Drodzy blogowicze dziś skierowałem do UM w Ryglicach kilka pytań w interesujących mnie sprawach. Mam nadzieję, że w sytuacji, gdy fakt ich zadania jest sprawą publicznie znaną, urząd nie będzie szukał wykrętów i na nie odpowie. Myślę, że odpowiedź na te pytania interesuje nie tylko mnie, ale również wielu z Was. Jeżeli macie Państwo więcej pytań i chcielibyście bym je zadał urzędowi to proszę pisać w komentarzach.
Oto treść wniosku.
Ryglice 7.02.2021r.
Urząd Miejski w Ryglicach
ul. Rynek 9
33-160 Ryglice
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, wnoszę o udostępnienie następujących informacji publicznych:
Wnoszę o udostępnienie następujących informacji publicznych.
- Proszę wskazać, którzy z urzędników UM w Ryglicach w 2020 r. pełnili funkcje publiczne lub pełniły (w jakim okresie i na jakiej podstawie) obowiązki funkcjonariusza publicznego.
- Proszę o udostępnienie pełnej listy pracowników, którzy w 2020 r. otrzymali nagrody.
- Pracowników pełniących funkcje publiczne zatrudnionych w UM w Ryglicach i jednostkach podległych, dla których burmistrz Ryglic jest osobą decydującą o przyznaniu nagrody w szczegółowości: imię i nazwisko, data przyznania, wysokość oraz uzasadnienie.
- Pozostałych pracowników niepełniących funkcji publicznych, dla których burmistrz Ryglic jest osobą decydującą o przyznaniu nagrody w szczegółowości: funkcja/dział, data przyznania, wysokość oraz uzasadnienie.
- Proszę wskazać, kto w 2020 r. był Gminnym Komisarzem Spisowym spisu rolnego oraz kto pełnił funkcje jego zastępcy (numer zarządzenia o powołaniu) oraz jakie nagrody wynikające z ustawy o spisie rolnym otrzymały osoby sprawujące wymienione funkcje.
- Proszę wskazać w stosunku do ilu pracowników UM w Ryglicach zdecydowano w 2020 r. o przejściu do pracy zdalnej trwającym dłużej niż 5 dni w szczegółowości: dział/funkcja, czas trwania.
- Proszę wskazać czy w 2020 r. wobec jakiegokolwiek urzędnika pełniącego funkcje publiczne prowadzone było postępowanie dyscyplinarne (jeżeli tak to, z jakim skutkiem) oraz czy w wymienionym okresie pracodawca zastosował wobec urzędnika karę porządkową upomnienia lub nagany oraz jakich stanowisk i w jakim miesiącu dotyczyła zastosowana kara.
Wnoszę o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznie na adres e-mail: konstantyniewiadomski@gmail.com
KN
199 Komentarzy
Skip to comment form
Z informacji Urzędu gminy:
„W sobotę 13 Samorządów podpisało porozumienie w Bochni z Krajowym Zasobem Nieruchomości reprezentowanym przez Pana Prezesa Michała Srokę w sprawie budowy łącznie ponad 900 mieszkań. Jest to jedna z pierwszych w Polsce grupa Samorządów, które będą realizować ten projekt. W spotkaniu uczestniczył Wicepremier RP Pan Jarosław Gowin, który zapowiedział, że 13 Samorządów, które weszły w projekt, otrzymają po 3 000 000,00 zł środków finansowych na objęcie udziałów w tworzonej społecznej inicjatywie mieszkaniowej (SIM). Natomiast dodatkowe udziały gmina obejmie po wycenie i przekazaniu do SIM gruntów pod budowę. Całość zadania będzie realizowana przez SIM, w związku z tym nie będzie obciążenia budżetów poszczególnych gmin. Udział w spotkaniu wzięła również Minister Pani Anna Kornecka, która przedstawiła główne założenia projektu, przede wszystkim jego innowacyjność, że mieszkanie po 15 latach przejdzie na własność wynajmującego. Łączny koszt inwestycji w Gminie Ryglice to ponad 10 mln zł oraz dodatkowo 3 mln zł na objęcie udziałów oraz środki pozyskane za przekazany grunt.
Cieszę się, że Samorząd Gminy Ryglice znalazł się w jednym z pierwszych projektów organizowanych SIM w Polsce wraz z innymi Samorządami m.in. z Bochnią, Dąbrową Tarnowską, Tuchowem, Zakliczynem oraz Jodłową” – podaje burmistrz Augustyn.
(👍 ͡❛ ͜ʖ ͡❛)👍 ✌✌✌✌✌ 👍👍👍👍
W końcu mamy dobrego gospodarza w naszej gminie i gmina się mocno rozwija. Jeszcze w tym roku przedszkolo-żłobek w centrum Ryglic inwestycja za blisko 4 mln zł. Prywatny inwestor chce zostawić w Ryglicach 7 mln zł, patrz: centrum rehabilitacji z domem spokojnej starości. Licząc tak lekutko w gminie zostanie do 2023 r. ponad 50 mln zł, z czego samo miasto Ryglice 70% tej kwoty.
Ja nie glosowałem na Augustyna, ale śledzę dokładnie jego poczynania i uważam, że gmina trafiły wreszcie na dobrego gospodarza. W następnych wyborach ja i moja rodzina zagłosujemy właśnie na Pawła.
Panie Niewiadomski, panie Wiadomski, Głupoński, Chamiński, inni anonimocy, srulowcy, możecie pisać różne bzdety, dyrdymały, oczernienia, a burmistrza broni ciężka praca, merytoryczność, czego o poprzednikach nie się powiedzieć i najlepiej o nich po prostu zapomnieć.
≧◠‿◠≦ ✌
Paweł weź sie nie kompromituj!!! Sam piszesz, że to nie gminna inwestycja, ale kosztów nie pokazujesz wszystkich jakie będą poniesione z naszych podatków.
Gruntu się pozbywasz, żeby ktoś sobie mieszkanie załatwił w centrum. Co z tego mieszkańcom przybędzie ???
O tym 2 przedszkolu kiedy masz poł szkoły pustej i mnij dzieci się rodzi to już szkoda gadać.
Prywatnemu inwestorowi zaproponuj szkołę na Woli .
On sam przyszedł a ty nawet rozmawiać nie potrafisz po polsku, kuźwa hehe haha
Author
To dobrze kolejny burmistrz będzie wstęgi przecinał, bo do wyborów to jeszcze tego wszystkiego chyba nie wybudują? Panie Pawle było się podpisać, a nie robić z nas idiotów, że to niby „Władek”.
Paweł tak durnego burmistrza to jeszcze my nie mieli. Myślałem że Połoskowa była beznadziejna ale w porównaniu z tobą Pawełku to była Babka z klasą. Wielki sukces podpisanie porozumienia Ha ha ha Człowieku nie wszyscy tacy ciemi jak ci ministrowie co im taki …. doradzał
Podpisz się Paweł z L a nie Władek.
A ja obudziłem się dzisiaj rano ze wzwodem. Tylko co to oznacza……zapewne, że jeszcze mogę. Fotki na FB nie będę wrzucał.
A tak serio. Porozumienia, inwestorzy, umowy itd. z których nic nie wynika. Będą rzeczywiste budowle (a nie plany), miejsca pracy (a nie fotki), prawdziwi fachowcy zatrudniani po konkursach (a nie…….no właśnie), będzie odbudowa budżetu (a nie dziura bez dna) to wtedy będziemy bić brawo. W innym wypadku będzie jak ze wzwodem – jest ale bez efektu końcowego to…….
Oj ten nasz gminny poseł z PiS licho pracuje.
Za kasę którą załatwił, pewnie u nas w Zalasowy zrobimy 30 m chodnika.
Znów praktyki podszywania się?
Ej Olewka post jest a Ty już trunki?
Zieliśki Ty gnido. Wydawałoby się, że wychowałeś się w wolnym kraju, a zalatuje komuną, tamtym systemem, w którym donoszono i troszkę Putinem.
Hhheee.
Paweł jutro będzie kac. Przestań pić!!!!
Panie Władysławie O. Niech Pan mnie nie hejtuje. Żart oczywiście. 😉
Tak, wychowałem się w wolnym kraju. Czy robię coś przeciw wolności?
Proszę się nie podszywać pod inne osoby oraz nie pisać głupot.
Wspólnie podnośmy poziom dyskusji.
Zachęcam do zakładania sobie kont na blogu.
Powiedz adminie co ty masz z tego popierania pisuarów ? Wielkie G ?
Author
Jeszcze jedno. Chcę Państwa poinformować, że wczoraj Urząd Miejski w Ryglicach udzielił odpowiedzi na wszystkie zadane w drodze dostępu do informacji publicznej pytania w tym, to dotyczące wysokości nagród dla urzędników. Wkrótce otrzymaną odpowiedz, przedstawię do Państwa wiadomości.
Odpowiedzi udziela burmistrz jako organ a nie urząd czy urzednik. Tak samo jak pelna odpowiedzialnosc za brak informacji ponosi burmistrz co potwierdzają wyroki sądów.
Chyba nie ma się co czepiać szczegółów. Dobrze, że jest odpowiedź. Z tym wykształceniem, żeby jeszcze objaśnione było to by git było
A mi się wydaje że precyzja jest ważna zeby nie było potem manipulacji .
Zapewne. Będzie dokument podpisany zapewne. To wystarcza
Ale numer, jak głosi artykuł na stronie gminy, pan wojewoda przekazał średniemu pióro, którym to teraz będzie podpisywał wszystki dokumenty urzędowe buuuuuuuuuuuuuuuhahahahahha
Dobre, dobre, naprawdę dobre buuuuhahahahha
Szkoda, że nie dał mu jeszcze słownika ortograficznego, może pisma podpisane tym pięknym piórem byłyby bez błędów, bo to żenada co gmina w świat puszcza na chwilę obecną.
