Referat Komunalny to Science Fiction Nowej Jakości

Szanowni Czytelnicy po likwidacji ZGK na wielu posiedzeniach Rady Miejskiej w wypowiedziach pani  Burmistrz,  pana Przewodniczącego Rady, czy też radnych padało określenie  „Referat Komunalny” „pracownicy Referatu Komunalnego”  tudzież  w odniesieniu do pana Chmury  „Kierownik Referatu Komunalnego”. Po likwidacji ZGK część pracowników w tym pełniący obowiązki kierownika (likwidatora) ZGK pan Ryszard Chmura zostali zatrudnieni w UM w Ryglicach w jak to określano „Referacie Komunalnym”.  Otóż jak się okazuje jednostki takiej w naszej gminie niema!!!  Gdzie zatem zostali zatrudnieni pracownicy z ZGK? Jak się dziś dowiedziałem są to samodzielne stanowiska urzędnicze, a nie jak przedstawiano to na posiedzeniach rady Referat Komunalny.

Tu należy sobie zadać pytanie, skoro nie kierownikiem referatu komunalnego, to kim jest w naszym urzędzie pan Chmura i jaką funkcje pełni?   Z pytaniem takim zwróciłem się UM w Ryglicach w drodze dostępu do informacji publicznej – pytając o to jaką funkcję sprawuje pan Ryszard Chmura oraz jaki zgodnie z pełnioną funkcją ma zakres obowiązków. Z uzyskanej odpowiedzi wynika, że pan Ryszard Chmura nie jest (no bo i być nie może) kierownikiem referatu komunalnego, a jedynie   asystentem do spraw gospodarki komunalnej. Sprytnie. Patrząc na zakres obowiązków {zakres obowiazkow R. Chmurato niemal każde działanie mieści się w kompetencjach pana Chmury, a przy tym jako asystent i doradca nie podlega żadnym ograniczeniom antykorupcyjnym obowiązującym urzędników samorządowych. Jako asystent nie podlega ustawie o pracownikach samorządowych, a to oznacza że nie ma obowiązku składania oświadczenia majątkowego, ani lustracyjnego. Mało tego, nie dotyczy go ani wymóg niekaralności, konieczności posiadania nieposzlakowanej opinii, ani też jakiegokolwiek stażu pracy, czy posiadania innych doświadczeń. Podsumowując – W oczach opinii społecznej pan Ryszard Chmura jest kierownikiem, jak się okazuje nieistniejącego Referatu Komunalnego, a w rzeczywistości, o czym mało kto wie, pełni funkcję asystenta pani Burmistrz.

Co sprawia że z takim zakresem obowiązków pan Chmura nie jest kierownikiem a jedynie asystentem?  W dniu 22 grudnia  2012 r. na blogu został opublikowany artykuł pt. „ Były agent SB w naszym urzędzie?”,  w którym prezentowane są artykuły gazety „Wolny Związkowiec” wydawanej przez Związek Zawodowy Solidarność  Huty Katowice . W artykułach tych autor ujawnia tożsamość byłych tajnych współpracowników służby bezpieczeństwa PRL. Wśród prezentowanych w tych artykułach nazwisk pojawia się nazwisko asystenta pani Burmistrz  pana Ryszarda Chmury zidentyfikowanego jako  Tajny Współpracownik o pseudonimie „Szabla”. Po publikacji wyżej wspomnianego artykułu na  XXXI posiedzeniu Rady Miejskiej w Ryglicach pan Ryszard Chmura złożył oświadczenie z treścią którego można zapoznać się tutaj –  http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5sCcK2WDZAU W oświadczeniu  tym  zaprzecza jakoby miał cokolwiek wspólnego z SB, a całą publikację na swój temat nazywa „paszkwilem”. W wygłoszonym oświadczeniu stwierdza, że wielokrotnie w związku z licznymi funkcjami publicznymi jakie sprawował składał  oświadczenia  lustracyjne, których prawdziwości  nikt dotąd nie podważył.

Postanowiłem więc sprawdzić u źródła informacje podawane w materiałach „Wolnego Związkowca”,  efektem czego była dość długa rozmowa telefoniczna z redaktorem, który jest autorem tych  publikacji. W trakcie tej rozmowy usłyszałem, że co do współpracy pana Ryszarda Chmury z SB  niema cienia wątpliwości. Świadczą o tym licznie zachowane materiały w postaci  dokumentów, mikrofilmów jednoznacznie potwierdzające fakt aktywnej współpracy.  Zwróciłem się również do katowickiego  IPN o te materiały i być może wkrótce będę miał możliwość zapoznania się z ich zawartością.

Szanowni Państwo  w związku z publikacją przez MIEJSKIEĄ KOMISJĘ WYBORCZĄ W SOSNOWCU z dnia 3 listopada 2010 r. o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach  do Rady Miejskiej w Sosnowcu zarządzonych na dzień 21 listopada 2010 r.  w  którym to czytamy Komisja Wyborcza w Sosnowcu podaje treść oświadczenia lustracyjnego kandydata (zarejestrowanego w okręgu wyborczym nr 2 na liście nr 25, pozycja 2) stwierdzającego fakt jego pracy, służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi. Na liście tej znajduje się również nazwisko pana Ryszarda Chmury okręg wyborczy Nr 4 Lista nr 1 pozycja 11. A zatem p. Chmura w złożonym oświadczeniu  nie przyznał się do współpracy z SB.

Postanowiłem wyjaśnić tę sprawę do końca w związku z tym skontaktowałem się z biurem do spraw lustracji Katowickiego  Oddziału  IPN. Z rozmowy z pracownikiem  IPN dowiedziałem się, że oświadczenie  jakie składał p. Ryszard Chmura nie zostało jeszcze zbadane. Nie o wszystkim mogą tu Państwu napisać otwarcie, niemniej jednak o sprawie wie i zajął się już nią  IPN  w Katowicach, a skoro tak to na pewno za czas jakiś poznamy werdykt w tej sprawie.

W świetle  tych informacji warto się zastanowić, co osoba z taką przeszłością robi w naszym urzędzie?  Warto też zastanowić się, dlaczego w procesie jej  zatrudniania  sprytnie ominięto ustawę o pracownikach samorządowych? Warto tą sprawę wyjaśnić, bo pan Chmura ma znaczący wpływ na decyzje podejmowane przez panią Burmistrz i Radę, a  są to decyzje podejmowane w naszym imieniu.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Permanent link to this article: https://lepszeryglice.cba.pl/referat-komunalny-to-mit-nowa-jakosc-to-kit/

87 comments

Skip to comment form

    • Anonim on 22 stycznia 2013 at 15:48
    • Reply

    Asystent Burmistrza Ryglic R.Ch. nie jest w porządku, bo okłamał w zywe oczy radnych i mieszkańców. Młyny sprawiedliwości…….

