
Ponieważ wiele osób kieruje do mnie pytania (osobiście lub poprzez forum) dotyczące różnych spraw gminy, postanowiłem utworzyć na blogu nową zakładkę Informacja publiczna, która pozwoli pytającym uzyskać interesującą ich informację. Jak może Państwo zauważyliście, odsyłam te osoby z ich pytaniami do radnych, sołtysów lub radzę im, aby pytali urząd w drodze dostępu do informacji publicznej. Może korzystają z tych podpowiedzi, a może nie.
Od dziś niemal każdy z Państwa, kto zechce uzyskać jakąś informację od urzędu w drodze dostępu do informacji publicznej lub od radnego, a nie będzie chciał upublicznić swoich danych czy nawet adresu IP urzędowi, będzie to mógł uczynić poprzez wykorzystanie bloga oraz adresu e-mail lepszejutroryglic@onet.pl
Widzę to tak:
Państwo zadają/przesyłają pytanie najlepiej osobiście do mnie lub na forum, ja wypełniam odpowiedni wniosek i wysyłam do urzędu lub radnego. Czekamy określony ustawowo czas i publikujemy odpowiedź. Jeżeli pytający nie chce publikować pytania ani odpowiedzi, bo chce np. tylko dla siebie daną informację, to ich nie publikujemy.
Zastrzegam sobie prawo do decyzji czy pytaniu zadanemu anonimowo na forum nadać urzędowy bieg oraz prawo do decyzji o terminie wysłania pytania. W żaden sposób nie będzie ingerencji w treść wysyłanych pytań.
Adam Zieliński
230 Komentarzy
Skip to comment form
233 532, 35 zł płacimy rocznie Średniemu za to nieróbstwo i marazm.
A wczoraj dostałam opłaty za śmieci i podatek,
o najwyższych cenach wody i kanalizacji w regionie nawet nie wspomnę,
Dziękuję wyborcom Augustyna.
Podziękuj radnym, bo to oni przegłosowali.
Ale Śr. robi was w ch…a
jak każdy ch.j
nic nowego
https://bip.malopolska.pl/umryglice,a,2461461,oswiadczenia-majatkowe-za-2023r.html
Oświadczenia pracowników uzupełnione. Czekamy na oświadczenia Rady Miejskiej
Zagadki:
Dlaczego nie były opublikowane wszystkie oświadczenia majątkowe pracowników?
Dlaczego Burmistrz wyraża zgodę na brak publikacji?
Nie dopuszczam informacji, że pracownik oszukuje szefa.
Mam pytanie dlaczego na stronie BIP UM w Ryglicach brak oświadczeń majątkowych radnych (obecnych radnych i za 2023)?
W „oświadczenia majątkowe – Rada Miejska” ich brak.
Czy są ukryte w innym miejscu? Jeśli tak czy to jest zgodne z prawem? Jeśli nie kto za to odpowiada i jak można wyciągnąć konsekwencję ukrywania lub nie publikowania oświadczeń?
Bardzo proszę doświadczonych o informację
Zadaj pytanie w drodze dostępu do info …
Po max 2 tygodniach powinieneś mieć odpowiedź
Możesz Adaś pytać i tak nic nie dostaniesz
oj tam. do tej pory zawsze odpowiadali
Odpowiedz sobie na pytanie kto odp. za publikację oświadczeń majątkowych Radnych i dlaczego w oświadczeniach pracowników urzędu brak oświadczenia tej Pani Elżbiety W za rok 2023? Z moich informacji pracuje dalej na tym samym stanowisku.
Co ta pani chce ukryć? Ukrywa swoje oświadczenie i Radnych? Czy to nie współdziałanie? Czy aby nie publikować swojego nie publikuje Radnych? Czy Burmistrz wie o tym? Czy Radni wiedzą o tym?
Administrator pisał, że może złożyć zapytanie to proszę o to zapytać.
