi tutaj równierz dostrzegać aspekty pozytywne a i problemy z tego wynikające.

            • J23 on 17 października 2013 at 11:17
            • Odpowiedz

            Tylko tak dziwnie się składa że właśnie ci ludzie nigdy nie kandydują. Ciągle się miesza w jednym i tym samym garze z przypaloną zupą, wyławiając jedne i te same cuchnące marchewki. Tak się dzieje w skali gminy i kraju, doczekamy wreszcie czasu kiedy nastąpi zmiana pokoleń w polityce?

      • ''' on 17 października 2013 at 16:03
      • Odpowiedz

      Z wymienionych osób najbardziej odpowiednim kandydatem jest p.Wojtanowski

        • Anonim on 17 października 2013 at 21:43
        • Odpowiedz

        Ale chodzą słuchy, że i pani w mundurze ma ochotę.

          • Anonim on 17 października 2013 at 22:17
          • Odpowiedz

          No proszę Cię. Poza tym plotkuje się o dyrektor banku a to chyba siostry.

      • kaliański on 18 października 2013 at 13:47
      • Odpowiedz

      Jest taka osoba w gminie, która znalazłaby poparcie prawie we wszystkich miejscowościach. Człowiek z doświadczeniem, znający gminę i nasze problemy, a zarazem dobrze postrzegany przez wielu ludzi. Człowiek ten ma bardzo duże szanse i zmieniłby w naszej gminie dużo. Kto to?
      Strzelajcie!

        • wyborca on 18 października 2013 at 14:08
        • Odpowiedz

        Może jakaś podpowiedź ? 😀

          • kaliański on 18 października 2013 at 18:32
          • Odpowiedz

          Sekretarz

            • Anonim on 18 października 2013 at 18:33
            • Odpowiedz

            Bez szans

            • wystrzelił on 18 października 2013 at 18:48
            • Odpowiedz

            a nie nabił

            • ... on 18 października 2013 at 21:31
            • Odpowiedz

            Polityka śliska sprawa a sekretarz ma posadę i raczej nie pójdzie na konfrontację z obecną szefową. Zdziwił bym się gdyby było inaczej.

            • J23 on 19 października 2013 at 01:23
            • Odpowiedz

            Uważam gościa za mądrego, inteligentnego faceta, ktoś taki byłby ok. No i młody, prawdziwe świeże spojrzenie.

        • Anonim on 19 października 2013 at 17:17
        • Odpowiedz

        Koń by się uśmiał !!!!! Ha! Ha!Ha1 Trzeba mię chęci do pracy, a nie cały czas lawirowac.

    • WYBORCA on 11 października 2013 at 08:46
    • Odpowiedz

    Rysie i inni potencjalni kandydaci dadzą sobie radę zostawmy Tuchów ,proponuję porozmawiać,o kandydatach na Burmistrza Ryglic,dla których bezpieczeństwo m.in przy drogach powiatowych będzie może trochę istotniejsze,nie musi być Rysiu,niech będzie to osoba licząca się z mieszkańcami i dbająca o ich bezpieczeństwo

      • ... on 11 października 2013 at 09:29
      • Odpowiedz

      Jedynym pewnym kandydatem jest obecna Burmistrz. Mówi się też o Pawle Augustynie. Tylko czy ktoś zechce o tym rozmawiać?

        • Obserwator on 11 października 2013 at 10:28
        • Odpowiedz

        Mówi się o Pawle Augustynie tak? czyli o nowym delfinie namaszczonym przez Gowina -wspólna Małopolska’ jest ich więcej były starosta Kras, czy Cieślikowski wyrzucony z PIS wreszcie mają swoja przystań.Ciekawe kogo wystawią inne partie PIS ,Solidarna Polska ,SLD,PSL PO

          • Okoń on 11 października 2013 at 10:44
          • Odpowiedz

          Druga tura nieunikniona raczej.

          • Władysław on 11 października 2013 at 22:22
          • Odpowiedz

          2006 rok TP kandyduje na fotel. Kandydują również Cieślikowski, Karasiewicz, Augustyn i chyba nikt więcej. Do drugiej tury wchodzi TP i Karasiewicz. TP przegrywa. 2010 wszyscy jednoczą sie przeciwko Karasiewiczowi rezygnują z własnych aspiracji na rzecz TP. Przyszłość zapewne pokaże, że znów będzie kilku kandydatów, i dobrze.