    • z innej beczki on 21 stycznia 2013 at 18:31
    • Reply

    Czy szkoła w Zalasowej nie ma swojej strony, żeby się chwalić swoimi osiągnięciami, tylko na stronie gminy. W innych też są laureaci i zwycięzcy konkursów, ale nie lecą z tym do gminy. Chyba że to urzad nie ma pomysłu na swoja stronę i umieszcza jakieś bzdety.

      • Do z innej beczki on 21 stycznia 2013 at 21:09
      • Reply

      Zazdrość?!

      • rodzic on 24 stycznia 2013 at 19:54
      • Reply

      najlepsze osiągnięcie rodzina sołtysa w.olszówki zalasowej ma pracę trzy siostry w tym jedna dyrektor gwiazda muzyki disco polo zastepca dyr. kuzynka ,córka w bibliotece nie ma drugiej takiej obsady w gminie

        • Anonim on 24 stycznia 2013 at 20:57
        • Reply

        Nie na darmo reklamował w czasie kampanii dzisiejszą byłą dr. szkoły, zwanej dawniej uniwerkiem u Miecia, a złośliwiej – burocorką. Naprawdę to jest masakra w naszej gminie.

        • Ryglice on 24 stycznia 2013 at 21:14
        • Reply

        A to jakoś szanownego reportera Grocha nie interesuje. Ma wspaniały materiał pod nosem a szuka w Ryglicach.

        1. Wzoruję się na mądrości matki natury. Jak Ci może wiadomo żaden lis mimo że ma norę pod kurnikiem nie wykradnie z niego kur jest na to za chytry – ot takie prawo natury. Żartowałem. A tak poważnie to na wszystko przyjdzie czas.

          • rodzic on 25 stycznia 2013 at 14:46
          • Reply

          Ruszyć temat szkoły w Zalasowej,zatrudnienia rodu sołtysa olszówki to jak ruszyć mafie z Pruszkowa:))tzn.Kszysiu nie wypisze na siebie wyroku przesladowania dzieci,od najmłodszych lat przedszkolnych,tu tez uczy kuzynka sołtysa pani L.D była radna.W szkole trzy siostry jedna pełni funkcję dyr.ta muzykalna,jej zastępcą córka kuzynki która tez pracuje w placówce juz od lat jako konserwator powierzchni gładkich,oczywiscie w bibliotece szkolnej taki ruch ze córka sołtysa a bratanica dyr. ma pracę,Poprzedni dyrektor miał jedną małą wadę nie jest spowinowacony z tym rodem :)wykształcenie też za wysokie nie wygodne.Nie chodzi zeby pozbawic ludzi pracy ale troche chonoru nie wszyscy muszą pracować w jednej szkole!to brak tlenu dla innych,a rada pedagogiczna wygląda jak demokratyczne posiedzenie w Rosji,dobrze ze myśli nie widac a rozproszyc po szkołach nie w jednej,zasłużone mogą iść na emeryture zwłaszcza jesli choroba nie pozwala pracować.

            • zasłyszane ale pewne info. on 25 stycznia 2013 at 16:57
            • Reply

            Jedna z nauczycielek w Zalasowej na lekcjach rozmawia przez telefon czasami po kilkadziesiąt minut. Po czym jak rozmowa jest niekorzystna to pani ta w zdenerwowaniu wyżywa się na dzieciach w tym mojej córce. Podobno jedno z dzieci ma taki przypadek nagrany na tel. kom. A stąd już niedaleko do youtube.

            • Do z innej beczki on 25 stycznia 2013 at 18:29
            • Reply

            Co ty piszesz przecież w bibliotece jest pani z tarnowa. Zorientuj się!

            • ojciec on 25 stycznia 2013 at 18:53
            • Reply

            Może dzwoni do lekarzy bo zeszły rok urlopowała zdrowotnie.

            • Do z innej beczki on 25 stycznia 2013 at 20:22
            • Reply

            jakie to „za wysokie wykształcenie? Magisterek jak większość

            • Śnieżka on 26 stycznia 2013 at 09:47
            • Reply

            A kogo zatrudnił poprzedni dyrektor na stanowisku swojej sekretarki? Ten nie spowinowacony i wysoko wykształcony?

        • ohoho on 25 stycznia 2013 at 20:27
        • Reply

        jest. sprawdź wole lubecka, przedszkole w ryglicach

    • :-/ on 21 stycznia 2013 at 18:27
    • Reply

    Nie ma co wierzyć Liberałowi, gdy mówi o apolityczności. Pisał na blogu poprzednim pisze i na tym. Liberał pisał kiedyś, że pisuje na kilkunastu blogach, co więcej, pisał, że prowadzi własnego bloga. Proszę niech się uwiarygodni i pokaże linki do tych wszystkich blogów. Chętnie poczytamy anty polityczne i wszelakie inne wypowiedzi Liberała. Są duże przesłanki by sądzić, że Liberał to podejrzany o kłamstwo lustracyjne asystent R.CH. Nie miejmy mu za złe, że pisze, nie mniej jednak nie dajmy się mu manipulować. Że jest dość sprytny to już radni się przekonali. Ściemniacz – dobre określenie.

      • Liberał z Jonin on 22 stycznia 2013 at 01:15
      • Reply

      Niestety na moim blogu nie ma nawet grama polityki więc na tym blogu nie pokażę linka aby go niepotrzebnie nie zarazić jakimiś buraczanymi wirusami czy brudnymi zarazkami. Pewnie niejeden komentujący w „lepszych Ryglicach” (choć nie mam takiej wiedzy) go odwiedził nie mając pojęcia, że prowadzi go wredny liberał.
      PS
      Jeśli gdzieś w sieci jest zdjęcie pana Chmury to proszę podać link. Bardzo chciałbym się dowiedzieć czy go znam.(oczywiście wyłącznie dla własnej ciekawości)
      PS2
      Jeśli kimś manipuluję to bardzo przepraszam. Traktujcie moje wpisy z przymrużeniem oka. Nie warto być spiętym z powodu pierduł przeze mnie pisanych.No i choć starałeś( aś) się mnie wkurzyć- pozdrawiam.