Proszę o informację do kogo można złożyć tę uwagę, czy to jest podstawa do powiadomienia prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa?
Aktywny na tym blogu jest pan Łukasz U. Może pan zapyta dlaczego tak jest? lub pokieruje do kogo można się z tym tematem zwrócić.
Informacje których się domagasz muszą być i są na stronie tyle że banuje tam wielki nieporządek
Jak są to napisz gdzie…..
Nie mam za bardzo czasu się takimi sprawami osobiście zajmować bo to trzeba by przygotować pismo, potem zawieźć do Ryglic na dziennik podawczy i czekać na odpowiedź – jeżeli ktoś chce się w to bawić to pewnie taką drogą byłoby najlepiej złożyć zapytanie.
Nie wydaje mi się żeby to miał być temat do prokuratury. Nie znam dokładnego prawodawstwa w tym obszarze ale nie przesadzajmy bo taki hardcorowy legalizm w tak błahych sprawach nie służy w żaden sposób dobru publicznemu. Przypuszczam że pewnie informatyk miał inne priorytety i zwyczajnie nie miał czasu zająć się wrzuceniem tych informacji na BIP.
To nie chodzi o składanie pisma do UM, który specjalnie nie publikuje danych. Tylko wyciągnięcie konsekwencji niedopełnienia obowiązku i zmuszenie UM do umieszczenia oświadczeń zgodnie z prawem i zasadami. Jeżeli większość Urzędów umieszcza oświadczenia w odpowiednim miejscu w BIP dlaczego nie robi to UM W Ryglicach. Są równi i równiejsi? Po drugie jak mają się czuć inni pracownicy, których oświadczenia są publikowane a jednej pani nie lub schowane aby nie widzieć? Czy to nie budzi wątpliwości dlaczego tak jest? I pytanie czy władze UM w Ryglicach wyraziły na to zgodę czy to samowolka? Jeśli tak to kolejne pytanie dlaczego władze nadstawiają tyłka dla kogoś?
Po co budzić domysły jak można zrobić to uczciwie tak jak w większości samorządów i jednostek do tego zobowiązanych.
Dlatego tak jest bo takich sobie wybraliście ludzi do władzy. Dobrze wam tak ciemniaki. pa pa
Czy zdarzyło się cokolwiek co by było w naszej gminie zrealizowane ponad przeciętność i było tak na plus dla mieszkańców ?
Moim zdaniem wymóg publikowania oświadczeń majątkowych przez radnych na szczeblu gminnym to trochę przesada (jeżeli ktoś uważa inaczej to w sumie jestem ciekaw argumentów). Niemniej jednak jeżeli już taki wymóg jest to dobrze byłoby żeby gmina się dostosowała. Tak jak pisałem nie planuję w tej sprawie interweniować, ale jeżeli ktoś chce coś zrobić to jedyny pomysł jaki przychodzi mi na myśl to właśnie wrzucenie pisma z zapytaniem / prośbą o uzupełnienie informacji w BIP na dziennik podawczy.
Kilku informacji rzeczywiście brakuje – na przykład rejestr umów kończy się na listopadzie 2024:
https://bip.malopolska.pl/umryglice,m,429832,rejestr-umow-2024.html
Anonimie przecież sam możesz zapytać o to UM jak czujesz taka potrzebę a nie wysyłać gońców.
Jeszcze dodam że ja jak potrzebowałem informacje od p. Burmistrza bo urząd wystawił dokument dla moich informacji inny niż p. Siwek złożył w prokuraturze i otrzymałem odpowiedz która ma nasz wymiar sprawiedliwości i czekamy na rozwój zdarzeń. Nie potrzebowałem do tego nikogo, sam napisałem i sam sie podpisałem a zona przy okazji złożyła na dzienniku podawczym.
A tu to każdy każdemu by dopiekł tylko jako anonim a ja nikomu nie chce dopiec a tylko odpowiednio zareagować na czyjeś zachowanie.
