Oto co w 2021 roku mają nam do zaproponowania samorządowcy.
Link do projektu budżetu. https://bip.malopolska.pl/umryglice,a,1844384,projekt-budzetu-gminy-ryglice-na-rok-2021.html
lis 18
Oto co w 2021 roku mają nam do zaproponowania samorządowcy.
Link do projektu budżetu. https://bip.malopolska.pl/umryglice,a,1844384,projekt-budzetu-gminy-ryglice-na-rok-2021.html
Permanent link to this article: https://lepszeryglice.cba.pl/projekt-budzetu-na-2021-r/
316 comments
Skip to comment form
Ludzie skończcie już z tymi dietami. Może dla kogoś bez dochodu te 500-1000zł w tych czasach coś znaczą. Ale z całym szacunkiem za 1000 mam w dupie być oczerniany, wyśmiewany i wytykany paluchem jak idę do kościoła. Wytykacie 500 zł a tu miliony uciekają na szkołach albo wrzucane są w błoto. Ta dieta zapewne do końca nie refunduje paliwa, czasu, telefonów itd.
Oczywiście ze nie chodzi o diety.
Przewalili miliony na 2 małe szkoly
wiec nie ma do nich szacunku.
Kazdy z.klubu PIS jest
odpowiedzialny za to bankructwo.
Jakby radni mądrze działali to niech i biorą po tysiaku. A tu mamy zgraje bo nie wie co robi A kasa z gminy odpływa.
Nie trzeba byś po szkołach żeby to zrozumieć. Ciekawe co za rok czy dwa będzie i skąd kasa na szkoły na wynagrodzenia. Dydowicz i co o dzieci wam chodziło czy o kasę dla nauczycieli ……
radny jest ,,fachowcem ”pod koniec
drugiej kadencji
Radny jest fachowcem przed wyborami. Urzędnik jest zawsze sobą.
Takie jakieś bez sensu .
Ten brak szacunku to głównie do burmistrza . I to dlatego że w kampanii zataił takie zamiary , a to sprawa b dużego kalibru .Gdyby to głosił i wygrał to trzeba by to przełknąć . Moim zdaniem takie postępowanie należy nazywać po imieniu nieuczciwością .
Widziałem Felka w tv .
A po jakiemu mówił? Hiszpańsku czy polsku?
😀😀😀
a kręcił się jak kura z jajkiem
Urzędnicy dietami odwracają uwagę od siebie ,niejeden z nich kosztuje więcej niż wszystkie diety razem .
Który dostaje 500 zł? Bo tysiąc za nic to już dużo. Proszę nie obrażać ludzi pracujących za niewiele większe pieniądze przez cały miesiąc i to jeszcze dojazd bo pracy na terenie gminy nie ma. Gdzie jakieś zakłady, fabryki? W d…., więc uważam że diety są zbyt duże jak na takie zadłużenie gminy. Słuchaj boś pewnie radnym lub radną i się oburzasz na ludzki śmiech i gniew. Za kłamstwa to wszystko. Jeszcze klamiecie w żywe oczy.
To gdzie radny jezdzi do Honolulu ze taka dieta nie pokryje paliwa i na jakie numery wydzwania , że mu na rachunek nie styknie?
Urzędnicy można powiedzieć trzymają rękę na pulsie , uderz w stół , dziwne że nie uważają że diety powinny być trzy razy większe jak w sąsiednich gminach skoro oni tak trzy razy więcej zarabiają
Urzędnicy pokonczyli studia , nie za gąski. Są fachowcami . Tu Niewiadomski wymienił jakimi fachowcami rada stoi. Ha , ha , ha. Jeszcze się ciskają .
Pracujesz w samorządzie , gdzie radnym należy się szacunek bo ludzie ich wybrali .Zapewne jesteś tam jako pociotek. Nie pasi to słynne teraz słowo- wyper…j
Nie wiem dla kogo słynne najprędzej na petenta.
Author
No nie przesadzajmy z tym ukończeniem studiów, bo w wielu przypadkach aż trudno uwierzyć, że kilkoro z pracowników UM w Ryglicach ukończyło coś więcej niż średnią. Bardzo niewłaściwym jest też twierdzenie, że radny przychodzący w sprawach, w których reprezentuje swoich mieszkańców, jest natrętem. Drodzy urzędnicy przecież my mieszkańcy znamy Was bardzo dobrze i wiemy, że często jesteście niegrzeczni a jeszcze częściej niekompetentni. Wasze błędne decyzje lub ich brak na czas sporo kosztują nie tylko gminę, ale i nas mieszkańców więc może lepiej odpuść sobie z tymi „fachowcami” co?
Niewiadomski szczując na pracownikòw urzedu stajesz sie pacholkiem Średniego.
To on uwaza że za nic nie odpowiada. Zwala na radnych lub urzednikow no i na.ciebie.
Author
Nie imputuj mi czegoś o co w koszmarach bym się nie posądził.
Warto sobie przypomnieć bo zapewne niedługo czeka nas kolejne płomienne wystąpienie i autopoprawka (czytaj autopromocja) do budżetu. https://youtu.be/cAOutDYlF9g?t=2375
Nie klam.
Author
Nikt by nie miał pretensji o diety, gdyby radni reprezentowali nas mieszkańców, zgodnie z tym, co nam obiecywali, ubiegając się o funkcję. Przecież obiecując coś, trzeba liczyć się, z tym że jak się nie spełni tych obietnic, to ludzie będą czuli się oszukani. Jak można mieć pretensję do ludzi, że krytykują, gdy od wielu lat te same ręce dzierżą funkcję radnego i przewodniczącego zarządu i ani tu, ani tu nic sensownego się nie dzieje? Jak było można przemilczeć sprawę szkół w sytuacji, gdy w budżecie nie ma na nic? Być może dyskutowaliście i przedstawialiście ten problem na komisjach, jak mówił burmistrz, ale kto to słyszał? Czy kiedykolwiek przekazywaliście waszym wyborcom, których reprezentujecie te informacje, jakie otrzymujecie poza kamerą na komisjach? Przecież nie są to informacje tylko dla Was, ale właśnie dla nas mieszkańców, których jesteście reprezentantami. To właśnie w tym tkwi problem z waszymi dietami, że my Wasi wyborcy nie widzimy rezultatów Waszej pracy ani walki o nie..
Radni są wybierani jak są tego nie zmieni , zdobyli zaufanie wyborców a wyborcy mogli wybierać jedynie spośród tych którzy sie zgłosili. Tego nie zmieni ,nie zmieni też tego że radni nie są w stanie poznać szczegółów zarządzania. Widzę zę pan tez zdejmuje odpowiedzialność z urzędu .A może odpowiedzialność powinna być proporcjonalna do kosztów ,radni diety po 10 tys a urzędnicy po 1500 zł. Czasem radnym moze byc ktoś niezbyt wykształcony ale uczciwy życzliwy ludziom człowiek i on jest wybierany i później niewykluczone że manipulowany ale tak bym ich nie osądzał. Wiekszosć ludzi za samą krytykę która sie leje nie chcieliby byc radnym.
Author
W żadnym razie nie zdejmuję odpowiedzialności z urzędu, który działa pod dyktando burmistrza i z całą pewnością wielokrotnie z pełną świadomością radni są przez tenże urząd okłamywani i wprowadzani w błąd. Moim zdaniem im więcej dyskusji, której tak panicznie boi się burmistrz i skutecznie ogranicza przewodniczący rady na sesji, tym większą świadomość spraw ma społeczeństwo i tym trudniej oszukać radnego nie licząc się, z tym że kłamstwo wyjdzie na jaw, a mając szerszą wiedzę o wielu sprawach, nasza ocena pracy radnych mogłaby być zupełnie inna. Mandat radnego sprawowany jest w wyniku wygrania wyborów i jak to ładnie nazwałeś „zdobycia zaufania” ale to wcale nie oznacza, że tego zaufania nie można zyskać wśród tych, którzy na nich nie głosowali i odwrotnie utracić u tych, którzy nim ich obdarzyli.
Bardzo uczciwie zdobywali zapewne to zaufanie .
Jeżeli sekretarzem jest nadal ktoś kto kpił z radnego demaskującego przestępstwa to w sprawie urzędu chyba wszystko jasne. Temat dla pana KN niewygodny zdaje się . A że nie znamy KN to nie wiemy dlaczego. Wymaganie od radnych nie wiem jakiego poświęcenia to naprawdę wzruszające jak się samemu dla świętego spokoju czy z innych powodów (np stronniczości wynikającej z interesu) chce być anonimowym.
Chyba oczerniania. Widać gołym okiem. LUBCZA dostała najwięcej w poprzedniej kadencji a radnych wymienili wszystkich na takich krzykaczy co wstyd przynoszą na sesji.
Sołtys co tyle lat na gminnym garnuszku a wiele nie zrobił. Ciekawie tam jest u nich. Tskze nie wciskajcie kitu l tym zaufaniu, bo to tak nie działa. Wygrywa ten kto bardziej drugiego obsra i oczerni niestety.
Nawet jak masz rację,to co z tego.Tacy jesteśmy jacy jesteśmy ,tak nauczył działać BK . Ten na którego głosowałem nie przeszedł,ale burmistrz przeszedł i nadziei też nie spełnia.
To się nazywa zdobywanie zaufania A ja myślałem że obsrywanie drugiego jak to wybrańcy narodu było?
Na telefony wydają mało bo mają promocję od masztu na Zakładzie Komunalnym załatwili5G Telefoni Komórkowej bez protestów zbędnych a wybrańcy mają za fri///????
anim raz nie dzwonił do radnego
Proponuję złożyć skargę na burmistrza i pana Dudowicza do wojewody .
Coroczna Informacja na temat Oświaty w Gminie Ryglice zajęła 5 minut.
Oświaty która zjada ponad połowę kasy z budżetu i hamuje rozwój naszej gminy.
Obrady komisji nie są transmitowane więc nie wiemy co tam się działo,
Burmistrz kolejny raz uciekając od problemu olał radę i mieszkańców.
Burmistrz bredzi coś o wzroście ilości dzieci w przedszkolach, na które nie ma subwencji oświatowej .
Każde dziecko w przedszkolu to dodatkowy koszt i dopłata z budżetu gminy ,
a bezrobotne matki mają czas na bojki, pazury i seriale.
Pan Dudowicz jako przedstawiciel większości ma za zadanie kontrole burmistrza.
Prowadzi obrady organu uchwałodawczego i kontroli. Proponuję go odwołać.!
Author
Zastanawiam się, kiedy zostanie uaktualniona informacja o stanie oświaty do wersji, jaką otrzymali radni na komisji. Wygląda na to, że nikt nie chce wchodzić z burmistrzem w polemikę, bo jest przekonanie, że burmistrz się obrazi i radni nic dla swoich miejscowości nie zrobią. Tymczasem i bez tego dzieje się niewiele. Patrząc na budżet, aż mi się chce śmiać, ale jest to śmiech przez łzy, bo nie ma w nim kompletnie nic z myślą o przyszłości. Nie ma też wrzuconych w ostatniej chwili w ramach autopoprawki do budżetu na zeszłorocznej sesji budżetowej i niezrealizowanych zadań. Gdzie jest chodnik na Podkarpackiej? Gdzie jest żłobek? Gdzie jakiekolwiek plany na przyszłość? Jeżeli dziś nie planujemy nic, to znaczy, że nic nie będzie w ciągu kilku lat robione, bo wszelkie procedury trwały długo, a obecnie trwają jeszcze dłużej. Być może nasi radni się na nas obrazili, bo ich tu krytykujemy i wytykamy im ich diety i mają nas gdzieś, a może liczą, że jak będą pokorni, to coś spadnie z pańskiego stołu
Pamiętam jak poprzedni burmistrz mówił o niemożliwości technicznej zrealizowania chodnika na podkarpackiej .Chłop który jeździł za publiczne po świecie nie raz .
Za to obecny i radny i burmistrz obiecali chodnik na Podkarpackiej .I co z gęby cholewka? A dieta idzie.
moim zdaniem prawo powinno być takie że jak ukrywają informację to wypadają ,kadencja się kończy z powodu przestępstwa .Chory system ,burmistrz powynajmuje prawników żeby ukrywać informacje publiczną ,czyli sami płacimy żeby nas robić w balona
Zastanowmy sie kto zyskuje na tym zeby temat szkòł przemilczeć? Augustyn z Dudowiczem boją sie odpowedzialnosci za wlasne decyzje. Nikt w historii nie stracil 15 mln zl.
