A ja jestem ciekawy czy średni do końca kadencji wytrzyma w republikanach czy znów zasili następne ugrupowanie, pytanie gdzie go przyjmą bo już tyle razy zmieniał podniebienie.
W Lubczy nie ma chyba takiego radnego, co by dał rade wleźć na tak wysoki stołek. Podobno mamy poważny problem z budżetem i może być ciężko o pozytywną opinię RIO.
Opinię RIO co do budżetu wydaje dobra znajoma !
Świat jest mały .
A ciężko z budżetem jest od czasu przekształcenia szkół i innych głupich decyzji średniaka.
Panie Niewiadomski. Tutaj niewielu ludzi rozumie definicję inflacji oraz mechanizmu, który wpływa na jej powstanie – a Pan używasz tak skomplikowanych pojęć jak budżet.
A no to z tego, że poznamy kwoty przychodów i wydatków, zobaczymy, na jakim poziomie będziemy mieli deficyt i jak będą wyglądać poszczególne kwoty inwestycji i naszych wydatków bieżących. Oczywiste i normalne jest, że w ciągu roku budżetowego będzie dokonywanych wiele zmian, które mało który radny rozumie i budżet w kwestii inwestycji jak co roku będzie wywrócony do góry nogami. Musisz jednak wiedzieć, że zapisane w projekcie dane mówią więcej o stanie finansów gminy niż wszelkie wystąpienia burmistrza.
Decyzja Średniaka co do szkół w Woli i Joninach dla prywatnych celów i korzyści doprowadziła do ZAPAŚCI finansowej gminy.
Kazdy kto się na tym zna wiedział że tak będzie.
Ludziom dopiero otworzą się oczy jak ktoś zginie pod kołami , albo dostaną nowe rachunki.
Przestańcie już rozżalać się nad gaszeniem świateł, bo jestem niemal pewien, że żadne z Was, którzy tak ubolewacie, nie chodzi piechotą. Samochody mają światła więc dla kierowców to chyba nie problem, a piesi powinni zadbać o to, by być widocznym i pamiętać, by zawsze mieć odblask. Dużo bogatsi od nas znacznie racjonalniej zarządzają oświetleniem, które nie tylko jest oszczędniejsze, ale też inteligentne i pozwalające na dowolnie konfigurowane sterowane.
Pewnie że jak nędza to trzeba oszczędzać , ale oświetlenie to jest coś co powoduje że się tu przyjemniej żyje i to wcale nie jest nieistotna sprawa ,przynajmniej dla mnie.
Niewiadomski znow odleciał.
Błądzi jak wtedy kiedy poparł średniego.
Oświetlenie uliczne to kwestia cywilizacyjnego rozwoju naszej gminy w obszarze najistotniejszym bo Bezpieczeństwa!!!!
Jako matka biję się o swoje dzieci które wracają popołudniu do domu, więc nie pieprz mi oszczędności na zdrowiu i życiu kiedy zachcianki i prywata Na Woli są finansowane z naszych pieniędzy
Dziękuję, ale uważam, że twardo stąpam po ziemi. Zgadza się oświetlenie to „zdobycz cywilizacyjna” w Ryglicach więc musi się „świcić” do północka, mimo że w wielu miejscach drogą nie przechodzi nawet pies ze złamaną nogą. Najbardziej krzyczą ci, co siedzą przed komputerami i za kierownicami samochodów i nie pamiętają, kiedy ostatni raz gdzieś szli po nocy,. Proszę, nie opowiadaj i nie dramatyzuj, że dzieci wracają po ciemku, bo to nieprawda! Prywata to zjawisko, jakie nieodzownie towarzyszy naszemu samorządowi i nie zrodziło się z nastaniem Augustyna, pieniądze zawsze płynęły do „swoich”. Już dawno można było modernizować oświetlenie i sprawiać by lampy w godzinach wieczornych świeciły normalnie, a w nocy zapalały się, gdy ktoś przechodzi. Inteligentny sposób sterowania wyeliminowałby też oczekiwanie na zmianę godzin załączania i gaszenia, bez czekania miesiącami na Turon. Niestety idą czasy, gdy energia będzie tylko jeszcze droższa i wybory będą jeszcze trudniejsze.
No chyba Panie Niewiadomski troszkę odleciałeś. Godzina 20 a tu ciemno jak w dupi. u nie powiem kogo. Średniowiecze Ci miłe ? na to wygląda. Może przejdź się po Ryglicach po 20 to zobaczysz czy aby na pewno wszyscy autami się bujają.
Jechać też ciężko w ciemnościach, zwłaszcza tam gdzie obiecane chodniki przez średniaka , a i mijać się na drodze z nim strach za dnia a co dopiero po 20.
Z tego co pamiętam temat oświetlenia był już poruszany. Średni obiecywał wymieniać lampy na oszczędne ledowe. Ciekawy jestem ile z tych obietnic zostało zrealizowanych?
Wierzący Zalasowianin on 13 listopada 2022 at 20:51
Chcę wszystkich poinformować, że W. Olszówka staje się niewybieralny. Ostatnio w wyborach do naszej rady parafialnej uzyskał najmniej głosów, a nawet nie został powołany w skład rady z puli władzy kościelnej. W Zalasowej radykalna zmiana, w końcu rada parafialna będzie służyć proboszczowi i parafii, czego z całego serca życzę.
Jest godz. 20 mgła i ciemno jak w dupie u murzyna. Ludzie wracają z odwiedzin autami i pieszo.
Fakt, że Średni zniszczył budżet i dzis nie ma na oswietlenie odbija się na naszym bezpieczeństwie!!!
Jechałem wczoraj samochodem o 20:30 do domu i przez drogę tuz przed maską przebiegla mi sarna. Gdybym miał kolizję że sarną i cokolwiek mi się stało to zapewne burmistrz,.który kazał gasic światła o tak wczesnej porze miałby przedstawiony rachunek za naprawę samochodu .
Można byłoby przynaniej gasić co drugą lampę i już byłoby inaczej. W sąsiednich gminach dbają o bezpieczeństwo mieszkańców i tam się nie wylacza wszystkich lamp, a u nas władza ma mieszkańców w d….
Pytam po co gmina wykonuje oświetlenie skoro lampy nie spełniają u nas swojej roli.
Pięknie te zdjęcia na stronie gminy podpisane J Siemek . Rozumiem tytuł jednego pstryka na którym byłby ten artysta ale wszystkie ? Trochę gustu by tam ktoś wprowadził bo wstyd.
Ale to były piękne czasy, kiedy przeciekający dach lub zapchany odpływ był numerem jeden w mediach. Nie to co teraz ceny wyj….w kosmos, inflacja, brak opału a najgorsza brak przyszłości. Aż zatęskniłem za tymi pięknymi czasami.
Mieszkać w bloku w Ryglicach! Zakładamy ,że młodzi oboje mieszkają tu nie za granicą. Czynsz 700 zł. Media z ogrzewaniem takiego mieszkanka pewnie 500zł. na miesiąc. Praca w Tarnowie, 600zł dojazd (na gazie).Młoda osoba na minimalnej 2364 zł na rękę. Jeśli powstanie taki blok to raczej będzie w połowie pusty. Ktoś się poszarpie dwa trzy lata i pojedzie do roboty za granicę jak wszyscy. I choćby cię co dzień rano Duch Święty napełniał ekonomi nie przeskoczysz.