Sredni znow złamał prawo!
Lista jest juz dluga i niedlugo wyplynie.
Powiedzcie mu ze nie ma prawa reklamować produktów żadnych marek na oficjalnej stronie!
Fakt ze umie sie podpisać jest juz pewnym osiągnięciem, ale znow klamie bo wojewoda nie ma nic do funduszy europejskich!!!!
Poza tym błagam niech ktoś mu wytłumaczyć wreszcie ze gmina bankrutuje w tym sensie ze traci płynność finansową. Nie ma na nowe kredyty wiec na wklad wlasny tez nie ma. Bajki o nowych inwestycjach z funduszy UE mozesz wciskać swoim radnym.
Sredni probuje wyprzedawać majątek gminny szczegolnie grunty. To najgłupsze co mógł wymyslic. Grunty trzeba kupować by inni myślący mogli kiedys coś na nich zainwestować.
Zamknijcie go w ochronce w Lubczy!
Ludzie !!!!!Poziom absurdu zarządzania tą gminą osiągnął dno. Przestańcie pisać w końcu o średnim tylko zacznijcie działać. Kto tu rządzi???? Czy jest tu jakiś burmistrz, rada???
Wchodzenie w tyłek wojewodzie który nie miał nic do tego co w ostatnim czasie osiągnięto w gminie jest absurdem.
Nie dziwię się że Augustyn traci w oczach u ludzi którzy do niedawna poszli by za min w ogień.
Teraz komentujcie i lamentujecie?
Trzeba było myśleć najpierw co robicie i kogo wybieracie. Teraz ludzie tacy a nie inni rządzą budżetem i robią co chcą ciągnąć gminę w dół.
Nic nie wnoszące przyjazdy posłów, sranie w banie cuda wianki.
A szczytem jest uchwalenie się że Dorzecze się rozwija podczas gdy za Karasiewicza Augustyn na każdym kroku jeździł po Dorzeczu.
Czy można upaść jeszcze niżej???
parkery rozdaje biednym samorządowcom
To wchodzenie w tyłek obrzydliwe ,mądry wojewoda tak ci nie szanują swoich budżetów a żebrzą o kasę i to jak widać kasę na cokolwiek byle było co na stronie napisać ,powinny być wyrzucani za drzwi. Szczerze mówiąc ten blog mógł się sprawdzić ale pewnie admina na poczęstunek zaprosili i był zachwycony .
A nowy admin ściemnia żeby się nie ujawnić bo też z budżetówki niezła kasa leci w rodzinie , z byłym wiadra powiedzmy że koniaku wypił , jakoś musi pokazywać bezstronność , W sumie zapasy ludzi podobnych wychodzą . A my mamy czarną dupę . Żadnej mśli przewodniej ,żadnych perspektyw że młodzi tu zostaną.
Sami takich ludzi wybieramy. Teraz mamy niemą radę jak popatrzy się z kogo sie sklada to więcej nie trzeba pisać. Zamiast wykorzystać potencjał i to co było zrobione przez poprzednich ludzi i piac gminę w górę niestety wydatki które teraz są, my jako podatnicy nie jesteśmy w stanie udźwignąć. A to przysłowiowe pióro to wojewoda za prywatne środki kupił czy może w ramach swojego funduszu czyli z pieniędzy podatników? Ile kosztowała delegacja do tego Krakowa?
Ale czego nie robi się dla zdjęcia i wpisania posta ………
My Zalasowianie będziemy sprowadzać posłów solidarnej P. i PiS bo obecny gminny poseł PiS się nie sprawdził i nic dla nas nie załatwił.
OLEWKA nie podszywaj się pod innych. Każdy wie że tak robisz.
Author
Takie pisanie jak na stronie Ryglic ma na celu zaakcentowanie swojej rzekomej „pozycji w świecie polityki”, bo takie spotkania nie są niczym nadzwyczajnym, ale też nie można powiedzieć, że są to tylko wizyty kurtuazyjne. Niestety muszę się nie zgodzić, że pan wojewoda nie ma żadnego wpływu na politykę rozwoju województwa, której zasadniczym elementem, jest to, jakie programy unijne będą w nim realizowane. Sama odpowiedzialność w zakresie rozdzielania i kontrolowania funduszy jest podzielona pomiędzy wiele instytucji. Instytucją zarządzającą dla programów krajowych i programów współpracy terytorialnej jest Minister Inwestycji i Rozwoju. Natomiast dla każdego z programów regionalnych – zarząd województwa. Pan wojewoda decyduje również o dystrybucji środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych normujące w drodze zarządzenia proces usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze jednostek samorządu terytorialnego z wykorzystaniem środków pochodzących z Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Wprawdzie bogato nie jest, ale na podstawie dostępnych danych w postaci uchwały budżetowej na bieżący rok nie można powiedzieć, że Gmina Ryglice bankrutuje. Oczywiście patrząc na przyjęty budżet, nie można też powiedzieć, że jest się z czego cieszyć, bo z wielu powodów sytuacja robi się poważna, choć nie w całości jest to wina obecnie rządzących. Funkcjonowanie gminy opiera się na ciągłości władzy, a że byli samorządowcy nie ustrzegli się błędów, to ich skutki wyrażają się wielkością długu i stanem budżetu w równym stopniu co kompletnie nieuzasadnione i niezwykle kosztowne w skutkach decyzje obecnej ekipy o powrotnym przejęciu szkół. Tak więc nie wciskajmy sobie kitu, że odpowiedzialność za stan gminy spoczywa tylko na obecnej władzy, bo rzeczywistość jest znacznie bardziej złożona.
Pozostaje poruszona kwestia „wyprzedaży” gruntów gminnych. Oferowane w ofercie publicznego przetargu grunty to w dużej mierze zapomniane przez ludzi i Boga miejsca, które przez wiele lat pozostawały bez gospodarza a co do których brak jest jakichkolwiek możliwości zlokalizowania w ich obszarze celów publicznych. Oczywiście należy się z Tobą zgodzić (o czym wielokrotnie pisałem), że aby nasza gmina mogła się dalej rozwijać, niezbędne jest pozyskanie terenów mogących taki rozwój zapewnić.
Jednak czytając tekst zamieszczony na stronie urzędu i udostępniany przez media społecznościowe srodze się ubawiłem. Rozbawiło mnie zwłaszcza sformułowanie „programowanie Unii Europejskiej” i tak się zastanawiam, w jakim języku się ją programuje? Tak się zastanawiam czy burmistrz zna jakiś język programowania typu: Java, C++, czy zdobywającego bardzo dużą popularność Pythona? A może starego dobrego Perla i kod źródłowy i zaprogramują nam unię? Niezwykle buńczucznie brzmi też zdanie „Przedstawiłem Panu Wojewodzie zakres inwestycji, jakie są i będą realizowane w Gminie Ryglice.”, bo inwestycji nie licząc tych realizowanych przez „Dorzecze Białej”, jest jak na lekarstwo więc wizyta (o ile będzie) będzie krótka.
Panie Niewiadomski, spieszę wytłumaczyć, że owszem na środki unijne ma wpływ zarzad województwa ALE SAMORZĄDOWEGO czyli na czele z marszałkiem.
Tam są wszystkie najważniejsze programy dla gmin i tam będzie realizowana nowa perspektywa .
Pomijam tajemnice poliszynela ze to przestępstwo powoływać się na wpływy! Po to są procedury naborów zeby bylo merytorycznie i uczciwie , a nie dla swoich.
Wojewoda to organ nadzoru, a kasa na powodziówkę oceniana jest przez komisje prawe i sprawidliwe wg zgłoszonych strat !
Budzet zbankrutowal !!!!!!!! Dziwi mnie, ze nie rozumiesz że nie o dług tu chodzi bo ten na poziomie 24 mln jest nawet ok. Chodzi o plyność finansową !!!! Jesli np. pojawi się kolejny wydatek bieżący np. wzrost doplat do kanalizacji to gmina nie bedzie miala na spłatę kredytu, nie mówiąc już o zaciąganiu nowych. Nadwyzka operacyjna co wynika ze sprawozdan rowna sie dzis 0 bo zostala przejedzona na szkoly w J i WL.0
GRUNTY są sprzedawane zeby łatać dziure w budżecie bo już się nie bilansuje i to jest zle bo przedłuża agonie.
Author
Dziękuję, za ten wykłada, którego merytorykę przysłania jednak uprzedzenie do osoby burmistrza. Po pierwsze zarząd województwa to zarząd województwa, bo nie ma żadnego „województwa ALE SAMORZĄDOWEGO” a zarząd województwa jest organem wykonawczym województwa i stanowią go marszałek i wicemarszałkowie. Jak wynika z powyższego, zarząd jako organ wykonawczy realizuje założenie i kierunki rozwoju, o których na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz Ustawą z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa w drodze uchwały podejmuje sejmik województwa.
Pozostaje mi przypomnieć, że wielokrotnie (co jest udokumentowane na nagranych), każdy z byłych burmistrzów (w Twoim rozumieniu przepisów Art. 230 kodeksu karnego), również powoływał się na wpływy i popełniał przestępstwo.
W pełni się zgadzam, że wojewoda to organ nadzoru i że „kasa na powodziówkę oceniana jest przez komisje prawe i sprawidliwe wg zgłoszonych strat „, jednak tak jak przekonujesz mnie (i słusznie), że za całą politykę gminy odpowiada burmistrz tak za politykę w tym decyzje związane z zarządzaniem kryzysowym i usuwaniem skutków klęsk żywiołowych ponosi wojewoda.