Proponuję skupić się budżecie 2021
Koszt szkół w Joninach i Woli to 3 mln zł.
Sala w Bistuszowej to 3,5 mln zł
Wola i Joniny chodniki , oświetlenie, osp
Ryglice ……. hojność Szczepana i obiecanki
Aż mnie walnęło o glebę że śmiechu że taki zmyślny panocek święcony , a cyganiarz nad cyganami.
Radni po wybraniu dostają diety i chyba zaczynają myśleć że są zobowiązani urzędnikom wdzięczność że im wypłacają .Rewanżują się uleganiem sugestiom urzędników . Nie są zainteresowani wnikaniem w szczegóły , łykają różne kity z których wynikają same sukcesy. A rozglądając się wkoło to jesteśmy największą dziurą w okolicy. Burmistrz chce to zmienić stawiając własnoręcznie ławki na Kokoczu ……..
Co mają z tym wspólnego urzędnicy i ławki ?
Tematem jest budżet i projekt burmistrza ,
w którym chce widzieć co będzie robione i na co idzie kasa.
Kasa idzie na Lubczę, Wolę, Joniny i Bistuszowę. Co jeszcze chcesz wiedzieć?
Na diety oprócz Marcinka bo honorowo oddał..Reszta to chocholy.
To nie prawda że oddał dietę, proszę nie pisać bzdur.
Author
Przekonamy się niebawem, bo takie zrzeczenie powinno przyjąć formę pisemnego oświadczenia woli o rezygnacji z przysługującej w wyniku wykonywania radnego diety i powinno zostać złożone na ręce przewodniczącego Rady Miejskiej w Ryglicach. W związku z tym zwrócę się w tej sprawie z wnioskiem o udzielenie informacji publicznej. Myślę, że wówczas będziemy mieli czarno na białym, co jest w tej sprawie prawdą.
Zgodnie z obowiazujacymi przepisami radny nie może zrzec się diety, ale może ją przekazywać na wskazany cel np.charytatywny.
Author
Myli się Pan, rezygnacja jest jak najbardziej możliwa, bo dieta jest prawem przysługującym, a więc tak jak pisałem, w formie pisemnej można się tego prawa zrzec i wówczas dieta nie będzie wypłacana. Niezgodnym z prawem jest w drodze uchwały z jakichkolwiek przyczyn nakazanie radnemu zrzeczenia się przysługującej mu diety. Oczywiście dużo lepszym rozwiązaniem byłoby przekazanie tych środków przez radnego na jakiś inny cel społeczny, bo niewypłacona dieta nie zwiększy środków finansowych, jakimi dysponuje urząd. Jednakże radny nie może scedować przysługującego mu prawa do diety na kogokolwiek-czy to osobę, czy organizację.
jak nieprawda skoro ludzie mówią , ze Marcinek honorowo zrzekł się diety , w tych ciężkich czasach nie jest świniopasem , brawo o ile to prawda a nie bajki powtarzane przy kościele w niedzielę ,że taka bieda i on honorowo
Marcinek nie zrzekł się diety to tylko ściema żeby się przypodobać wyborcom
Nie róbcie z kogoś boga i cudotwórcy, jak przez dwa lata popierał augustyna i naraził budżet na takie straty to teraz chce się wybielić i niby oddaję dietę. A ja mam pytanie ile kosztowała rewitalizacja w Lubczy, ile środków wpompowano z gminy ? Proszę o wykaz.
Tu już atrakcja turystyczna w postaci pnioków na Kokoczu nie jest atrakcyjna turystycznie i trzeba ławki stawiać?
Zwracam uwagę, że dyskusja poszła tutaj w złym kierunku, że radny Marcinek S. zrzekł się całkowicie diety. Otóż jesteście w błędzie.
Celowo pisałem o pokryciu ToiToi w kwocie 180 zł /mies. ponieważ MS zaproponował powrót do diet z 2019, co powoduje że odda miesiecznie 180 zł, a szeregowy radny 90 zł.
On i tak dalej będzie rozpasał sie pobieraniem diety – pieniędzy podatnika. Pisze dlatego bo pojawiają sie pochwały, że jakim to bohaterem jest MS, że zrzzkł się aż 1500 zł.
Niestety zamydlił oczy w sposób zdecydowany mieszkańcom Ryglic i gminy.
Panie MS – nie traktuj mieszkańców jak półgłowków. Szanujmy się wzajemnie.
Miłej nocy.
Panie Zatroskany, wątpię że Rygliczanin- to pan celowo wprowadził opinię w błąd. Napisał pan to specjalnie właśnie po to, aby teraz znów pisać krytyczne uwagi. Czy pisząc, że pobiera dietę 1500 zł to niewiedza czy raczej kolejne knucie? Każdy widzi co było napisane – to pan mydli oczy. Będąc radnym, zajmij się pan swoją robotą, a nie płacz nad tym 90 zł.
A to stary cygan.
No i znowu Marcinki, jaki hojny. Chochelka mniejsza deczko.
A już miałem czapkę zająć jak będę mu mówił dzień dobry w drodze do świątyni. A tak k….nie powiem.
a te gazetę ze świniami przy krycie to wydał o sobie tylko 4 lata póżniej , niech chla , chla i chla , chciał ośmieszyć kolegów
Brakuje na tym blogu kogoś kto ustali fakty i poda prawdę ,Uważałem i uważam że ten blog w porównaniu dp bloga Jeziora to niebo a ziemia .Tam admin pracował i publikował a tu to co też nie jest złe udostępnia ścianę do pisania .Tylko że tego pisania brać poważnie trudno , nikt niczego nie prostuje .
90 zł ,jaja jak balony
ale jajca zrobił , 90 zł , oszukać znowu tłuszczę , nic nie chcę mówić ale dowcipny jakiś i śmieszny milioner z galii
Panie Niewiadomski rozwikłaj Pan sprawę czy to nie Pinokio z tym zrzeczeniem się diety , czy tylko końcówki jej , jak to jest , już fanfary trąbią na cześć zastępcy przewodniczącego , a może tylko mu nos rośnie? jak to jest. Pan jest tu wiarygodny.
Szanowni Państwo, dzielę się z bardzo ważną informacją, że Pan Szczepan Marcinek uratował budżet gminy na parędziesiąt lat do przodu, ponieważ zrzekł się diety radnego na komisjach rady.
Otóż drogi Panie Szczepanie, za dietę którą pobierałeś można by pokryć jedynie zakup Toi Toi – a, bo taki mniej więcej jest jego koszt utrzymania rocznie. 😉
W związku z tym, nie licz na to, że my Rygliczanie i mieszkańcy całej gminy uwierzą w taką bajkę, że uratujesz budżet gminny. 🙂
A tak puentując, Panie drogi Szczepanku, Pana zadaniem jest tak działać w radzie miejskiej, aby uzyskać większość w glosowaniach nad budżetem, żeby zamiast ratować Toi Toi-a, rozwijać budżet naszej kochanej gminy.
🙂
Bedzie ten Marcinek sekretarzem czy nie , żyje ten totalny jeszcze ,coś się nie udziela.
nawet niech burmistrzem będzie
Śmiechu warte no
Dobrze zrobił. Zachował resztkę honoru. I już radni plują na niego, bo jak można tak zrobić, on zarabia i stać go na taki czyn , reszta bierzcie przykład , uratujecie nie tylko toy toye, pokryjecie szkolenia i wyjazdy , czyli oddacie podatnikom co ich. Rada w tych ciężkich czasach powinna być bez pobierania gazy pieniężnej. Podatnik.
To teraz niech braciszek z Lubczy zrobi to samo to odpadnie pewnie z 1500 zł.
Pan Kumiega i ten drugi tak samo liczymy że jesteście uczciwi i postąpicie tak samo. To i tak kropla w morzu bo wasze decyzję rujnuje budżet, szkoły ciągną nas w dół.
To byłby taki dobry początek .Wiele to nie da ale radni z czystym sumieniem mogliby wymuszać oszczędności na urzędzie ,na szkołach i wszędzie gdzie jest marnotrawstwo lub rozpasane płace.
Pierwsze Ośrodek Kultury wziąść pod lupę, co robią nic , ale to zupełnie nic, ile ich pracuje przepraszam siedzi na pełny etat. Po co pozatrudniala dyrektorka tych dwóch nierobów. Jednego Benek nie zdołał niestety wywalić na zbity pysk , a szkoda że tego nie zrobił a ta jeszcze mu kolegę dotrudnila do palenia fajek.
Ale przynajmniej zapłacą za dwa lata rozpasania wyjazdy kosztowne po Polsce niby z KGW ,a także te zagraniczne . Jak się dutek nie liczyło podatnika teraz trzeba dofinansować wzrost ceny śmieci , oj się nazbierało ich przez tak krótki czas waszego panowania. Nie tylko w naszej Lubczy jest Andrzejek co dwie diety pobiera , Ryglice też mają swoją liszkę co od lat , społecznie 🤮🤮🤮mi się chce na to.Zreszta całą tą rada zaczęła żreć chochla. Ludzie w niedzielę roboty jeżdżę czy deszcz , czy śnieg czy slizgawica. Nikt tego nie widzi jak po nocy wracają, ciemno jak w D…u . Co na to Dudowicz filozof? Kiedy nas oświeci ale nie własnym blaskiem tylko lampy będę się normalnie palić. Dietę odda i już wsparcie. Joniny trzymają kciuki.
Felek nie pajacuj, oddaj dietę.
Tam jeszcze na gali jeden osobnik bierze co miesiąc grube pieniążki i coś go nie widać, jak wcześniej latała po wsi , tu kamienia temu dała, temu tylko obiecała a tego najwyżej obesr…
Latała narzekala na niewdzieczna pracę społecznika za PARĘ GROSZY dobre , he he. Teraz to ji nie widać. Jak za takie kłamstwa popatrzeć w twarz,.trza się skulic i umykac. Czyżby za wcześnie z chłopa król?
Na radnych ,Wysoko kształcon jakiś urzędas co za 10 tysi dmucha w stołek odgryza się sołtysce przeciętnego mieszkańca udając. Wszyscy siebie warci.
Ano to prawda bo urzędnik nie pozwoli sobie by mu przeszkadzano w pracy , co ta pani notorycznie robiła , bez efektu. Aż przyszedł Covid .Taka prawda. Ja wyprosilbym taką grzecznie lub zignorował. Pracownik.
Na rękach Szczepan ma kilka mln wyrzuconych w błoto bo przekształcił szkoły że średnim i dudowieczem i tera mamy dziurę budżetowa jak to mówią.
Za błędy trzeba płacić
Oczywiście, jedyne co moze Szepan zrobic z.honorem to wyjsc z.koalicji ze Średnim i zlikwidowac szkoly.
W błoto 15 mln zl.za przeksztalcenie szkol a ten pajacuje z.jakimis groszami.
Zobaczymy jak za.budzetem zaglosuje ?
Nie takie tam grosze panstwo radni ,już się boicie, że trza by było zrobić to samo i bieda zajrzy co niektórym do pałaców. Dla p Szczepana to może pieniądze nie nazbyt wielkie ,.ale skoro uznał że przy takim ułożeniu ludzi jest to pensja pracownicy Jakiegoś sklepu ,gdzie jeszcze trzeba dojechać. Dla naszej rodziny pokazał twarz honorową,.a nie tę co nazywa się ją du…..
takie pod publikę ,wszędzie są diety .Jak taki bogaty mógł komuś pomóc za te pieniądze a tak stawia radnych dla których to są jakieś liczące się pieniądze w głupiej sytuacji . podkreślając jaki to milioner. W kontekście tych szkół jak ludzie piszą to tym większa hipokryzja
Radny powinien być osobą społeczną , pracującą , mającą dochód z pracy tak jak SZ M , pokazał ze ma honor w dzisiejszych czasach pandemii gdzie ludzie hurtowo tracą pracę , już go radni nienawidzą i szczują na niego , bo chce być fair. Jeżeli Pan dobierze sobie mądrych ludzi a nie dietobirców , ma Pan szansę ubiegać się o fotel burmistrza. Życzymy Panu.