        • do Liberała on 22 stycznia 2013 at 08:48
        • Reply

        Na tym blogu to też prawie polityki nie ma. Była by, gdyby druga strona odpierała od czasu do czasu zarzuty, nie robi tego – milczy. Było trochę polityki gdy z innego bloga poszedł atak na prowadzących tego bloga i tyle. Na blogu tym jest zwyczajna kontrola poczynań władzy i nic więcej. Demokracja ma swoje prawa i władzę można i trzeba krytykować. Dziwi, jak już wskazałem, milczenie władzy.To, że blog nie jest polityczny wskazuje także łatwość umieszczania tu komentarzy. To już raczej wydawane pismo lokalne „W Paśmie Brzanki” jest bardziej polityczne niż ten blog, (jak zajdzie potrzeba to to opiszę). Wizerunek i wypowiedź asystenta d/s gospodarki komunalnej można obejrzeć na ostatniej z sesji (po prawo na tum blogu jest nawet ta sesja do kliknięcia). Myślę, że ktoś, kto uważa, że manipulujesz i prowokujesz nie jest spięty lecz stwierdził, że tak robisz i to opisał. To może podaj linki do tych licznych blogów i forów na których komentujesz. Poczytamy. Polemizujmy. pa.

    • Liberał z Jonin on 21 stycznia 2013 at 01:04
    • Reply

    DO JAKOŚCIOMIERZA
    Fajną „promocję” gminy strzeliłeś w odpowiedzi na mój komentarz. .Takie sepuku trochę! Wg mnie mylisz się jakościomierzu co do walorów swojej gminy. Tacy jak ja i wielu ziomali którzy zarabiają czy to na saksach sezonowo czy na stałe gdzieś w Polsce MYŚLĄ O POWROCIE DO KORZENI. I będą wracać (choć trochę lat jeszcze upłynie) mając na kontach niemałe sumki. Ponadto jestem optymistą co do tego, że znajdą się chętni z dużych miast na osiedlenie w Ryglicach z dala od wielkiego paskudnego świata.Gmina niech tylko szykuje warunki aby było po czym jeździ, chodzić i odprowadzać ścieki (taka jest rola samorządu) a gmina bedzie się rozwijać. O resztę zadbają ludzie z jajami mający smykałke do interesów a nie szukający haków na wszystko i wszystkich. Ludzie spieprzaja z wielkich miast ino sie kurzy aby nie musieli kupować działek za kilkaset tysięcy czy mieszkań za parę milionów. Zycie w takich miasteczkach jak Ryglice to marzenie klasy średniej. Do zobaczenia w Ryglicach za kilkanaście lat. Tylko nie spartaczcie walorów których posiadacie ale nie bardzo jeszcze o tym wiecie. Myślę również że może ci co wrócą wezmą się za konkretne rządzenie Gminą a nie szukanie szabli czy wzajemne (może i słuszne) obrzucanie sie błotem.Tak więc jakościomierzu po raz kolejny sprawiasz mi zawód bo rodzinne gniazdo ma się tylko jedno i nie warto w niego robić. Wręcz przeciwnie trzeba o nie dbać i sie nim przechwalać. Taki patriotyzm lokalny. Przechwalony ale sympatyczny. Takie jest moje zdanie liberalne i optymistyczne. Pozdrawiam

      • Anonim on 21 stycznia 2013 at 06:58
      • Reply

      Tak na szybko bo lecę do roboty, auto zasypane….. A nie jest aby tak , że tworzenie rekreacji powinno być, że tak powiem przy okazji, że najpierw coś co daje chleb. Bo odnoszę wrażenie, że cały wysiłek idzie w kierunku tej tyurystyki.

    1. Ty już raz spieprzyleś stąd bo uznałeś że tu nie jest miejsce dla ciebie bo tu nic niema a Ryglice to dziura zabita dechami. Teraz stroszysz piórka opowiadasz o sumach na koncie, siedzisz przed ekranem komputera i zgrywasz wielkiego patriotę. A ja myślę że jesteś ściemniaczem który nie bardzo wie czy jest liberałem czy socjalistą czy starym komuchem. Co do promocji to Gmina Ryglice ma stronę internetowa, Ośrodek Kultury również, mamy pracowników którzy za pieniądze maja promować gminę, wydajemy na to około 100 tys rocznie. No i co widzisz tą promocje liberale? Chłopie opamiętaj się i zastanów kto jest od promowania, i przestań mi pieprzyć o promocji od której nie jestem. Co do walorów o jakich piszesz to rozglądnij się dokoła i podpowiedz co tu jest takiego czego nie ma w okolicy Tuchowa, Jasła, Pilzna, co takiego mają do zaoferowania Ryglice? Co tu robić może turysta w dni takie jak teraz gdy ciężko przejść przez rynek nie mówiąc o drogach leśnych i zupełnie nie wspominając o szlakach turystycznych. Wyjdź zwłaszcza wieczorem jak zapalą w piecach i odetchnij głęboko, zerknij liberale na wykresy ze stanem powietrza w naszym regionie w większość dni stan określany jest jako zły http://www.malopolska.pl/Obywatel/EKO-prognozaMalopolski/Tuchow/Strony/default.aspx. Skończ z tymi opowieściami jak to twoi znajomi przyjeżdżają do Ryglic wypoczywać. Przyjeżdżacie prześpicie się za frii u Mamy po czym pakujecie swoje dupska w samochód i jedziecie zwiedzać Tarnów, Bochnie, Jasło, Sącz przez Ryglice tylko przejeżdżając. Wracacie wieczorem zatankowanym pod korek samochodem (bo paliwo u nas kiepskie) z bagażnika wyjmujecie siatki z zakupionymi w tarnowskim markecie towarami, wyciągacie z torebki kupione w Tarnowie, Bochni czy gdzie tam byliście pamiątki, siadacie przed domem i wzdychacie jak tu u was pięknie. Gdy już zwiedzicie całą okolice naszej gminy wydacie poza nią przeznaczone na to pieniążki ruszacie z buta do lasu niosąc worki ze śmieciami które zgromadziliście, rzucając je w „paryje” znów wzdychacie jak to tu pięknie. Może czasem w niedziele odwiedzicie któryś z kościołów w naszej gminie, parkując waszą furę niemal pod drzwiami do świątyni, staniecie gdzieś cichaczem w kruchcie udając w czasie składki że zapomnieliście portfela. Po czym znów wzdychając ależ tu pięknie pakujecie dupska do samochodu i wracacie do wielkiego miasta, zasiadasz do komputera i piszesz, zabrałem moich znajomych w rodzinne strony strasznie im się podobało Rygliczanie postawcie na agroturystykę bo jest tu u was tak pięknie.