Od wielu lat obserwując poczynania samorządu i stosując Twoje kryteria oceny, stwierdzam, że co roku nadwyżka na rachunku bieżącym w postaci wolnych środków finansowych oscyluje w okolicach 0 (słownie zera), o czym jak sądzę, doskonale wiesz.
W sprawie gruntów ktoś w końcu zaczął coś robić, bo dotychczas przez wiele lat mieszkańcy nawet nie wiedzieli o ich posiadaniu.
Ja nie widze w opinii ekonoma żadnej niecheci. Chyba nie chcesz Niewiadomski powiedzieć że masz monopol na krytykę średniego.
EKONOM wykazal raczej Twoje błędy. Mylisz wojewodę z marszałkiem. Mylisz dlug z płynnością . A wyprzedaż majątku próbujesz tłumaczyć historią.
Warto spierac sie na argumenty a nie na intencje. A fakty sa takie:
1 sredni byl u wojewody i wciska kit ze pojechał omówić środki z UE
2. Zadnych inwestycji nie bedzie w nowej perspektywie bo sredni zaorał budzet. NIe z powodu dlugu a braku mozliwosci OBSLUGI kredytu .
3 Grunty sa przejadane na latanie dziury budzetowej.
Z cslyszm szacunkiem ale zobacz Pan na kwity jakie było zadłużenie w 2014 A jakie w 2018 i przy inwestycjach A jakie teraz jest ?
Jak inwestycje były dotowane to swprkdi które wpłynęły powinny iść na spłatę zobowiązań zaciągniętych na te inwestycje. Tym czasem niestety tak nie jest bo wydatki są duże A szkoły w Joninach i Woli generują za duże wydatki.
Author
Poza wszelką dyskusją jest, to o czym piszesz. Inwestycji nie będzie, bo nie stać nas na spłatę nowych kredytów, bo już spłacamy spore stare długi. Nie czaruj, że nie ma to wpływu na stan budżetu i możliwości inwestowania, bo spłata kredytów ma równie degradujący wpływ na budżet. Nie oznacza oczywiście, że pochwalam idiotyczną decyzję o ponownym przejęciu do prowadzenia szkół w Woli i w Joninach.
Doskonale rozróżniam też poszczególne organy administracji państwowej i samorządowej, znam ich kompetencji i obowiązki w korelacji z organem samorządu terytorialnego, jakim jest gmina. Chyba że myślisz, że masz wyłączność na tę wiedzę?
Dlug gminy a możliwosc splaty kredytu to 2 zupelnie rozne rzeczy. Innymi slowy:
Nasza gmina nigdy nie byla mocno zadluzona bo nie dalo sie jej zadluzyc.
Problem polega na tym, ze dlug nie jest niczym zlym, o ile ma sie na jego spłatę. Z dlugu finasuje sie zdania potrzebne mieszkancom ect.
My jestesmy w sytuacji osoby ktora pozycza w providencie np 20 000 zl. Każdy kto czyta ten blog pannie sie w głowę.
Dlug normalny ale na jego spłatę nie ma !
Dopoki nie sprzedamy majatku i nie obnizymy wydatkow nie będziemy miec. To oznacza bankructwo pomimo małego dlugu! Oraz brak szans na rozwoj !
Author
Dobrze to wytłumaczyłeś i chyba teraz już wszyscy zrozumieją.
Średni weźże sie od Panów czegos naucz.
Nie ma ryzyka bankructwa gminy. Nad tym czuwają burmistrz, RIO, skarbnik, sekretarz oraz prawnicy, którzy im pomagają.
Gdyby było takie ryzyko, to przejawiałoby się w całym kraju, bo wszystkie samorządy podobnie działają. Poza tym, budżety były wtedy przez burmistrza ratowany na różne sposoby.
Nie ma najmniejszych symptomów bankructwa właśnie naszej gminy, jako jedynej w Polsce.
Owszem, gdyby rozpaczliwie sprzedawane były kolejne budynki wraz z działkami, likwidowane szkoły, to moglibyśmy mówić o ryzyku bankructwa. Ale tu jest odwrotnie, szkoły są z powrotem przejmowane pod nadzór gminy, budynki są tylko wynajmowane.
Kto ma trochę oleju w głowie, to to zrozumie, że do bankructwa droga jest daleka.
Pawel ty tak nic nie rozumiesz że nawet kiedy ogloszą konkurs na najmniej rozumnego wójta i burmistrza to i tak bedziesz 2 bo nic nie zrozumiesz.
Bankructwo ( budzet niezrównoważony) oznacza brak możliwości splaty rat kredytu. A do tego stanu jestesmy o krok i jeszcze się pchamy na przód.
Nauczyciele może zarabiają dużo, ale niekoniecznie wszyscy i niekoniecznie za nic. U Karasiewicza to na zleceniówkę zarabiali, i by ich puścił z torbami. A przypomnijmy, że to on dał im dodatek gminny. Jak się mylę, to poprawcie. Długi temat… może o tym pogadamy. Za to Niewiadomski zarabia dużo i bijcie mu brawo że to on k… powinien zarabiać a inni to już nie powinni. Niech hipokryta opowie jak to się zarabia i za co. Za te wypociny na tym dennym blogu?
Denny to ty jesteś .pewnie twoje nagrody tu będą ujawnione bo na BIP to nie łaska
Bijemy mu brawo bo dobrze pisze a przede wszystkim prawdziwie co wielu boli i to bardzo.
Żaden Karasiewicz nie dał nauczycielom dodatku gminnego tylko jest to zapis w karcie nauczyciela.
Żaden Karasiewicz nie dal nauczycielom dodatku gminnego, jest to zapis w ustawie Karta Nauczyciela.
Author
Spokojnie Panie i Panowie, bo Wam ciśnienie podskoczy, a to jest niebezpieczne, chyba że macie zdiagnozowaną hipotonię to czytanie bloga lekarz powinien zapisać Wam na recepcie. Możecie nazywać moje pisanie biciem piany, czy jak tam chcecie, ale jakoś brak Wam argumentów, by wykazać, że to, co piszę, nie jest prawdą. Wracając na chwile do tematu nauczycieli, pamiętam czego uczono nas w szkole podstawowej i ilu nauczycieli w niej pracowało. Mimo że były po dwa oddziały każdej klasy pracowało ich o połowę mniej niż teraz. Co się zmieniło, że teraz, mimo że dzieci jest znacznie mniej mamy znacznie więcej nauczycieli?
Teraz uczy już pokolenie wychowane przez komuchów takich jak ten szef ZNP , niskie morale a duże wymagania.
Ciebie nikt niczego nie nauczył
skoro tak lekko oceniasz ludzi
, o których życiu i pracy nic nie wiesz.
Widzę że inteligencja nauczycielska już się za ocenianie wzięła.
dużo nas , dużo nas do….
Nie obrażaj komuchów.
Pan KN zna środowisko nauczycielskie z tzw pierwszej ręki .Ciekawe co w domu mówi.
Author
Wysokość średnich wynagrodzeń nauczycieli w 2020 roku.
dyplomowani ,najlepsi . Żart z logiki .
Na bogato uczyciele.
Niewiadomski nie powinien się dziwić. Jak twierdzi, zarabia więcej niż burmistrz, więc trochę dziwne, że chce obciąć nauczycielom?
Co chce im obciąć ? Bo nie napisał, a mnie to ciekawi.
Author
W rzeczy samej nic a nic mnie to nie dziwi. Zarabiam więcej niż burmistrz i płacą mi za efekty, za wykonaną pracę, a nie za przyjście do pracy i dodanie fotki na fejsa. Wydaje mi się, że wyciągnąłeś zbyt daleko idące i niczym nieuprawnione wnioski twierdząc, „że chce obciąć nauczycielom?”, bo komentarz jest czysto informacyjny i nie wyrażam nim niczego ponadto.
a tak narawde czego Ty szukasz
Nie zgadzam się, od burmistrza zarabia więc pani z GOPSu i Władek. Ale racja w jednym – podparcie klasowe mieli zawsze. Jak to się mówi – kot na 4 łapy spada. Ale kot pozostaje kotem i niczym więcej.
Umieram ze śmiechu, trol Niewiadomski zarabia więcej niż burmistrz. Chyba że ma ojca kacapa lub z pezetperu albo jest naczelnikiem gieesu w tarnowskim urzędzie, albo plewi kłaki na emigracji. Opowiedz, to schylimy czoła.
Byś chociaż w poście nie pił.
bywają dobre ,kompetencjre na drugum planie liczyły sęznajomośći
Tak każdy narzeka na nauczycieli, że dużo zarabiają…
Po pierwsze to są uśrednione nie tylko zarobki lecz wszystkie dochody nauczycieli ogólnie – a więc np. odprawy nauczycieli, którzy przeszli na emerytury itp. – i jest to kwota brutto,
Proponuję wyliczyć uczciwie – odjąć odprawy emerytalne, zasiłki itp., odliczyć składki rentowe, chorobowe , zdrowotne, podatek – i wtedy pokazać ile nauczyciel bierze „na rękę” . Zapewniam, że kwota ta bardzooooo różni się od tej pokazanej w tabeli. Nie twierdzę, że jest to mało, ale na pewno nie takie kokosy jak pokazuje tabela.
Po drugie – będzie to nieładne, ale powiem – czy dla kogoś droga do zawodu nauczyciela została przy urodzeniu zamknięta?