No każdy może zapytać ,tylko jak tu są ludzie „partyjni” ,kandydaci na funkcje społeczne to moim zdaniem liczenie na ich zaangażowanie w tzw realu ma pewne podstawy logiczne , Złotych myśli blogowych oczywiście nigdy dość ale real to real.
Narazie jeszcze nie otrzymałem żadnej informacji w sprawie mojej petycji dotyczącej podatku od nieruchomości więc nie chcę się brać za następne rzeczy. Poza tym demokracja rządzi się swoimi prawami i nie zawsze konkretne działania w realu przekładają się na wynik wyborczy (nad czym ubolewam).
Nie wiem jeszcze czy będę chciał pełnić jakieś funkcje publiczne. Na ten moment mam co robić w swojej branży, mam też doświadczenie z 3 kampanii wyborczych i wiem że to nie takie proste żeby dostać się na jakieś stanowisko. Do następnych wyborów samorządowych jest sporo czasu, jeżeli zgłoszą się do mnie ludzie którzy będą chcieli zrobić co fajnego w gminie, będzie im odpowiadał program Konfederacji to przygotujemy jakąś ofertę wyborcom. Na ten moment mam na swojej politycznej tapecie wybory prezydenckie i robię co mogę żeby pomóc Sławkowi Mentzenowi uzyskać dobry wynik.
A ci by pan zrobił zgodnie z programem swojej patii gdyby teraz był burmistrzem ? Pisze pan o obniżenie podatku , czy druga strona nie powinna być -na czym oszczędzić . I czy te ukrywane dochody ,mz przerośnięte to akurat nie to pole.
a co do partyjnych to chyba dwóch tu zauważyłem
Dla mnie jedno pewne , duże zmiany konieczne.
Bez zmian w całym państwie w pojedynczej małej gminie miałbym ograniczone pole manewru ze względu na obowiązujące regulacje prawne i budżetowe. Ale pewnie chciałbym efektywnie zarządzać budżetem tak żeby nie było konieczności zaciągania długów, skrócić i uprościć procedury administracyjne, zdigitalizować i zautomatyzować procesy w urzędzie (to trochę z mojej działki – informatyki). Na pewno po stronie kosztów trzeba by wtedy znaleźć jakieś oszczędności, być może zrezygnować z organizacji niektórych imprez i zastąpić je komercyjnymi, a zamiast rozbudowanego systemu socjalnego położyć nacisk na oddolną organizację pomocy społecznej przez samych mieszkańców (którzy dzięki niższym podatkom i dobrze funkcjonującej gospodarce lokalnej mieliby na nią więcej środków).
Drogi Łukaszu! Twoja wypowiedź niestety razi brakiem doświadczenia (najłagodniej ujmując). Efektywne zarządzanie budżetem gm. Ryglice nie jest możliwe ze względu na tzw. sztywne wydatki, głownie bieżące. Wynika to z Debilnej decyzji Augustynów i Dudowicza o przekształceniu szkół w Woli i Joniach z prowadzonych przez stowarzyszanie na szkoły gminne. Co roku dzieci w pozostałych szkołach i my podatnicy mamy z tego powodu uszczuplony budżet o ok 1.5 mln zł, a w konsekwencji nie ma możliwości ruchów w budżecie.
Po drugie zaciąganie zobowiązań w samorządzie jest w przeciwieństwie do budżetów domowych naturalną forma finansowania np. inwestycji, dopóki nie przekroczyło się ustawowo określonych w indywidulanym wskaźniku spłaty( art. 243 UFP) , a budżet stać na obsługę długu czyli spłatę odsetek i kapitału.
Po trzecie nie da się uprościć z pozycji burmistrza procedur, bo wynikają one z obowiązujących przepisów prawa. Każde uproszczenie wiąże się z jego złamaniem.
