Regulamin

Witam wszystkich zaglądających na bloga.
Winni jesteśmy Wam kilka informacji o zasadach, jakie obowiązują na tym blogu.

Udostępnienie możliwości komentowania wpisów stanowi  usługę  świadczoną drogą elektroniczną, zdefiniowaną w art. 4 pkt 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 tejże ustawy powinien zostać określony jej regulamin. 

  1. Za treść komentarzy zamieszczanych na tym blogu odpowiadają  ich autorzy.
  2. Prezentowane na Blogu komentarze są subiektywnymi opiniami ich autorów oraz prezentacją ich osobistej wiedzy i poglądów. Nie powinny być interpretowane w żaden inny sposób.
  3. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną .
  4. Komentarze  naruszające wymienione wyżej zasady proszę wraz z uzasadnieniem zgłaszać na  fb Adam Zieliński lub lepszejutroryglic@onet.pl Po przeanalizowaniu, gdy to zasadne  będą one  w całości  kasowane w możliwie najkrótszym czasie.
  5. Redagujący bloga  nie bierze odpowiedzialności za komentarze , ich treść oraz  zawarte w nich stwierdzenia, redakcja nie utożsamiając się z ich treścią .
  6. Zdjęcia wykorzystywane w postach wyłącznie jako prawo cytatu w myśl Art. 29. Prawo cytatu Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
  7. Zamieszczając na tym blogu komentarz akceptujesz powyższy regulamin.

Wszelkie uwagi i nadużycia proszę zgłaszać na fb Adam Zieliński lub lepszejutroryglic@onet.pl

Administrator

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Permanent link to this article: https://lepszeryglice.cba.pl/regulamin/

1 comment

    • ryglice on 6 maja 2011 at 20:09
      Author

    Drodzy czytelnicy tak to jest naprawdę:
    Administrator powinien reagować na oczywiste naruszenia czyli wulgaryzmy i słowa powszechnie uznawane za obraźliwe . Co do tego czy coś jest prawdą czy nie to osoba która zgłasza naruszenie musi wykazać że wpis jest nieprawdziwy . Zdaniem prawników jeżeli komentarze mają charakter opinii , która z zasady nie podlega ocenie w oparciu o kryterium prawdy i fałszu jeżeli podjęte środki kontroli w postaci filtrowania treści wpisów pod kątem zawartych w nich wulgaryzmów i usuwanie ewidentnie znieważających komentarzy jest wystarczające. Prawnik zwrócił też uwagę na to, że „poszkodowany” Może zwrócić się o usunięcie komentarzy na podstawie sławnego art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (pozwala on na żądanie usunięcia tych wpisów, co do których wykaże iż dotyczą jego osoby i są nieprawdziwe należy udowodnić że są bezprawne)
    czy każdy ma prawo żądać usunięcia negatywnych opinii?
    Nie, podstawowy problem polega na tym, że w ogóle nie ma podstaw prawnych do żądania usunięcia negatywnych opinii. Rzecz w tym, że wyrażanie negatywnych opinii – o działaniu osób czy przedsiębiorstw, o jakości ich pracy produktów czy usług – nie jest działaniem bezprawnym i samo w sobie nie narusza dóbr osobistych – tłumaczy prawnik. Nie oznacza to jednak, że administrator serwisu/forum nie jest odpowiedzialny za posty użytkowników.
    Z art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną można pośrednio wywieść obowiązek usuwania treści bezprawnych, których autorami są użytkownicy. Administrator powinien uniemożliwić dostęp do takich treści, jak tylko dowie się o ich bezprawności, czy to po otrzymaniu wiarygodnej informacji lub wezwania, czy to jeśli wiedzę taką poweźmie we własnym zakresie. Trzeba podkreślić, że administrator serwisu internetowego nie ma obowiązku sprawdzania treści pod względem zawartych w nich stwierdzeń (prawda czy fałsz )
    Kolejne pytania: W jaki sposób administrator ma decydować o tym, czy dana wypowiedź narusza czyjeś dobra osobiste? Kiedy ma obowiązek usunąć wpisy?
    Prawnik przyznaje, że ocena, czy rozpowszechnione treści mają bezprawny charakter, nie zawsze jest łatwa. Stosunkowo najprościej jest z wypowiedziami wulgarnymi czy obraźliwymi – można z góry założyć, że takie sformułowania naruszają dobra osobiste wzmiankowanych osób. Jeśli natomiast żądanie usunięcia treści będzie opierać się na polemice z poglądami wyrażonymi na forum lub na zarzucie kłamstwa, administrator będzie musiał usunąć dane, jeśli zgłoszenie okaże się wiarygodne, tj. na podstawie przedstawionych dowodów będzie można uznać, że faktycznie doszło do naruszenia zasad przez użytkownika.
    W każdym innym przypadku, moim zdaniem, administrator nie poniesie konsekwencji odmowy usunięcia treści. W takiej sytuacji poszkodowany może dochodzić swoich praw jedynie na drodze sądowej. Załóżmy więc, że sąd nie podzieli opinii administratora i uzna, że posty/komentarze, których ten nie usunął, rzeczywiście naruszają dobra osobiste powoda. Co może grozić administratorowi, jakie sankcje sąd może na niego nałożyć?
    Usługodawca może w takiej sytuacji, moim zdaniem, ponosić – niezależnie od odpowiedzialności sprawcy – odpowiedzialność cywilną: zapłacić zadośćuczynienie bądź zostać zobowiązanym do podjęcia pewnych działań w celu ochrony dóbr osobistych (usunąć wpis, zamieścić przeprosiny), a także zapłacić odszkodowanie, jeśli oczywiście osoba wykaże powstanie szkody

    Tak to się maja sprawy panie studencie prawa administrator nie jest od rozstrzygania o prawdzie jeżeli jednak przedstawi się dowody że dany wpis zawiera nieprawdę to każdy jest zobowiązany do usunięcia tego wpisu . A zatem nie samo żądanie ale uzasadnione i wiarygodne wezwanie do usunięcia wpisu jest obligujące administratora . Kolejnym z aspektów jest udokumentowanie zwrócenia się o usunięcie wpisu wraz z uzasadnieniem i ewentualna odmową jeżeli jest to drogą e-mail to jest obowiązek udokumentowania takiej korespondencji .

Comments have been disabled.