Takie mieszkanie w bloku dla młodych na początek ale jako zwykła czynszówka to spoko. Na dwa trzy lata ale nie na dwadzieścia. Bierzesz dziewczynę i wyprowadzasz się od bumerów.
Ja bym takim radził kupić namiot całoroczny i się wyprowadzić od bumerow. Wyhukacie, wypukacie się 3 lata dacie sobie w szyję, co potem to się zobaczy.
Byłam bita w szkole w Ryglicach przez osobę rucyfistkę z Rynku której się daje wyróżnienia i opisuje na stronach gminy. Ta kobieta nie zasługuje na pochwały absolutnie
W tamtym czasie takie były standardy. Mogę wymienić wielu nauczycieli z tamtego okresu, którzy stosowali podobne metody wychowawcze. Natomiast nie można zabierać im zasług wychowawczych. Z całym szacunkiem ale jak już ktoś dostał to musiał sobie konkretnie „zasłużyć”. Z tego wniosek „aniołkiem” to Ty nie byłaś.
To były czasy, kiedy „nawalony” nauczyciel nie wzbudzał zdziwienia, toalety miały standard szamba, a na WF chodziło się jeździć na sankach po drodze. I komu to przeszkadzało. Teraz nauczyciel zwróci uwagę uczniowi to sam może oberwać.
Słyszałam matołowanie dzieci z biedniejszych domów. Było kilka takich paniusiów po SM lub tylko po buraczance. Teraz im wstyd jak widzą nasze osiągnięcia w życiu. Dobrze , że to tombak nie złoto.
Tak się składa że ja też przez cały mój okres edukacji w szkole podstawowej byłem uczony przez p. Józefę i nie mogę podzielić tego zdania.
Jak zawsze komuś zależy na wbiciu szpilki ale oczywiście z anonima, ja jak pisałem odnośnie edukacji naszych córek i tym incydencie z panią z Żurowej to jestem w stanie staną oko w oko i to samo powtórzyć ale dzisiaj drugi raz tego nie mam zamiaru opisywać bo pewno komentarz gdzieś w historii jest.
Może Tobie głupota bije po głowie 😉
Teraz wielki krzyk o przemoc . Nauczyciel by w kryminale skończył jak by uderzył . W domu też się zdarzało . Tylko pytanie czy te metody akurat nie były przyczyną że ktoś na ludzi wyszedł i sobie radzi w życiu . W końcu szkoła ma dać jakieś fundamenty na życie a teraz to nie wiadomo co dobre co złe a właściwie to wszystko trzeba akceptować.
Nie Ty jedna byłaś bita. Wrzaski, przezywanie, matołowanie i bicie były na porządku dziennym. I nie tylko u tej pani, choć ona mocno się wyróżniała. Poza tym męża małpkowo-trunkowego zatrudniała co uczniów na wycieczki do Przystani prowadził i na setkę zachodził.
A siostrunia pod jej opieką po technikum ogrodniczym wuefu uczyła przez całe lata. Taka familia.
Przez nią długo był w szkole tylko język rosyjski, choć gdzie indziej dawno niemieckiego albo angielskiego uczyli. Taka ona zasłużona.
Jsk to warto być w życiu przyzwoitym on 9 listopada 2022 at 16:35
Ja nie bronie ani nie atakuje no i orłem z rosyjskiego to ja nie byłem ale to uważam za złośliwe wbicie szpilki, jak uszczypię to jestem wielki ale oczywiście z anonima.
Same „rozalki ola boga” biedne a to biedne dzieci bite były i już do końca życia będziecie bite czy bici przez los. Ja w drugiej klasie i nie tylko ja dostaliśmy od nauczyciela i jakoś nie mam pretensji, niestety nie ma Go już wśród nas ale co roku idę zaświecić świeczkę i zmówić zdrowaśkę.
Co się dało gminnego sprzedać to się sprzedało, a że taki💩 teren. Ciekawe gdzie te najemnicy będą pracować na te czynsze i wykup? Urząd jak torba pomieści ich pewnie.Zawsze Prowident pomocny.
A to zależy od lokatorów na co woleliby mieć widok czy w okna sąsiadom czy na górki i lasy czy całodobowy. Rzecz gustu. Inteligencja nie przyjdzie do bloku , może lumperproletaliat jak prawie darmo . Tak Średni zdaje się głosił gdzie go słuchają i dopuszczą do mikrofonu. Czy gmina to znaczy podatnicy za te występy płacimy ?
W takim bloku gmina powinna sama mieć parę mieszkań dla starszych którzy jeszcze sobie jakoś radzą i nie potrzebują do domu opieki. Sam fakt że nie trzeba samemu palić w piecu to dużo.
Zapomniał Pan i urzędnicy, że to są tereny zalewowe. Wprawdzie ostatnia powódź miała miejsce w 2010r, ale było tak od 1997r, że co roku raz lub dwa razy te tereny były zalewane wodą do wysokości 2 m. Wystarczy popytać tych co tam mieszkają. Inwestorzy są z innych miejscowości i nie mają pojęcia co ich czeka bo zmiany klimatu są i wszyscy o tym wiedzą, że tylko czekać jak porządnie uleje i znów będziemy po prostu pływać i liczyć straty.
W Ryglicach potrzeba konsultacji co do kierunków rozwoju i wizji popartych przez osoby mający doświadczenie urbanistyczne. Niestety trudno się doprosić aby władza to uczyniła mówię o tym i piszę od 25 lat.
O tym pamiętają wszyscy, ale tylko nieliczni mówią głośno, bo to nie jest popularny temat. Jestem zdania, że prywatny biznes może podejmować ryzyko i inwestować gdzie chce, ale publiczne pieniądze nie powinny być wydawane z takim ryzykiem. Tymczasem pan burmistrz chce na tym terenie budować nie tylko blok, ale i przedszkole. Kto poniesie koszty w sytuacji, gdy przyjdzie wielka woda? To przecież tylko kwestia czasu i wiemy to chyba wszyscy w Ryglicach, ale przecież nas nikt nie słucha, bo pan z Lubczy wie lepiej. Myślę podobnie, że kierunki rozwoju i plan urbanistyczny powinien zostać opracowany przez specjalistów i przedstawiony mieszkańcom do konsultacji.
Prywatny biznes powinien być poinformowany przez urzędników o istniejącym ryzyku. Problem w tym, że urzędnicy nie mają pojęcia o zagrożeniach, bo jak się mieszka pod Tarnowem i ma się trochę ponad 30 to się ma wiedzę dobrą ale nie kompletną. Co wymagać jak Pani Przewodnicząco- radna teren na Tuchowskiej uważa za najlepszy pod inwestycje.