Po trzecie – skoro taki luksus – dlaczego każdy ma dość nauczania zdalnego i najczęstszym zdaniem, które pojawia się to: „Poszłyby te dzieci do szkoły, bo już ciężko z nimi wytrzymać” – matka, ojciec nie może wytrzymać z własnym dzieckiem – trudno nawet to komentować. Inny komentarz to taki, że „co się w domu nauczą?” – a więc jednak szkoła, nauczyciele tą wiedzę przekazują. Więc powstrzymajmy się od krytykowania, bo każdy Polak „wie lepiej, umie lepiej, potrafi lepiej”.
Author
Zapomniała Pani napisać o przywilejach, na jakie mieszkańcy Gminy Ryglice nie mogą liczyć.
Oprócz wynagrodzenia zasadniczego, którego minimalną wysokość określa minister edukacji w rozporządzeniu, nauczyciele otrzymują też dodatki do niego. Są one określone w Karcie Nauczyciela.
Dodatki do wynagrodzenia nauczyciela:
Za wysługę lat,
funkcyjne (wynikający z pełnienia funkcji kierowniczej, dla opiekuna stażu, dla wychowawcy klasy, nauczyciela doradcy, nauczyciela konsultanta),
motywacyjny,
za warunki pracy,
za uciążliwość pracy,
nagroda jubileuszowa,
nagroda ze specjalnego funduszu nagród,
dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej,
dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
odprawa emerytalno-rentowa i odprawa z tytułu rozwiązania stosunku pracy,
wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa.
Ponadto w przypadku nieosiągnięcia w roku podlegającym analizie wysokości średnich wynagrodzeń organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego ustala kwotę różnicy między wydatkami poniesionymi na wynagrodzenia nauczycieli w danym roku a iloczynem średniorocznej liczby etatów nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego oraz średnich wynagrodzeń nauczycieli ustalonych w danym roku.
Jak wynika z opublikowanej tabeli, (kwota różnicy) jest wartością ujemną, a więc nauczycielom, którzy nie osiągnęli wysokości średnich wynagrodzeń, do dnia 31 stycznia została wypłacona tzw. 14 pensja.
Czy inni nie mniej ciężko pracujący ludzie mogą liczyć na takie przywileje?
Tych przywileji nie mają tez nauczyciele w szkołach stowarzyszeniowych. Zdaje się nauczyciele szkół w Joninach i Woli już mają. Ech …
Nauczyciele ich nie mają, bo trzeba zauważyć jakimi np. autami jeżdżą prezesi tych stowarzyszeń, dyrektorzy, jakie mają domy……….. to nie jest coś z niczego
niewiadomski pokazujesz swoje bicie piany tylko na tym portalu i chyba niedouczenie połączone z dowartościowywaniem się tutaj:
dodatek funkcyjny np. dla opiekuna stażu: 10 zł (dziesięć zł)
motywacyjny: 50 zł (pięćdziesiąt zł)
za warunki pracy: 0 zł (zero zł)
za uciążliwość pracy: 0 zł(zero zł)
nagroda jubileuszowa – owszem – 75% wynagrodzenia zasadniczego po 20 latach pracy – to są te słynne kokosy
dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej: 0 zł (zero zł) – każdy wie, że szkoły pracują w porze dziennej, wiec nie bij ponownie piany
dodatkowe wynagrodzeni roczne tzw. trzynastka – owszem – jak w całej sferze budżetowej, administracji publicznej – począwszy od sprzątaczki po prezydenta w gminach, urzędach wojewódzkich itd. – wiec nie tylko nauczyciele
odprawa emerytalno-rentowa i odprawa z tytułu rozwiązania stosunku pracy – wynika z prawa pracy i każdy pracownik taką otrzymuje – nie tylko nauczyciele
wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa – w KAŻDYM zakładzie pracy płaci się za takie godziny i wynika to z prawa pracy
Ta nazywana tzw. „14” – wynika z tego, że nauczyciel nie osiągnął średniej ustalonej przez państwo – tak s wskrócie można to ująć .
Ta „14” jest różna w każdym roku i zależna od stopnia awansu zawodowego. Waha się ona najczęściej od 100 zł do 2000 zł.
Super 14 pensja – 100 zł – tylko Zanzibar.
Więc pomyśl teraz, przeanalizuj i wyciągnij sobie wnioski, które grupy zawodowe mają oprócz tych jeszcze inne dodatki np. premia, dodatek z zysków itp. Oczywiście mam na myśli uczciwe zakłady pracy. Te wykorzystujące ludzi kwalifikują się do sądów.
Temat zdalnego nauczania – to nie nauczyciele wymyślili sobie tą formę nauczania, ale gwarantuje Ci, że KAŻDY nauczyciel z chęcią wróci do szkoły i ma już dość tego wyśmiewania się uczniów i ich „uczciwych” rodziców podpowiadających swojemu „geniuszowi” poza kamerką. „Idiotyzmy” wynikają z zaangażowania nauczycieli, aby prowadzone lekcje uatrakcyjnić, zachęcić itp. A rodzice niech uzmysłowią sobie że to ICH dzieci – więc to na nich spada podstawowy obowiązek. Teraz wygląda to tak: 500 co miesiąc od państwa, 300 na długopis i zeszyt – od państwa, książki i ćwiczenia od państwa, obiady – od państwa, mama na paznokcie, do fryzjera – dzieckiem kto ma się zająć – państwo, szkoła, świetlica… można by długo wyliczać.. A gdy trzeba SWOJEMU dziecku pomóc w nauce – to pretensje do kogo? – no do państwa, do szkoły, do nauczycieli, do wszystkich…..
Można tak przerzucać się argumentami i okaże się, że każdy ma rację.
Najrozsądniej będzie zakończyć temat.
Ech Beatko droga nauczycielko. Niestety nie mogę pomóc dziecku poza kamerką bo siedzę w pracy. Tak jak przed pandemią tak i teraz powtarzam materiał – nie jestem zwolennikiem zdalnej ponieważ w domu jest zbyt wiele elementów, które odwraca uwagę dziecka od lekcji. Co do 500, 300 to jestem przeciwny – jestem odpowiedzialnym rodzicem i uważam, że jako głowa rodziny mam zapewnić jej dobrobyt a nie żebrać.
A teraz do rzeczy. Niestety poziom nauczania jest u nas tragiczny. Promowane dzieci znajomych nauczycieli, ploty itd. Premie, trzynastki powinny być od wyników dzieci w nauczaniu. 13 co to jest? Jakaś zaszłość z komuny. No i czas pracy…..gdyby przeliczyć kase na godz. pracy to wyjdzie, ze jesteście najlepiej opłacanym zawodem.
Author
Skoro już Pani poruszyła temat zdalnego nauczania, to dobrze by było, żeby Państwo poznali opinię rodziców o tym Waszym nauczaniu. Wprawdzie moje dzieci są już dorosłe, więc bezpośrednio nie doświadczam tych idiotyzmów jakie wymyślacie, ale często temat ten przewija się w rozmowach w pracy i w kontaktach ze znajomymi mającymi dzieci w szkole. Jestem wręcz przekonany, że gdybyście byli na miejscu rodziców i bylibyście zmuszeni na to patrzeć i mimo swoich obowiązków w tym uczestniczyć to mielibyście zupełnie inny pogląd na sprawę. Może w anonimowej dyskusji wypowiedzą się rodzice, którzy mają już tego dość nie dlatego, że mają dość swoich dzieci tylko, że mają dość tych idiotyzmów.
Może by pan łaskawie podał przykłady tych „ idiotyzmów „, nie wiedziałem że programy nauczania zawierają idiotyczne treści. A ta niechęć do nauczycieli wynika może z tego że miało się kiedyś do szkoły pod górkę?
Wynagrodzenie powinno być od efektów zależne .Tylko w tym zakłamanym świecie kto miałby to oceniać ? koleżanka dyrektorka o wątpliwych zasadach ?
Za nauczanie biorą pieniążki, gdyby nie ci tak zwani zmęczeni rodzice i dzieci nie mielibyście roboty , cóż t za kasta ? Ekspedientki wartają duuuużo więcej i się tak nie obnoszą , a też niektóre po studiach. Pani nauczycielko nie prowokuj.
Anonim – kto Ci zamknął drogę do nauczania?
Author
Pani Beato a kto Panią trzyma w szeregach tych tak kiesko opłacanych nauczycieli?
Skoro uważa Pani, że Państwa zarobki w stosunku do czasu pracy i przywileje, które, mimo że twierdzi Pani, że ich nie otrzymuje są, i to niewspółmierne do wysiłku. To niech Pani spróbuje pójść do pracy poza szkolnictwem i budżetówką.
Szybko się Pani przekona, że ta 13-sta pensja i to wybrzydzone 100 nawet do 2000 zł 14-nastej pensji mają jednak wartość. Bo ich nie będzie.
Później przekona się Pani, że urlop pracowniczy to nie 2 miesiące + ferie zimowe, ale 20 dni do 10 lat stażu pracy i 26 powyżej 10 lat.
Dowie się Pani również, że jak nie będzie się Pani przykładać do pracy, lub co bardziej denerwujące, że mimo Pani starań firmie nie będzie szło to o premii i nagrodach może Pani pomarzyć. Później odkryje Pani, że żeby zarobić, trzeba pracować nie w wymiarze pensum, ale minimum 40 g tygodniowo a przeważnie jest to znacznie więcej i że większość z pracowników ma jedną przerwę 20-30 minut.
Bardzo szybko dowie się Pani, że to nie pani słuchają tylko Pani musi słuchać z pokorą i wykonywać polecenia.
Później dowie się Pani też, że wielu z mieszkańców, o których wyraża się Pani bardzo niepochlebnie, pracuje też w niedziele i święta.
Gdy już będzie Pani tym wszystkim umęczona, dowie się Pani, że mimo zmęczenia fizycznego i psychicznego nie będzie Pani przysługiwał urlop na poratowanie zdrowi, a każda absencja w pracy odbije się Pani na pensji.
