Nagranie z XVII sesji Rady miejskiej w Ryglicach

Zapraszam do obejrzenia nagrania z XVII sesji Rady Miejskiej w Ryglicach

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Stały odnośnik do tego artykułu: https://lepszeryglice.cba.pl/nagranie-z-xvii-sesji-rady-miejskiej-w-ryglicach/

95 komentarzy

Przejdź do formularza komentarza

    • Ciekawski w dniu 29 stycznia 2012 o 22:56
    • Odpowiedz

    Ja mam pytanie co to za blondi siedzi w tym samym rzędzie co pani burmistrz, po jej prawej ręce i czy dała by się wyrwać na spotkanie integracyjne?

    • niezadowolony w dniu 10 stycznia 2012 o 16:32
    • Odpowiedz

    Pan Radny A.J. prowadził swego czasu bloga, na którym pisał o działaniach rady i burmistrza (podobnie jak teraz na tym blogu się pisze). Bardzo dobrze, że tak pisał, śledził, informował i bardzo dobrze, że teraz jest ktoś, kto to robi, choć nie jest radnym. A.J. podnosił w moim i nie tylko moim mniemaniu standardy demokratyczne i wielu, wielu w to uwierzyło. Dziś już nie ma bloga. Prowadzący bloga spoczął na laurach ? Dlaczego ? Odp. dlatego, że blog poprzedni był jedynie narzędziem do przejęcia władzy. I to nie jest ok. Bobry pracują.

    • doDDzTR pisze: w dniu 9 stycznia 2012 o 22:36
    • Odpowiedz

    masz coś przeciwko zwykłym ludziom , przeciętnym mieszkańcom tego miasteczka to wyjedz na Wyspy Szczęśliwe.Jednak darmowe szkolenia , różnego typu zajęcia przechodzą nam boczkiem bo nie ma kto się postarać , nie ma kto napisać bo roboty dużo, obowiązków mnóstwo wszyscy ciężko pracują -cały urząd przepracowany !!!!wiesz ile osób by skorzystało z każdej formy dokształcania- bo jest taka bardzo silna potrzeba rozbudzona w świadomości ludzi ale nie ma możliwości -przynajmniej nie u nas!!!!! Sprawdź jak to wygląda w innych Gminach a potem komentuj. Kapitał ludzi kapitał bezcenny , pieniądze leżą na ulicy ale nasi urzędnicy śpią-robią konkursy szopek bożonarodzeniowych, stawiają świecące anioły ,organizują konkursy pieśni religijnych w kółko to samo i to samo .A Nowa Jakość wykiwała nas wszystkich bo do niczego nie jest przygotowana kompletnie i może nawet nie kuma co to programy unijne i jakich przeróżnych dziedzin mogą dotyczyć.Skazani jesteśmy na ……brak kompetencji władzy i tyle.

      • Anonim w dniu 9 stycznia 2012 o 22:52
      • Odpowiedz

      Podoba mi się jedno zdanie i jest ono zasadnicze dla tej całej dyskusji aby być precyzyjnym skopiuję „wiesz ile osób by skorzystało z każdej formy dokształcania- bo jest taka bardzo silna potrzeba rozbudzona w świadomości ludzi” No tak rozbudzona potrzeba tak samo jak rozbudzone zostały nasze nadzieje na Nową Jakość niestety zarówno ta jak i nadzieja że takie szkolenie do czegoż się przyda to utopia. Brak jakichkolwiek walorów turystycznych, brak zabytków, brak zbiornika w Joninach który dawał pewne nadzieje i szanse na turystkę w naszej gminie to brak możliwości rozwoju. Brak możliwości to stopniowy odpływ mieszkańców i pogłębienie tego braku z braku ludności. Co czeka nasza gminę? Z takim podejściem władz które chyba już czuja temat planując inwestycje w cmentarz stopniowe starzenie i wymieranie gminy.

      • DDzTR w dniu 10 stycznia 2012 o 07:30
      • Odpowiedz

      Wow juz mam się wynosić? bo ośmieliłem się zwrócić uwagę „zwykłym ludziom” ze głównym organizatorem szkoleń są Urzędy Pracy a nie Urząd Miasta, ze po pieniądze (o których zresztą piszesz) najlepiej sięgnąć samemu i dla siebie a nie czekać aż zrobi to za ciebie ktoś inny. Tym bardziej że fundusze są juz na wyczerpaniu.
      Oczywiście popełniłem straszną gafę bo nie obsmarowałem nikogo w moim wpisie no i cholera ośmielam się być szczęśliwy bez konieczności wyjazdu na wyspy szczęśliwe

        • szanowny DDZ w dniu 10 stycznia 2012 o 17:19
        • Odpowiedz

        Jednak się mylisz bo szkolenia są o różnej tematyce i rożnych specjalnościach i samemu za takie szkolenia trzeba wyłożyć dużą kasę a gdyby GOPS czy GOK obronił projekt mogłoby skorzystać wiele osób czy przedsiębiorców i wszyscy byliby szczęśliwi-koordynator by zarobił a uczestnik zaoszczędził 500-1500 zł .Indywidualna osoba nie może samodzielnie złożyć wniosku niestety! I nie mów ,że takie szkolenie czy kurs nie jest pomocne przy poszukiwaniu pracy czy w samej pracy czy prowadzeniu działalności.