Najgorsze jest to, że nie potrafimy wyciągać wniosków z historii. Budowanie żłobka/przedszkola w takim miejscu może w przyszłości doprowadzić do prawdziwej tragedii. O ile dorosły człowiek ma szansę uciec przed wodą to niemowle/dziecko……
W 2010 roku woda przyszła szybko i nikt nie spodziewał się takiej skali. Od tego czasu nie zrobiono nic (przeczyszczenie koryta Szwedki z krzaków niewiele pomogło, bo już dawno zarosło).
Nie dysponujemy nawet dobrym systemem ostrzegania, monitorowania tego typu zagrożeń.
Zagrożenie było i jest a może będzie w iluś procentach mniejsze jak się wybuduje zbiornik w Joninach bo z tego co Burmistrz mówił to jest pewna informacja.
Kolejna kwestia to ja chodziłem za WZiZT na budynek gdzie ma być Stokrotka (młyn koło mostu) gdzie podczas procedowania Wody Polskie wydały decyzje że teren nie jest zalewowy a więc z ubezpieczeniem nie będzie problemu.
Nie chodzi przecież o teren po byłym młynie. Dyskutujemy o terenach przy Łyczkow i Tuchowskiej . Starsi wiedzą co tam jest. Pan św. Pamięci Bojan zaryzykował kiedyś tam i wybudował dom i kurnik wiemy co było. Na Tuchowskiej właściciele budują wały przed wodą. Teren ładny równy lecz zalewowy. Pan Bogdan też kiedyś nie zaryzykował i firmę wybudował na górce. Z domem mieszkalnym już nie wyszło. Takie mamy tereny. Starsi ludzie mają mądrość życiową i trzeba z ich słychać. Można też ryzykować może mi się uda, ale moi nastepcy mogą kiedyś ucierpieć. U nas jest to w małym wymiarze. We Wrocławiu przesiedleńcy zabudowali poldery nad Odrą budowane przez Niemców wiemy czy się to skończyło w 1997r i ile ludzi się utopiło.
Przecież tam gdzie ma być Stokrotka to też jest zalewowe ale WP w decyzji napisały inaczej.
Odnośnie domu no to nie wyszło, mi jest niepotrzebny chyba że dzieci wrócą a jeżeli nie to do sprzedania będzie.
Daj Pan spokój.
Kto jak kto, ale Pan doskonale wie, że zbiornika nigdy nie będzie!!
A gdyby nawet jakimś cudem powstał, to nie będzie miał żadnego znaczenia dla wielkości fali powodziowej, bo doskonale wiadomo, że nie stamtąd pochodzi woda.
Przestańmy się wreszcie oszukiwać co do tego, jakie znaczenie ma ten zbiornik i w jakim celu miał powstać.
To, że Wody Polskie napisały, że teren nie jest terenem zalewowym, niczego nie zmienia i przed niczym nie zabezpiecza.
Takie opinie powodują, że w przyszłości na ich podstawie podważany będzie zasadniczy sens budowy wspomnianego zbiornika.
Jeszcze gorzej, że to sama gmina z jednej strony zabiega o zbiornik a z drugiej dla terenów pod wspomniane inwestycje o opinię, że teren jest niezalewowy.
Jak zwykle z te głupie decyzje nie zapłacą urzędnicy i samorządowcy tylko my mieszkańcy.
Za mieszkanie dwupokojowe 51m2 – zgodnie z tym co pisze na strona miasta:
– wpłata szacowana 900 zł/m2 – 51×900=45 900 zł
– czynsz na 2022 rok 14,63 zł/m2 – 51×14,63= 746,13
Czy to jest dużo? Mając na uwadze Ryglice to TAK.
Należy brać pod uwagę, że „kupuje” się „kota w worku” . Jak się doliczy media, koszty dojazdu do pracy(bo w Ryglicach o nią trudno) to raczej nie wygląda to tak rewelacyjnie jak w mediach się przedstawia.
Tam jest teren osuwiskowych. Jak był wybór miejsca pod budowę szkoły w 1992r to geodezja dała zgodę ale fundamenty miały być na słupach wierconych 6m w ziemi. Koszty były takie,
że zrezygnowano z tego miejsca. Ale teraz przyszli do władzy obcy co nie mają pojęcia o Ryglicach i jest jak jest. Budują tam gdzie nie powinno się budować
Pamiętam, że dawno temu był pomysł, by zmienić bieg rzeki Zalosówki poprzez staw przed dworkiem i dalej przez tereny na łyczków tak, żeby ujście do szwedki było za starą oczyszczalnią ścieków. Takie rozwiązanie wyeliminowałoby efekt cofki i dałoby możliwość usypania wałów wzdłuż Szwedki i Zalasówki. Myślę, że zamiast utopijnego i niewiele wnoszącego w kwestii zabezpieczenia powodziowego Ryglic pomysłu budowy zbiornika w Joninach powinniśmy byli zlecić opracowanie i wykonać system wałów ochronnych. Dziś z wielu względów to już niemożliwe, budujemy, modernizujemy i czekamy, kiedy woda znów to zniszczy.
W miejsce tego pomysłu dano zgodę na budowę stacji paliw. Tylko co na to ochrona środowiska w tym ta gminna, która pierwsza opiniuje decyzję środowiskową?
Doskonale wiemy, że tą gminą rządzą przypadki i chęć zrobienia czegokolwiek bez względu na przyszłe konsekwencje. Budujemy więc to, na co dają środki, a nie to, czego potrzebują mieszkańcy i robimy to w miejscach, o których wiemy, że nie powinniśmy.
Z tego co pamiętam w tym miejscu były plany budowy boiska sportowego (wraz z zapleczem).
Mając na uwadze to co teraz się tam buduje odnoszę wrażenie, że był to lepszy plan. Samo boisko dość łatwo odbudować po zalaniu. Co do przedszkola to słaby pomysł i oby nie skończył się kiedyś na pierwszych stronach gazet.
Zastanawia mnie stacja paliw – niby zbiorniki szczelne – ale jednak wątpliwości zostają.
Co do bloku to potencjalnym mieszkańcom proponuję wybierać wyższe piętra :).
No zasadnicze pytanie: Biedronki pływają?
Tak sobie śmieszkuję ale nasze władze pozwalają sobie na takie zagrania ponieważ nie dysponujemy planem zagospodarowania. Tereny są zalewowe i kwestią czasu jest, nie czy takie zdarzenie wystąpi tylko kiedy i z jaką siłą?
A niestety nic nie robimy aby przynajmniej w minimalnym stopniu zabezpieczyć/ograniczyć się/skutki potencjalnej powodzi. A klimat się zmienia i niestety coraz częściej będą występowały tzw powodzie błyskawiczne. A mając na uwadze ukształtowanie naszego terenu – będziemy dostawać w d….
No i darujcie sobie zbiornik w Joninach jako przeciwpowodziowy. Proponuję najpierw wydać parę złotych na rzetelną analizę a potem działać w interesie mieszkańców.
Czy wam się podoba czy nie, to pierwszy samorząd, który przerywa lokalne jak by się wydawało niezniszczalne układy i zależności. Dzięki temu ci, którzy czują się poszkodowani przez nowe władze bedą zmuszeni do działania a to napewno wpłynie pozytywnie na naszą gminę. Jaki będzie końcowy efekt ocenimy sami.