Odkryje Pani też, że jak już postanowi Pani się zwolnić i wrócić do zawodu nauczyciela, to nikt nie da Pani odprawy, a gdy dopracuje Pani do jakiegoś jubileuszu, z zaskoczeniem odkryje Pani, że nagrody za to nie ma.
W którym miejscu napisałam, że kiepsko jest nauczyciel opłacany??
Proszę czytać ze zrozumieniem.
A ten sarkazm odnośnie dodatków – który nauczyciel ma dodatek za pracę nocną?
Pracują więcej niż 40 godzin a mają płacone za mniej – wydaje m się, że skoro pan zna takie przypadki to pana obowiązkiem jest zgłosić to do odpowiednich instytucji jako łamanie prawa. Czyli ukrywa pan tych co łamią prawo, można by rzec – ukrywa pan przestępców z krzywdą dla tych wyzyskiwanych. Ot i cały niewiadomski
Author
Również proszę czytać ze zrozumieniem, a może proszę zrozumieć, że ludzie świadomie pracują dłużej niż 40 godzin, bo tylko wtedy mogą zarobić. Proszę nie przesadzać z tą pracą poza tablicą, bo jak ktoś pracuje w zawodzie nauczyciela x lat, to nie musi się chyba przed każdym dniem lekcyjnym przygotowywać godzinami. Ponadto w obecnej dobie cyfryzacji przygotowanie materiałów nie polega chyba na przepisywaniu ich odręcznie i nie zajmuje aż tyle czasu.
I słusznie. Jednak najlepiej pracować w Urzędzie Gminy w Ryglicach. Tym farciarom i farciarzom można pozazdrościć. Nauczyciel gardło zedrze a uszanowania nie ma za grosz na wsi a jeszcze gorzej w mieście. Jajko mądrzejsze od kury. Urząd jest rajem.
Pani Beato ! Nie ma sensu dyskutować z człowiekiem o warsztacie pracy o którym nie ma pojęcia.
Sto lat trolu lepse ryglice. Pozdrów brata groszka
13 sierpnia na plantacji ma być 10 lat budowy gminy. Ma być nadredaktor Adaś, anonimy, trole, Groich i Niewiadomski. Będzie impra szampańska. Cała gmina będzie się bawić przy suto zastawionym stole na koszt Adama i kolegi Niewiadomskiego. W końcu mają powody do tego gestu dla mieszkańców. Tak niewielu zrobiło wiele żeby wiele rozp…
Koniecznie były burmistrz musi być jako fundator i cichy wspólnik założenia.
Ale boli wos wolność słowa i kontrola co robi władza i urzędy. Zacofanie wasze jest przeogromne
Najbardziej boli bo trza ujawnić nagrody urzednicze za 2020.
Urzędnicy maja to w dupie. Wzięli co dawali bo kazdy by wziol.
Ale Sredniego ch..j che trafic. Myslal ze będzie plaża a tu ludzie coś od niego chcą. W.dodatku nic nie umie wiec będzie bolało jeszcze bardziej.
Naciski ma bo poobiecywał a mocy brak i honoru by słowa doczymać.
Dotrzymał słowa nauczycielom z Woli i Jonin ,szkoda że wszyscy tych planów przed głosowaniem nie znali. A nagrody to brak hamulców , bo jedyny powód to że zawsze mało.
Nagrody
albo sa z.ustawy tak jak ze spisu rolnego (czyli placi budzet państwa bo tak uchwalili poslowie
albo są z.woli średniego bo tak chce.
( a rada mu pozwala)
Ale info o tych nagrodach na BIP powinna być a nie żeby 2 tyg czekać aż łaskawie podadzą. O ile podadzą bo opublikować nie opublikują
Ale za to w gminie ktoś się doszkolił i już wie jak się nazywa spółka, której gmina jest udziałowcem.
I to już drukiem napisali, że DorzeczE Białej a nie DorzeczA Białej.
Wstyd aby takich rzeczy nie wiedzieć i do tego kompromitować się na stronie oficjalnej.
Ale, jak to się mówi, : jaki pan taki kram.
hahahaha
Powinna się czerwona lampka zapalać jak pan Skruch pisze o konkurencji dla prywatnych firm . Duże prawdopodobieństwo nieuczciwej konkurencji ,ukrytych kosztów i księgowej kreatywności.
Tak czy siak za wszystko zapłacimy w rachunkach. I za te nowe sprzęty też.
to oczywiste ale przy okazji wykończą prywatnych a socjalistyczna gospodarka już była .Tacy jak Skruch nie ryzykują własnych pieniędzy jak prywatny właściciel i nie pilnują kosztów jak prywatny.
Szczególnie jak naliczają 1 GROSZ odsetek, w przy kosztach wygenerowania, wydrukowania i wysłania noty odsetkowej 10 ZŁOTYCH. A potem my płacimy jak za zboże za głupotę jakiegoś pożalal się Boże polityko-skarbniko-prezesa.
Ale macie k… problemy. Dla mnie ty jesteś ciotą, która podpisuje się +++
bo nie widzę twojego gównianego nazwiska. Ty jesteś problemem z własną tożsamością.
Czy już może są odpowiedzi z magistratu
Author
Niestety na chwilę obecną jeszcze nie ma.
Czekam na odpowiedż , chcę wiedzieć na kogo i za co i ile ? idą jak woda pieniądze podatnika , czy diety też wzrosły orłom gminnym? Co poprzednicy zarobili , ci wdrobili . hulaj dusza , piekła nie ma.
Nagrody chyba głownie za jedno tj. za milczenie
Czy jeszcze ma ktoś wątpliwość po co ta stronka? Nagrody w czasie gdy zdalna praca?
Info. o nagrodach to na BiP powinno się dawać a nie tajność
Czy gmina ma pieniądze żeby 2razy w roku drukować harmonogram opłat za śmieci? Potem trzeba zapłacić pracownikom za ich dostarczenie etc.
Czy to jest normalne i ekonomiczne?
Chyba że trzeba zapewnić zatrudnionym pracownikom pracę…….
Może oszczędności nie były by milionowe ale dla gminy uczciwie jakby i parę tysięcy zostało.
Jak to jest Pawelku i Marku?
Może Pan z komisji rewizyjnej powie swoje zdanie?
Why????????
Ciesz się, że nie musisz płacić odsetek za pierwszą wpłatę. Wystawiono 21.01 – termin wpłaty 10.02 dostarczono 15.02. Super. Z tymi odsetkami to zobaczymy, bo nie było informacji. ***** ***
Ale jaja to faktycznie kwity do wpłat za śmieci są do lipca.
Gdzie tu jakiś sens? Najważniejsze, że poszła fama, że wielki Pan burmistrz z Markiem utrzymali śmieci.
Wiecie co myślę o tym? Nie jeden chłop z naszej gminy nawet z wykształceniem podstawowym bardziej były myślący niż Panowie spod szyldu PISUUUUUUUUU.
I tu się z Tobą nie zgodzę, bo myślący to oni są bardzo. Ciągle wymyślają jak tu ludziom kit wcisnąć i właściwie nic innego nie robią. Wiadomo, że śmieci zdrożeją i dlatego będą nowe wpłaty.
Czyli burmistrz oszukał mieszkańców, że ceny nie wzrosną! Może myśli, że za pół roku zapomnimy o niespełnionej obietnicy. Na wszelki wypadek zrobiłem zrzut ekranu z konta FB burmistrza, gdzie obiecał, że ceny wody i ścieków i śmieci nie wzrosną w 2021 roku. Zobaczymy co wyniknie z tej obietnicy. Zapewne nic, pusta obietnica bez pokrycia.
Panie Niewiadomski, jestem przyzwyczajona do twojej krytyki wszystkich po kolei zaczynając od burmistrza wybranego przez wyborców, kończąc na sprzataczce zatrudnionej przez Karasiewicza. Czemu skupiasz się na krytyce a nie potrafisz zaoferować konstruktywnej propozycji na przyszłość. Ale jak sprawia ci przyjemnośc rzyganie plucie, to rób to dalej. Być może będziesz sprzątaczką w następnej kadencji.
Sredni widzę.ze bylo pite.
Znow bedziesz walił w poniedziałek rano.
Tylko nie przyjdz w spódnicy bo i tak kabaret robisz
Jestem trolu z Woli jak podpisałam się. Nie piję, nie jestem Pawłem. Byc może Ty masz jakieś problemy, bo po tych wpisach to wygląda że masz obsesje i ukryte problemy. Nie rób z ludzi idiotów, że jak ktoś ma inne zdanie niż Ty, to musi być dnem. Ty jesteś może ponad dnem, o jakiś 1 cm, ale ludzie w większości mają swoje zdanie.
O znów pite. Poznać idzie po alko-tekstach. Rano kac znów. Ej Boże. Waza Iwona Kaśka z Honolulu i Jan z Konopi.
Kilka tygodni temu UM Ryglice oraz burmistrz informowali na kontach na FB, że opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie Ryglice nie wzrosły wpisem „Bez podwyżek za śmieci, ścieki i wodę w gminie Ryglice w 2021 r.” Tym czasem otrzymałem „informację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi” za 2021 rok i w tej informacji ujęte jest pierwsze półrocze 2021 roku. Opłaty faktycznie nie wzrosły, ale czy w drugiej połowie 2021 roku szykowane są podwyżki z nawiązką, aby odbić sobie straty za pierwsze półrocze bez podwyżek? Czy burmistrz nas oszukał informacją, że w 2021 roku nie wzrosną opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi?