            • i takie on 11 października 2013 at 22:45
            • Odpowiedz

            tuzy jak tu wymienione idą potem na posłów i jak ma być w Polsce dobrze .
            autopromocja chwalenie się byle bzdura . brak pokory ,rozumu świadomości problemów,brak dobrych pomysłów,tworzenie grup do wzajemnego popierania a nie do rozwiązywania problemów i parcie do rządzenia i wygodnego życia za publiczne pieniądze.

    • Emeryt on 10 października 2013 at 11:17
    • Odpowiedz

    Ryś z Tuchowa leci z chodnikami , Kiwior ze skrzyszowa napiera również w stronę gminy Ryglice. Pewnie nasi myślą – a niech robią z rozpędu zrobią i nam.

      • obserwator on 10 października 2013 at 21:03
      • Odpowiedz

      Ryś zaczął lecieć z pracami dopiero teraz jak sie rozeszła po Tuchowie informacja, że moze miec w najbliższych wyborach bardzo poważnego rywala. Tak działa konkurencja.

        • wyborca on 10 października 2013 at 21:09
        • Odpowiedz

        Ryś tam dość mocno trzyma się, to już chyba któraś kadencja. A kto jest ta konkurencja?

        • wyborca on 10 października 2013 at 21:11
        • Odpowiedz

        Znaczy sie, kto jest rywalem?/

          • obserwator on 10 października 2013 at 21:48
          • Odpowiedz

          Nazwiska nie znam , podobno jest to owiane dużą tajemnicą, chociaż mówi się, że jest to jakiś mundurowieć. Znajoma która pracuje w gminie opowiadała mi że coś jest na rzeczy bo widać w urzędzie duże zdenerwowaniwe.

            • Anonim on 10 października 2013 at 22:11
            • Odpowiedz

            Może mają tam swojego Rysia , Ryszarda znaczy się. Hi hi. TW byli również mundurowymi.

    • wnikliwiec on 7 października 2013 at 12:11
    • Odpowiedz

    Czy gminni radcy prawni wiedzą już jak to jest z zatrudnieniem radnego zalasowskiego w pałacu? Moja sąsiadka nie pracuje i zapożyczyła się na wyprawkę szkolną dla dzieci. Chętnie by podjęła pracę.

      • Oni wiedzą on 7 października 2013 at 21:25
      • Odpowiedz

      tylko nie powiedzą. Ot i cały szkopuł. Dołączam do wnikliwca, by wnikliwe tu na blogu zadawać pytania.

      • Anonim on 8 października 2013 at 08:20
      • Odpowiedz

      http://solidarnosc.wroc.pl/?id=138

      Ważne ostatnie linijki tekstu, to co wyżej nie przystaje do tematu pałacu chyba. Nie dziwcie się, że ludzie ciekawi tej sprawy. Nie mają wiedzy a chcieli by wiedzieć są głodni transparentności obiecanej.

      wnikliwiec II

        • prawnik zamiejscowy on 8 października 2013 at 08:31
        • Odpowiedz

        Tu masz analogiczną sytuację. Wygląda na to, że prawo nie jest łamane, lecz dobrze to nie wyglądają takie postępki.

        http://www.zw.com.pl/artykul/654489.html

    • Liberał z Jonin II on 6 października 2013 at 09:44
    • Odpowiedz

    Oczywiście nie wolno mi oceniać radnych ryglickich bo tu nie mieszkam choć większość z nich znam. Ale jako były mieszkaniec i czynny turysta pozwolę sobie na uszczypliwość wobec władz i rady w sprawie Kokocza. Gdzieś w sieci jakiś czas temu przeczytałem, że “władze gminy planują wybudowanie wieży widokowej” na tej górze. Dla człowieka spoza gminy taka inwestycja mogła by być wizytówką miejscowości i władz. Nie miałem czasu tam wpaść w tym roku ale po zeszłorocznej wizycie pamietam, że “wielkie odkrycie małopolski” to w rzeczywistości prosta buda i obsr… teren wokół niej. Spotkani tam “tubylcy” też raczej odpychająco się na nas gapili więc może jednak tamtejsi radni nie chcą się w tej sprawie angażować bo wyborcy wolą aby miejsce było zpomniane dla święteog spokoju.
    Ale może się mylę i w niedługim czasie czeka mnie niespodzianka.
    PS
    Teraz dopiero sobie uświadomiłem, że radny z Kowalowej to przecież rodowity Joninianin. Gratulacje.