        • Liberał z Jonin on 21 stycznia 2013 at 12:24
        • Reply

        Wszystko się zgadza co piszesz wiec absolutnie sie nie mam zamiaru obrażac.. Spieprzyłem za chlebem aby zarabiać.(apropos 25 lat temu w Ryglicach żyło się z 1250 procent gorzej niż teraz!) Marzyłem o lepszym świecie i ten świat znalazłem. Mam rodzinę dom i pełne konto. I mam w d… władzę, ustrój polityczny, kryzys światowy i światopogląd religijny. Inwestuję też w dzieci nie licząc na ZUS-y Krus-y czy inne czarne dziury w postaci funduszy emerytalnych. Nauczyłem się olewać władzę. Wypisać rachunek za szambo czy kwit na zapłacenie podatku od nieruchomości wypisze mi zawsze jakiś urzednik niezależnie o tego czy władza bedzie liberalna socjalistyczna konserwatywna czy faszystowska. Nauczyłem sie żyć traktując władzę jako coś koniecznego w demokracji ale dla mnie całkowicie obojętnego (nażadne wybory nie pójdę chyba nigdy). I teraz mam wybór czy na starość kupić se działeczkę pod Augustowem czy wrócić na ojcowiznę. Moze tam rzadzić czy to Jakościowo lepsze jutro czy przeterminowana stara jakość.Ważne aby droga była (nie musi być 7 pasmowa arteria ale 6 metrowej szerokości z RÓWNĄ NAWIERZCHNIĄ.
        Spraw ładowania zakupów do bagażnika czy spania za friko u mamy nie nadaje się do komentowania. Zawiść i zazdrość należy leczyć. najlepiej położyć się pod gruszą nad galicyjskiem (bardzo czystym!) powietrzu.
        PS
        Może to nie politycznie ale moje pojecie liberalizmu polega właśnie na tym, że liberał, komunista czy faszysta powinien mieć SWÓJ swiatopgląd a nie INNY niż ma sąsiad którego sie nie lubi. I jeszcze jedno liberał z konserwatystą ksiądz z komunistą, gej z hetero czy katolik z Żydem mogą mieć inne zdania na temat życia publicznego czy prywatnego. ALE TO NIE ZNACZY,ŻE NIE MOGĄ RAZEM NAPIĆ SIĘ PIWA. . WARUNEK JEST JEDEN – PIJĄC PIWO GADAjMY O SPORCIE, FILMIE ŚLICZNYM BIUŚCIE KAŚKI Z PRZECIWKA CZY DŁUGIM NOSIE ZENKA. NIE GLĘDŹMY O POLITYCE I PRZEKONANIACH RELIGIJNYCH BO NASTAŁY TAKIE CZASY ŻE JEST TO OBRZYDLIWE I PROSTACKIE .Pozdrawiam
        PS- 2
        Na ferie przyjeżdżam do Ryglic z przyjaciółmi do mamy za friko.I kupował bedę w ryglickich marketach! Nie możemy się doczekać wypoczynku na przepieknej ryglickiej ziemi. REKLAMOWAŁ JĄ BĘDĘ ZAWSZE BEZ WZGLĘDU NA SYTUACJĘ POLITYCZNĄ!

        • siarczan on 21 stycznia 2013 at 12:40
        • Reply

        „Liberale” nie byłeś ostatnio w Bistuszowej? Czego Ty się chłopie napaliłeś? A może pomyliłeś leki?

      • siarczan on 21 stycznia 2013 at 12:31
      • Reply

      Szanowny „Liberale z Jonin” jak zwykle ględzisz jak chora krówka. Nie myl osadnictwa z turystyką. Jak na razie nie widać tych „ludzi z jajami” garnących się do robienia interesów w Ryglicach, a zwłaszcza na turystyce. Wolą zarabiać na „saxach”, a jak już odpowiednio im napuchnie konto i zapewnią sobie emerytury to osiędlą się w jakimś spokojnym miejscu. Tylko gdzie tu turystyka?
      Zresztą co tu dużo pisać Tobie jak widać też tych jaj brakło. Żyjesz w utopi Ryglice nigdy nie staną się na tyle atrakcyjne turystycznie by szeroka grupa mieszkańców była w stanie się utrzymywać z turystyki.
      O Twoich poglądach polityczno-gospodarczych nie piszę bo trafnie to już skomentował „jakościomierz”.

        • Liberał z Jonin on 22 stycznia 2013 at 00:54
        • Reply

        Wolę szukać walorów turystycznych w paśmie Brzanki niż szabli po urzędowych biurach. Znacznie zdrowiej no i jaja bezpieczniejsze!
        PS
        A propos którym miejscu w powyższym komentarzu pisałem o turystyce?

        1. Widzę że zaczyna mi tu ktoś wygrażać „Znacznie zdrowiej no i jaja bezpieczniejsze!” dziękuje za rady ale potrafię się sam zatroszczyć o własne zdrowie i o bezpieczeństwo jaj. A koledze liberałowi polecam się zastanowić co pisze bo jak się ujawni jego prawdziwe oblicze to może mu być wstyd przechadzać się po gminie.

          • nowy on 22 stycznia 2013 at 12:06
          • Reply

          Głównym tematem postu jak mi się wydaje nie jest turystyka w Gminie Ryglice. Poruszenie tematu turystyki jest według mnie tematem zastępczym, mającym odwrócić uwagę od zasadniczych, a poruszanych na tym blogu problemów. Co do rozwoju turystyki zgadzam się całkowicie z opinią podpisującego się „Siarczan”

        • Anonim on 22 stycznia 2013 at 08:47
        • Reply

        Gubisz się już biedny trolu i sam nie wiesz o czym piszesz

    • Anonim on 20 stycznia 2013 at 22:12
    • Reply

    A może by Jakościomierz sprawdził jak to jest z umorzeniami podatkow co niektórym mieszkańcom, bo dawniej to byly umorzane co niektórym nagminnie, ciekawe jak to dziś z tym jest?

      • kasia on 20 stycznia 2013 at 22:14
      • Reply

      A co to Jakościomierz jest komisja rewizyjna, by to sprawdzać? Jakościomierz zrób to, zrób tamto, sam się zapytaj. Dzwoń do podatków jutro i pytaj, dociekaj. Od kontroli są radni a nie od przyklaskiwania i siedzenia cicho, bo rodzinka pozatrudniana. Przykładów na pęczki.

      • kasia on 20 stycznia 2013 at 22:17
      • Reply

      Oczywiście super, że Jakościomierz mierzy jakość pracy NJ.