    • Anonim w dniu 8 stycznia 2012 o 17:07
    • Odpowiedz

    Nie wiem, czy aby nie jest tak ,że p. Burmistrz przetrwa sobie te 3 latka jescze, a za nierozwuj gminy trzeba bedzie obarczyć, w jej mniemaniu i nie tylko jej, radnych bo to radni są od pomysłów i dawania wytycznych burmistrzowi. Poniewaz rada raczej nie tryska pomysłami na gmine więc stoimy i bedziemy stać w miejscu. Obym sie mylił.

      • Anonim w dniu 9 stycznia 2012 o 11:53
      • Odpowiedz

      Rozwój danych miejscowości i gmin zależy od mieszkańców w pierwszej kolejności. Dzisiaj to mieszkańcy lub przedsiębiorcy z zewnątrz otwierają firmy i tworzą miejsca pracy. Gmina ma im tylko pomagać, a nie ich zastępować.
      Gmina ma swoje zadania popatrzcie do ustawy samorządowej.
      U nas brak jest ludzi z kapitałem, którzy otwarliby własny biznes, lub zechcieli zainwestować bo znajdujemy się na uboczu tak zwanych szlaków handlowych czyli dróg, choćby wojewódzkich. Tak na prawdę to część tego biznesu jest w przemyśle drzewnym. W ilu domach prowadzi się taką działalność?
      I cóż więcej w tym temacie, gmina robi swoje, a reszta zależy od ludzi czyli nas wszystkich.
      Każdy może spróbować zrobić biznes plan jeżeli ma pomysł na zarabianie w naszej gminie pieniędzy.
      Pomoc z gminy no cóż – droga, kanalizacja, wodociąg czasowe zwolnienie z podatku i inne sprawy prawne, a pieniądze albo własne albo z banku bo gmina ma ale na inne wydatki, a nie na pomoc w prowadzeniu firmy.
      Więc nie narzekać tylko działać bo jak widać głowy co niektórzy mają gorące, a to i dobrze.

        • DDzTR w dniu 9 stycznia 2012 o 13:46
        • Odpowiedz

        całkowicie zgadzam się z przedmówcą i „serdecznie gratuluję” tym którzy złożyli swój los w ręce jakiejkolwiek władzy w tym kraju i czekają na prace, dobre zarobki nic nie robiąc. Fundusze unijne dały możliwość rozwoju wielu mikroprzedsiębiorstwom , wystarczyło z nich korzystac. Ciekawe ilu mieszkańców Ryglic startowało np w projekcie kapitał ludzki. Znam sporo ludzi którzy poświęcili rok dostali 40 000 zł bezzwrotnej dotacji i zastartowali z małym biznesem. Ale tu jak widzę geografia jest ogromną przeszkodą i nastawienie że tu się nic nie da. Oj ludzie ludzie
        Co do Skrzyszowa to chyba nietrudno wydedukować że miejscowości położone w pobliżu większych miast zawsze będą miały lepiej. Tak jak Wieliczka, Tyniec czy Skawina są dzisiaj w zasadzie „Krakowem+” z cenami gruntów i nieruchomości charakterystycznymi dla miast tak samo Skrzyszów jest prawie dzialnicą Tarnowa tak więc co tu porównywać.
        Jak widzę krytykantów, wizjonerów i pomysłodawców sporo tylko najlepiej to pisać i mówic a robić to niech juz kto inny robi.