  2. Na czele stawki najgorszych radnych powiatowych bez wątpienia można wyròżnić-CIeślikowskiego oraz Augustyna to ludzie ktòrzy totalnie ignorują mieszkańców,a jeśli zbliżają sie wybory starają się mówić dużo i bez sensu-pytanie co z tego wynika że reprezentują nas w powiecie,ale Augustyna można trochę zrozumieć bo jest poszkodowany po utracie stanowiska etatowego członka zarządu a tym samym wysokich poborów,proponuję w następnych wyborach start do sejmiku tam są lepsze diety może to trochę zrekompensuje straty finansowe

      • Wnikliwiec on 5 października 2013 at 13:33
      • Odpowiedz

      Idą ewidentnie do Gowina. Gowin jako osoba wrowadzająca coś nowego w PL (czy lepszego? pytanie otwarte) musi zobaczyć i zobaczy filmik z Woli Lubeckiej, gdzie Ci dwaj Panowie bardzo nieładnie i sie zachowywali i łamali przy tym prawo. Jako radni powiatowi są jak dla mnie skończeni politycznie. Pora by tacy ludzie już sobie dali siana.

      • a ten on 5 października 2013 at 14:38
      • Odpowiedz

      trzeci radny żyje wogóle

    • Obiektywny on 4 października 2013 at 23:22
    • Odpowiedz

    Obiektywnie patrząc ocena negatywna należy się wszystkim za to, że dali się zmanipulować szabli i doprowadzili do likwidacji zakładu komunalnego oraz przyczynili sie do przekazania majątku spółce Dorzecze Białej. Oczywiście trzeba jeszcze to rozgraniczyć. Największy minus za to dla wszystkich radnych, którzy pełnia tą funkcje po raz kolejny ponieważ mają lub powinni mieć doświadczenie w samorządzie.
    Negatywnie również oceniam Radnego Dudowicza z Ryglic, który przychodzi na sesję chyba sobie pospać, ciekawe czy z takim samym zapałem pracuje zawodowo?
    Pozytywnie natomiast oceniam Radnego Dudowicz z Jonin.
    Na pozytywną ocenę zasługują również Radny Marcinek. Widać, że walczą o sprawy swoich miejscowości.
    Po głębszej analizie również minus należy się Radnemu Wojtanowskiemu. Zaprzepaścił swoje poglądy na rzecz stanowiska w Radzie oraz za niewyjaśniona aferę łapówkarską. Tutaj też należy dodać, że od Wojtanowskiego wymaga się więcej. Człowiek trzecią lub czwartą kadencję w Radzie. Z wyższym wykształceniem oraz dobrą posadą zawodową.
    Minus dla Radnej Kukli za przeszkadzanie oraz zablokowaniu w powołaniu Rady Młodzieżowej.
    Najgorszy radny to chyba Sępek. Zgodzę sie z którymś przedmówcą. Ja jego postawę oceniłem na podstawie ekonomicznym. Oprócz tego że jako jedyny radny pracuje w jednostce Gminy to jeszcze na poczet zatrudnienia zrezygnował z stanowiska Wiceprzewodniczącego? Samorządowcowi to nie przystoi.

      • Ekonom on 4 października 2013 at 23:29
      • Odpowiedz

      Sępek przeliczył co bardzie mu się opłaca:
      400+700=1100
      dieta + pałacowy (opcja którą wybrał)
      700+0=700
      dieta vic+wywalony z pałacowego (opcja z której zrezygnował)
      Widać tutaj czysty interes Sępka. Dzisiaj musi się podlizywać Połoskowej nawet do granic swojego upokorzenia w przeciwnym razie wynik będzie następujący
      400+0=400
      dieta + wywalony z pałacowego

      Jako sprzedawca w żelaźniaku liczyć chyba umie (oczywiście umie liczyć tylko swoje pieniądze)

        • no kokosy on 5 października 2013 at 20:17
        • Odpowiedz

        i zazdrosny się znalazł ,to Polska właśnie

          • Anonim on 5 października 2013 at 20:35
          • Odpowiedz

          Śmieszny jesteś, wiesz. Chodzi o to czy nie jest prawo łamane. Jak sobie urobi na prywacie to niech se ma i miliony. Publiczny grosz trza rozliczać i tyle.