S M nie zrzekł się diety przestańcie robić z niego bochatera zaczerpnijcie informacji co zrobił 32 lata temu jak jeszcze mieszkał w Lubczy to zobaczycie jaki wspaniy
Co on robi pożytecznego ?
Radni wara wam od szczucia na człowieka , który wie co robi , może to uczciwość w ciężkich czasach pandemii , drożyzny , a może zagranie pijarowskie , też ok . Każdy woli mieć przywódcę z kasą , niż pasożyta. Wisze jest za Panem .
w ogóle jest ,kościelny w Ryglicach ?
Mógł przeznaczyć na Franka.
Wiadomo było że Marcinki coś wywina, tylko tak szybko. Czyżby pucz? A sekretarz zrobi ich wszystkich w…..
Author
Średni wykorzystał moment. Tuż po wygranych wyborach i podkupieniu radnego dającego większość w radzie wiedząc, że nawet, jak który z jego radnych myśli inaczej to i tak się nie sprzeciwi poszedł po swoje. Dziś ten „myk” już by nie przeszedł, ale wtedy funkcje uderzyły im do głowy i odebrały zdrowy rozum. Żadne zrzeczenie się diety nie zmieni faktu, że już na samym wstępie przejmując na powrót szkoły, zdecydowaliście, że nic znaczącego w tej kadencji nie zrobicie. Myślę, że Pan Szczepan już zrozumiał, że albo teraz pokaże, że jest radym reprezentującym mieszkańców Ryglic, a nie średniej jakości burmistrza, albo nic już w polityce nie osiągnie. Rezygnacja z diety jest Pana wyborem, ale mieszkańcy nie tego od Pana oczekują. Bądź Pan radnym Ryglic, a nie członkiem jakiegoś pseudo koła PiS co w tym przypadku oznacza „Popierający idiotyzmy Sredniego”.
Nie ma się co podniecać. Jeśli Szczepan pójdzie do urzędu to przestanie być radnym i diety brać. Przez ten czas nie zbiednieje a potem sobie odbije.
W innych rejonach Polski radni pozrzekali się diet i burmistrzowie ucieli sobie wypłaty. Średni gdyby był mądry to przy Covidzie zrobiłby taki ład w urzędzie że 5 osób na krzyż by zostało uczciwie pracujących.Jak pracują miał na to 2 lata , a kto to w ….robi.Moze jeszcze przejrzy na oczy.
Author
Może jeszcze któryś z radnych zdecyduje się na choćby czasowe zawieszenie pobierania diety, choć szczerze w to wątpię to o tym, że burmistrz czy urzędnicy odejmą sobie, nie ma mowy. W tym gronie nie ma sentymentów, a rok tam trwa 13 miesięcy no i za to poświęcenie należy się też nagroda. Jak doczekamy w zdrowiu, to w nowym roku zapytamy, czy za tak pełną poświęcenia pracę w tym roku dostaną nagrody.
Żeby zrzec się diety to trzeba pracować by dzienna stawka była połową diety. Nie wiem który czy którą z nich ma takie dochody w pracy lub na rentce, by za dwa dni siedzenia w urzędzie, radzenia brać po tysiaku lub więcej.
Proszę się dowiedzieć jle wynosi dieta radnego a potem wypisywać głupoty bo do tysiaka to jeszcze daleko
Średni
Do Pana Niewiadomskiego którego to z urzędu zwolnionego tak się starał że zatrudniono Karolcię żonę jego która to czerpie korzyść z Urzędu Gminnego a ta Karolcia za kochanka Swego wzięła Felinka pupilka urzędującego
W dzisiejszych czasach jakby ten SM miał ochotę może pisać co myśli i powinien odpowiadać na pytania . To podstawa
A czego można było się spodziewać?
Władza im uderzyła do głowy.
Ludzie nie wybierali radnych po nazwisku tylko po znaczku PiS. Przez to część wartościowych radnych z poprzedniej kadencji, zostało oczernionych a teraz radę reprezentują takie osoby co tylko kasa dla nich się liczy. Obecni radni w ogóle nie kalkuluja jakie konsekwencje mają podejmowane przez nich decyzję.
Wieszane były psy na Benku jak przy inwestycjach zaplanował zadłużenie ok 18 bankiek, a Ci przebili to w 2 lata ….. do końca kadencji to przy wydatkach na te 2 szkoły to gmina popłynie. Ale Co tam najważniejsze że na dietach sobie zarobią a ktoś po nich będzie musiał sprzątać.
Author
Wydaje mi się, że ludzie oczekiwali zmian i dlatego powiedzieli nie Panu Karasiewiczowi w jedyny możliwy sposób, mówiąc tak Panu Augustynowi i ten fakt przesądził o tym, że dla nich jedynym słusznym wyborem byli radni z nim idący. Tak to działa i w radzie mamy emerytowanych rolników, krawcową, znającego kilka języków bezrobotnego, biznesmena, u którego ponoć da się na czarno, będącego na diecie i garnuszku żony radnego, który okpił swoich wyborców. Są też tacy, dla których dieta (nie mylić z odchudzaniem) jest znaczącym lub jedynym dochodem. Właśnie mijają 2 lata, odkąd objęli swoje mandaty w radzie i sporej części z nich czas ten upłynął na wojaczce nie o nasze sprawy, ale o urażone ego. Do historii tej rady przejdzie sesja budżetowa, która przegrała pod względem ważności ze spotkaniem ze strażakami i słynna prezentacja „plujących jadem” stworzeń. Myślę, że do historii przejdzie też pan radny Kupiec, który wygląda w tym towarzystwie tak, jakby nie znał języka, którym posługuje się otoczenie. Choć spodziewałem się, że Pan Augustyn będzie robił, to do czego przyzwyczaił znających go ludzi, czyli pięknie mówił, uprawiał intrygi, z których słynie i kłamał na zawołanie i to tak przekonywająco, że sam w te swoje kłamstwa wierzy, to nie spodziewałem się, że będzie strażnikiem gminnych tajemnic. Mieliśmy rozbić tą budowaną latami strukturę, a tymczasem z przerażeniem obserwujemy, jak rośnie ona na naszych oczach. Powtórzę, to co pisałem na początku mojej przygody z tym blogiem, za co de facto spotkała mnie spora krytyka. Niech by radni brali diety nawet większa niż obecnie, ale niech rządzą gminą, a nie będą trybikami w rozgrywkach pana burmistrza Augustyna. Po dwóch latach w naszej gminie osiągnęliśmy maksymalny poziom absurdu i niewyobrażalny poziom propagandy, nad czym jako mieszkaniec, dla którego Ryglice są ważnym miejscem, bardzo ubolewam.
Ja z kolei pamiętam sesję jak radni od Benka na sesji normalnie spierali się, ale nigdy nie zauważyłem aby komuś docinali, śmiali się z tego jak wygląda itd. To co dzisiaj że sobą reprezentują radni to wstyd dla tego urzędu.
Augustyn świadomie wybrał sobie radnych, ale kampania dawno się zakończyła i trzeba realizować obietnice. Tymczasem mam wrażenie że gmina zamiera a inwestycje rozpoczęte za poprzedników koncza się.szklda że Dydowicz i Augustyn zainwestował tylko w kieszenie nauczycieli w szkołach 2………
Pan Wojtanowski, który dobierze sobie mądrych wykształconych radnych może zdoła to posprzątać.
tak wyglądają obwody jednomandatowe-
niejeden radny przez to jest w tej radzie,
bo ja w swoim obwodzie nie miałem na kogo głosować
i nie głosowałem
dobrze zrobił , stać go na to , Pan Szczepan cały czas pracuje zawodowo i jego rodzina , więc nie musi liczyć na datki podatnika , radni nie szczujcie na niego , bierzcie przykład ino żywo
Liczą się sensowne decyzje rady gminy , inaczej jak się nie chce ich podejmować to oprócz diety można i z mandatu zrezygnować.
Czy pracownicy urzędów podległych gminie pracują w pełnym wymiarze czasu . Mam wrażenie że niektórzy siedzą w domu dość często .Burmistrz nie powinien się tak dawać robić w balona .
Za wysyłanie urzędników do domu odpowiada burmistrz .
Któryś radny dopyta .Żartowałem
Jak burmistrz odpowiada za wysyłanie ludzi do domu ?
Nijak nie odpowiada.
i burdel na kółkach
Nic nie robić,kasę brać i w domu siedzieć,gdzie tak dobrze może być .Augustyn nad czymś panuje czy go Sekretorz robi w ciula na każdym kroku.
Burmistrz to ich pracodawca .
On wysyla ludzi na prace zdalną.
Co oni zdalnie zrobią , kpina .Utrzymujemy ludzi którzy są zbędni . Jest jakiś wykaz tej pracy -kto kiedy i co robił .Na pewno nie . Robienie w ciula mieszkańców .
Ktoś niżej rozpoczął temat pracy zdalnej w urzędzie .Petenci nie łażą to ryzyko małe.zarażeniaJest inny powód ,brak pracy i możliwość zostania w domu mając pełne wynagrodzenie ,niekiedy bardzo duże ,Skala tego jest niemała .pandemia potrwa jeszcze długo.Konieczne są zwolnienia lub ograniczenie płac Panie burmistrzu zróbcie przegląd stanowisk i czekamy na oszczędności.
Ośrodek kultury kosztuje prawie milion złotych na rok.
Za dużo tych pracowników umysłowych w urzędzie i innych instytucjach gminnych. Tu też oszczędności poszukajcie i grosz do grosza zbierze się sporo . Każdy dobry gospodarz domu przyciska pasa by utrzymać poziom swego gospodarstwa. Weźcie przykład że zwykłych, nieksztalconych a roztropnych ludzi
Całe szczęście że mamy radnego p. Tadka Pawlika, który zabiega o ważne sprawy, a ostatnio o kładkę koło kościoła. To jest miejsce bardzo niebezpieczne, chodzi tam setki ludzi.
Dziękuję, że zabiera Pan głos na sesji i pisze interpelacje do burmistrza.
Reszty radnych z Ryglic nie interesuje ten temat i z tego co widzę nie wiem czy w ogóle cokolwiek ich interesuje.
Jeszcze raz dziękuję bardzo, że jako jedyna osoba interesuje się Pan ważnymi problemami mieszkańców.
Będzie kładka za kadencję ! A za dietę radnego to by pewnie nowy szerszy most wybudował. Ogłosi się sukces .A te setki ludzi to chyba na rok.
Ale jajca, co to za kładka? O którą dzielnie walczy Pan Tadek. W którym miejscu, jakie to połączenie czy między wsiami?
za kościołem
Była tam kładka to dlaczego zdemontowana została?
Podobno bez pozwolenia była . Takie cuda inż zarządzania robił.
A na most było pozwolenie, sprawdź to bo może trzeba rozwalić.
Author
Była zrobiona tak jak wiele inwestycji w gminie, zwłaszcza drogi, które są gminne, a tak naprawdę wcale nie są a wręcz ich niema.
A wiesz komu przeszkadzała i kto to podkablował?
Takie inwestycje publiczne bez dokumentów są fajne dopóki się nieszczęście nie zdarzy .Żeby to jedyna była .Ten za wąski most w Joninach bezkarnie przeszedł . Coś mówią o reformie sądów ,przydało by się .
Jasne, teraz bez kładki jest bezpieczniej.
przerosła możliwości urzędu ? no to pięknie , ludzie na Marsa wnet polecą a u nas radni przez 3 kadencję będą „walczyc” o kładkę
Piszesz o drogach, a chodziłeś w gumiakach cały rok w błocie po kolana do szkoły? Jeśli nie, bo miałeś drogę koło domu lub mieszkałeś w rynku to nie masz prawa głosu, bo nic nie zrozumiesz.
Dobrze, że Karasiewicz robił te drogi, bo dla większości mieszkańców najważniejsze było, żeby móc do domu po ludzku dojść i dojechać. Na każdym zebraniu wiejskim głównym tematem były drogi, a potem również wodociąg. Jest i jedno i drugie. Zawsze jest czas, żeby na spokojnie papiery prostować , zwłaszcza że teraz w urzędzie mniej pracy.