Podobnie jest z opłatą za wodę i ścieki. Jak na razie opłaty te nie wzrosły. Jednak nikt nie zwrócił uwagi na to, że za kadencji obecnego burmistrza były o ile mnie pamięć nie zawodzi trzy drobne podwyżki opłat za wodę i ścieki, rzędu np. 29 groszy za m3. Choć ostatni podwyżka chyba w połowie ubiegłego roku była wyższa. Łącznie jakby zsumować te mikropodwyżki to uzbierało by się z 30%. Czy w tym roku też nie ma podwyżki początkiem roku, a później Dorzecze Białej odpije to sobie kilkoma mikropodwyżkami?
Author
Nic podobnego, nikt nikogo nie oszukał. Burmistrz mówił o tym na posiedzeniu rady i informował, że w czerwcu będzie ustalana nowa cena, gdyż obecne stawki ustalone przez wody polskie obowiązują właśnie do tego czasu. Myślę, że stawki te wzrosną w stosunku do obowiązujących, ale cena dla mieszkańców zależy od burmistrza i rady w gestii której będzie uchwalenie (bądź nie) dopłat do wody i ścieków.
Poprzeglądałem informacje w sieci i wychodzi na to, że mamy cenę wody i ścieków porównywalną, a nawet wyższą niż w państwach Europy Zachodniej, przy krajowych zarobkach. Pięknie nas skubią za tą wodę i ścieki. Jak tak dalej będą rosły ceny wody i ścieków to nie będzie nas stać na wodę i np. mycie się. Może wtedy będziemy „atrakcją turystyczną” i turyści będą przyjeżdżali do naszej gminy zrobić zdjęcia „brudasom”, którzy myją się raz lub dwa razy w roku.
Nie wchodząc w szczegóły intencji tego co mówił burmistrz,
a zakładam że nie wie o czym mówił, co z kolei włącza złą wolę,
cena dla mieszkańców zależy nie tylko od burmistrza i rady
biorąc pod uwagę kontekst polityczny!
U nas cena zależy także od możliwości obciążania budżetu
wydatkami bieżącymi, bo do takich należą dopłaty do wody i kanalizacji.
Jak wynika z publikowanych sprawozdań nadwyżka operacyjna jest bliska zeru,
(inaczej mówiąc bliska jednemu z ministrów w opinii L. Millera) .
Dlatego, nasz Don Kichot (aluzja do obłąkania z pełną premedytacją)
oraz jego wierny giermek Sancho Marek niedługo spostrzegą się,
że kolejne wydatki bieżące – w tym dopłaty – nie są możliwe .
( RIO nie wyda zgodny na obciążanie budżetu w ten sposób)
Śmiałe pytanie czy burmistrz nas oszukał
staje się aktualne tym bardziej, o ile policzymy
ilość przyłączy wykonanych właśnie w Woli i Lubczy,
ponieważ do każdego m3 ścieków i wody
dopłata wg obowiązującej uchwały
ludziom należy się jak psu miska.
Obciąży to wydatki bieżące budżetu z automatu
(dziś to 0,5 mln zł – jawna niesprawiedliwość )
i większość w radzie będzie zmuszona
obniżyć dopłaty co podniesie cenę !
Pytanie brzmi :kto jeszcze ma wątpliwości ?
Czyli mam rozumieć, że gmina powoli staje się bankrutem?
Author
Czyli mimo, że bardzo chciałeś upolitycznić, to przesłanie, to jednak ceny wody w naszej gminie zależą nie od polityki, ale od decyzji rady w sprawie wysokości dopłat. Poza wszelką dyskusją jest fakt, że wolnych środków finansowych, jakie można by przeznaczyć na dopłaty niema, i tak jak piszesz te, które są, trzeba będzie podzielić na znacznie większą liczbę mieszkańców podpiętych do sieci, więc wzrost cen to kwestia czasu.
A czym Twoim zdaniem bylo podyktowane marnotrawstwo zwane powrotem szkol w Woli i Joninach pod zarzad gminy ? To była decyzja czysto polityczna!!!
Burmistrz i rada ubezwłasnowolniły się na własne życzenie. Dlatego za chwilę wejdzie automatyzm prawny związany z koniecznością równoważenia budzetu.
A więc nic od nich juz nie bedzie zależało dopoki nie naprawia grzechu pierworodnego tej kadencji. Z powodów politycznych nie naprawią. I.nastepca zlikwiduje 2 zbędne szkoly.
To smutne że paru chłopków niszczy dorobek wcześniejszych kadencji odbierając nam szanse na normalny rozwój, dlatego że nie rozumieją jak działa budżet i co to wkład własny do nowych projektów.
Author
Wolne środki !!
Średni odejdź bo Cie wywieziemy na sankach.
Nie pamiętam aby gmina tak źle odśnieżona jak w tym roku.
Skandaliczne zarządzanie bez pojęcia i znajomości tematu.
Proponuje wysyłać zdjecia na fb gminy
Czy jesteśmy na dnie czy dawno już jest przebite? W tych Joninach to same katastrofy chyba skoro remize rozbudowują?
Te drogi to tak „ŚREDNIO” odśnieżone.
Średni zajmij sie lepiej odśnieżaniem .
Jakość twojej pracy juz wszyscy znamy a ta zima pokazuje to wyraźnie.
Właśnie przed chwilą odśnieżam sobie podwórko i spory kawałek drogi gminnej, żeby na rano było mniej i żebym miał jak dojechać do pracy. Patrzę i oczom nie wierzę jedzie ciągnik z gminy, myślę sobie odśnieży drogę gminną nie będę musiał na tej drodze łopatą wiosłować. Ciągnik natomiast przejechał z pługiem podniesionym do góry, zrobić tylko ślady kołami na drodze, żeby mieszkańcy myśleli, że odśnieżają. Tym czasem niespodzianka nie odśnieżają tylko ślady robią, żeby ludzie kupili kit, że odśnieżają. Podobnie jest na drogach powiatowych, jeżdżą piaskarki z pługiem w górze. Może lepiej przejść na wyższy poziom odśnieżania i odśnieżać zdanie? Jak już jedzie ciągnik czy piaskarka to nie może opuścić pługa? Pewnie nie bo spalanie paliwa znacznie by wzrosło, a tu trzeba oszczędności szukać, a nie trwonić pieniądze na śnieg, który kiedyś i tak stopnieje.
Przypomniała mi się piosenka z wojska
„Jadą żwiry* jadą do mnie nie dojadą bo ja tu nie mieszkam”
* – żwiry – żandarmeria wojskowa
Proponuję nową wersję tej piosenki:
„Jadą biznesmeni jadą do gminy Ryglice nie dojadą bo tu dróg odśnieżony nie ma”
„Jadą turyści jadą do gminy Ryglice nie dojadą bo tu dróg odśnieżonych nie ma”
Największym jednak problem będzie jak burmistrz nie dojedzie pyknąć sobie fotki na fejsika…
To proszę udostępnić adres i która droga i wtedy będzie można kogoś pociągnąć do odpowiedzialności a takie sobie pisanie że jechał i nie odsierzyl l to szarganie ludzi którzy gdy my sposób my zapueprzaja w niebezpiecznych warunkach po nocy żebyśmy mogli jeździć.jesli pan,pani chce być c wiarygodna t proszę podać namiary i godzinę wtedy będzie to wiarygodna informacjs
Nadzór nad jakością odśnieżanych dróg to kompetencje Średniego.
On nawet tego nie potrafi mimo, że w jego przypadku wystarczy wykonać 1 telefon.
Nie dość że nic nie umie to jeszcze mu się nie chce .
Podam adres i co jak w przypadku Niewiadomskiego burmistrz rzuci hasło „chodźmy do niego pod chałupę”. A może burmistrz weźmie ze sobą urzędników i wspaniałomyślnie przyjadą mi pomóc w odśnieżaniu o 4 w nocy?
Ja nie „zapieprzam” jak w tym tygodniu codziennie wcześnie rano (godz. 4) i nocą (godz. 21) muszę sobie odśnieżyć kawałek gminnej drogi przy kilkunastostopniowym mrozie i wietrze? W przeciwnym razie mam marne szanse na przejazd tą drogą. Dwa dni temu pchałem na tej drodze sąsiada, też miał problem z wyjechaniem wcześnie rano.
Można zrozumieć, że te kilka ciągników i piaskarek nie są w stanie w tym samym czasie pojawić się na wszystkich odcinkach dróg jednocześnie, ale jak już jedzie to tak trudno opuścić pług i odgarnąć śnieg?
Stare przysłowie mówi „umiesz liczyć, licz na siebie” bo na urząd to nie bardzo jest co liczyć.
Całe szczęście że w Joninach i na woli dzieci mają w szkole ciepło i zapewnioną opiekę na najwyższym poziomie. Czego nie rozumiesz??
Czyli jest Pan niewiarygodny oskarża Pan bez podstaw tak każdy może napisać bo nie ma żadnej odpowiedzialności w takim razie miłego odśnieżania a może tylko wirtualnego dokopać ludziom najłatwiej często bez podstaw miłej nocy
Dwie zimy temu Burmistrz przepraszał Mieszkańcow za odśnieżanie a tej zimy podpisał umowe z lokalnym oszołomem ???? podane namiary na trzech jak się okazuje dwuch odśnieża a jeden odśnieża ale w Norwegi z kumplem i lage kładą na średniego.-
Ten co odśnieżał pługiem uniesionym do górny niech pomyśli sobie, gdzie w czwartek (11 lutego) po 21 w nocy mijał się w czasie tego niby odśnieżania z facetem stojącym z łopatą to śniegu przy gminnej drodze. Ten facet musi odśnieżyć sobie sam spory kawałek tej drogi. Nawet 2-3 razy dziennie, bo jak sobie nie dopilnuje to potem jest jeszcze więcej odśnieżania. Czasami trzeba też odśnieżyć cały odcinek tej drogi o długości nieco ponad 50 metrów – zmierzyłem w Geoportalu. Można zrozumieć, że nie odśnieżył bo w tym czasie odśnieżał inną drogę i nie da się odśnieżyć wszystkich dróg w tym samym czasie. Jak jednak można wytłumaczyć jeżdżenie z pługiem w górze? Bije kilometry, żeby wziąć wynagrodzenie od przejechanego kilometra? Ciągnik jadący z pługiem w górze mniej też spali paliwa, więc o oszczędności jakieś są. Gdybym wiedział, jak to wygląda to bym się przygotował i pyknął fotkę lub nagrał filmik jak wygląda „nowa jakość” odśnieżania w gminie Ryglice i na fejsika urzędu wrzucił.