Nie nasmiewajcie się ludziska tak z radnego cwaniaka i chamcicha lubeckiego z 3 lata temu. Dziś obwisł. A na początku rżnął gościa conajmniej z docenturą, dziś rżnie, gdzie to sobie sami dopowiedzcie. Z Nadola.
Nie sądzę radny z nadola ma wyrąbane na to. Zresztą pracuje i nie potrzebuje kasy podatnika i hasania za jego podatki. Zastanów się Średni Olewka nim coś naskrobiesz lub Januszku Maryna , skończy się twoje nic nierobienie w niby kulturze. Sąsiad też kurzacz fajek ci to przepowiada.
Wydaje mi się że już na tym blogu była sprawa podszywania się pod jakieś osoby i podpisywania się w ten sposób, aby domniemywano, że piszę to konkretna osoba. Wiec nie warto dla świętego spokoju.
Rob swoje, stwórz dobrą drużynę na radnych jeśli nie pojawi się nikt z młodszego pesela to dasz radę, bo lepszego kandydata nie ma. Weź sobie kogoś kumatego i pracowitego na zastępcę, takiego co by Cie uzupelniał a ludzie by go szanowali i znali, bo to ważne jesli mają zaufanie. Zróbcie porządek zarówno w rzędzie jak i gminą.
Mieszkańcy już raczej dorośli do tego, że czas postawić na ludzi pracowitych, kompetentnych i szczerych przede wszystkim.
Ja słyszałem, że sołtyska z Ryglic i za razem radna będzie reprezentować Gminę Ryglice jako burmistrz w następnej kadencji. Tak się mówi po Ryglicach , ale czy to prawda to nie wiem . Ma chody w powiecie ponoć i jest aktywna. Nie wiem.
Niestety za wysokie progi. Mało skuteczna. Potrzebna młoda krew.
Z całym szacunkiem dla Pana Władka – jego największą wadą jest przynależność partyjna. Obawiam się że po wyborach wystąpi zbyt wiele zobowiązań i zacznie się rozdawnictwo stanowisk – może kojarzycie skądś? Najlepszy byłby niezależny kandydat, który skupił by wokół siebie młodych, ambitnych, pracowitych. Tylko czy tacy tu jeszcze zostali? Ci co mieli ambicje już dawno stąd uciekli. Przykre ale prawdziwe.
Lub skutecznie zostawali odcinani przez Bernarda. Teraz mamy to co jest. Władek jest potrzebny ale uda mu się pod warunkiem, że będzie miał wsparcie
w postaci kogoś z młodych wilków.
Z całym szacunkiem, ale pani radno/przewodnicząca kompletnie się nie nadaje i namaszczenia choćby i biskupa nie pomogą. Pani radna powinna sobie już dać spokój z kandydowaniem nie tylko na burmistrza, ale również na radnego i przewodniczącego zarządu miasta, bo wszystkie jej pomysły nie odrywają się nawet od ziemi a Ryglicom potrzeba kogoś, kogo pomysły będą „wymiatać”. To czy będzie to ktoś młody, czy dojrzały, kobieta, czy mężczyzna to bardzo mało istotne, ważne, żeby nie był to ktoś, kto w ostatniej chwili wyskoczy z znikąd, bo wtedy czeka nas kolejne rozczarowanie. W tej kadencji mogło być pięknie, bo pan Augustyn nie boi się marzyć, szkoda tylko, że w te wizje niemal zawsze stara się wpleść własny interes. Na koniec jeszcze kilka zdań o panu Olszówce, o którym sporo tu piszecie. Moim zdaniem ogromnym błędem było pozbycie się Go z Ryglic, choć oczywiście mogę zrozumieć burmistrza, że pozbył się kogoś, kto był chyba jego przeciwieństwem i nie obiecywał, tylko wykonywał, nie gadał, tylko pracował i mówił ludziom wprost, jak jest. Można mówić o W. Olszówce, co się chce, ale skuteczności ciężko Mu odmówić. Widać to doskonale po tym, co powiat robi w naszej gminie i to pomimo tego, że nie tak jak kiedyś mamy, tylko jednego radnego powiatowego. Przykro to pisać, ale pan Augustyn jako radny powiatowy dbał głównie o swój wizerunek, a nie o nasze sprawy i to pomimo tego, że wiele lat był nie tylko radnym, ale etatowym członkiem zarządu powiatu. Trochę śmieszy mnie dziś wytykanie Olszówce, że nie ma Go na każdej sesji, bo doskonale pamiętam, jak często na sesjach bywał pan radny Augustyn, że o panu Tomaszu Burzy już nawet nie wspomnę.
Wczoraj widziałeśmy jadąc przez Zalasową że Olszówka, Sołtys z Zalasowej, prawdopodobnie był z nimi Proboszcz i jacyś inni Panowie i wykonywali jakieś pomiary na ul Karpackiej a wracając byli niektórzy z nich przy chodniku na Tuchowskiej. Czyżby jakieś następne inwestycje w Zalasowej. A mówią niektórzy że Olszówka nie działa. I tu popieram Niewiadomskiego. Bo jak można mówić że nic nie robi skoro Powiat realizuje te zadań.
Panie N. Pisząc młoda krew miałem namyśli młodego (na kilka kadencji) człowieka. „Stawianie” na kogoś kto ma przed sobą jedną kadencję…….słabe. Widzę, że jesteś wizjonerem a projekty „wizjonerskie” (mając na uwadze naszą biurokrację) to coś dłużej niż jedna kadencja. Również jestem zdania, że potrzebny jest ktoś kto „pociągnie „odważne i nie tanie pomysły.
Z drugiej strony czasy mamy takie jakie mamy. Czas zaciskania pasa i oszczędzania. W kolejnej kadencji redukcja kosztów – likwidacja szkół, etatów itd….Mało popularne decyzje. Do tego potrzeba kogoś z „jajami” .
A co do radnej z Ryglic – tak jak wcześniej napisałem – za wysokie progi – jest słaba na radnego, zarząd miasta.
Obawiam się że tradycyjnie wybór będzie pomiędzy dżumą a cholerą. I wybierasz co mniej Ci zaszkodzi…….Ale to chyba nie o to chodzi 🙁
No niemalże identycznie kilka dni temu oceniłem/opisałem gminną (średniej jakości) sytuację. Cały czas mam zapytania od różnych osób – kto to ten Niewiadomski. Nie powiem, bo niektórzy trafiają kim jest(eś). Na co odpowiadam – nie potwierdzam i nie zaprzeczam.
Jakieś dwa lat temu tarnowska prokuratura wystąpiła o udostępnienie danych Konstantego. No nie udostępniłem, bo sobie tego nie życzył(eś). Był proces sądowy i prokuratura przegrała z gminnym blogiem. Kto śledzi uważnie wpisy na blogu temat zna.