          • Izydor w dniu 9 stycznia 2012 o 14:20
          • Odpowiedz

          No no. Na początek rozwińmy podpis „DDz TR” należy czytać jako Doradca z Tarnowa widać nie wiesz nic o uwarunkowaniach naszej gminy skoro piszesz to co piszesz. Po pierwsze mały biznes? Jaki ? Kolejny sklep? Czy może siłownia do której nikt nie pójdzie jak trzeba będzie zapłacić, czy może zakład fryzjerski? A może budowlanka? No czego w naszej gminie brakuje? Podpowiem ci brakuje ludziom pieniędzy na codzienne zwykłe życie. A gmina cóż, nawet tutaj preferuje się obcych, Chrząszcza, Chmurę, Jałochę, a ostatnio mówi się że w naszej gminie ma pracować pan Jakub Kwaśny. Gmina przede wszystkim powinna stwarzać możliwości poprzez strefy ekonomiczne ulgi podatkowe ale również gdy tego wymaga dobro mieszkańców poprzez tworzenie miejsc pracy dla ludzi. Tutaj znów wychodzi na pierwszy plan beztroska naszych władz które zlikwidowały ZGK który przekształcony mógł dalej funkcjonować i dawać zatrudnienia a wypłaty w takiej spółce są przecież za prace nie za bycie pracownikiem.

            • DDzTR w dniu 9 stycznia 2012 o 21:00
            • Odpowiedz

            hehe nie mam nic wspólnego z Tarnowem kompletnie nie ta droga :). I właśnie zobacz Izydor co piszesz i co pisze kolejny anonim poniżej. Wszystko przez pryzmat gminy, odpowiedzialnosci zbiorowej – rozliczajmy gminę z tego co ma robic dla otoczenia ale darujcie sobie biadolenie ze ktoś wam zgotował waszą biedę. Czasy kołchozów dawno mineły.
            Izydor masz rację sklep, siłownia, zakład fryzjerski teraz nawet jakbys chciał to nikt Ci na taki biznes grosza nie da. Dlatego o to chodzi żeby wymyślić coś co ma parcie na dotację a co ma? ochrona środowiska, wspieranie kultury regionu, podnoszenie kwalifikacji, projekty R&D. Wybrał się z was którys biadolących na DARMOWE DARMOWE DARMOWE kursy, szkolenia, studia podnoszące kwalifikacje i umiejętności i wzbogacające cv??? Pewnie nie bo na ryglice.pl nie napisali że można

              • ryglice w dniu 9 stycznia 2012 o 21:49
                Autor

              DDzTR piszesz ” coś co ma parcie na dotację a co ma? ochrona środowiska, wspieranie kultury regionu, podnoszenie kwalifikacji, projekty R&D. Wybrał się z was którys biadolących na DARMOWE DARMOWE DARMOWE kursy, szkolenia, studia podnoszące kwalifikacje i umiejętności i wzbogacające cv??? Pewnie nie bo na ryglice.pl nie napisali że można” Dziś nie jest sztuką dostać dofinansowania czy to z programów Unijnych czy np. z fundacji Batorego. Dziś sztuka jest znaleźć taki pomysł który da stały i w miarę pewny dochód. Piszesz ochrona środowiska, a to chyba bardziej kompleksowo dla gminy niż dla indywidualnego mieszkańca, wspieranie kultury regionu jakoś nie widzę przełożenia na zrobienie na tym biznesy przez Kowalskiego czy Nowaka zamieszkującego naszą gminę. Podnoszenie kwalifikacji ,kursy, darmowe czy nie, organizowane są dla mających czas w godz 10-14 studia, podnoszenie kwalifikacji, wszystko prawda ale tylko wtedy gdy nie gonisz za każdą złotówką bo nie starcza od wypłaty do wypłaty. Wszystko to jest proste i oczywiste , niestety tylko wtedy gdy masz pewną pozycję, lecz gdy stoisz pod ścianą, nie ważne czy już stoisz z rękoma do góry, czy jeszcze nie, to wtedy myślisz tylko by zarobić i godnie żyć.

            • bobry w dniu 9 stycznia 2012 o 21:11
            • Odpowiedz

            to samo pisaliśmy za rządów Karasiewicza to Jezior grzmiał,że to Burmistrz zamiast stawiać pomniki emigrantom to powinien stworzyć w Gminie warunki i nowe miejsca pracy. Teraz nagle to nie zależy już od burmistrza?Od dawna wiadomo,że tu bieda piszczała i piszczy i zdolniejsi stąd muszą uciekać bo tylko praca w marketach czeka i ewentualnie dla wybranych ( nie koniecznie najlepszych)w budżetówce.Dzisiaj jeden Bóbr mówił ,że nawet miał propozycje pracy w tej tzw budżetówce ale honor swój ma i stać go na więcej nie pójdzie na ludzkie języki jako protegowany, znienawidzony z zazdrości przez innych mieszkańców. Bo my bobry wzięli sprawy we własne ręce znaczy zęby i budujemy tamę.Co wy na to? Jak skończymy zaczniemy produkcję taczek bo się przydadzą.Najpierw powozimy zdrajców -Jeziora ,Wojtanowskiego, Papugę i innych.Następnie powozimy nieudaczników -ciekawi jesteśmy jaka kreacja pasuje na taki powozik?