    1. Polecam uważnie oglądać sesje a zwłaszcza sprawozdania burmistrz w których zawsze zawarta jest taka informacja: ile wniosków o umorzenie wpłynęło ile rozpatrzono pozytywnie i na jaka kwotę umorzono podatki. Jeżeli masz jakieś informacje o nieprawidłowościach w tym temacie to prześlij je na mój email a wówczas sprawę się zbada a o wynikach poinformujemy na blogu. Pozdrawiam i zapraszam do współpracy patrzmy władzy na ręce bo ona wydaje nasze wspólne pieniądze a jak ich brakuje to nie ma skrupułów zaglądać nam do kieszeni.

    • Liberał z Jonin on 20 stycznia 2013 at 00:12
    • Reply

    Już wspominałem, że w artykułach na ryglickich blogach i w odpowiedziach na moje komentarze zawarte są raczej antypromocje niż promocje Ryglic. Widocznie autorom tych antypromocji nie zależy na promocji . No cóż ja się już poddałęm i przestałem zachęcać przyjaciół do zapoznawania się z moimi stronami rodzinnymi na stronach internetowych. Wolę ich zabierać na kilka dni do domu rodzinnego aby sie zdziwili, że nie jest tam tak ponuro i warto zajrzeć w ryglickie okolice. A na tym blogu no cóż trujcie dalej.Ja się staram nie obrzydzać Ryglic i ich mieszkańców. Pozdrawiam (mam nadzieję nielicznych w gminie) malkontentów. Dodam, że dla mnie jesteście …zabawni.

      • Do Liberała on 20 stycznia 2013 at 08:46
      • Reply

      A ja uważam, że coś mówisz by mówić. Jeśli piszesz komentarz i ktoś Ci odpowie tak lub inaczej ,no to cóż poradzić. Dość często też nie konwersujesz, co może kogoś zdenerwowoać. Mnie np. zdenerwowało jak robiłeś nagonkę na śmiecących i niechcących płacić Polaków, że Polacy to tacy, siacy, że …. nie wiele brakło a napisałbyś ….. trza złapać za mordę i zmusić. Na co ktoś zapytał – czy Ty Liberale jesteś Polakiem? Nie odpowiedzsiałeś do dziś. Gdybyś używał miast słowa Polaków słowa rodaków, o to co innego, wielu (a pewnie wszyscy) by sie z Tobą zgodziło. Faktycznie większość Twoich komentarzy jest tutaj krytykowanych, może przyczyna leży także w Twoim nicku. Zrób test i podpisuj się inaczej. Kto wie jak to będzie wówczas. Jeśli zaś Cię to wszystko bawi, to tym lepiej. Pozdro.

      PS.
      Spodziewam sie odpowiedzi.

        • Liberał z Jonin on 21 stycznia 2013 at 00:22
        • Reply

        Jestem Polakiem rodakiem.A nick niech już taki zostanie.

      • Anonim on 20 stycznia 2013 at 20:39
      • Reply

      Ktoś kiedyś na tym blogu zasugerował, że gość używający nicka to nie kto inny a Ryszard Ch. pseudonim „Szabla”, czy tak jest naprawdę? Nie wiem, ale jak obserwuję aktywność tej osoby i różne jego sposoby na odwracanie dyskusji i odciąganie ich od meritum jestem skłonny do opinii się przychylić. Zadałem sobie trochę trudu i prześledziłem wiele komentarzy tej osoby i co? Moja opinia jest moją-subiektywną opinią ale po głębszym zastanowieniu nie dziwi mnie fakt ignoranckiej postawy tegoż osobnika.

        • Anonim on 20 stycznia 2013 at 20:41
        • Reply

        Zapomniałem dodać, że chodzi o kogoś kto podpisuje się Liberał z Jonin. Ju sam nick wskazuje na ignorancję.

        • Anonim on 20 stycznia 2013 at 21:01
        • Reply

        W dzisiejszym programie „Kawa na ławę” na pytanie red. Rymanowskiego „Czy kiedykolwiek pan skłamał?”, jedynie europoseł Cymański miał odwagę powiedzieć, że politycy nie zawsze mówią całą prawdę. Owszem bardzo delikatnie ale w porównaniu z jego adwersarzami wyszedł na bohatera bo inni wszyscy to prawdomówne dzieci. Panie Pośle Wielki Szacun.
        Drogi Jakościomierzu (sorry, że próbuję sugerować Ci co powinieneś robić ale) zainspirowany tym pytaniem i konsternacją jaka po nim zapanowała pomyślałem, że może warto by tak zapytać wszystkich możnych naszego małego świata ile prawdy a ile to kłamstw serwują nam oni na codzień. Ile szczerej prawdy a ile czczych obietnic było w głoszonych programach wyborczych. Dlaczego ludzie ze służb specjalnych znajdują zatrudnienie w naszej gminie i kto o tym wiedział wcześnie.
        Pytań jest wiele ale należy je zadawać choćby po to by później samych siebie nie obwiniać o lekkomyślność.

        1. Nie ma za co przepraszać, ja od dokładnie 2 lat (bo własnie za kilka dni mija 2 lata odkąd powstał blog) staram się zadawać takie pytania. Bardzo się ciesze z tego komentarza, bo pokazuje ze nie tylko ja mam wątpliwości, że nie tylko ja zadaje sobie pytanie jak do tego doszło. Analizując nabór na kierownika ZGK działania jakie podejmował pełniąc obowiązki kierownika, jak i obecną formę w jakiej zatrudniono pana Chmurę nie sposób nie zadać sobie pytania kto o tym wiedział i od kiedy. Zastanawia mnie nie tylko co w tej sprawie zrobi burmistrz ale również co w tej sprawie zrobi Rada która zostało okłamana w kwestii stanu finansowego ZGK ciekawe jest tez jaka jest reakcja kościoła na ten fakt. Dostałem kilka maili od ludzi ze „Śląska” wszyscy zwracają własnie na to uwagę, co na to kościół z którym Ryszard tak zapamiętale walczył.

  1. Oszukiwać można się w nieskończoność bo to nic nie kosztuje tylko co to zmieni. Walory turystyczne,haha gmina jakich tysiące, gdyby nie produkcja wyrobów z drewna której nie ma kto odpowiednio wesprzeć to już dawno w gminie domy świeciły by pustkami a wy wciąż o turystyce prawicie. Turystyka jako główny pomysł na gminę to chyba strzał kulą w płot, zwłaszcza w czasach gdy całą branże turystyczną nawet tę z zapleczem, atrakcjami i ugruntowaną renomą dotyka recesje to po prostu śmieszne. Są ludzie którzy maja pomysły na tę gminę i w odpowiednim czasie będą o nich mówić, byli już tacy co mieli pomysły na wieże widokowe i inne pseudo „atrakcje”. No i gdzie oni dziś są ? Dziś martwmy się raczej o stan finansów w jakim pozostawią gminę obecnie rządzący bo jak tak dalej pójdzie to za 2 lata nawet najlepsze pomysły będą psu w buty. A komu wyszło szydło z worka to już wyborcy ocenią.