Nie wiem. Nie interesowało mnie to zbytnio. Pewnie gdybym chciał to by mi powiedzieli. Co więcej. Nawet nie byłem na procesie sądowym, bo w piśmie pisało, że obecność nie jest obowiązkowa więc nie byłem a i tak wygrałem. Na podstawie tego doświadczenia oceniam naszą praworządność bardzo, ale to bardzo wysoko!
Nie wiem, kto zgłosił sprawę, ale miało to miejsce po wystąpieniu burmistrza Augustyna na zebraniu w Kowalowej więc nie trudno się domyślić. Nie mam jednak pretensji do nikogo, a Pan Zieliński zachował się w tej sytuacji bardzo profesjonalnie i nie dał się zastraszyć. Zgłoszenie było anonimowe, ale nawet gdyby nie, to i tak, Pan Zieliński nie uzyskałby żadnej odpowiedzi.
No cóż, tak zdecydowałem i zgodnie z naszą umową tego się trzymajmy. Myślę, że drugorzędne znaczenie ma to, czy pisze Kowalski, Nowak czy Niewiadomski-istotne jest to, czy pisze mądrze, czy głupio.
Zupełnienie nie rozumiem czemu ktoś chce chwalić Władka (chyba, że to on sam siebie tak wychwala). Niestety ale Władek to taki sam prywaciarz jak Pawełek. Tak samo nadają na ludzi, którzy nie są po ich stronie i tak samo opowiadają bajki na tematy , o których nie mają pojęcia. Ani jeden ani drugi nie umie pracować z ludźmi ani dla ludzi. Nie rozumiem również wychwalania Waładka za pracę w Szerzynach. Robi to za co mu płacą i tyle, a to że uwielbia być na świeczniku i się pcha do zdjęć gdzie tylko może,to już inna sprawa (też wykonuję bardzo dobrze obowiązki, za które mi płacą, ale nie jestem polityczny to się do zdjęć nie pcham 😉 ) Liczy się dla nich tylko wałsne JA. Jednen i drugi to totalne nic dla mieszkańców gminy. A panu Adamowi serdecznie już dziękujemy za agitacje wyborcze. Już raz Pan wspierał dzielnie kandytata na burmistrza i mamy totalny syf. Kolejnym razem będzie dokładnie tak samo. I nic nam po pańskim „myliłem się” bo za każdym razem się Pan myli. Ot i taka sytuacja.
Naści piesku kiełbasy, burmistrz zaprasza na grochówkę. I po co się pruć jak stare majty na LP , że niedobry i niegospodarny jest.Na stronie gminy zaproszenie jest czarno na białym. Dobry gospodarz dba o stado.
Patrzę na tą sesję i taka drobna rzecz mi się narzuca-tam tak ciasno , ludzie mają za mało miejsca aby się dobrze czuć . A to było i jest wygodne dla rządzących . Człowiek potrzebuje więcej miejsca żeby się czuć bezpiecznie.
Otóż to …. !
Robią znowu z nas głupich.
Przepieprzyli 7.5 mln zł na podwyżki dla żon, to jest prywata .
Jeden popierał drugiego.
A dzis szopka na sesji.
Ja myślę że to wielka zmowa , radni gęby mają poztykane dietami i siedzą Cicho, Olszówka ze średniakiem się kłócą na sesjo a potem się układają, brzęk kubków od kaw, wyżeranie ciastek przy kamerach , a my razem z Niewiadomskim podniecamy się tym co kto powiedział i jak. Robią nas w palanta i to dużego. Te tłuste skunksy. Panie też udają conajmniej wysoko urodzone i urażone byle bzdurą, aż żygać się chce na te ą , ę . A mają chyba w domu te kozy lusterka. Buraczanka gminna jak nic ta wladzunia. Nie dajmy się zwieść. Nie tylko Średni bez ogłady. Potem bratku , bratku a ty podatniku UJ. Diety lecą na konto .
Za stary jestem na to, by podniecać się byle pierdołami wypuszczanymi niczym pierdnięcia i zbiorowym upajaniem się ich wonią.
No, ale po tym co zaprezentowali dotychczas, trudno się spodziewać, że ci nasi samorządowcy wysilą się i coś swojego jeszcze wymyślą. Wymagałoby to poświęcenia czasu na myślenie, a nie na intrygi i łechtanie własnego ego.
Ta rada to kompletna porażka.
Wypłacamy rekompensatę utraconych?? z powodu uczestnictwa w sesji (kilka godzin) dochodów w wysokości +- 1000 zł ludziom, których dniówka nie przekracza pewnie 100 zł a, to co dostajemy w zamian to drwina i kpina z nas i naszych spraw.
Kłótnie, intrygi, cygaństwo i bajkopisarstwo z uśmiechem na ustach to obraz tej rady władzy i „opozycji”?
Za tej kadencji nie powstał żaden projekt, który dawałby nadzieje na rozwój, za to uczymy dzieci w klasach po kilka osób, jak w elitarnych szkołach z czesnym na poziomie 60 tys. zł, budujemy remizy co 7 kilometrów, by chłopy mieli się gdzie napić a baby lepić pierogi.
Wydajemy miliony, po to by garstka osób mogła zarobić i dobrze się bawiła i za tak tragiczne decyzje płacimy radnym i burmistrzowi najwięcej w historii samorządu.
Należą wam się brawa panie i panowie!
Nie ma kładki, nie ma ogrodzenia, nie ma centrum kultury i centrum sportu, nie ma działek ani rehabilitacji, nie ma żadnych planów rozwoju i pieniędzy też nie ma.
Będziemy budować przedszkole, choć już mamy, a obecny budynek będziemy modernizować do roli żłobka.
Jedno co mamy to długi, długi i jeszcze raz długi, a będzie jeszcze gorzej, bo udziały w dorzeczu, które mamy objąć to nic innego jak długi, które zaciągnęła spółka.
Do 15 listopada burmistrz musi przedstawić projekt budżetu, zobaczymy wtedy jaką sytuację finansową ma nasza gmina i czy stać nas będzie jeszcze na jakiekolwiek inwestycje.
Jak to nie będzie kładki Pana Tadka , a latał z papierami i żeśmy podpisywali. To co tylko darmo chłopina się nalatał , do sekcji biegowej niech się zapisze w takim razie.
Przypominam, że nie ma również transportu.
Ostatnie lata życia w miernocie spowodowały, że jak dziury załatają, wkopią przepust i rzucą trochę kamienia na drogę to ludziska się cieszą – no i koniecznie imprezy z darmowym żarciem.
My nawet nie wierzymy w to że możemy żyć lepiej.
Dlatego młodzi stąd uciekają – i dobrze.
Chcemy godności. Dostępu do lekarzy, specjalistów a w wypadku kiedy ich nie ma na miejscu mieć możliwość dojechania transportem do w/w. Pragniemy spełnienia obietnic wyborczych: taniej wody z kokocza, obniżki kosztów. Lepszego, godnego życia. Z perspektywy mieszkańca uważam że jest większy syf niż za poprzedników. Miały być latarnie ledowe a teraz mowa o wyłączaniu oświetlenia.
Jestem zdania, że ta kadencja jest najgorsza. Nie jestem zwolennikiem poprzednika ale obecny nie dorasta mu do pięt (pod każdym względem).