      • Bardzo on 4 października 2013 at 23:40
      • Odpowiedz

      zgrabna ocena radnych. Tak, najwięcej pretensji należy mieć do starych wyjadaczy głównie za zakład komunalny. Gminy gdzie takowe zakłady funkcjonują mieszkańcy mniej płacą za śmieci i jest praca dla kilku ludzi, mieszkańców najczęściej.

        • mieszkaniec on 5 października 2013 at 09:00
        • Odpowiedz

        A ja myślę że oceniać radnych należy nie po poglądach czy zachowaniu na sesji , tylko po tym co zrobili dla swoich mieszkańców, jak zmienia się ich miejscowość. I tylko na tej podstawie wyborcy powinni wystawić im, może czasami surową ale obiektywną ocenę.

          • Anonim on 5 października 2013 at 13:05
          • Odpowiedz

          Tak ja piszesz, ocena po dokonaniach w terenie skąd kandydowali. Wobec tego zapytuję sie gdzie chodnik na ul Tarnowskiej w Ryglicach. Zapowiadał radny z Komisji Rewizyjnej swego czasu iż ma być w tym roku. Tak w ogóle to sie słyszy, że sporo projektów sie wykonuje i na tym poprzestaje. Czy to prawda Panie Dudowicz z tarnowskiej? Macie nad tym jakąś kontrolę, rewidujecie to???

            • wnikliwiec on 5 października 2013 at 20:03
            • Odpowiedz

            Jak, jak? Że robi się projekty a robota stoi? Gdzie można się dowiedzieć o projektach? Ich cenach, kto wykonał?

            • ufo on 6 października 2013 at 08:08
            • Odpowiedz

            ja mam pytanie czy te domki dla ufoludków co budują za remiza to one w tym roku gotowe będą?

            • ... on 6 października 2013 at 08:44
            • Odpowiedz

            Zlecą się ufoludki najpewniej z innych miast i gmin celem zajęcia etatów przy obsłudze obiektu. Jak obserwuje to za 3 lata, tylko jedna decyzja personalna była trafna. Osoba od drogownictwa, która teraz pracuje.

    • radni on 4 października 2013 at 17:40
    • Odpowiedz

    się sprawują na piątkę.Dobrze wybraliśmy .Nie jesteśmy głupi (w większości )

      • ... on 5 października 2013 at 00:52
      • Odpowiedz

      Fajna prowokacja hi hi

      • dostałem on 5 października 2013 at 21:08
      • Odpowiedz

      tylko trzy minusy , reszta mieszkańców gminy czy jak tu jest popularne “ludu” zgadza się z tym że radni są dobrzy . I to nie jest pewne bo minusy to może ze Skrzyszowa?

        • he he on 5 października 2013 at 21:36
        • Odpowiedz

        no bo tylko 3 osoby uznały że nie żartujesz ?

    • Liberał z Jonin II on 3 października 2013 at 22:49
    • Odpowiedz

    Zanim zacznie oceniać się radnego należy szczerze i obiektywnie ocenić tego kogo codziennie przy goleniu (robieniu makijażu) widzi się w lustrze. Obiektywna ocena czasem jest zaskakująco podobna. Popatrzmy więc w lustro i nie bójmy się prosto w oczy wygarnąć “ależ z ciebie sk…….panie X”

      • Anonim on 3 października 2013 at 22:53
      • Odpowiedz

      heheh ba

    • radni on 3 października 2013 at 22:02
    • Odpowiedz

    są radnymi bo ich ludzie wybrali ,
    przegrany zachęca do oceny która w praktyce jest często opluwaniem anonimowym.
    to sama sól takich blogów….

      • I ci on 3 października 2013 at 22:13
      • Odpowiedz

      I ci sami ludzie mają prawo do oceny ich pracy, Co sie tyczy opluwania – to złe, ale jak nieprawda to cóż za problem by “opluty” sprostował wyjaśnił. Innych blogów w tych tematach po prostu nie ma.