Author
Problem polega na tym, że ktoś w przetargach rozdzielił odśnieżanie i posypywanie i dlatego powstają takie idiotyczne sytuacje, że piaskarka jedzie z pługiem w górze, bo ona tylko usuwa oblodzenia, a odśnieża ktoś inny.
Ciekaw jestem kto w urzędzie wpadł na ten genialny pomysł, aby osobno odśnieżać i usuwać oblodzenie z dróg?
W związku z publikacją dokumentów pokontrolnych, pragnę poinformować Pana Niewiadomskiego, że w każdej gminie są takie kontrole po to, aby stwierdzać, czy dany urząd działa prawidłowo, a jeśli stwierdzi nieprawidłowości, to kontrolujący nakazuje je wyjaśnić i naprawić.
Nadzór nad prawidłowym działaniem urzędu sprawuje sekretarz, który, przypomnę, właśnie za taki nadzór, został niedawno zwolniony z pracy w urzędzie miejskim w Ryglicach, o czym wszyscy wiedzą.
Burmistrz wniósł wiele świeżości do urzędu i nie toleruje niekompetencji i nieróbstwa, czego nie możemy powiedzieć o poprzednikach.
Panie Niewiadomski, nie jest pan Magellanem i nie odkrył nie wiadomo jakiej tajemnicy i
nie próbuj nas mieszkańców traktowac jako mniej inteligentnych, bo to nam ubliża, bo dokument pokontrolny jest dostępny publicznie na BIP gminy Ryglice od paru miesięcy w całości a nie wybiórczo jak u Pana, i każdy się może z nim codziennie zapoznawać bez pana pomocy.
(Dodam – również kontrolujący zaliczyli błąd w protokole, czego już pan nie zauważył, że w Woli Lubeckiej źle rozliczono targowe. Otóż, tam nie ma targu i nigdy nie zbierano targowego).
Szefem urzedu jest burmistrz a nie sekretarz i to on odpowiada za całość działania urzędu tak jak za działania calej gminy.
Pan Burmistrz znany jest z łatwości przerzucania odpowiedzialności na innych: na radę , na sołtysów, na urzednikow. To zwykle tchórzostwo.
Z przecieków ( ciekawe skąd Ty to wiesz) sekretarz nie dostal wypowiedzenia z powodów związanych z kontrolą. Przekaż sredniemu zeby nauczyl sie czytac co podpisuje bo zalicza kompromitacje co chwile. A sądy ocenią zasadnosc powodow!!!
Najwiekszą niekompetencją w tej gminie wykazuje sie burmistrz, ktory nie dosc ze zniszczyl budzet, nie ma wlasnych pomyslow, nie potrafi zarządzać, to często mija sie z prawdą i robi tylko glupawe zdejcia na fejsie. O KOMPLEKSACH Z POWODU WYKSZTCENIA NIE WSPOMNE.
Czytając protokol nie rozni sie niczym od innych gmin co nie znaczy ze Pan burmistrz wywinie sie od naruszenia dyscypliny finansów publicznych. A z innych przeciekow wiem ze szykowane są takze pozwy o zniesławienie ale to opowieść na inną historie.
Panie Hans.
Sekretarz gminy jest kierownikiem zasobów ludzkich i ich organizacją a z tego co się orientuje to za decyzyjność merytoryczną jest odpowiedzialny Burmistrz i nie wycierajcie sobie gęb Sewerynem.
Wszyscy wiedzą że w BIPie sa te wszystkie dane ale pewno większość a przynajmniej ja tam nie zagląda.
Obrona Seweryna , ze względu na prestiż obrońcy bardzo wiarygodna !
Tak, właśnie też tak uważam a tak poważnie to najlepiej kogoś błotem obrzucić bo w tym się dobrze czujesz. Wiem że jesteś idealny/a jak sie widzisz w lustrze czy przy goleniu lub malowaniu 😉 co do tego nie mam wątpliwości.
Junkers za to się dobrze czuje przy goleniu lub malowaniu . No ślicznie.
tak, tak ja się maluje i tyko maluje i dobrze się czuje z tym. Dołączam foto żebyś miał jak mnie dalej „kąsać”
Powodzenia 😉
No pięknie , postęp , wielki świat. W takim razie pouczeń trzeba słuchać bez gadania .
Flagę bym jednak na maszcie koło domu powiesił ,nie ludzie widzą kto tu gość na poziomie .
Zabolało was co? Brawo Panie Niewiadomski oby tak dalej. A tak miedzy nami możesz podać link to tego wystąpienia na naszym bipie gminnym bo jakoś nie widzę a nie ślepym .
Glowny ksiegowy z Niemiec to średni bo tylko on nie wie ze ten protokoł jest na bipie rio a nie gminy!!! Czekamy na dymisje!!!
To chyba główny księgowy z Ameryki musi się wypowiedzieć jak tu jakiś szwab nas poucza.
Author
„Lepiej milczeć i być uznanym za głupca, niż coś powiedzieć i rozwiać wszelkie wątpliwości.”
Mark Twain
Author
Albo o tym, że za grudzień 2019 r. główna księgowa otrzymała niesłusznie ponad 1000 zł dodatku specjalnego ?
link do źródła http://bip.krakow.rio.gov.pl/?a=7242
Za co był ten dodatek?
Author
Niestety nie wiem, ale takich kwiatków/dodatków jest więcej.
link do źródła http://bip.krakow.rio.gov.pl/?a=7242
A czy to jest już za Pawła ?
Author
To też ciekawe ,że tylko w stosunku do 3 podatników zastosowano zaniżone stawki podatku od środków transportowych.
Ten zapis nie świadczy o tym, że 3 obniżono tylko, że 3 źle policzono do sprawozdania, a teoretycznie mogło być więcej.
Author
Proszę przeczytać uważnie.
Author
A co myślicie o tym że w 2019 r. inkasenci opłaty targowej w Zalasowej, Woli i Lubczy za zebranie opłaty urząd wypłacał 100% zebranej sumy?
link do źródła http://bip.krakow.rio.gov.pl/?a=7242
Tak właśnie rządzi nasz orzeł i jego większość w radzie !!!!
Kiedy wniosek o referendum ???
Ile będziemy znosić ten brak logiki we wszystkim co robią…..
Średni do łopaty ,,,,,
zima na drogach
Gdzie sołtys i radni?
Droga do szkoły w Lubczy zawalona na całego i wielki problem, żeby została odśnieżona przed przyjazdem do pracy w szkole. Chciałabym zobaczyć jak po tych wspaniałych drogach jeżdżą znamienici goście w osobach Pana Posła, Marszałka i innych osób. Burmistrzu jak radni i sołtys nie dają rady lub nie mogą to proszę samemu zrobić porządek. Wielkie chwalenie jak to gmina przygotowana a trochę śniegu i problem.
Rodzice dzieci niezadowoleni i pojawiają się złości.
Jak by tak na butach kawałek przeszli to by korony pospadały ? Uczycie dzieci panikarstwa.
Właśnie trochę śniegu i problem trzeba szkolić się w jeździe a nie tylko narzekać albo wziazc łopatę i trochę w ramach przewietrzenia mózgu popracować a i sylwetka będzie lepsza wakacje tuż tuż i wtedy mały tłuszcz sama radosc
Ani sołtys ani radni NIE organizują odśnieżania .
Za to odpowiedzialny jest wyłącznie burmistrz,
Burmistrz do roboty albo do dymisji.
A dyr komunalki to nie jest aby od tych spraw ze śniegiem związanych? Co ta Pani robi gdy zima?
Dyrektorke zatrudnił średni i bierze za to pełną odpowiedzialność.
Jest jak selekcjoner reprezentacji , a Brzęczek właśnie wyleciał. …
No cóż. Wygląda na to, że ktoś patrzy na ręce. Oby tak dalej. Panie N. Nie my ale nasze dzieci………co ja pier Oby nasze dzieci wyjechały i znalazły szczęście tam gdzie przynajmniej starają się coś zrobić dla przyszłych pokoleń.
ooo, Niewiadomski nie śpi i zadaje pytania. Co robią pracownicy gminni?
To zacznijmy od pracowników z Zalasowej zatrudnionych przez Karasiewicza. Proszę opowiedzieć drogi wyuczony trolu,
Ale się nienawidzicie w tym urzędzie. Wstyd dziewczyny i chłopaki.
Kurde akurat teraz taki artykuł? Nie miał kto odśnieżać. Urzędnik musieli materiały żartować!!
*wertować.
Chaos trwa.
Kasy ni ma.
Sredni zwala na powiat.
Lampy gasną….
Jak burmistrz wkurza tak zwolnieniem sekretarza zapunktował . Krzyżyk na drogę.
Średni musi odejść !!!
pytania i tak to zostanie
Za wszystko więc za olewanie też odpowiada burmistrz !!!