Mądry Polak po szkodzie.
A….. i mam prawo narzekać – pracuję, płacę podatki – a moje narzekanie to jest ocena pracy ludzi za którą płacę. NIGDY WIĘCEJ PIS
Jest akcja i jest reakcja. Adam pisz częściej, bo Średni musi poczuć bat na grzbiecie za swoje wałkoństwo dla gminy , bo przecież nie dla siebie. Prywata to jest coś co mu wychodzi najlepiej
Kochany Adasiu, gdyby nie P. Augustyn, to 1/ Władziu nigdy nie byłby radnym powiatowym. Wyciągnął go za uszy. Nigdy nie przekraczał 300 głosów w wyborach każdego szczebla.
2/ Władziu nie został wyrzucony z PiS, tylko z przewodniczącego klubu radnych, a tę fuchę załatwił mu akurat Augustyn.
3/ A jakbyś chciał wiedzieć jaką wiedzę ma Władziu, to na pytanie kto jest szefem w urzędzie w Ryglicach – powiedział, że sekretarz, a kto odpowiada za finanse- powiedział, że skarbnik.
Ta wiedza go pogrążyła w funkcji w gminie i nigdy nie będzie nic piastował, bo nie ma żadnych kompetencji. O pozostałych pytaniach już nie wspomnę, bo to wstyd, i żeby ludzie nie mieli z tego beki śmiechu.
Po pierwsze powiedzmy prawdę; jakby nie Olszówka to Augustyn nigdy nie był by wójtem, chyba teraz widzi swój błąd, po drugie przecież pisaliście że średni donosił na Olszówkę bo mu było wygodnie się go pozbyć , po trzecie poproście o wyniki głosowania na dyrektora zakładu komunalnego i sprawdzić czy komisją choć dobrze liczyła głosy, po czwarte myślę że Olszówka przystąpił do konkursu żeby nią dać satysfakcji średniemu choć wiedział że jest na straconej pozycji,po czwarte jak był sołtysem w Zalasowej to widać to było na każdym kroku, po piąte to że jest radnym powiatowym to też widać, po szóste zastanawiam się jakby był Burmistrzem z takim zaangażowaniem jakby dzisiaj nasza gmina wygladała, po siódme jak to jest przeglądając fb zawsze wójt Szerzyn pokazuje go koło siebie, po ósme w Szerzynach jak jest mówione na sesji drogę że środków leśnych zrobiono a u nas jakieś przepychanki przez średniego po dziewiąte, jest radnym powiatowym i normalne że będzie nie lubiany jeżeli upomina się o inwestycję dla naszej gminy, po dziesiąte mam dziecko w szkole ponadpodstawowej i podpowiem że naprawdę należy pomyśleć o jakieś rozbudowie po ostatnie bo już nie chcę wymieniać dalej na jakieś głupka wyszedł średni o pytanie o inwestycjach powiatowych, chwaląc się jak to wszystko wie i współpracuje z powiatem a tu zonk. Będziemy obserwować i jak środki będą na ten most co mówi Olszówka to co średni znów zwoła wszystkich do gminy i będzie się chwalił?
Dej se Władku spokój. Pomyśl lepiej jak wygrać wybory mając jak na razie 0 poparcia. Myślisz, że jak kolega Adam pisze Ci tu epopeje, to wygrasz. On chyba z Michnikiem studiował, bo dech zapiera jego kunszt. Poproś go jeszcze o sondaż przedwyborczy, a będziesz miał koronę. Oczywiście rozumiem Ciebie, że robi ci to za darmo, bo za taki profesjonalizm to chyba żaden idiota by nie zapłacił ani grosza. 😆
Jak wiecie od lat “siedzę” w gminnych sprawach (aspekt medialno sieciowy) a pamięć mam dobrą a może i nawet bardzo dobrą. Zarzucają szefowi gminnych struktur PiS, notabene bardzo dobremu szefowi, że nie był dwa lata na sesji. Prawdą to nie jest oczywiście. Pan Władysław bywa na zebraniach sołeckich, żywo interesuje się sprawami gminy. Moim zdaniem bardziej niż Burmistrz ma ogarnięte sprawy i bolączki gminy. Kto wie czy właśnie z powodu bardzo dobrej znajomości spraw gminy nie została Mu przedłużona umowa o pracę, jako kierownika ZK. To duża strata dla gminnej komunalki i szkoda, że się tak stało i raczej każdy to wie.
Natomiast aktualny Burmistrz będąc w przeszłości radnym powiatowym bywał na sesjach i zebraniach praktycznie miesiąc lub dwa przed wyborami. Krótko mówiąc i moim zdaniem Augustyn to bardziej celebryta a Olszówka to człowiek czynu. Jeżeli dojdzie do konfrontacji tych osób podczas wyborów to chyba wiadomo, jak należy zagłosować.
Tak wiem. Popieraliśmy kandydata z Lubczy i ponosimy za to odpowiedzialność. Takie pewnie zaczną się komentarze … Ok. Faktom nie ma co się opierać, ale są też inne fakty (już powyborcze), które spowodowały sceptycyzm, co do dalszego popierania zwycięzcy wyborów.
Czas na zmiany by był , ale zmian nie będzie . Starzy wyjadacze nie pozwolą a ludzi to wszystko niespecjalnie interesuje . Niewątpliwie pozbycie się Olszówki było po to aby się bardziej popularny nie stał . Uj tam z interesem mieszkańców.
Szczepan na burmistrza ,dostanie błogosławieństwo kropidlowego mniemam. Już się cieszymy Ryglicoki 🤣🤣🤣. Taki dumny chodził. A dziś? Jak to jest niech ktoś wytłumaczy, taki nijaki na sesji.
Adamie, nie byłoby lepiej jakbyś nie pisał takich idiotyzmów? Chyba, że robisz to dla Władka, a tak to właśnie wygląda. Nie wiadomo czy to duża strata dla gminy, ale dla Ciebie tak. Ty masz bolączki opanowane wpuszczając taki ściek w internet. Znając hojność Władka, to robisz to za darmo, chyba że za jakąś oranżadkę. Ty i Władek to ludzie czynu- widać po tych wpisach. Czynicie wiele. I na tym czynie pozostańcie. Tobie tylko brakuje fotek na drogach gminnych. Władek Ci nie zaproponował? Ok, celebryci nie biorą na sesje byle jakich fotografów.
Wolności wypowiadania się nie nazywałabym ściekiem. To ogromna wartość i cecha rozwinietej demokracji. Komentowanie jest praktykowane w największych portalach internetowych w służbie rozwoju społeczeńst.
Moi drodzy po obejrzeniu wczorajszej sesji nie wiem, czy tak jak radni głupkowato śmiać się z burmistrzem, czy śmiać się z głupoty tego „przewybornego” grona.