Kładkę powinny wykonać Wody Polskie , bo to ich rzeka
Odkąd donosiciel Jezior zadziałał
to teraz kładka kosztować pewnie będzie 10 x wiecej niż ta dawniej.
A kasy od tego nie przybywa.
Po co ta kładka , za taką kasę , chyba ,że kładka pana Tadka to jedyna inwestycja w naszym rejonie , brawo dla pana Tadka , za tę kładkę . Panu Tadkowi- rodacy
Z tej kładki będziemy dumni i to nie będzie nasze ostatnie słowo.
200 000 ta inwestycja ma kosztować !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Panie Tadeuszu, za taką kasę !!!!!!!!!!!!! i pan się cieszy?
Popatrz Andrzej coś dobrego narobił przez swoją głupią zawiść.
Drogi z połową planowanej nakładki, most w Joninach za wąski ,mistrzostwo oszczędności tyle że prywatnej było gdy kupowano za gminne sprzęt do prywatnej rehabilitacji .Nie mogło to trwać dalej
Nawet jeśli tak było, powtarzam nawet jeśli tak było, to ty Andrzej zniszczyłeś rehabilitację dofinansowaną z NFZ, z której ZA DARMO korzystali mieszkańcy gminy. Adrian był dobrym specjalistą, co udowodnił na wygnaniu. Andrzej TO POWINNO TRWAĆ DO DZIŚ I SIĘ ROZWIJAĆ DLA DOBRA NAS WSZYSTKICH.
Author
Tłumaczenie, że jak coś służy mieszkańcom, to usprawiedliwia, to wszelkie nieprawidłowości jest czystą demagogią. Sugerowanie, że Andrzej, starając się wyjaśnić, ewidentne nieprawidłowości robił coś złego i działał tym na szkodę mieszkańców, jest kompletną głupotą, bo wiele z tamtych spraw kwalifikowało się do tego by, do Rygielskiego urzędu wpadło CBA. Gdyby nie polityczny parasol chroniący burmistrza mielibyśmy jako samorząd bardzo poważne kłopoty, bo sprawy wcale takie błahe nie były. Dziś patrząc z perspektywy czasu aż strach pomyśleć, co by było, gdyby Andrzeja nie było? Czym skończyłoby się dla nas to wszechobecne brakoróbstwo i wały, na które wszyscy całymi latami przymykali oko. Pomijając fakt czy pan Adrian był fachowcem, czy nie był, jego biznes mieścił się w budynku publicznym i wspierany był publiczną kasą, o czym nie jeden równie dobry fachowiec mógł tylko pomarzyć. Co się więc stało, że wraz z odejściem pana Adriana wszystko upadło? Ludzie przestali się rehabilitować czy przestało płynąć polityczne wsparcie? Mimo że jak piszesz „TO POWINNO TRWAĆ DO DZIŚ I SIĘ ROZWIJAĆ DLA DOBRA NAS WSZYSTKICH” przestało być oczkiem w głowie i runęło po to, by pokazać mieszkańcom środkowy palec.
I jeszcze jakiś ktoś od usprawiedliwiania pisze ” jesli tak było ” Przecież były udostępnione protokoły i kasa zdaje się z korkowego poszła . Nie jakaś ogromna jak pamiętam ,spokojnie ojciec mógł synowi pomóc prywatnie . A później juz rehabilitacja okazała sie niepotrzebna bo nie o ludzi chodziło ,tzn nie o chorych . W sumie to taka jakość była że wielkie straty nie ma. Pani prowadząca to nie przyp synowa sekretarki burmistrza była ? . Wydaje się najgorsze że oni za wzorce katolików się mają a wielebni ich w tym utwierdzają.
to na serio czy dla jaj o tej arcyważnej inwestycji Pana Tadka , no to siup
Czy też zrzekł się diety ? Hurra
Czy to prawda ,że w tych małych szkołach jeden nauczyciel uczy kilku przedmiotów ?
Całkowicie obiektywnie. Dlaczego tutaj mówi się o szkołach? Pomijam czy dobrze czy niedobrze, że je pszekształcono.
Chodzi o to, że pszekształcając szkoły, były burmistrz chciał udowodnić, że to konieczne, niezbędne. Pszekształcając je znowu, aktualny burmistrz udowodnił, że to nie było niezbędne i że stary się mylił. Teraz „ktoś”, może rękami „kogoś”, robi wszystko, żeby przekonać radnych, że jednak pszekształcenie szkół było złe, przynosi straty, dzieci cierpią, że stary burmistrz miał jednak rację i trzeba ich ponownego pszekształcenia lub likwidacji.
Ale to nie jest istotne. Ważne jest to, że jeżeli aktualny burmistrz zdoła utrzymać te 2 szkoły, to prawdopodobnie wygra ponownie wybory, bo udowodni, że się dało i nic się nie stało.
Jeżeli jednak nie zdoła ich utrzymać, to prawdopodobnie przegra wybory, bo stary burmistrz udowodni mu tym faktem, że zrobił błąd i że to on miał rację i to będzie duży plus dla byłego burmistrza.
Tutaj nie chodzi nawet o pieniądze, tylko o rację, honor, o władzę. Dlatego temat tych dwóch szkół jest i będzie ciągle podnoszony na tym blogu, że tak brzydko powiem „do wyrzygania”
Poważnie nie widzisz związku przekształcenia z zadłużaniem sięi brakiem pieniędzy na inne potrzeby . Tamto przekształcenie było koniecznością wynikającą z uporu ludzi .Bo powinny chodzić dzieci do dużych szkół . I w sumie ja bym był nawet za tym żeby wydawać na rozsądną edukacje kolejne miliony ,ale równo po wszystkich szkołach. Powinno sie wyjść od przemyślenia na czym dzieci zyskaja ,zadaniem gminy stworzyć takie warunki i zachęty aby rodzice z Joinin i Woli nie mieli nic przeciwko .Oni Głupi nie sa odległości też w sumie nie jakieś straszne. Fakt jeden-może być mniej nnauczycieli potrzebnych
„może być mniej nauczycieli potrzebnych” tu jest sedno i tu jest przysłowiowy pies pogrzebany.
Tu jest odpowiedź komu te szkoły są najbardziej potrzebne.
TRZEBA LUDZIOM SPOKOJNIE TŁUMACZYĆ !
Koszt małych szkół to 3 mln zł dla ok 100- dzieci
Obsługa ich edukacji po likwidacji szkół kosztować będzie 100 tys zł. czyli koszt 2 autobusów
Wszyscy na tym korzystają:
Dzieci mają normalną grupę rówieśniczą ciągle w dość małych klasach i zapewnioną edukacje
Rodzice mają dzieci odwiezione i przywiezione na miejsce , plus większe szanse rozwoju pociech.
Cała gmina zyskuje 2,9 mln zł. co roku i jest na inwestycje itd.
Burmistrz …. ech ten nie skorzysta bo i tak nic nie zrozumie.
Trzeba ludziom spokojnie tłumaczyć, że na likwidacji szkół nikt nie straci oprócz nauczycieli tam zatrudnionych w tym żony burmistrza i radnego Augustyna. Zyska za to całe społeczeństwo, bo pozostaną pieniądze na inne niezbędne potrzeby w kwocie grubo ponad 2 miliony.
Burmistrz wiele innych tematów nie ogarnia ale ten akurat dokładnie rozkminił, bo tu jest co miesiąc gruba kasa do kieszeni żonki.
A Dudowicz też jakoś rodzinnie powiązany ze szkołą ? Działanie burmistrza w sytuacji gdy np możliwość leczenia pomału dla większości maleje prawie do zera bardzo lekceważące . I te próby odwracania uwagi na pierdoły ,koła gospodyń to takie cwaniactwo .
Takie małe szkoły nigdy nie będą w stanie dać dziecku odpowiedniego poziomu nauczania .Dlatego kto mądry zapisuje i wozi dzieciaki do tych większych w Ryglicach i Zalasowej .To zresztą jedyny sposób by naturalnie wygasić taki problem ,przekonać ludzi !
Podobnie sztucznie napompowana Bistuszowa ,sukces hala , nie usłyszymy jak później będzie wykorzystywana .Przebicie Wojtanowskiego pozwoliło wyrwać kasę . Wbrew demografii ,sztucznie podsycane ambicje ,jest inwestycja ,jest sukces . A jak w praktyce te zajęcia dla dwóch klas naraz wyglądają nikt nie widzi ,nikt o tym nie dyskutuje . Ktoś kto to uważa za zbrodnię najwyżej wzruszy ramionami ,macie samorząd ,jak się rządzicie tak macie .Grono zarabia to choćby widziało bezsens takiej nauki to nie zaprotestuje. Powinno się kiedyś było rozmawiać z ludźmi, nie podpuszczać do tworzenia fikcyjnych stowarzyszeń ale pokazać bezpieczny wygodny plan dojazdów jak i nauczania w większych szkołach .Ciekawe jak się następne szkole roczniki mają tzn ile jest dzieci ,to chyba wiadomo ?
To powinien być kryminał.
Za tą kase można był zbudowac wiele rzeczy w Ryglicach .
a sala gimnastyczna w naszej szkole spokojnie obsłuży dzieci z Bistuszowej.
To co wy wypisujecie to demagogia
Szczucie jedni na drugich i wydaję się wam że na wszystko macie receptę po prostu żal mi was.Ryglice to tylko siedziba gminy no i miasto przez chore ambicje z wójta na burmistrza lepiej brzmi.Mieliscie pierwszego wójta z ryglic to wasi zamienili go na ,,ksiegowego” z SKR z zalasowej,gwoli wyjaśnienia. A dzisiaj podnosicie larum
Była Poloskowa niepasowalaWam no cóż trudno było się z nią dogadać ale pieniądze to diabłu by wydarla. Teraz jest Augustyn no cóż chłop się stara ale też wam nie pasuje.bo ciągnie do swojej wsi i tak dalej.wybierzcie kogoś z małej .
Miejscowosci by ciągnął do wszystkich by mu zależało by byl zalezny od duzych wsi i tyle w tym temacie trza iść spać bo jutra praca
Nie słyszałeś o pracy zdajnej ,pół urzędników tak robi i nie narzeka.
Trudno o gospodarza w gminie. po co co wieś hale itp. Nie ma złobka, domu opieki a pompuje sie pieniądze w hale. Trzeba mysleć przyszlosciowo a to boli
Karasiewicz tak rządzi że zabił chęć udziału w demokracji ludzi ,dzięki temu tyle lat mu się udało trwać. Mieliśmy wielkie nieszczęście że nie trafił się ktoś inny , że nie było zmian . Jezior się wyrywał to go zaszczuli . A sekretarz który kpił ze społecznika który wykrywał przestępstwa ma się dobrze w urzędzie . Niepojęte
tak niepojęte. wiadomo ze tacy maluczcy boją się ludzi kreatywnych, bo uwazają ze im zagrażają. Co seketarz? Zawsze dbał o siebie i swoje cztey litery i tak zostało. Małe to wszystko
Tak po latach człowiek sobie uświadamia że to był kandydat działaczy starego systemu. Solidarność to taka zasłona dymna była jak w całym kraju zresztą.
Przykład Jeziora zadziałał ,pokazał kogo sądy chronią ,kogo można zniszczyć, A sekretarz jak się młodzieżową radą zajmuje to gratulacje wzoru do naśladowania dla młodzieży .Będzie ciągłość etyki (nie daj Boże )
Myślę że radni powinni sobie uświadomić że pośrednio odpowiadają za edukację . Powinni postarać się , znaleźć sposób na obiektywną ocenę tej edukacji i przy okazji może i ważniejszego wychowania. I tej oceny ktoś z zewnątrz powinien dokonać a nie to mianowane towarzystwo wzajemnej adoracji . Czas ucieka bezpowrotnie i na pewno jest co poprawiać.
Matematyka jest prosta ,
Szkoły w Woli i Joninach do likwidacji.
Mieli swoją szansę, teraz nas kosztuja 3,5 mln
zamiast 100 tys na autobusy
A w budynkach zrobić prywatne
domy opieki dla starszych lub żłobki
Ma być dyskusja o jakości nauczania . Przewiduję że jest wszystko w porządku . Dowodem na to regularnie wpływające na konta nauczycieli pieniądze . CBDU
Author
Myślę, że do końca roku czeka nas sporo gorącej dyskusji a w wigilie, to może nawet zwierzęta zabiorą głos w sprawach gminy. A tak na poważnie to nie ma się z czego śmiać, bo te szczątkowe dane za kilka miesięcy 2019 roku pokazują, że w ciągu 5 lat kadencji portfele kilkunastu osób mocno spęcznieją kosztem nas wszystkich.