        • właśnie on 3 października 2013 at 22:29
        • Odpowiedz

        “cóż za problem by „opluty” sprostował wyjaśnił”
        otóż problem w tym że opluwają
        i szerzy sie chamstwo poprzez bloga
        anonimowe
        wielu zachowań ,zwrotów poglądów nikt by nie wypowiedział wśród ludzi
        a tu bluzga ,pomawia,plotki rozsiewa
        na pewno sa ludzie którzy to lubia
        ale to tacy którzy obgadują innych żeby uwagę od siebie odwracać

          • Anonim on 3 października 2013 at 22:42
          • Odpowiedz

          A podaj przykład pomówienia, plotki, itp. Tak szybko i bez zastanowienia. Być może się okaże, że nie znajdziesz przykładu. No napisz, napisz. Co może Kierowca głupoty pisze dziś?

      • Polarna zorza on 4 października 2013 at 08:32
      • Odpowiedz

      Media w tym też blogi, to instrument demokracji. Trzeba to wiedzieć i być na tyle rozsądnym by jednak z przymrużeniem oka patrzeć na komentarze. Nie mniej jednak komentarz poparty jakimś źródłem , linkiem, itp. ma wielką moc oddziaływania. Weźmy np, filmik gdzie spiera się Burmistrz z Przewodniczącym. Toż to gotowy materiał dowodowy dla prokuratury. Zaś politycy to gruboskórne zwierzęta, ich opluć to tak jakbyś plunął pod wiatr.

        • dokładnie on 4 października 2013 at 11:37
        • Odpowiedz

        Wiek 30. Odkąd pamiętam te same twarze ( m) w sejmie i w gminie. Pluje po nich kto chce a oni nadal jak te hipopotamy , słonie skórzaste.

    • Anonim on 3 października 2013 at 11:17
    • Odpowiedz

    Ciekawe czy Połoskowa wie co Sępek mówi na jej temat?

      • Anonim on 3 października 2013 at 15:15
      • Odpowiedz

      A czy komuś wiadomo co Połoskowa mówi na Sepka?

        • zoolig on 5 października 2013 at 11:14
        • Odpowiedz

        Mentalność pewnej kobiety jest taka, że dla potrzeby chwili poświęci nawet najbardziej oddanych sobie ludzi. Przykład Nowej Jakości czy Cieślikowskiego ale także wielu innych. Jest to osobowość modliszki, która jak wiemy po akcie seksualnym zagryza swego partnera i paradoksalnie wychodzi z tej sytuacji z korzyścią. Są to oczywiście korzyści chwilowe, doraźne ale jednak. Dziwię się tylko kolejnym “ofiarom”, które widząc to powinni wiedzieć co ich czeka, a może i wiedzą, sami pchają się w jej objęcia. Toteż nie żal mi straceńców, niech się zagryzają nawzajem, bo w przyrodzie jest tak, że nawet najsilniejszy i najprzebieglejszy osobnik napotka kiedyś tego jeszcze bardziej przebiegłego i silniejszego, który znowu przez jakiś czas będzie wiódł prym.
        Sądzę, że społeczeństwo przejrzało i dojrzało a początkowa fascynacja pierzchła i że z wielką refleksją oceniać będzie działania tych wszystkich,którzy lecząc odniesione rany będą pokazywać swoje zęby. Sądzę też, że stawiając krzyżyk nie wybiorą więcej na swego przywódcę małpy ani lisa nie wybiorą też woła. Pozostając w tej, Krasickiego, tonacji uważam że na miarę Ryglic wystarczającym będzie orzeł.

    • Obserwator on 3 października 2013 at 11:14
    • Odpowiedz

    Jako najgorszego Radnego bez wątpienia można podać Tadeusza Sępka. Jako jedyny Radny obecnej kadencji zadbał o swój interes czyli własne zatrudnienie. Przez brak zaangażowania w pracę rady wyrzucony z wiceprzewodniczącego. Również nie został zaproszony do klubu radnych NJ. Pewnie przewodniczący NJ widział że jego działania mają na celu tylko i wyłącznie własny interes, a nie dbanie o społeczeństwo.