Muszę przyznać, że szczytem bezczelności jest zarzucanie kłamstwa panu Olszówce i to przez pana Augustyna, najwybitniejszego przedstawiciela bajkopisarstwa i paplania, co ślina na język przyniesie. Cygaństwo i manipulacja faktami w sprawach poruszanych przez pana Olszówkę w petycjach widać gołym okiem i tylko trochę niepotrzebne mieszanie wątków przez Olszówkę nie obnaża prawdy, która jest dla urzędu miażdżąca . Dla kogoś, kto słucha i choć trochę wie wypowiedzi pana Augustyna to fantastyka, której nie powstydziłby się sam Władysław Lemm.
Ta władza traktuje nas jak jakąś głupkowatą gawiedź. Niech idą się douczyć , nawet w cyrku trzeba coś umieć. Tu ni śmiać się, ni płakać. My młodzi widzimy odpowiednio tych naszych vipów. Strach co stanie się z naszą gminą , nim zakończą swoje rządy.
W nawiązaniu do dzisiejszej sesji – walka o stołek burmistrza (moim zdaniem) rozpoczęta. Jak ty mi Władek zaimponowałeś tym, że Cię z PiSu usunęli – tak twierdzi burmistrz.
Jak to burmistrz twierdzi że Władka usunęli z Pisu, przecież Władek wychwala Pis i pokazuje ile dzięki Posłom z pisu otrzymuje pieniędzy na inwestycje. Jak tak burmistrz stwierdził to chyba najwyższy czas iść do prokuratury i wyjaśnić parę rzeczy począwszy od świadectwa średniego i pomówień które mają miejsce. To co działo się na sesji że nie ma publikacji, znowu coś władzy nie na rękę?
Uszkodzenie mostka zgłoszone jest od momentu uszkodzenia. Projekt
na mostek i zjazd z drogi powiatowej jest od dawna z czasów Karasiewicza. Trzeba tylko zrealizować
Ta Pani nie umiała poradzić sobie z radnymi poprzedniej kadencji przez co inwestycje zamiast planowane i robione w Ryglicach to robili je w Lubczy, bo tak byli sprytniejsi. Dlatego żadna z niej kandydatka.
Altana zrobiona na łąkach , gdzie nikt nie korzysta i stoi i niszczeje. Kogo teraz stać na imprezki ,chyba radnych , średniaka i sołtysów z kołami gospodyń. Za czyje pieniążki? To taka inwestycja. Zresztą cały czas balują . Skąd fundusze ?
190 Komentarzy
Skip to comment form
Radni z klubu radnych PiS wpisując się do partii. Będą nowe wybory przewodniczącego koła gminnego. Szykowany jest na ten stołek radny z Lubczy.
A ja jestem ciekawy czy średni do końca kadencji wytrzyma w republikanach czy znów zasili następne ugrupowanie, pytanie gdzie go przyjmą bo już tyle razy zmieniał podniebienie.
Teraz chodzi po pieczarkarni i myśli.
W Lubczy nie ma chyba takiego radnego, co by dał rade wleźć na tak wysoki stołek. Podobno mamy poważny problem z budżetem i może być ciężko o pozytywną opinię RIO.
No jeżeli KN pisze ze jest ciężko to daję wiarę. Chłop wiedzę ma ….
Opinię RIO co do budżetu wydaje dobra znajoma !
Świat jest mały .
A ciężko z budżetem jest od czasu przekształcenia szkół i innych głupich decyzji średniaka.
Panie Niewiadomski. Tutaj niewielu ludzi rozumie definicję inflacji oraz mechanizmu, który wpływa na jej powstanie – a Pan używasz tak skomplikowanych pojęć jak budżet.
Dlaczego nie świecą lampy wieczorem? Do takiej nędzy nas Średni doprowadził ze na prąd juz nawet nie ma ?
Jutro się okaże, albowiem nadszedł czas by przedstawić projekt budżetu na przyszły rok.
I co z tego że przedstawi, jak w ciągu roku zrobi co chce bo radni i tak przegłosują bo ciężko zrozumieć niektóre rzeczy
A no to z tego, że poznamy kwoty przychodów i wydatków, zobaczymy, na jakim poziomie będziemy mieli deficyt i jak będą wyglądać poszczególne kwoty inwestycji i naszych wydatków bieżących. Oczywiste i normalne jest, że w ciągu roku budżetowego będzie dokonywanych wiele zmian, które mało który radny rozumie i budżet w kwestii inwestycji jak co roku będzie wywrócony do góry nogami. Musisz jednak wiedzieć, że zapisane w projekcie dane mówią więcej o stanie finansów gminy niż wszelkie wystąpienia burmistrza.
Decyzja Średniaka co do szkół w Woli i Joninach dla prywatnych celów i korzyści doprowadziła do ZAPAŚCI finansowej gminy.
Kazdy kto się na tym zna wiedział że tak będzie.
Ludziom dopiero otworzą się oczy jak ktoś zginie pod kołami , albo dostaną nowe rachunki.
Przestańcie już rozżalać się nad gaszeniem świateł, bo jestem niemal pewien, że żadne z Was, którzy tak ubolewacie, nie chodzi piechotą. Samochody mają światła więc dla kierowców to chyba nie problem, a piesi powinni zadbać o to, by być widocznym i pamiętać, by zawsze mieć odblask. Dużo bogatsi od nas znacznie racjonalniej zarządzają oświetleniem, które nie tylko jest oszczędniejsze, ale też inteligentne i pozwalające na dowolnie konfigurowane sterowane.
Pewnie że jak nędza to trzeba oszczędzać , ale oświetlenie to jest coś co powoduje że się tu przyjemniej żyje i to wcale nie jest nieistotna sprawa ,przynajmniej dla mnie.
Niewiadomski znow odleciał.
Błądzi jak wtedy kiedy poparł średniego.
Oświetlenie uliczne to kwestia cywilizacyjnego rozwoju naszej gminy w obszarze najistotniejszym bo Bezpieczeństwa!!!!
Jako matka biję się o swoje dzieci które wracają popołudniu do domu, więc nie pieprz mi oszczędności na zdrowiu i życiu kiedy zachcianki i prywata Na Woli są finansowane z naszych pieniędzy
Dziękuję, ale uważam, że twardo stąpam po ziemi. Zgadza się oświetlenie to „zdobycz cywilizacyjna” w Ryglicach więc musi się „świcić” do północka, mimo że w wielu miejscach drogą nie przechodzi nawet pies ze złamaną nogą. Najbardziej krzyczą ci, co siedzą przed komputerami i za kierownicami samochodów i nie pamiętają, kiedy ostatni raz gdzieś szli po nocy,. Proszę, nie opowiadaj i nie dramatyzuj, że dzieci wracają po ciemku, bo to nieprawda! Prywata to zjawisko, jakie nieodzownie towarzyszy naszemu samorządowi i nie zrodziło się z nastaniem Augustyna, pieniądze zawsze płynęły do „swoich”. Już dawno można było modernizować oświetlenie i sprawiać by lampy w godzinach wieczornych świeciły normalnie, a w nocy zapalały się, gdy ktoś przechodzi. Inteligentny sposób sterowania wyeliminowałby też oczekiwanie na zmianę godzin załączania i gaszenia, bez czekania miesiącami na Turon. Niestety idą czasy, gdy energia będzie tylko jeszcze droższa i wybory będą jeszcze trudniejsze.