Najprędzej elyty gminy przemowia zwierzęcym głosem , niedoszły burmistrz gminy miał gazetkę w 2014 hrum , hrum, hrum . Porownywal władzę do świń i koryta, o jak to się to zemscilo na tym osobniku, bo kimz on jest ,nie inaczej?🤮🤮🤮
Będzie ta zmiana sekretarza czy nawet tyle burmistrz nie da rady zrobić.
Prędzej sekretarz burmistrza wymieni.
Author
Podatek od nieruchomości.
Obiektywnie za Bernarda było taniej.
Author
Podatek rolny.
Author
Podatek leśny.
Author
Wydatki na ucznia w 2019 r. Na uwagę zasługuje fakt, że podane dane dla szkół w Woli Lubeckiej i Joninach dotyczą wydatków za okres od września do grudnia 2019 r. w przypadku pozostałych szkół jest to cały rok.
źródło http://ryglice.esesja.pl/zalaczniki/108676/realizacja-zadan-oswiatowych-sp-2019-2020_999264.pdf
Barawo panie Niewiadomski dzięki panu coś wiemy bo tak to wszystko było by schowane przed naszym okiem. Czytam pana i podziwiam że się panu chce to pokazywać a władza niech mi pan wierzy sra ze strachu przed panem . Ten blog dużo zyskał dzięki panu bo pana Zelińskiego gmina nie interesuje.
Author
Mnie zastanawia, jak nasi radni przygotują się na sesję, mając takie dane i wystarczającą ilość czasu, by to posklejać. Mam też nadzieję, że nie pozwolą zamieść tematu stwierdzeniem, że był szeroko omawiany na komisji więc na sesji cicho sza, bo burmistrz się na nich obrazi i nic dla swoich wyborców nie uda im się zrobić. Panowie i Panie radni obudźcie się, bo i bez tego nic dla swoich mieszkańców nie zrobicie, bo kasa idzie do kieszeni kilkunastu nauczycieli i czas zacząć o tym głośno i z pozycji radnego mówić publicznie. Czekamy na taki Wasz ruch.
Gdyby urząd podszedł uczciwie do sprawy to skarbnik by dbała żeby wytłumaczyć. Ale to nie leży w interesie urzędu żeby radni mieli podane różne możliwości .Mówi się że musi się tak a tak i mają łapkę podnieść za.
Author
Gdy cienko z wiedzą to można cisnąć kit bo kto się połapie? A jak się nawet połapią to zwykle mleko już się rozlało i patrzą tylko jak szybko posprzątać żeby plamy nie było widać.
Ci radni musieli by mieć jaja żeby coś odezwać się.
Pamiętam jak w poprzedniej kadencji nawet radni Benka na sesji jak się wkurzyli to mówili co leżało im na wątrobie i tak powinno być.
A tu szeroką prawica nabija kasę A obywatele płacą za ten cyrk.
Jak się mają przygotować do sesji jak znaja zasad funkcjonowania i budżetu.
Chyba że Siemek im wytłumaczy….
cienko z forsą , bo ogólnie się mówi , że przehukali na wyjazdy i imprezy dla kół żerujących już w pierwszym roku, Felek może zarobił co dla Lubczy za pajacowanie na scenach , a teraz bida z nędzą po podatnikach pędzą , jakoś się mi rymnęło
Ekipa z Lubczy rządzi .Zachłanni strasznie, brakuje im pieniędzy ,oby życia nie brakło na ich wydawanie .
Bo sraja że strachu za rozpasanie , wyjazdy szkoleniowe, kasę z podatnika zdarta i w ogóle chgw.
Anonimie nic nie schowane tylko se poszukaj Niewiadomski taki sam jak inni przed wyborami jak chcą być wybrani to szukają obiecują i niby dla dobra społeczeństwa przestań kadzic sobie .
Odezwał się ten kto chce zlikwidować szkoły. A któż to taki? Podpowiem nie lubi Lubczy, Woli, Kowalowej, i Jonin…
I podaje brednie że od września czy do grudnia.
Wychodzi na to że szkoła w Zalasowej najdroższa to do likwidacji 🙂
A nie lepiej gdybyś pochwalił się swoją pracą zamiast marnować czas w niej na lukanie w netach.
Jak tam mieszkalnictwo w Tarnowie? Kwitnie? Jak wynajem mieszkań? Kwitnie?
🙂
Author
Czyżby, aby nie jest tak, że ta tabela przedstawia dane za rok 2019, w którym zgodnie z uchwałą rady VI/37/19 z dnia 20 lutego 2019 r. organem prowadzącym Gmina Ryglice dla tych szkół stała się z dnie 1 września 2019 r. Dlatego dane przedstawione w tej tabeli dotyczą okresu od września do końca roku budżetowego, a nie szkolnego, gdyż są to dane za rok 2019, a nie rok szkolny 2019/20. Prościej nie mogę tego napisać.
Masowe wyprowadzki się notuje bo pan Karasiewicz szklane domy pobudował i one czekają na chętnych . Telefon żeby takie mieszkanie zaklepać trzeba w necie poszukać
Author
Wydatki na oświatę.
Może mam pecha ,poznałam kilku nauczycieli . Czasem w drobnych sprawach czasem w niedrobnych stosunek do uczciwości mają można powiedzieć luźny , Tacy ludzie jako wychowawcy to dramat . Dzieci myślę najlepiej łapią to co w Polsce króluje powszechnie , poglądy wygłaszane publicznie nijak się mają do postępowania w życiu.
Author
Ilość uczniów w klasach.
źródło http://ryglice.esesja.pl/zalaczniki/108676/realizacja-zadan-oswiatowych-sp-2019-2020_999264.pdf
Szukam liczby uczniów w poszczególnych klasach w Joninach, może mi ktoś pomoże.
Author
Proszę bardzo.
Czy aby w Joninach w kl. 1-8 jest 88 uczniów , bo z sumy to nie wynika.
Author
Olek przeczytaj całą informację i pomyśl a się domyślisz.
http://ryglice.esesja.pl/zalaczniki/108676/realizacja-zadan-oswiatowych-sp-2019-2020_999264.pdf
Wszystko takie dziwne w tej gminie naszej słynącej z kół gospodyń że nie zdziwił bym się gdyby byli nauczyciele którzy uczą klasy liczące 0 (zero) uczniów .
Author
Dla gospodyń koła a dla rolników rymowanki. PRL reaktywacja.
http://ryglice.pl/news/rymowanki-dla-rolnikow-informacje.html
Człowiek nie nadąża za tymi ambitnymi ludźmi
Author
Olek a co TY na to, że 8+5+6+3 = 24 ?
Wygląda na to, że w Joninach obowiązuje inna matematyka niż ta którą znamy.
Najwięcej tych najlepiej płatnych (na Woli prawie sami tacy). Nie dziwi nic . No może brak sukcesów dzieci.
to na bipie tak liczą i publikują?
Zgroza
Weź pomyśl przez chwilę. Urzędnicy nie matoły i nie mogą pokazać, że są mądrzejsi od szefa. A w rzeczywistości to są mądrzy i wykształceni ludzie.
Author
To informacja o realizacji zadań oświatowych przygotowana przez panią Zielińską i przeznaczona dla radnych. Jeżeli to nazywasz zgrozą to co powiedzieć na to że 11+9+9+2+6+10+9= 88 ?
źródło
http://ryglice.esesja.pl/zalaczniki/108676/realizacja-zadan-oswiatowych-sp-2019-2020_999264.pdf
Teraz matematyką się wszyscy brzydzą . Tylko marketing się liczy. Choć przecież opornym sam program może policzyć.
Urzędnicy się mylą żeby się to burmistrzowi podobało ? Pokrętna z lekka wymówka.
Author
Dalszy ciąg danych ze szkół
źródło http://ryglice.esesja.pl/zalaczniki/108676/realizacja-zadan-oswiatowych-sp-2019-2020_999264.pdf
Wyliczając średnią ilość uczniów na oddział, w Joninach i Woli sprytnie podzielono ilość uczniów w kl. 1-8 przez 6 a nie 8 oddziałów tym samym zawyżając wskaźnik. To że w 2 kl nie ma uczniów nie upoważnia do takiego sposobu liczenia, który jest w ten sposób nie adekwatny do wyliczeń w pozostałych szkołach.
Brawo!
Author
Takie tam informacje dotyczące ilości dzieci w poszczególnych szkołach w naszej gminie oraz obsada nauczycielska. Warto zwrócić uwagę na ilość nauczycieli przypadających na jednego ucznia w Woli Lubeckiej.
źródło http://ryglice.esesja.pl/zalaczniki/108676/realizacja-zadan-oswiatowych-sp-2019-2020_999264.pdf
Szkoła w Joninach do likwidacji i dzieci do Ryglic lub Kowalowej tam gdzie komu blizęj. A tym bardziej Wola Lubecka zlikwidować i dzieci do Lubczy Zalasowej a nawet Kowalowej. Kilka milionów oszczędności pewnie będzie.
by było rodzinie płacić pensje za siedzenie w domu a szkoły polikwidować , samo budowanie szkoły na woli to było kretyńskie marnowanie pieniędzy ale ludziom można wszystko wcisnąć
Author
Niestety takimi idiotyzmami nasza gmina stoi, bo szkoła na Woli to nie jakiś jednostkowy przypadek. Najgorsze jest w tym wszystkim to, że w tej wymierającej szkole dobudowano jeszcze salę gimnastyczną. Podobnie roztropnie umiejscowiono orlik i „kompleks” sportowy na stawie w Joninach. Również plac targowy za milion okazuje się strzałem w kolano.
Sam chciałeś wyniesienia handlu z rynku i postawienia ogródków piwnych. Ale racja ten plac jest porażką tak jak i szkoła na Woli.
Te domy kultury wynajęte żeby się myszy nie goniły. Takie wybudowanie znajduje poklask , a prawdziwa wartość to życie które gdzieś tam w tych budynkach powinno tętnić .Tak to wszystko na chwałę „włodarza” . Żadnej t mysli na troche lat do przodu nie było ,żadnego planu . Fikcyjne stowarzyszenia wzieły szkoły ,to też było takie oszukańcze rozwiązanie ,budzące konflikty ale likwidacja to utrata głosów choć wydaje mi się że rzeczowe argumenty do ludzi mogły dotrzeć.Tylko komu zależy na publicznej kasie.
Ile oddziałów jest w Joninach bo wpisane 6 a sumy wychodzi 7 ?
Ja piernicze, liczyć nie potraficie urzędniki ?
Konkurs jest jak przetarg trzeba go wygrać i koniec !.
Zawsze było tak ,że konkurs na stanowisko wygrywa ten kto ma wygrać .Takie są zasady demokracji (sterowanej) !
w 100% popieram tak było a jak będzie to zobaczymy
Tak było począwszy od najważniejszych funkcji w gminie , np sąsiadka pani byłej sekretarz, czym ta się chwaliła. Ale na pis to zmiana miała być
A czy widzieliście nowy projekt statutu dla ośrodka kultury w Ryglicach? ups.. nie toż to Centrum Kultury będzie. hihihi.
Zgodnie z zapisem dyrektora powołuje burmistrz, na nie w drodze konkursu.
Kolejne stanowisko, które będzie obsadzane wg widzimisię burmistrza a nie według konkursu i klasyfikacji.
Żenada goni żenadę w tej gminie.
Ale czegoż można się było spodziewać po takich władzach.
Author
Co cię dziwi? Od dnia 19 kwietnia 2019 r. konkurs obligatoryjnie musi odbyć się w samorządowych instytucjach kultury, których wykaz, w drodze rozporządzenia, określa minister kultury i ochrony dziedzictwa. Podejrzewam, że GOK-u nie ma na liście ministra więc obsadzenie tego stanowiska odbywa się fakultatywnie.
Podstawa prawna http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190000115
Mnie już niewiele zdziwi w tej gminie za tej władzy.