    Ps .
    Zapomniałem o patriotyzmie którym jest również otwieranie oczu ludziom na głupotę którą się ich karmi. Pozdrawiam wszystkich zakłamanych pseudo lokalnych patriotów, doskonałych nastrojów i wyników w agroturystyce życzę.

      • Anonim on 20 stycznia 2013 at 00:34
      • Reply

      Dobrze mówisz. turystyka w gminie to pic na wodę to fotomontaż, nie wiem co taki turysta miałby robić w ryglicach.
      Dokładnie to samo może robić w gminie jodłowa, tuchów i każdej innej zabitej dechami wiosce.

      • J23 on 20 stycznia 2013 at 21:15
      • Reply

      Może wreszcie jakiś przemysł, chociaż mały, ale nie pierdoły o turystyce please!!! Popieram Cię Jakościomierzu w 100% Trzeba być idiotą żeby z tej gminy robić atrakcję turystyczną.

      • turysta on 21 stycznia 2013 at 19:20
      • Reply

      Proponuję w Ryglicach utworzyć Galerię Absurdu nowej jakości, w której zawarte będą wszystkie poronione ich pomysły, jak np. plac handlowy na terenie zalewowym, ścieżka zdrowia czy też oczyszczalnia ścieków w Zalasowej z wylewającym się szambem do strumienia. Turyści wówczas będą ciągnęli do Ryglic jak przysłowiowa mucha do ***** (autocenzura). Zresztą nie jest to dalekie od prawdy patrząc na oczyszczalnię ścieków w Zalasowej, w Ryglicach podobne jest (a może było) tak samo.

    • A zobaczcie sobie on 18 stycznia 2013 at 21:31
    • Reply

    Można postawić na młodych? Można.

    http://www.skrzyszow.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=8

    Pozdrawiamy Kierownictwo Gminy Skrzyszów z blogosfery Gminy Ryglice.

      • Anonim on 19 stycznia 2013 at 15:48
      • Reply

      Wiek ma o znaczenie, ale nie decydujące. Liczy się stan umysłu, poziom szarych komórek w głowie

        • Anonim on 19 stycznia 2013 at 16:22
        • Reply

        Decydujące znaczenie,może nawet największe, ma stan umysłu i komórki wyborców. Bez obrazy proszę. Ale niewątpliwie masz rację.

    • Do Pana od promocji gminy on 18 stycznia 2013 at 14:26
    • Reply

    i do kierownictwa gminy.
    Było by dobrze, aby znalazły się środki na rozpropagowanie (foldery, Pasmo Brzanki, inne metody) oraz na poinformowanie społeczeństwa o możliwości oglądania w Internecie sesji Rady Miejskiej. Podpowiem, że w zeszłych kadencjach, skutecznie różne informacje dotyczące ważnych spraw Ryglic ogłaszali sołtysi po mszach. Nie wiem jak było w innych sołectwach, ale pewnie podobnie. Może dziś też tak jest. Chyba taniej już nie można. I nie chodzi tutaj o jakąś politykę tylko o to, by Kowalski miał szansę prześledzić, gdy jego sprawa jest rozpatrywana. Nie wszyscy mieszkańcy wiedzą, że jest taka możliwość. az.

      • Liberał z Jonin on 18 stycznia 2013 at 18:48
      • Reply

      No tego nie wiedziałem! Naprawdę informacje o ważnych sprawach gminy rozgłaszali sołtysi na mszach?! Toć to materiał do kabaretu. Mam nadzieję , ze to nie było w kościele a poza nim Są ważne sprawy gminne o których raczej trudno byłoby informować parafian z ambony. Przykładów nie przytoczę aby nie prowokować.
      PS
      Tania promocja to żadna promocja! Takich pasm Brzanki jest w Europie tysiące. Aby Park Brzanki wypromować należy najpierw mieć co dla obieżyświatów sfotografować do folderu. Chociażby jakiś punkt informacyjno-gastronomiczny z planem parku, wodą mineralną, czymś na ząb i lokalną pamiątką.

      1. Aleś strzelił aś nie nabił Liberale! Czytaj uważnie ’ ważnych spraw Ryglic ogłaszali sołtysi po mszach” a to chyba różnica co? Co do promocji to autor zapewne miał na myśli wydawaną przez OK w Ryglicach gazetę lokalną. Jeżeli zaś chodzi o Pasmo Brzanki jako park krajobrazowy to brak tu atrakcji które można by zaproponować turyście, i raczej jakaś knajpa i album zez zdjęciami tego nie zmieni tego nie zmieni. Przykro o tym mówić ale Gmina Ryglice w temacie turystyki, nie miała , nie ma i mieć nie będzie nic do zaoferowania.

          • Anonim on 18 stycznia 2013 at 20:14
          • Reply

          jaki z Ciebie patriota jakościomierzu? moim zdaniem mamy wielki potencjał w tej dziedzinie… może zajmij się teraz tym tematem 🙂 zaproponuj jak rozwinąć turystykę 🙂 z przyjemnością poczekamy na Twoje jakże owocne pomysły 🙂 a tak swoją drogą wyszło szydło z worka jak Ci zależy na gminie…

          • ryś on 18 stycznia 2013 at 20:37
          • Reply

          śmiem zauważyć że rozwojem turystyki w naszej gminie to od kilku lat zajmuje sie radny Jezior i własnie czekamy na realizacje jego pomysłów bo chyba miał kilka .lata umykają i nic się nie dzieje w tym temacie

            • ha on 18 stycznia 2013 at 20:45
            • Reply

            ha czekaj tatka latka

          • turysta on 18 stycznia 2013 at 20:43
          • Reply

          Śmiem też zauważyć, że nasza agroturystyka też leży i kwiczy. Wiele gospodarstw włożyło nie małe środki na przygotowanie lokali dla turystów i lipa.

        • Do Liberała on 18 stycznia 2013 at 19:04
        • Reply

        Będzie na Placu targowym w Ryglicach!!!!

          • No on 18 stycznia 2013 at 19:14
          • Reply

          Ale co bedzie na placu targowym? Budka z hoddogami czy pasmo brzanki?

            • Do No on 18 stycznia 2013 at 19:49
            • Reply

            portrety nam miłościwie panujących !!!