Po czwarte, w urzędzie wszystkie możliwe procesy są już zautomatyzowane ( nawet parzenie kawy). Poziom digitalizacji polskiej administracji jest 4 pod względem tępa rozwoju w Europie, choć tu zgoda, wciąż trzeba gonić średnią. Niestety znów nie zależy to od burmistrza, a na poziomie gminy wręcz zaproponowałabym kursy mieszkańcom, bo nie widzą ile już mogą załatwić on line.
Największym kosztem tej gminy jest najgorszy w regionie burmistrz i słabi radni – wszyscy wybrani przez nieświadomych ludzi, którzy dziś płaca za to opóźnionym rozwojem i w cenach wody, kanalizacji, śmieci, podatkach.
Author
Ja ze swej strony dodam, bo tutaj Łukasz wypowiadał się na temat uzyskiwania informacji z urzędu, że dziennik podawczy i czas na to trzeba poświęcić zbyt duży. Otóż nie trzeba dziennika podawczego osobiście odwiedzać. Droga dostępu do informacji publicznej jest mało wyboista. Wystarczy zadać pytanie drogą elektroniczną i co więcej osoba zadająca pytanie może być anonimowa. Pamiętacie zapewne, jak swego czasu niejaki Niewiadomski zadawał urzędowi pytania. Interweniowała prokuratura i sądy, bo chciano wiedzieć, kto to ten Niewiadomski, ale nie wydałem gościa (gościny). 🙂
Ja sobie zdaję sprawę że mam zerowe doświadczenie w samorządzie bo zawodowo zajmuje się innymi sprawami a moje pomysły rzucane trochę hasłowo niekoniecznie byłyby łatwe do realizacji w praktyce z pozycji burmistrza. Po to jestem aktywny na tym forum żeby wymieniać się doświadczeniami i przy okazji uczyć, jeżeli kiedyś poczuję że jestem gotowy do pełnienia jakiejś funkcji publicznej to wtedy wezmę udział w procedurze demokratycznej i przedstawię swoje pomysły bardziej precyzyjnie.
Na pewno żeby realizować ambitne programy konieczna byłaby jakaś zmiana jakościowa w całym społeczeństwie. Teraz widać wyraźnie że większość ludzi ma przede wszystkim oczekiwania socjalne przez co traci ta strona bardziej aktywna która chce działać i brać sprawy w swoje ręce na przykład prowadząc małe działalności gospodarcze.
Do admin.
Gościny Witek z urzędu? Czyżby?
Nie ośmielili by się nie umieścić na stronie jakiś danych gdyby dziś Niewuadomski był czynny.
Jeszcze chciałem się odnieść do zadłużania samorządów. A dlaczego nie można porównywać tego do budżetów domowych? Moim zdaniem takie porównania są zasadne. NIe widzę powodu dla którego nie można byłoby zmienić ustawy i wprowadzić zakazu uchwalania budżetów z deficytem. Niech gospodarują tym co zbiorą w podatkach, wtedy nie byłoby niektórych kuriozalnych inwestycji jak na przykład słynna toaleta w Warszawie za 650 tys. Długi i tak ostatecznie będą musieli spłacać mieszkańcy albo za pomocą inflacji, albo za pomocą zwiększonych podatków albo za pomocą obniżenia jakości usług publicznych.
Panie Łukaszu – podatki chcecie obniżać, likwidować to skąd te dochody Gmina?Państwo ma brać?
Wtedy gmina będzie realizować mniej zadań i tylko te najbardziej potrzebne. Na przykład zamiast ośrodka kultury utrzymywanego z naszych podatków ktoś sobie będzie mógł założyć firmę eventową, wynająć od gminy pomieszczenia i organizować komercyjne wydarzenia.
Nasz Admin to jak gminny NIK. Dobrze
Orientuje się ktoś może jak wygląda procedura wyłaniania prezesów spółek komunalnych takich jak na przykład „Dorzecze Białej”? Są to stanowiska kadencyjne?
Author
.