A to, że cos nie jest z góry wymagane przepisami nie znaczy, że nie jest to niemożliwe do zastosowania.
Ale z uczciwością to oni są na bakier, więc …
A mnie sie wydaje, ze to obojetnie czy konkurs czy burmistrz powola. Na jedno wychidzi. Mam racje,?
Najrozsądniejsza byłaby likwidacja . Może jedna osoba która by przydzielała kasę jak ktoś ma dobre pomysły i kontrolowała czy wydawane dobrze .
Popieram GOK do likwidacji, Pani L na emeryture.
Jak zarabia to i wydaje !.Im więcej bogatych ludzi w naszej gminie tym lepiej . Niech urzędnicy i nauczyciele zarabiają ktoś te sklepy w Zalasowej musi utrzymać . A widzicie zresztą ile ludzi przyjechało z zagranicy i chcę czasem musi zostać .Tylko pieniądz pompowany z zewnątrz podtrzymuje takie gminy jak nasza !. Ja bym się cieszył gdyby któryś z naszych lokalnych polityków przebił się przez szklany sufit i został grubym kotletem .Bo tak w biznesie jak i w polityce zawsze ktoś z boku coś uczknie znajdzie nowe kontakty i znajomości !
Urzędnicy poważniejsze zakupu robią w Tuchowie lub Tarnowie , nie chcą tu pokazywać na ile ich stać .Są oczywiście wyjątki nieliczne.
a TY
Ja do miejscowych dyskontów.
Witam .Piękny jad się sączy wymieszany z nienawiścią kovidek niema szans w Gminie Ryglice. Mam wrażenie ,że większość na tym blogu niema smaku i węchu !.
Takie niewinne żarty sobie robimy z radości że BeKa już się wyniósł z gminy .Wcześniej ludziom mówił że nie będzie dla nich miejsca w gminie .
A tak poza tematem budżetu to co z roztrzygnięciem naboru w urzędzie na stanowisko sekretarki i pracownika działu komulanki ? tak od ponad miesiąca coś bardzo cicho na BIP gminy
A jak tak se szperałam w netach i wpadłam na oświadczenie majątkowe pana byłego burmistrza.
Dawno mnie tak nie zdumiał kawałek czyjejś kariery. Radnym gminy to szczena zaraz opadnie, ale mają do zrobienia na szczeblach kariery. Kochani spieszę się podzielić tym moim skromnym odkryciem.
Pomijam fakt, że pan były zarobił, jak podaje w swoim oświadczeniu za 2019 r., ponad 15 tys. zł za wynajem mieszkań. Jak się ma to się ma.
Ciekawe jest, że nie będąc już burmistrzem zarobił w gminie ponad 9 tys. zł!
Jeszcze ciekawsze, że w tarnowskim MORDzie zarobił 35 tys. zł. Tam przestał robić ok. 2014 r. bo przeniósl prace do Ryglic. hm….
No i jeszcze oświadcza że w 2019 chorował i za to dostał 7 tys. zl.
W polowie roku 2019 zaczął pracować i za to w tarnowskim urzędzie miasta zarobił ponad 50 tys. zł.
To się chłop łorobiuł w tym 2019 roku, przez pół roku a za łączną kwotę 119 tys. zł
🙂
No jak ty mało wiesz karolciu o zyciu i przepisach:)
A tak się panoszysz jakbyś wszystkie rozumy pozjadał.
I tu właśnie moi mili hejterzy blogowi, wychodzi po co jest kształcenie się.
Gdyby taka „karolcia” miała choć odrobine wiedzy to wiedziałaby, że :
1) zarobił w gminie choć nie był burmistrzem bo dostał trzynastkę. Tadam.
2) zarobił w MORD ponieważ przechodząc na stołek burmistrza nie zrezygnował z pracy tylko poszedł na – nazwę to urlop żebyś szerloku zrozumiał, a po skończeniu kadencji i braku możliwości zapewne powrotu na poprzednie stanowisko otrzymał odprawę. Tadam.
3) Jak dużo zarabiał to wystarczy miesiąc chorobowego żeby dostać 7 tysi. Tadam.
4) 50 tys w UMT za pół roku na kierowniczym stanowisku ??? to kiepsko zarabia.
5) a najem… cóż zazrość du.ę ściska jak widać.
Chciałeś ośmieszyć Karasiewicza, a jak zwykle ośmieszyłeś siebie.
Pozdro „szerloku”.
Oj Beniu, Beniu, przecież nie pisałam o Twoich zarobkach, tylko byłego burmistrza, a było ich dwóch.
Bardzo jednak cenię ten wpis, za to wyjaśnienie. Ludzie muszą parę lat pracować na 119 tys. co Ty osiągnąłeś w pół roku.
Cenię Twoją szczerość, bo ludzie mówią że nie masz honoru, a Ty podając szczegółowo dane o Twoich zarobkach, gdzie i jak, pokazałeś że jesteś człowiekiem honoru. 🙂
Dziękuję Ci mój drogi kolego.
Twoja Karolcia.
Pokaż ile zarabiasz Karolciu. Nich się ludzie dowiedzą ile zarabiasz na gminnym garnuszku za nicnierobienie.
Kochany Bernardzie, ludzi może nie interesuje ile zarabiam, ale Tobie spieszę i podaję wszystko.
Ja w przeciwieństwie do Ciebie, ciężko pracuję cały rok. Jestem kobieta pracująca i żadnej pracy się nie boję.
W mieście Tarnowie zarabiam na 1/2 etatu 12,3 tys.
W octowni w Wojniczu 1/2 etatu 21,7 tys.
Dorabiam też pisząc dla gminy Szerzyny, gdzie wyciągam prawie 7 tys.
Poza tym składam drzewo w lesie w soboty i mam z tego tytułu ok. 6 tys.
Mam też 4 maluszki, za co dostaję 2 tys. z 500+ To już moja broszka ale zarabiam dla dzieciaków.
Dodam jeszcze misia którego dał mi burmistrz w ramach Maluch+ i miód który zeżarł mój stary.
Niestety nie uskubałam nic z chorobowego, bo jestem zdrowa jak gwóźdź.
Jako kobieta uczciwie pracująca, nic nie ukradłam i nic nie ukrywam.
Pozdrawiam Cię drogi Beniu. Jesteśmy kwita.
Twoja oddana Karolcia.
Te grube pieniądze szczęścia mu nie przyniosą .Nie zasłużył na nie uczciwą pracą .
O jej. To ja Karolko muszę Cię znać skoro pracujesz w octowni. Przynajmniej z widzenia. Pracujesz w biurze czy na rozlewni? 😉
Oj, Adasiu, dobrze wiesz że ciągnę nocki .
Ty świntuszku, a kto się do mnie skrada co drugą noc? A że kantorek w octowni mały, to wytarłeś se główkę i brakuje Ci już troszkę włosków.
Jak bedziesz mie denerwował to nie będzie więcej baraszkowania.
Pa świntuszku.
Ha, ha …!
Masz poczucie humoru. Ale to dobrze. Nie mów tylko szefostwu, bo mnie zwolnią a robota świetna choć nocami. Dobrze, że szefostwo nie ogląda monitoringu. 😉
Adaniu, nauczyłam się kamerować od lokalnych polityków, jak to kiedyś filmowałeś z Krzychem.
Mam fajne filmiki z naszych gorących ekscesów. Orłem nie jesteś, jak to puszczę w sieć to cała gmina będzie miała ubaw.
Miłej nocy słoneczko.
Puść to w sieć. Jak chcesz to tutaj na blogu zrób post. Odpowiedni tytuł itd. 🤣😂🤣
Nie Beniu, ale niech Ci będzie, wszak i tak tu wszyscy jako anominy jesteśmy.
I znowu robisz karolciu z siebie wariata. o oświadczeniu burmistrza piszesz za rok ubiegły i o pracy w MORD-zie też, więc to raczej wyklucza Panią Połoskę na wstępie.
Dochody podaje się za cały rok, więc jest to dochód podany za cały rok a nie pół roku.
To że sam jesteś mało poinformowany, o czym już wielokrotnie dałeś znać , nie oznacza, że inni też tacy są, więc nie wciskaj ludziom ciemnoty.
A dla ludzi chcących to żaden problem zarobić 119 tysi rocznie, toż to niecała dycha miesięcznie.
Jednak do tego potrzeba jest trochę myślenia i chęci czego czytelnikom tego bloga ewidentnie brakuje.
Pozdro „szerloku”
PS. to nie mnie interesowały Twoje zarobki 🙂
Platformiany towarzysz daje Karolci rade a nie pisze że wcześniej trzeba się ześwinić w zdradzieckiej partii i zapierdzielać na kodowskie marsze . Cała ich radość z tej kasy to możliwość wyrażenia pogardy dla przeciętnych ludzi.
Odprawa z MORDu , odprawa z gminy też była? Oj ty Judaszu, a tak srałeś po innych, ze odprawy wzieli. Ciekawe czy możesz spać spokojnie. Watpię
Człowiek który tyle lat był tu burmistrzem nie jest wart żeby mu przyzwoity człowiek rękę podawał .Podobno jeden sołtys tak robił , ten z Woli i szacunek dla niego.Kasa którą zarobił nie da mu szczęścia ,Zdrowia i długiego życia kupić się nie da. Co do sumienia to takich ludzi nigdy nie gryzło .Niszczył innych i trwał , nikt go prawdziwie nie szanuje.
Mówienie tu o dietach radnych i pensjach urzędników to jakas kpina .
Każda gmina ma takie wydatki bo taki jest system, można zaoszczędzić grosze .
Skandalem są koszty szkół i brak kasy na wkład własny na nowe inwestycje.
Choćbyście rozwiązali rade i zwolnili pół urzędników to kropla w morzu.
Pieniądze stracono gdzie indziej, a jak widze na co wydawane są resztki to
niesprawiedliwe i bezmyślne
Myślę że tu celowo wprowadzasz w błąd co do kosztów Urzędu ,zarobki miejscami 3 razy większe niż w bogatszym Skrzyszowie .To żadna kropla .Szkoły przywrócone oczywiście też . Choć bym rozumiał gdyby drastyczne oszczędności na urzędzie były przed przejęciem szkół .Na marginesie to teraz od miesięcy pewnie głownie kawa,ploty i internet . I zwiekszony plan na przyszły rok , kpina z ludzi.
Author
Tak się zastanawiam czym prócz kawy i plotek zajmują się teraz nasi urzędnicy? W mijającym roku i bez pandemii nie mieli za wiele do roboty bo w budżecie za wiele nie zaplanowano, ale przyszła pandemia i nawet wiele z tego co było zaplanowane nie było realizowane. Przez 3/4 roku mieszkańcy praktycznie do minimum ograniczyli kontakt z urzędem – co w tym czasie robili urzędnicy? Po cichu myślałem, że wykorzystają ten czas, gdy jest mniej spraw i mniej petentów w urzędzie i w budżecie będziemy mieli wysyp projektów na przyszłość. Niestety rzeczywistość okazała się być brutalna i w budżecie mamy wielkie gówno. Teraz tak sobie myślę, że czas ten upłynął na intrygach, donoszeniu na siebie na wzajem, kawkach i plotkach bo to wychodziło i wciąż wychodzi im najlepiej.
Ja sądzę, że urzędnicy opracowują w tym wolnym od pracy czasie, plany budowy dróg, plany budowy dróg.
Nagonka na urzędników to typowe dla amatorów, tak jakby mieć pretensje do konia ze Woźnica jest pijany.
a tu koń leniwy woźnica pijany
Czas taki że wszyscy powinni dostać propozycję nie do odrzucenia ,obniżenia znaczącego zarobków albo wypad.
pijany? serio? tak się gada głośno?
Twoje prostactwo wychodzi wlasnie w takich komentarzach. Masz tylko blade pojecie o pracy urzedu.
Jest sprawą oczywsita nawet dla stazysty ze w urzędnicy realizują mnostwo spraw bo takie jest po prostu w Polsce prawo: wodne, budowlane, ochrony środowiska, gospodarki nieruchomościami, itd. To sejm je uchwała a nie oni wiec odpierdoli sie od zwykłych ludzi. Jest to niezależne od tego kim jest bursmitrz i jakie ma pomysły na rozwój gminy.