      • Zalasowiok on 3 października 2013 at 11:16
      • Odpowiedz

      Zapomniałeś jeszcze dodać, że praca Sępka w Pałacu polega na chodzeniu i napieprzaniu na Burmistrza, że musi pracować za marne pieniądze.

      • listonosz on 3 października 2013 at 20:53
      • Odpowiedz

      A to można zatrudnić radnego w jednostkach gminy? Drzewiej radnego z Wisza torze zatrudniono w szkole i se tam do dziś robi. Tak samo będzie w ww przypadku. Czy można porównać oba przypadki?

        • listonoszu on 3 października 2013 at 21:06
        • Odpowiedz

        ten w szkole to po paru latach pracy z młodzieżą w czynie społecznym został opiekunem sali do budowy której się walnie przyczynił. Natomiast radny Sępek szedł do polityki z jednym hasłem wygryzę sołtysa i poprę Tposkę to mnie zatrudni. Różnica jest taka jak między gumnem a gównem.

          • listonosz on 3 października 2013 at 21:18
          • Odpowiedz

          Ok. Z tego co wiadomo to rani nie mogą być zatrudniani w takich miejscach. były sołtys Zalasowej tam przecież pracował, to już nie pracuje tam??

          • listonosz on 3 października 2013 at 21:48
          • Odpowiedz

          cd

          Może trzeba sprawdzić legalność zatrudnienia radnego w pałacu.

          • z Maziarni on 4 października 2013 at 18:09
          • Odpowiedz

          Kolego nie ma różnicy, jeden i drugi przypadek to przegięcie które nie powinno się zdażyć

        • pytający on 4 października 2013 at 15:04
        • Odpowiedz

        Radny opisany powyżej z tego co mi wiadomo prowadzi (prowadził?) działalność gospodarczą – wideofilmowanie. Czemu więc pozwala się takiej osobie na dorabianie sobie, skoro ma źródło utrzymania. Tym czasem nasza młodzież musi emigrować z kraju za pracą!

        Kolejny przykład to urzędnik do spraw kryzysowych w UM Ryglice. Prywatnie sąsiad pani burmistrz i emerytowany policjant, który ze średnią policyjną emeryturą 3 tys. zł, za siedzenie w domu ma taką biedę, że musi sobie dorobić. Czemu na to stanowisko nie została zatrudniona młoda osoba po studiach, która pracy musi szukać na zmywaku za granicą?

        Moim zdaniem osoby które posiadają renty, emerytury czy też prowadzą działalność gospodarczą nie powinny dodatkowo pracować i blokować miejsc pracy młodym ludziom, którzy pracy muszą szukać poza granicami kraju, bo “ktoś” musi sobie dorobić!

          • No proste on 4 października 2013 at 15:11
          • Odpowiedz

          Masz rację włodarze, prawdziwi włodarze byli by wyczuleni na kwestie, które poruszasz. Niestety TP nie czuje samorządności. Moje zdanie.

            • mieszkaniec on 4 października 2013 at 18:19
            • Odpowiedz

            A od kogo niby miała czerpać dobre wzorce, bo napewno nie od poprzedników

            • do "mieszkaniec" on 4 października 2013 at 18:58
            • Odpowiedz

            Jak od kogo? Z nauki społecznej Kościoła.
            Cyt: radny AJ, który też cytuje.

            „Ten, kto rządzi, musi kochać swój lud. Nie można rządzić bez umiłowania ludu i pokory! Nikt z nas nie może powiedzieć: Ja w to nie wchodzę, to oni rządzą. Ależ nie, odpowiadam za to, jak rządzą i muszę uczynić wszystko, co w moich siłach, aby rządzili dobrze, starając się jak najpełniej uczestniczyć w życiu politycznym. Polityka- mówi nauka społeczna Kościoła- jest jedną z najwznioślejszych form miłości, gdyż jest służbą dobru wspólnemu. Nie mogę umyć rąk. Wszyscy musimy coś dać z siebie. Dobry katolik miesza się do polityki, dając z siebie to co najlepsze, aby rządzący mógł rządzić. Cóż jednak jest najlepsza rzeczą jaką możemy dać rządzącym? Modlitwa. O tym właśnie mówi św. Paweł: zalecam aby modlitwy były odprawiane „za wszystkich ludzi, za królów i za wszystkich sprawujących władzę”.