Ukrywanie to podstawa , nieprawidłowości czekają na przedawnienie
Niestety ale będzie tak: ustawa o RODO nie pozwala na udzielenie informacji. I skonczu się bicie piany Panie N.
Author
Niestety, ale przepisy RODO nie mają zastosowania w stosunku do osób pełniących funkcje publiczce i na ich podstawie nie można wydać decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej, a za taką wielokrotnie w różnych rozstrzygnięciach sądy uznały informacje o nagrodach urzędników.
Również informacje o nagrodach urzędników niepełniących funkcji publicznych są informacją publiczną, jakiej urząd powinien udzielić, bez wskazania konkretnych osób, a jedynie to jakie stanowiska, w jakich działach zostały nagrodzone.
Bo te informacje również są jawne.
Brak też podstaw do uznania, że na podstawie Art. 5 ust. 2 u.d.i.p. można ograniczyć udostępnienie informacji o tym, jakie osoby (nawet w zastępstwie) pełniły funkcję publiczne, gdyż ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji.
Informacją publiczną jest również informacja o sprawach rozstrzyganych w postępowaniu przed organami państwa, w szczególności w postępowaniu administracyjnym, karnym lub cywilnym a takim w rozumieniu prawa jest udzielenie nagany, upomnienia lub jakiejkolwiek kary dyscyplinarnej.
Nie można ograniczać dostępu do informacji ze względu na ochronę interesu strony, jeżeli postępowanie dotyczy władz publicznych lub innych osób pełniących funkcje publiczne -w zakresie tych zadań lub funkcji. Nie można zatem odmówić dostępu do informacji o sprawach związanych ze stosowaniem przez organ władzy kar porządkowych wobec podległych pracowników w szczególności za czynności związane z wykonywaniem władzy publicznej przez organ, jeżeli postępowanie takie dotyczy władz publicznych lub innych podmiotów wykonujących zadania publiczne.
Taką wiedzę trzeba nagrodzić. Może zmiana inicjałow zamiast KN to SG?
Obaj Panowie mają solidne podstawy.
Ich współpracą bylaby z korzyścią dla mieszkańców.
Author
Chyba żartujesz?
A może zwyczajnie chcesz mnie obrazić, sugerując, że to ja, bo pan Gutkowski ma skrzywione rozumienie prawa, czego dał dowód wielokrotnie w czasie pełnienia funkcji sekretarza gminy.
Ja, jak i wielu mieszkańców jestem przekonany, że zmiana na stanowisku sekretarza była konieczna i oczekiwaliśmy tego niezwłocznie po wygraniu wyborów, co byłoby naturalne i zrozumiałe chyba nawet dla Niego.
Tak się jednak nie stało.
Dziś w mojej ocenie mamy komiczną sytuację, w której decyzję o odsunięciu od pełnienia funkcji sekretarza przez pana Gutkowskiego (wierząc pogłoskom) próbuje się uzasadnić w sposób tak śmieszny, że nie sądzę, by był prawdziwy.
Gdyby jednak tak było, to pierwszy lepszy sąd ośmieszy tę decyzję i przywróci Go do pracy.
Istotne jest, że sekretarz gminy jest pracownikiem zatrudnionym na podstawie umowy o pracę, a zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 3, art. 7 pkt 1 ups czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec sekretarza gminy wykonuje burmistrz, a co za tym idzie do rozwiązania z nim stosunku pracy mają zastosowanie przepisy Kp.
Odwlekanie oczywistej decyzji o wypowiedzeniu stosunku pracy po wyborach zmusza do szukania kiepskich pretekstów by to uzasadnić dziś.
Sam mówiłeś że nie pracowałeś nigdy w urzedzie gminy wiec skąd mozesz wiedzieć jak pracowal sekretarz? W wielu srdowiskach jest szanowany za swoja prace a teraz ze decyzje jaka podjął w sprawie pałacu.
To nasze wybory świadczą o tym kim jesteśmy . TY GLOSOWALEŚ NA AUGSTYNA.
Author
Masz rację. Nie pracowałem w urzędzie, co w niczym nie przeszkadza ocenić mi publicznie znanych i nie zawsze pozytywnych dokonań pana sekretarza.
Jestem przekonany, że sam pan Gutkowski nie jest dumny z wszystkich swoich osiągnięć.
Szanuję jego wiedzę, z której mógł jednak korzystać w trochę inny sposób, bo fakt, że kilka razy wyszedł przed szereg i „służalczo przylutował” w znacznej mierze przysłania sukcesy.
Trudno jednak wymagać, żeby ktoś chcący zachować pracę, był w stanie mówić takim szefom prawdę w oczy.
Głos oddany na pana Augustyna uważam za wyłudzony i wdeptany w bagno, które miał posprzątać.
W jakich to środowiskach jest szanowany , można coś bliżej ?
Wspominasz o kilku zdaniach sprzed ponad 12 lat w sytuacji, kiedy Pan Jezior w wojnie z burmistrzem podał niewinnych urzędników do prokuratury skazując ich na 6 lat śledztwa i procesu ( niewinność m.in. sekretarza potwierdziły wyroki ) .
Nie znam żadnej sprawy, w której sekretarz wykorzystywał swoje kompetencje służalczo wobec szefów. A wręcz znany jest niezależnie kto jest burmistrzem z mocnego charakteru i swojego zdania, co kolejny raz potwierdził nie zgadzając się na prywatyzacje pałacu koszem kultury.
Do prokuratury pewnie zgloszone były sprawy nieprawidłowości, a nie osoby. W trakcie śledztwa ustalano winnych. Część spraw umorzono ze względu na przedawnienia(np.5 lat od popełnienia ulega sprawa przedawnieniu czyli nie podlega pod osąd ). Jak długo prowadzono śledztwo to wiemy, kto wtedy rządził w kraju wiemy. Jaki był wyrok w II instancji wiemy. Kto był adwokatem wiemy. Nic więcej. Czyli sprawa od początku skazana była na klęskę. Ale trzeba mieć odwagę na przeciwstawienie się maszynie politycznej. Kto teraz znajdzie się odważny?
Porównujesz artykuł do procesu karnego?
Siedziałeś kiedyś na ławie oskarżonych ?
Wobec Pana sekretarza nic się nie przedawniło tylko został uniewinniony.A ludzie ocenili donosiciela eliminując go z życia publicznego.
Przecież sekretarza nie było na ławie oskarżonych. Za krótko pracował aby się załapać. Hi, hi.
Nie klam.
Author
W rzeczy samej zawiadomienie zostało złożone w sprawie i o ile dobrze pamiętam, to wiele z tych nieprawidłowości zostało potwierdzone w toku postępowania, jak również to, że wiele z tych nieprawidłowości potwierdziła również kontrola NIK oraz to, że kilku z urzędników dobrowolnie poddało się karze. Nie posiadam odpisu wyroku i jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić, ale chyba sąd nie uniewinnił urzędników, a jedynie uznał, że odpowiedzialność ponosi ich zwierzchnik, czego nie podzielił sąd II instancji.
Art 234 kk mowi o falszywym zgłoszeniu. Pan Jezior mógł pójść siedzieć gdyby uniewinnieni urzędnicy w tym Pan sekretarz złożyli zawiadomienie!!!
Mylisz się Pani Niewiadomski. Sąd uniewinnił większość urzednikow a sprawy w sądzie toczyły się przeciwko nim. Do winny przyznała się 1 Pani na emeryturze zeby umorzono wobec niej śledztwo za 200 zl.grzywny o co resztą zbiegał prokurator.
Nieprawidłowości wykazuje kazda kontrola. Żaden nik nie kontrolował wtedy urzedu tylko rio. Łatwo zapomina się fakty.
Mylisz się Pan, było tyle stwierdzonych nieprawidłowości i przypisanych do konkretnych osób. Część umorzono bo się przedawniły.Pani zapłaciła 500, a nie 200. Sekretarz był poza. Resztę załatwił były minister sprawiedliwości czyli adwokat. Panie B.
Czyli jednak Jezior oskarżył sekretarza niesłusznie, skoro został uniewinniony.
To wiele wyjaśnia.
Rozumiesz co się pisze, sekretarz nie był oskarżony.
Nieprawidłowości urzędników polegały w większości na podpisywaniu różnych odbiorów, faktur w których były nieprawidłowości. Nie mieli zielonego pojęcia co podpisują, ale szef kazał podpisać to co mam nie podpisać.
No to juz szczyt łgarstwa.
Człowiek niewinny spędził 6 lat w prokuraturze i sądzie!
Chciałbys byc w takiej sytuacji?
Byl i został uniewinniony.
Author
Oczywiście to mój błąd i Msz rację, nie NIK kontrolował tylko RIO.
Tu macie link do wystąpienia pokontrolnego.
Warto zerknąć, bo sporo tego http://bip.krakow.rio.gov.pl/?a=2366
Tych kilka zdań potwierdziło serwilizm, dla kasy niemałej . Inaczej by sie nie utrzymał. To oczywiste .
Sądy takie mamy że Jezior miał szczęście że jego nie zamkneli .Konkretne sprawy nie do obrony nikt ich nie bronił .Argumenty obrony były tajne o sąd je uwzględnił .A ty głupi narodzie licz na sprawiedliwość.
Odnośnie klinczu UM vs p. Jezior powiedzieliście już chyba wszystko.
Nie chce być złośliwy, ale proszę popatrzeć na wystąpienia pokontrolne z aktualnego okresu i obejmujące kadencję 2018-2023 i obecnego włodarza.
Tyle w temacie.
Może zmiana inicjałow zamiast KN to SG?
no to jaja byłyby , admin powinien zaprzeczyć żeby o ciężkie frajerstwo czy wręcz skłonność do manipulacji nie być posądzanym