Author
Ten kto ma z Wami do czynienia doskonale wie, że pewnie z 50% czasu poświęcacie na prostowanie i naprawianie błędów i niedopatrzeń waszych, lub waszych kolegów w prowadzonych przez siebie sprawach, ale to też tylko w przypadku, gdy ktoś wam nie zajdzie z skórę. W wielu przypadkach popełnione przez Was błędy miały dla gminy i mieszkańców wymierne straty i pal licho, gdy była to tylko strata czasu, choć ten też tani nie jest, to w wielu przypadkach skutki są bardziej kosztowne. Pewnie znów poczujecie się urażeni, że ktoś ośmiela się o Was coś krytycznego napisać i nazwiecie mnie prostakiem ale to właśnie głównie z Was w relacjach z nami petentami, to prostactwo wychodzi. Lista Waszych błędów i zaniedbań o których wiemy, jest długa ale znacznie więcej nie wiem, bo bardzo pilnujecie tego byśmy nie wiedzieli, a gdy mimo wszystko coś wyjdzie na jaw to i tak wspólnymi siłami wykrzyczycie, że złym jest ten kto wyciągnął brudy z szafy. W zdecydowanej większości Wasza wyniosłość bierze się z przeświadczenia, że jesteście przecież wybrańcami wybrańców, a nie z powodu Waszych kompetencji. Jak powiedział mi kiedyś jeden z pracowników UG w Ryglicach, którego bardzo cenię za jego kompetencje na słowa krytyki zwrócą uwagę tylko ci których ona dotyczy, i ci co plotkują i kawkują obmyślając przeciw sobie intrygi. Na koniec pytanie. Ciekaw jestem jakie nagrody za tak owocny i trudny rok dostaniecie, bo z komentarza widać, że oczekiwania są spore?
Pewnie to nie do policzenia i kosztowało by miliony 🙂 Uczciwie (pojęcie trudne) byłoby podać jak spadła ilość spraw w urzędzie . Na urzędników liczyć nie ma co ale radnych też od parady mamy i to najbardziej smutne.
Author
Warto zadać sobie pytanie, jak w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym wygląda nasza własna aktywność w stosunkach z urzędem i ile spraw zdecydowaliśmy się odłożyć na później. Zobaczmy też z iloma inwestycjami stało się podobnie, bo wstrzymane zostały nabory lub realizacje przesunięto na rok przyszły i mamy obraz tego co się działo w urzędzie, bo nakład pracy jest proporcjonalny do ilości spraw – a tych zdecydowanie ubyło. Po za wszelką dyskusją pozostaje zawiłość przepisów z jaką muszą się mierzyć urzędnicy ale przecież nie przewalają roboty i nie wkładają produktów do magazyny, bo zdecydowana większość pracy polega na obsłudze petenta i realizowanych inwestycji. A jednych i drugich w tym roku jak na lekarstwo.
Radni nie tłumaczcie się z rozpasania , już od począku wasz kochany burmistrz zafundował wam szkolenie za free z zahaczeniem ponoć o Pragę Czeską , jak to było , z rynku widziałem jak ta jelita stoi na przysatanku z walizami , radni z Ryglic oprócz Pani Bochenek, urzędniczki też staly w różowych paltocikach i co was tam Seweryniu wyuczył , poprzednicy tego nie potrzebowali .Czyście za tę wycieczkę zapłacili? czy ja schorowany robotnik? Jak to z tym wyjazdem było burmistrzu?
kpina może dla radnego , ale nie dla podatnika , taczki tylko taczki
Tyle było tu gadane że Pan Niewiadomski nic nie robi dla ludzi ale teraz widać że nie mąci tylko pokazuje gołe fakty o których bez niego nie mielibyśmy pojęcia. Ja dziękuję od siebie i proszę nie przestawać bo to co Pan robi jest ważne i potrzebne, a to że się władzy nie podoba to mnie nie dziwi bo obnaża Pan ich niekompetencje.
Panie Niewiadomski za to zdjęcie to masz u mnie 0,75 l wypisz wymaluj średni realizujący autorski budżet. Jebn…..e
Author
Diety radnych Rady Miejskiej w Ryglicach za rok 2019
Wojciech Kawa dieta radnego – 6020 zł.
Wiesław Czarnik dieta radnego – 7080 zł.
Tadeusz Pawlik dieta radnego – 6440 zł.
Tadeusz Augustyn dieta radnego – 8740 zł + dieta izba rolnicza 460 zł.
Szczepan Marcinek – niezgodnie z obowiązującymi przepisami dietę radnego doliczył do dochodów żony (wstydzi się?).
Stanisław Pikus dieta radnego – 8980 zł.
Piotr Kupiec dieta radnego – 5640 zł.
Paweł Oleśkiewicz dieta radnego – 8410 zł.
Paweł Kumięga dieta radnego – 9330 zł.
Katarzyna Mróz dieta radnego -6440 zł.
Marek Dudowicz dieta radnego -15600 zł
Krystyna Bochenek dieta radnego 6720 zł. dieta sołtysa 8400 zł. razem ( 15120 zł.)
Bernadeta Legęć-Wilk dieta radnego 7400 zł.
Andrzej Siedlik dieta radnego – 7560 zł
Andrzej Marcinek dieta radnego + sołtysa – 16320 zł
Razem bez diety radnego Szczepana marcinka na diety w 2019 roku wydaliśmy 129 080 zł.
Pod tym linkiem znajdziecie oświadczenia majątkowe naszych radnych z których pochodzą podane informacje.
https://bip.malopolska.pl/umryglice,a,1844802,za-rok-2019-zbiorczo.html
Lepiej porównać to z 2018 r.
Widać że Marcinek z Lubczy ma się dobrze i chyba o to chodziło żeby dostać się do ko…..
Druga osoba z Ryglic tak samo.
Dudowicz też nieźle. Brawo WY!
Co roku kasa i dieta do góry. Nie wiedziałem że te osoby to tacy materialiści. Teraz widać czemu projekt budżetu taki skąpy. Brak nowych inwestycji a te planowane to bez komemtarza. Szczepan obudź się bo przespisz kadencję i co będzie? Nawet nie planuj już startować bo Cię nie wybiorą, chyba że na sołtysa może! Ale wszytko to nic najważniejsze że dudki sie zgadzają i szkoły wróciły na kartę nauczyciela!
Gratulacje! Jako rada umieliście o siebie zadbać. Ani za Połoskowej ani za Benka tak kosztowne rady nie było!
Author
Miarodajnym byłoby porównanie za rak 2017 bo rok 2018 nie dla wszystkich radnych był pełnym rokiem. Chcecie takie porównanie?
Oczywiście , że tak . Nie było rozpasania ni przy tak rzekomo znienawidzonych przez ludzi Benku i Pani Połoskowej . To nastała oszczędność , chochlą , chochlą w Kaścynyj chałupie. I nie sraj….na urzędników , bo oni duuuuużo wiedzą i widzą.
Dużo wiedzą ,widzą i mają za uszami też dużo.
Author
Diety radnych za rok 2017
Katarzyna Mróz dieta – 5450 zł.
Wojciech Kawa dieta -5250 zł.
Wiesław Czarnik dieta 4800 zł.
Krystyna Bochenek dieta radna 8500 zł dieta sołecka 8400 zł. razem 16900 zł.
Marek Dudowicz dieta -4100 zł.
Jacek Wójtowicz dieta – 4800 zł.
Grzegorz Wojtanowski dieta -6200 zł.
Mirosław Warchał dieta – 4800 zł.
Dorota Turczyn dieta – 6100 zł.
Stanisław Stanaszek dieta – 14500 zł.
Grzegorz Piktas dieta – 4200 zł.
Wojciech Łępa dieta – 5400 zł.
Ewelina Kuś dieta – 6200 zł
Paweł Janiec dieta – 4800 zł.
Józef Dębowski dieta – 4800 zł
Razem rada za 2017 r. 98 300 zł
Materiał źródłowy https://bip.malopolska.pl/umryglice,m,284078,rada-miejska-2014-2018.html?page=1&limit=10&offset=10
Poprosimy i zestawienie ile radni poprzedniej kadencji mieli kasy w skali roku a ile maja ci obecni.
Pamiętam że za poprzedniej kadencji część radnych podejmowali różnego rodzaju inicjatywy i to za pieniądze z diet. Może Niewiadomski zbadasz to?
W końcu jak mamy sprawiedliwie oceniać to róbmy to.
Aż ciekaw jestem jak z tym jest!
Author
Tego nie ma na stronie BIP ale z tego co wiem to radni poprzednich kadencji z tych diet finansowali różne inicjatywy. Może wypowie się jakiś były radny i powie jak było? To by było wiarygodne.
Ale sie uśmiałem.
Ciekaw jestem co ci radni robili co ich tak gloryfioujecie. Wątpliwe aby z własnej kasy coś robili dla innych!
A co na to sołtyska z Ryglic ? Wiadomo teraz dlaczego tak walczyła by obrzydzić kandydaturę Pana Jacka , który jest uczynny , pozytywnie nastawiony do ludzi i mimo tego , że nie on nam zakładał centralne w naszym domu , to przyjechał , naprawił usterkę bez szemrania , bo mamy szkolne dzieciaki i musi być ciepło na zdalnym nauczaniu.
Żonka Marcinka też na garnku gminy siedzi nauczycielka strasna chyba w Joninach , czyli razem chapią zdalnie , to się podpiął do niej , tak jak pod Florianem do średniaka. Jeżeli skłamałem , to mnie wyprowadżcie z błedu.
Szok!
Tski wzrost wydatków i to co roku coraz więcej!
Hańba!
O co ci chodzi?
Może obecni radni bardziej pracują niż poprzednicy i są bardziej efektywni?
A dobrych samorządowców się nagradza!
Author
Sam sobie odpowiedz.
Dane z WPF https://bip.malopolska.pl/umryglice,a,1844519,projekt-wpf-gminy-ryglice-na-lata-2021-2024.html
Author
Takie tam świadectwo wyższości tej władzy zapisane w WPF
To szok co z gmina można zrobić po niespełna 2 latach rządów!
Budżet tego nie wytrzyma. Referendum nas ratuje i tyle!
Urzędnicy pracują a radni radzą sobie. Nie mylcie pojęć.
Urzędnicy szczują na radnych , pewnie usłyszeli że nic nie potrafią magistry i się tak mszczą
Panie Nieiwadomski piszę bo podajesz manipulujesz i podajesz wybiórczo dane, które mają zrobić wrażenie. Niby coś tam wiesz, a fakty są zgoła inne.
Podaję poniżej wszystkie gminy powiatu tarnowskiego – wydatki na radę miejską wg projektu budżetowe na 2020-
punkt 750-administracja – 75022-wydatki na rady gmin.
W gminie Szerzyny, ktore są znacznie mniejszą gminą jest ponad 20 tys. zł więcej, czyli 180000 zł.
Gmina Ryglice nie jest jakimś matrixem, jak chcesz pokazać.
Być może teraz radni z Ryglic będą teraz chcieć dorównać w górę do gmin miejsko-wiejskich.
To dzięki Tobie , Ty łabserdaku, łachmyto.
Wydatki na radnych wg projektu budżetu na rok 2020
Tuchów 528 tys. zł
Żabno 278
gmina Tarnów 249
Żabno 190
Szerzyny 180
Zakliczyn 157
Ryglice 154
Wojnicz 151
Ciężkowice 150
Radłow 147
Lisia Góra 143
Skrzyszów 136
Wierzchosławice 127
Rzepiennik 119
Wietrzychowice 100
Miej odwagę przyznać się, że łżesz.
Twoje rewelacje postaram się kontrolować. Wkrótce podam diety radnych gmin, czy przewodniczących. Będzie ciekawie.
Pozdrawiam Pana.
Author
Bardzo proszę zrobić takie zestawienie i podać dane z oświadczeń majątkowych radnych za rok 2019 to będzie ciekawie.
Bardzo proszę wskaż na czym polega moje łgarstwo bo podałem suche dane z oświadczeń majątkowych.
Ciekawe są też dane z poprzednich lat. Możesz poszukać i podać.
A łgarstwo nie w danych, tylko w tym co piszesz w komentarzu, że niby takie wysokie pensje mają radni.