            Z homilii w Domu św. Marty 16.09.2013r.

            • do mieszkańca on 4 października 2013 at 20:19
            • Odpowiedz

            Zgadzam się z mieszkańcem. Od poprzedników nie, ich iloraz inteligencji wielokrotnie przewyższa poziom TP wiec nie jest w stanie tego pojąc jak również zrozumieć

          • wnikliwiec on 5 października 2013 at 20:14
          • Odpowiedz

          Trzeba przypilnować by radny wyjaśnił to zatrudnienie swoje, lub radcy prawni niech się tym zajmą.

            • skoro on 5 października 2013 at 20:29
            • Odpowiedz

            wnikliwiec sie domaga to pewnie w poniedziałek rano będą wyjaśniać

            • wnikliwiec on 5 października 2013 at 20:40
            • Odpowiedz

            do skoro.

            no dobrze by było. coś arogancki ten Twój komentarzyk.

      • W kwesti zatrudnienia on 4 października 2013 at 19:21
      • Odpowiedz

      W kwestii radnego Sępka zatrudnionego w pałacu. Dziwię się, że radny Sępek nie utnie raz na zawsze tego pisania o nim. Przecież może to zrobić na sesji i wszyscy by usłyszeli co i jak. Odkąd tam pracuje pojawiają się wpisy, że nie legalnie, sprawa naciągana, po znajomości, itd, Do jasnej ciasnej, przecież jest prawo które reguluje precyzyjnie te kwestie. Nie ma się co dziwić, że ludzie podejrzewają bezprawie. Może nie wyjaśnia, bo jednak jest coś na rzeczy. A może pracuje tak jak były radny Wojciechowski – charytatywnie. A czy to też z godne z prawem. Są chyba prawnicy w gminie.

        • Okoń on 4 października 2013 at 19:36
        • Odpowiedz

        Coż to dzisiaj jest wyjaśnić takie sprawy w dobie internetu. Można np. założyć sobie profil na Facebooku lub Twitterze, czy na nk i wyjaśniać, gdy trzeba. Kilka kliknięć i sprawa wyjaśniona. Potem szybko link pod komentarz “opluwający” i po sprawie.

        • Okoń on 4 października 2013 at 19:42
        • Odpowiedz

        c.d.
        Dzisiaj osoba parająca się działalnością publiczną wręcz musi komunikować się poprzez sieć, portale społecznościowe, itd. Moje zdanie takie jest.

          • pytanie on 4 października 2013 at 20:34
          • Odpowiedz

          moderator w kwestii pracy radnego:
          a) nie wie czy jest łamane prawo i nie jest w stanie sprawdzić ?
          b) wie i nie wyjaśnia bo mu się rozwój dyskusji podoba?
          pytanie retoryczne naturalnie

            • W kwestii zatrudnienia on 4 października 2013 at 23:29
            • Odpowiedz

            Ad. a) Nie wiem czy jest łamane prawo. Jestem w stanie sprawdzić, ale nie mam zbytnio na to czasu i ochoty, nie jestem od tego.

            Ad. b) Nie podoba mi się dyskusja i dlatego proponuję Radnemu Sępkowi uciąć te spekulacje jedną wypowiedzią na sesji lub jak doradza Okoń.

            • Anonim on 5 października 2013 at 00:00
            • Odpowiedz

            Założyć należy, że zatrudnienie radnego nie było złamaniem prawa. Jeśli tak – wyjaśnienie nie będzie trudne. Niby jest tak, że należy udowodnić winę. Nie mniej jednak, dla świętego spokoju i by już inni nie trwonili śliny na plucie, radny mógłby to wyjaśnić.

            • Anonim on 5 października 2013 at 00:27
            • Odpowiedz

            Od tego czy jest łamane prawo jest Komisja Rewizyjna raczej i gminni radcy prawni.