        • kasia on 18 stycznia 2013 at 20:51
        • Reply

        Do Liberała
        „Tania promocja to żadna promocja! „ Mylisz się tu zupełnie. Nie sztuka wydać niewiadomo jakie kwoty i coś wypromować. Sztuka właśnie tak zrobić, by wydać jak najmniej i by skuteczność była duża. Tak mnie uczyli na studiach – marketing i zarządzanie.

      • do .?. z Jonin on 19 stycznia 2013 at 07:50
      • Reply

      „Mam nadzieję , ze to nie było w kościele a poza nim” Tak Liberale tak, w gminie Ryglice są odprawiane msze polowe. ha ha A tam gzie mieszkasz to też polowe msze są?

    • J23 on 18 stycznia 2013 at 01:59
    • Reply

    Ten cały „referat” to raczej corruption premeditation, bo ze science to ma mało wspólnego. Chyba że, ktoś kiedyś napisze jakąś pracę naukową na podstawie powyższych wydarzeń.

    • anon on 17 stycznia 2013 at 18:55
    • Reply

    to ile nas podatkików taki jeden wystep w radiu kosztuje? z tysiąca czy więcej? Możecie to sprawdzić?

      • Transparentność on 17 stycznia 2013 at 20:43
      • Reply

      Myślę. że jak zadzwonisz do p. Wszołka, (aktualnie pracuje w urzędzie na promocji) który jeszcze nie tak dawno pracował w tym radio to Ci powie jakie to są koszty i czy są jakieś w ogóle.

        • Jerzy on 17 stycznia 2013 at 21:06
        • Reply

        w urzędzie podobno bywa rzadko to moze pracuje i tu i w rdn

    • Anonim on 17 stycznia 2013 at 12:29
    • Reply

    TW „”Szabla” jest człowiekiem który zna się na swojej robocie. Z ZGK to co umiał zrobić to likwidacja. Ginie woda z wodociągów w Zalasowej to najpierw zaczyna szukać kto kradnie.
    Szukać oszczędności to podnosi czynsze najemcom gminnych pomieszczeń o 30, 50 a nawet więcej niż100 procent. Niektórzy z najemców całkiem się zawinęli. Skoro powoli zaczyna wychodzić prawda o doradcach to kim jest tajemnicza była TW „Mirabelka” o której coraz głośniej słychać

    • Transparentność on 17 stycznia 2013 at 12:28
    • Reply

    A jednak jest drugie otwarcie tematu TW Szabla. No trzecia odsłona to powinno być osądzenie i stwierdzenie przez sąd i IPN, że był i jest kłamcą lustracyjnym. W świetle przytaczanych tutaj dokumentów to pewne, że jest kłamcą. Znając życie ,trzeba będzie długo czekać na ostateczny werdykt. No cóż, poczeka się. Młyny sprawiedliwości ……..

      • Młyny sprawiedliwości... on 17 stycznia 2013 at 13:01
      • Reply

      http://ipn.gov.pl/biuro-lustracyjne

      Jak widać po datach, takich spraw jest sporo. Bardzo transparentnie widać.

    • Liberał z Jonin on 17 stycznia 2013 at 12:15
    • Reply

    MY POLACY NIENAWIDZIMY URZĘDNIKÓW ALE NIE POTRAFIMY BEZ NICH ŻYĆ!!!

    Wszelkie referaty w polskich urzędach to siedlisko urzędników (urzędasów). Więc i w Ryglicach jakoś trzeba z tym żyć bo :

    Urzędnik, urzędas – istota bardzo powolna, nerwowa i ospała, jednakowoż chytra i przebiegła. Występuje głównie w instytucjach państwowych, zatrudniany po to, aby uniemożliwić bezproblemowe załatwienie danej sprawy. Kocha wszelkiego rodzaju dokumenty, zaświadczenia, paragrafy które potrafi gromadzić miesiącami, a nawet latami. Jedyny uznawany przez nich język to język urzędowy, którego opanowanie wymaga od petenta wieloletnich odwiedzin w różnych urzędach i ogromnych chęci.

    Praca urzędnika polega głównie na odsyłaniu petenta na inne stanowisko. Przyparty do muru i zmuszony do wydania decyzji odszczeka się bezczelnie, że ma na to 30 dni, po czym rozjuszony przedłuży termin do dwóch miesięcy lub nawet zawiesi postępowanie w sprawie.

    Praca urzędnika jest ciągłą walką: do południa walczy z głodem, a po południu ze snem.
    OBJAWY
    Urojenia – gdy prosisz o pieniądze z MOPS’u, na mieszkanie w zamian dostajesz bonus żywnościowy – i odwrotnie – jeśli prosisz o pieniądze na kilka butelek szkła urzędas załatwia od razu sprawę.
    Hipochondria/egocentryzm – jeśli to, o co go prosisz nie dotyczy jego osoby, odeśle Cię do najbliższego stanowiska.
    Neurastenia – jest zazwyczaj przewlekle zmęczony po południu.
    Natrętne myślenie – prędzej urzędnik wyśle komornika by wyniósł twoją lodówkę niż rozliczy z długów.
    zaburzenia pamięci – gdy prosiłeś by dostać kasę z MOPS’u i wracasz po miesiącu, mówi że dostaniesz ją w następnym miesiącu.

    WYGLĄD

    Pod nazwą „urzędnik” kryją się i damskie i męskie odmiany. Wszyscy ubierają się tak samo – podstawowym elementem ubioru są kapcie, marynarka i duże okulary. Zawsze ubrudzony od tuszu, trzymający w jednej ręce plik papierów, w drugiej zaś pieczątki.
    WYSTĘPOWANIE
    Na terenie całego kraju gromadzą się stadnie w urzędach, gdzie obijają się i łapią muchy.

    CIEKAWOSTKI

    Hasło „co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego” jest mottem życiowym każdego urzędnika.
    Jeżeli spotyka się dwóch urzędników na korytarzu urzędu w południe, to zamiast grzecznościowego dzień dobry zapytają się troskliwie ty też biedaku nie umiesz zasnąć?.
    Biedulki są bardzo zmęczeni życiem. Gdy zaczynają pracę o 8:00, to już o 8:10 są wykończeni tą okrutną torturą zwaną nie robieniem niczego pożytecznego.
    PS
    Szanowny adminie ! Twojego artykułu nie czytałem dokładnie więc wszelkie podobieństwo do ryglickich urzędników (urzędujących w referatach urzędu) zawarte w moim poście jest przypadkowe.

    • Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość on 17 stycznia 2013 at 11:03
    • Reply

    Do Burmistrz
    Należy mieć spore zastrzeżenia, co do ustawy, która dopuszcza w takiej formie i takie możliwości zatrudniania asystentów i doradców w jst. Kwestia łatwego zatrudnienia, dowolności w ustaleniu wynagrodzenia i inne. Otoczenie się przez włodarza doradcami nie jest niczym nagannym. Co 2, 3 ,4 … głowy to nie jedna. Skupiając się na naszym podwórku. To u nas p. Burmistrz nie ma osób, które by mogły doradzać? Tutaj ewidentnie jest walka o wpływy w przyszłości. Pani przeszłość jest PZPRowska, no ale to przecież nie wyklucza pani z bycia burmistrzem, dyrektorem szkoły. Jednak za dużo w kół pani matactwa, jakiejś takiej mglistości. Oferowała pani transparentność. Ja jej nie widzę. Też zastanawia mnie zatrudnienie dodatkowego radcy prawnego. Nie słyszałem o naborze, jeśli się mylę to proszę sprostować.

      • doradca on 17 stycznia 2013 at 12:13
      • Reply

      Zgadza się co 2, 3, 4 głowy to nie jedna, bo jak pierwsza głowa jest pusta to trzeba się otaczać doradcami, żeby podołać temu czego się podjęło. Mimo to idzie jak po grudzie. Poprzedni Burmistrz nie miał doradców i mimo to radził sobie o wiele lepiej niż osoby obecnie zarządzające Gminą Ryglice.

    • Anonim on 17 stycznia 2013 at 08:14
    • Reply

    I znów jakieś manipulacje społeczeństwem ,oj p. Burmistrz społeczeństwo nie jest tak nieświadome jak może sobie pani wyobraża.

      • kasia on 17 stycznia 2013 at 15:03
      • Reply

      I wcale też nie oznacza, że jeśli pani na RDNie poopowiada radośnie i w duchu optymistyczno-urzedniczym, jak to będzie pięknie i wspaniale, że wszyscy to bezkrytycznie przyjmą do wiadomości. Na RDN dziennikarz nie zapyta panią o zatrudnienia, zwolnienia itd. A czemu, a szkoda, że nie zapyta. Ciekawe czy udzieliłaby pani wywiadu Jakościomierzowi. Może nawet dzięki temu więcej ludzi by tego wysłuchało niż radia.

        • Prawda jest taka. on 17 stycznia 2013 at 16:05
        • Reply

        Pan Wszołek to były pracownik RDN miesiąc temu z RDN-u przeszedł do gminy. Podsumowując koledzy z byłej pracy będą wygładzać te pseudo-gospodarskie wywiady promujące burmistrz,
        „ciemny lud to kupi „cytując klasyka.

          • Grześ on 17 stycznia 2013 at 16:40
          • Reply

          A czy te wystąpienia w RDN, to oni ich tak zapraszają sami czy jest to jakoś opłacane. Wie ktoś?

          1. A jak myślisz ?

            • radio on 17 stycznia 2013 at 17:37
            • Reply

            Pewnie się promują z państwowych pieniędzy, czyli z naszych podatków !

          • sad on 18 stycznia 2013 at 09:27
          • Reply

          MÓWIĘ NIEEEE ZATRUDNIANIU NOWYCH W URZĘDZIE MOŻE JEZSZCZE ZATRUDNIĆ ASYSTENTA DLA ASYSTENTA OD PROMOCJI I KILORO DZIECI NP. RADNYCH PO TO BY DALEJ NIC NIE ROBILI I CZEKALI NA WYPŁATĘ DIETY, BO WŁAŚCIWIE TO ICH PRACA TYLKO DO TEGO SIE SPROWADZA.

        • Do Pani Kasi on 17 stycznia 2013 at 20:08
        • Reply

        Zgadzam się w zupełności z Panią.
        Niech wyjaśni powody zwolnienia zastępcy, bo był to porządny gość oraz konieczność zatrudnienia nowych pracowników, bo miały być oszczędności w Urzędzie.

      • my on 17 stycznia 2013 at 18:33
      • Reply

      Ja mam wykształcone dzieci, które musza za praca wyjeżdzać daleko, może niech się burmistrz zastanowi komu daje prace bo my w gminie mamy wielu młodzych zdolnych ludzi, tylko jak mniemam brakuje im jednego – znajomości, oj nie taka miała byc Jakość

        • emigrant on 17 stycznia 2013 at 21:06
        • Reply

        No właśnie obcych się zatrudnia, a swoi muszą się po świecie tułać, aby mieć gdzie pracować i za co żyć. Dzięki nowej jakości sens pomnika emigranta w Ryglicach nabiera sensu.

    • Anonim on 16 stycznia 2013 at 22:08
    • Reply

    A komisja rewizyjna śpi. Dobranoc.

    • Anonim on 16 stycznia 2013 at 22:06
    • Reply

    Wygląda na to, że to szczwany lis. Więc kto tak naprawdę rządzi gminą i kto nam podrzucił tego zbuka? Afera Ryglicka równa aferze szpiegowskiej?
    Nie dajmy się oplatającej nas czerwonej pajęczynie, która chce wrócić po 20 latach.

      • to jest chore on 16 stycznia 2013 at 23:05
      • Reply

      Prawo dopuszcza zatrudnić 3 takich asystentów lub doradców w gminach do 20 tyś. mieszkańców. Jakoś poprzednik nie korzystał z tego prawa.

      • Anonim on 17 stycznia 2013 at 09:57
      • Reply

      Rozwiązanie tych galimatiasów jest bardzo proste. Referendum odwoławcze.

    • "Referat" on 16 stycznia 2013 at 21:34
    • Reply

    w kontekście tego co w artykule warto tu zajrzeć – http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/463094,czy_asystenci_i_doradcy_samorzadowi_moga_byc_urzednikami.html

      • ej radni, radni on 16 stycznia 2013 at 22:01
      • Reply

      Chodzi o gabinet polityczny. W naszym przypadku ma to miejsce a radni są ciency jak skórki z pasztetówek. Wcisnęli im że jest jakiś referat i uwierzyli w to jak i w wiele innych rzeczy i pewnie jeszcze uwierzą w nie jedno.

      http://praca.gazetaprawna.pl/porady/515238,jak_przyjac_do_pracy_w_gminie_doradce_lub_asystenta.html

        • Anonim on 17 stycznia 2013 at 08:16
        • Reply

        Jeśli gabinet polityczny burmistrza jest oparty na ubekach to kim jest burmistrz?

          • aktor on 17 stycznia 2013 at 12:15
          • Reply

          marionetką?

          • ??? on 17 stycznia 2013 at 15:30
          • Reply

          Komentarz usunięty to są domysły a nie fakty.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

Optionally add an image (JPEG only)