Dzieki Tobie mogą sobie spokojnie podwyższyć, wg innych gmin wygląda to całkiem spoko.
A tu przeliczyłem koszt jednego radnego w 2020 na 1 mieszkańca gminy
13 zł kosztują Cię radni w gminie Ryglice. No kosmiczna cena! Puszczą Cię z torbami.
Tuchów 29,3 zł/1 mieszk.
Wietrzychowice 25,1
Szerzyny 22,6
Rzepiennik 17,6
Pleśna 15,9
Radłow 15,1
Żabno 13,4
Ciężkowice 13,3
Ryglice 13,1
Zakliczyn 12,6
Wierzchosławice 11,7
Wojnicz 11,2
Skrzyszów 9,5
Lisia Góra 9,3
gmina Tarnów 9,6
Gromnik bd
Podałem powyżej, błędnie, że „koszt 1 radnego”. Ma być koszt całej rady. Czyli w gminie Ryglice rada kosztuje 1 mieszkańca 13 zł na rok! To mniej niż flaszka Panie profesorze Niewiadomski.
policz te 13 zł razy liczba mieszkańców w gminie , wyjdzie koszt rady najpierw miesięczny , potem razy 12 to roczny felku , a potem na nowo przeliczaj bo co rok wyżej kosztują te diety
jo nie Felek, więc odwal się anonimie
No to panie Wiadomski podsumuj urzędników ,najlepiej z gmin porównywalnych pod wzgl liczby mieszkańców.Wyjdzie kto na tej gminie pasożytuje najbardziej.
aleś roztropny jak felek i się nie obrażaj Anonim
Ciekawe są też dane z poprzednich lat. Możesz poszukać i podać.
A łgarstwo nie w danych, tylko w tym co piszesz w komentarzu, że niby takie wysokie pensje mają radni.
Dzieki Tobie mogą sobie spokojnie podwyższyć, wg innych gmin wygląda to całkiem spoko.
A tu przeliczyłem koszt wszystkich radnych w 2020 na 1 mieszkańca gminy
13 zł kosztują Cię radni w gminie Ryglice. No kosmiczna cena! Puszczą Cię z torbami.
Tuchów 29,3 zł/1 mieszk.
Wietrzychowice 25,1
Szerzyny 22,6
Rzepiennik 17,6
Pleśna 15,9
Radłow 15,1
Żabno 13,4
Ciężkowice 13,3
Ryglice 13,1
Zakliczyn 12,6
Wierzchosławice 11,7
Wojnicz 11,2
Skrzyszów 9,5
Lisia Góra 9,3
gmina Tarnów 9,6
Gromnik bd
Author
Tak właściwie to co Ty chcesz udowodnić? Że jest tanio bo inni mają drożej czy co, bo nie łapie? Może łatwiej by mi było zatrybić, gdybyś podał ile konkretnie wyniosły diery radnych (ile podali w oświadczeniach) a nie ile zapisano w budżecie na radę gminy i wtedy można by policzyć ile w przeliczeniu na głowę mieszkańca kosztuje dieta radnych. Warto by też napisać jakim budżetem dysponują poszczególne gminy, bo dla przykładu w 2019 r.
Ryglice – mieszkańców 11,684 budżet 58 240250,17 zł. – na radę według Twoich danych 154 tyś.
Skrzyszów- mieszkańców 14,187- budżet 66 019931,34 zł.- na radę według Twoich danych 136 tyś.
Zakliczyn – mieszkańców 12,377 – budżet 65.114.267,38 zł. – na radę według Twoich danych 157 tyś.
Żeby było jeszcze ciekawiej to w takim Zakliczynie jest 24 miejscowości!
Coś tu z tymi proporcjami nie za halo.
Author
Najlepiej gdybyś ujął te diety w korelacji z liczbą mieszkańców oraz tym, jakim budżetem dysponują, a znakomicie byłoby gdybyś podał jeszcze jaką jego część przeznaczają na inwestycje, administracje i oświatę.
Widać że którego radnego ubodlo że się ludzie dowiedzieli ile kasy maja za tą niby społeczną pracę.
Co mnie obchodzi jak maja w innych gminach skoro moje podatki zostają w Ryglicach. Ci raz to podać gminy gdzie śmieci są o połowę tańsze nic W Ryglicach i co będzie też miarodajne porównanie?
Sprawa wygląda jaśnie obecni radni jak i elita władzy liczy tylko kasę i nic więcej.
Benka powinniście po tyłku całować że zostawili tyle projektów i teraz możecie
je realizować. No i za to co roku dieta co roku w górę. Brawo WY!
Ubodło, bo chowają się jak szczury, a wyłażą chyba po ciemku, bo ich nie widać, a nie pysznią się jak dwa lata temu, wiele widziało jak filmiki z Węgier latały po fb, jaka była zabawa , oj była zabawa , kto za to zapłacił? Sekretarz? czy my ?koła gospodyń ? średniak?
No tak przecież o to chodziło żeby przejąć władzę, podnieść wypłaty i diety i nic nie robić.
I przez to klamanie na zebranaich, pajacowanie przy ludziach. Szczucie i przeświadczenie że tylko oni są dobrym wyborem.
Teraz nie widać żadnego nigdzie po wsi! Pseudo radni i tyle!
Właśnie wyżej masz podaną korelację z liczbą mieszkańców. Jak bardzo boli Cię Twoje 13 zł. Pewnie kupiłbyś jakiś salceson za to, a tak to radni mają. 🙂
Author
Romciu jak następnym razem będę w urzędzie to przyniosę Ci salcesonu za 15 albo i za 20 złotych – a co mi tam niech stracę bo Tyś pewnie głodny jest a nam tu o parę złotych chodzi. A jak będę przejeżdżał koło mojego radnego to pstryknę mu na ogród 5 zeta tak, że szukajcie rano na ogrodzie, kto znajdzie piątkę ten jest radnym niewiadomskiego.
A dlaczego przyczepiłeś sie do Szerzyn? Masz fobie na punkcie gminy Szerzyny? I wszyscy wiedzą dlaczego hihi
Sraliscie na poprzednich radnych a okazuje się że byli uczciwi i dużo mniej brali kasy za swoje funkcje.
Teraz szkolenia wyjazdowe, wycieczki i diety w górę i okazuje się że można.
Jak Wam nie wstyd.
Dno totalne!
Jednak cel uświęca środki?
Jeszcze obiadki u Nalepki jak za swoje to ok. Jak to społeczniki jest? Wstyd nie dym w ślepia nie szczypie ? No damy i dżentelmeni jak to z tym spolecznictwem? Chcę by mi umorzono opłatę za śmieci. Co ktoś? Przewodniczący MD bo z mojej miejscowości.
http://ryglice.pl/news/id-100-dofinansowania-na-rewaloryzacje-cmentarzy-wojennych-z-okresu-i-wojny-swiatowej.html
„…Bardzo ważne jest dla mnie dbanie o pamięć oraz wygląd cmentarzy wojennych, ponieważ spoczywają tam żołnierze, którzy oddali życie za wolną i niepodległą Polskę.”
On czyta to co mu napiszą?
To Średni?
w nagłówku a ile w treści to nikt nie wie
Author
Szkoda czasu na jakąkolwiek głębszą analizę tego „dokumentu” bo gołym okiem widać, że aby myśleć o pozytywnym zaopiniowaniu przez RIO trzeba zejść z liczbami na ziemię.
Na pozytywną opinię mieszkańców szkoda chyba liczyć.
Nie Mickiewicz , lecz Augustyn tworzy Dziady.
Miarodajne by było żeby pokazać i zestawić z 2018r
Oczywiscie jak najbardziej porównać z 2018.
Author
Proszę bardzo informacja z wykonania budżetu za 2018r.
Pod linkiem znajdziesz dane od 2009 r.
https://bip.malopolska.pl/umryglice,m,318289,sprawozdania-z-wykonania-budzetu.html
Oraz 2010 do 2018 , czy rosły diety ? Jestem bardzo zainteresowany tym spolecznictwem. Jak to się miało za Benka , Poloskowej a jak za Sredniaka , który bardziej dojny . Niech społeczeństwo zobaczy by nikt im nie marudził ze za parę te grosy uzerajo sie z ludźmi. Bardzo proszę do porównania. Pracujący na to.
Author
Przedmiotowe dane znajdują się w dziale 750 po stronie wydatków. Miłej lektury.
https://bip.malopolska.pl/umryglice,m,318289,sprawozdania-z-wykonania-budzetu.html
Rada raczej niema , ale szczególne podniecanie się wydatkami na radę to chyba dla odwrócenia uwagi od urzędników . I chyba któryś z nich tak to podkreśla.
Author
Patrząc na budżet i to jak pracuje ta „rada” i co ma nam jako mieszkańcom do zaproponowania to wydatki na jej funkcjonowanie powinny być proporcjonalne do propozycji jakie udało się im zrealizować. Jednak żeby być uczciwym to trzeba powiedzieć, że wydatki na urząd zabrały się chyba rakietą spaceX i poszybowały w głęboki kosmos.
Moim zdaniem trzeba być krytycznym wobec tych „starych wyjadaczy” .Jak tak miektórzy szefowie komisji klepią że komisje nie mają zastrzeżeń to mi sie niedobrze robi,przekonany jakoś jestem że komisjom się nawet poznać szegółów nie chciało . A od pracowitości poza oficjalna radą wszystko zależy. Duża a może największa rola Burmistrza i urzędników którzy powinni podpowiadać i wyjaśniać uczciwie.Czasem wystarczy coś zataić żeby nw błąd wprowadzić. Ale BK nam kadrę zostawił raczej z innymi cechami .
Urzednikowi do niczego radni są nie potrzebni, nie tacy profesorowie egzaminowali ich na studiach i byli promotorami ich prac naukowych. Więc proszę niespelnionego nieuka , by złośliwie nie zabierał głosu o pracy urzednika.
Absolwent wyższej szkoły gotowania na parze się odezwał .Pochwal się tą pracą naukową . A najlepiej sie pochwal tą wiedzą która obrodziła jakimś dobrem dla mieszkańców którzy ci płacą.
Tylko nie na parze, a PWSZ i inne uniwersytety. Trzeba było się uczyć , a nie teraz medrkowac,obrażać urzednika i odwracać uwagę od pasozytowania na społeczeństwie pewnej grupy osób. Gorzka prawda .
Teksty na stronie gminy znamionują inteligencję autorów .A te szkoły to duża krzywda dla młodzieży , bycie fachowcem od budowlanki czy reperowania butów wymaga więcej wiedzy że o pożytku nie wspomnę .Ci absolwenci to na ogół nieoczytane barany co zakuły zdały i zapomniały.
A ktoryz to radny buty zeluje i garnki drutuje ? W dzisiejszych czasach? Nauka.
Felek nie pajacuj.
Czekam na przykłady co nam ta nauka dała . Myślę ze chetnie sie wiecej ludzi dowie,jakieś działania nowatorskie,coś innowacyjnego ,cos co naszą gmine wyróżniło na plus (bo na minus by długo wymieniać)
Author
Wydatki na Radę i Urząd miejski
Duduwicz co ty na to?
Szczepan halo? To taka jest ta koalicja?
Trzeba było odrazu mówić co chcecie robić po wyborach to byśmy inaczej głosowali.
Wszędzie cięcia, ograniczenia A u nas administracja i pensję radnych w górę jak co roku.
Wstyd i hańba!
Jakim trzeba być materialista żeby sprzedać się za parę stowek diety.
Kto zapalci8 za ten cyrk?
Niemoty. Nie odpowiedzą, ale za to liczyć pod siebie umia.
ludzie bedą w przyszłym roku miec raczej ciezko .Z wyjątkiem gminnych urzędników i radnych . Oderwane to wszystko od życia zupełnie.
Ksiądz pokropił a oni odkręcili z tymi szkołami .To stulecie ,orzeł koło kościoła ,jakoś wszystko fałszywą nutą zalatuje. Poprzednik to był zły człowiek ale nie można byc takim samym .
Ten orzeł był w dniu wyborów kropiony , każdy będzie miał zapłacone co się należy i to w tym życiu a nie w mżonkach , gdzie był urzędujący burmistrz? olany ? Cieszcie się chwilą , keep smile . Sprawiedliwość po latach za falsz wraca.