        • Zalasowiok on 4 października 2013 at 20:30
        • Odpowiedz

        Nie wiem czy tutaj chodzi o kwestię prawnego zatrudnienia. Moim zdaniem aspekt tego jest inny. Sępek robił mocno zakłamaną kampanię. Wytykał błędy dot. np. zatrudnienia, zadłużenia gminy, racjonalnego wykorzystania środków publicznych. W naszym gronie ludzie tego pokroju nazywani są ż….mi. Cała zakłamana kampania miała na celu wygranie wyborów w celu uzyskania zatrudnienia – żenująca postaw jako samorządowca. Pytanie jaki poziom wiedzy ma radny Sępek skoro nie mógł znaleźć zatrudnienia w innym miejscu? Ludzie, którzy idą do polityki by działać nie powinni mieć problemu ze znalezieniem pracy. Widocznie Sępka postawa jest inna. Doić ile się da bo drugiej szansy może nie być?

  3. Wszyscy radni powiatowi do wymiany,statyści to lepiej w filmach wyglądają.Szukają teraz
    miejsca dla siebie w nowym bycie jakim jest propozycja Gowina-wspólna Małopolska powodzenia.żadna szanująca się partia ich nie chce.

      • ... on 2 października 2013 at 23:36
      • Odpowiedz

      Jak coś to dwóch radnych .

      • ... on 3 października 2013 at 07:07
      • Odpowiedz

      Jak coś to dwóch radnych szuka niszy politycznej.

    1. To jest idealny czas na reformę wyjątkowo szkodliwego działania tych dwòch z trzech radnych powiatowych ;;przyrost mądrosci daje się dokładnie mierzyć ubywaniem żółci”Nie wiadomo czy zasada ta działa też w drugą stronę,w każdym razie w ostatnich latach działalnosci p.Augustyna i Cieślikowskiego ilość żółci raczej rosła niż malała

        • Film do Gowina on 3 października 2013 at 21:05
        • Odpowiedz

        Tu by warto przypomnieć zachowanie obu radnych na Woli Lubeckiej. Trzeba wysłać do Gowina filmik z Woli, by go ostrzec przed tymi panami.

          • Anonim on 4 października 2013 at 12:28
          • Odpowiedz

          Proste, a jak.

    • mieszkanka on 2 października 2013 at 19:24
    • Odpowiedz

    Myślę iż są radni, którzy mają po prostu dość i czekają tylko aż się skończy kadencja by nigdy, przenigdy nie być radnym. Jeden jeden taki. Jak widzę jego zmęczenie i obojętność to aż mi go szkoda. Może to takie moje subiektywne spostrzeżenie.

    • taki on 2 października 2013 at 19:20
    • Odpowiedz

    uwiąd pomysłów z tymi nowymi tematami

    1. masz nową sondę to sobie kliknij jak chcesz.

    • Faceet on 2 października 2013 at 16:26
    • Odpowiedz

    Według mnie w Lubczy można wymienić 2 z 3 urzędujących radnych. Teraz kiedy system głosowania się zmienił ( 3 okręgi wyborcze) to możliwe są zmiany. Ciekawy jestem kto będzie kandydował, może ktoś inny podejmie się zakasania rękawów i ZAMIAST DAWAĆ KIEŁBASĘ PRZEDWYBORCZĄ coś zacznie działać w Lubczy.

    W ogóle skończyły się czasy, że każdy kto ma poparcie ludu może bć radnym. Wiadomo trzeba, aby mieszkańcy popierali daną osobę, ale też trzeba mieć choć by podstawową wiedzą na temat samorządu, gminy, budżetu bo to podstawa. W ogóle trzeba zastanawiać się kto rządził będzie w gminie, bo tak jak jest do tej pory to szkoda nawet krytykować. Nie wiem może tutaj nawet ludzie czytający bloga zamieszczali by nawet propozycje i kandydatów, którzy naprawdę mają wiedzę, doświadczenie i chęć żeby w naszej gminie żyło się lepiej.

      • wyborca on 2 października 2013 at 17:15
      • Odpowiedz

      Bo np. przez zlikwidowanie Komunalki (cała 15 jednym głosem za likwidacją) nie żyje się lepiej a gorzej, bo więcej płacimy za śmieci. Pewnie i tak by ceny wzrosły, ale nie o tyle. Zakład można by rozwijać i by było, a tak to lipa, albo jak mawia F. Kiepski d….a , d…a, d….a.

      • Anonim on 2 października 2013 at 22:01
      • Odpowiedz

      W Ryglicach wszyscy do wymiany, łącznie z burmistrzem.

Skomentuj matka druga Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie będzie publikowany.

Optionally add an image (JPEG only)