            • DDzTR w dniu 10 stycznia 2012 o 13:50
            • Odpowiedz

            Do Jakościomierza – owszem jeszcze dwa lata temu można było dostac dotację nawet na sklep spożywczy natomiast teraz gdy fundusze są na wykończeniu są preferowane branże i teraz faktycznie trzeba ruszyć glową żeby coś sensownego wymyślić. Ja swego czasu opracowałem mozliwosci zagospodarowania odpadów przemysłowych i nie miałem problemów z przekonaniem komisji do swoich pomysłów – proste metody z niską skalą inwestycji – jednoosobowe działanie. Co do szkoleń to nie masz racji bo zdecydowana większość odbywa się w weekendy trzeba tylko przemóc sie i poświecić troche wolnego czasu i samemu dać sobie szanse na godne życie. Gonienie za złotówką nie daje szansy na godne życie tylko na wegetację natomiast podnoszenie kwalifikacji umozliwia pozyskanie godnych zarobków. Ja nie muszę a ciągle się ucze i szkole kosztem własnego czasu a raczej darowałem sobie oglądanie telewizji kilka godzin dziennie. Jeżeli na tym blogu masz stałych czytelników i uzyskałeś na nich jakiś wpływ to moze przekonaj ich że ich los leży w ich rękach. Tak jak ty zacząłeś pewien projekt długoterminowy i z wykorzystaniem sieci go realizujesz. Rozliczajcie sobie urzędników ze stanu dróg i finansów gminy itp ale stan waszego konta zależy od was.
            co do innych komentarzy ja piszę o projektach indwywidualnych a nie gminnych bo jeżeli mowa o braku pracy i perspektyw to samemu trzeba zawalczyć o swój los. Zreszta szansa tego że kanalizacja czy wodociagi wpłyną na wzrost bezrobocia w gminie jest raczej niewielka.

            • DDzTR w dniu 10 stycznia 2012 o 13:54
            • Odpowiedz

            miało byc zmniejszenie bezrobocia oczywiście

            • Shift do DDzTR w dniu 10 stycznia 2012 o 15:26
            • Odpowiedz

            A my piszemy o projektach, których realizacja jest, czy też może być i powinna być w gestii kierownictwa, włodarzy gminy. Czy tak ciężko użyć klawisza Shift i „ty” napisać „Ty” ?

          • Anonim w dniu 9 stycznia 2012 o 14:21
          • Odpowiedz

          Jeden wątek tutaj jest ciekawy. Mianowicie pozyskiwanie środków unijnych, ale nie chodzi tutaj o pozyskiwanie środków przez co bardziej przedsiębiorcze osoby. Na stronie gminy można się zapoznać z realizacją funduszy w naszej gminie. Ocena tych działań …? Niech każdy po zapoznaniu sam oceni. http://www.ryglice.pl/page/open/title/Projekty%20w%20trakcie%20realizacji , http://www.ryglice.pl/page/open/title/Zlozone

            • Anonim w dniu 9 stycznia 2012 o 14:27
            • Odpowiedz

            Przecież są to wnioski jakie składane były jeszcze za Karasiewicza i to nawet tych jak plac zabaw w Zalasowej nie wykorzystaliśmy. Po za tym prawie wszystkie dotyczą szkoły a nie wszyscy jesteśmy uczniami .

            • no bo w dniu 9 stycznia 2012 o 19:16
            • Odpowiedz

            No bo to jest tak, że rada , burmistrz powinni coś zainicjować , zasiać pomysł a urzędnicy na bazie tego powinni pisać wnioski. Coś cieniutko na stronce o unii w naszej gminie.

            • DDzTR w dniu 9 stycznia 2012 o 21:15
            • Odpowiedz

            Jeszcze dodam bo „no bo” przeczytałem i ubawiłem się setnie. Dodaj jeszcze ze ksiegowa z urzędu miasta ma ci obiady gotowac a sekretarz gminy dom sprzątać. Jak szukasz programów pomocowych dla osób indywidualnych to poczytaj sobie stronki z URZĘDÓW PRACY i sam wniosek wypełnij bo na tym to polega.
            p.s. a siać to można tam gdzie gleba ku temu właściwa bo na betonie to nawet trawsko nie urośnie

            • do DDzTR w dniu 10 stycznia 2012 o 09:43
            • Odpowiedz

            Chodzi o pisanie projektów gminnych a nie o indywidualne, które jak najbardziej są dostępne. Trochę przesadziłeś z tym sprzątaniem i gotowaniem, ale to chyba po to by odwrócić uwagę.

Skomentuj tez Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Optionally add an image (JPEG only)