No chyba Panie Niewiadomski troszkę odleciałeś. Godzina 20 a tu ciemno jak w dupi. u nie powiem kogo. Średniowiecze Ci miłe ? na to wygląda. Może przejdź się po Ryglicach po 20 to zobaczysz czy aby na pewno wszyscy autami się bujają.
Jechać też ciężko w ciemnościach, zwłaszcza tam gdzie obiecane chodniki przez średniaka , a i mijać się na drodze z nim strach za dnia a co dopiero po 20.
Z tego co pamiętam temat oświetlenia był już poruszany. Średni obiecywał wymieniać lampy na oszczędne ledowe. Ciekawy jestem ile z tych obietnic zostało zrealizowanych?
Chcę wszystkich poinformować, że W. Olszówka staje się niewybieralny. Ostatnio w wyborach do naszej rady parafialnej uzyskał najmniej głosów, a nawet nie został powołany w skład rady z puli władzy kościelnej. W Zalasowej radykalna zmiana, w końcu rada parafialna będzie służyć proboszczowi i parafii, czego z całego serca życzę.
Jak jest były to wspaniała . A tak poważnie porażka ci gminni proboszczowie (nie dotyczy Kowalowej bo nie znam)
Pytanie czy chciał, ha,ha
Ale bzdury⁰
Ale bzdury. Pan Władysław odmówił udzialu w radzie
Jest godz. 20 mgła i ciemno jak w dupie u murzyna. Ludzie wracają z odwiedzin autami i pieszo.
Fakt, że Średni zniszczył budżet i dzis nie ma na oswietlenie odbija się na naszym bezpieczeństwie!!!
Nie znam się do końca ale widzę nie takie strasznie drogie lampy zasilane ogniwami foto . Przynajmniej na próbę by założyć bo to wielka smuta
Ciemniak juz pokazuje co potrafi.
Nie dość że nic nie robi, to światła gasi.
Za kazdy wypadek na drogach
powinni go ludzie pozywać
Jechałem wczoraj samochodem o 20:30 do domu i przez drogę tuz przed maską przebiegla mi sarna. Gdybym miał kolizję że sarną i cokolwiek mi się stało to zapewne burmistrz,.który kazał gasic światła o tak wczesnej porze miałby przedstawiony rachunek za naprawę samochodu .
Można byłoby przynaniej gasić co drugą lampę i już byłoby inaczej. W sąsiednich gminach dbają o bezpieczeństwo mieszkańców i tam się nie wylacza wszystkich lamp, a u nas władza ma mieszkańców w d….
Pytam po co gmina wykonuje oświetlenie skoro lampy nie spełniają u nas swojej roli.
Pięknie te zdjęcia na stronie gminy podpisane J Siemek . Rozumiem tytuł jednego pstryka na którym byłby ten artysta ale wszystkie ? Trochę gustu by tam ktoś wprowadził bo wstyd.
Ten truteń jest do wywalenia wraz z innymi darmozjadami z tzw. kultury i stanie się to natychmiast po wyborach.
Masz na myśli Janusza Siemka?
Tak było z PO
https://przegladsportowy.onet.pl/pilka-nozna/wszystkie-firmy-budujace-stadion-narodowy-upadly-problemy-wracaja/fj00pxx
Ale to były piękne czasy, kiedy przeciekający dach lub zapchany odpływ był numerem jeden w mediach. Nie to co teraz ceny wyj….w kosmos, inflacja, brak opału a najgorsza brak przyszłości. Aż zatęskniłem za tymi pięknymi czasami.
Dlaczego szukasz sposobu zciągnięcia WO z przewodniczenia Gminnemu Kołu PiS?
Był jakiś ukaz że światła wcześniej gaszą ? W Kijowie chyba jaśniej . Może by sobie tak pensje o 20 procent obcięli jak oszczędności potrzebne.
A rynek cały oswietliny jak również ul. 11 Listopda do domu burmistrza.
To wszyscy oszczędzamy a tylko wybrani mają oświetloną drogę do domu?
Mieszkać w bloku w Ryglicach! Zakładamy ,że młodzi oboje mieszkają tu nie za granicą. Czynsz 700 zł. Media z ogrzewaniem takiego mieszkanka pewnie 500zł. na miesiąc. Praca w Tarnowie, 600zł dojazd (na gazie).Młoda osoba na minimalnej 2364 zł na rękę. Jeśli powstanie taki blok to raczej będzie w połowie pusty. Ktoś się poszarpie dwa trzy lata i pojedzie do roboty za granicę jak wszyscy. I choćby cię co dzień rano Duch Święty napełniał ekonomi nie przeskoczysz.
Takie mieszkanie w bloku dla młodych na początek ale jako zwykła czynszówka to spoko. Na dwa trzy lata ale nie na dwadzieścia. Bierzesz dziewczynę i wyprowadzasz się od bumerów.
Ja bym takim radził kupić namiot całoroczny i się wyprowadzić od bumerow. Wyhukacie, wypukacie się 3 lata dacie sobie w szyję, co potem to się zobaczy.
Byłam bita w szkole w Ryglicach przez osobę rucyfistkę z Rynku której się daje wyróżnienia i opisuje na stronach gminy. Ta kobieta nie zasługuje na pochwały absolutnie
Grubo …
W tamtym czasie takie były standardy. Mogę wymienić wielu nauczycieli z tamtego okresu, którzy stosowali podobne metody wychowawcze. Natomiast nie można zabierać im zasług wychowawczych. Z całym szacunkiem ale jak już ktoś dostał to musiał sobie konkretnie „zasłużyć”. Z tego wniosek „aniołkiem” to Ty nie byłaś.
To były czasy, kiedy „nawalony” nauczyciel nie wzbudzał zdziwienia, toalety miały standard szamba, a na WF chodziło się jeździć na sankach po drodze. I komu to przeszkadzało. Teraz nauczyciel zwróci uwagę uczniowi to sam może oberwać.
Słyszałam matołowanie dzieci z biedniejszych domów. Było kilka takich paniusiów po SM lub tylko po buraczance. Teraz im wstyd jak widzą nasze osiągnięcia w życiu. Dobrze , że to tombak nie złoto.
Nie martw się ten medal to pewno z tombaku , tyle wart co i obdarowana.Też uszy miałem potargane.
Tak się składa że ja też przez cały mój okres edukacji w szkole podstawowej byłem uczony przez p. Józefę i nie mogę podzielić tego zdania.
Jak zawsze komuś zależy na wbiciu szpilki ale oczywiście z anonima, ja jak pisałem odnośnie edukacji naszych córek i tym incydencie z panią z Żurowej to jestem w stanie staną oko w oko i to samo powtórzyć ale dzisiaj drugi raz tego nie mam zamiaru opisywać bo pewno komentarz gdzieś w historii jest.
Może Tobie głupota bije po głowie 😉
Teraz wielki krzyk o przemoc . Nauczyciel by w kryminale skończył jak by uderzył . W domu też się zdarzało . Tylko pytanie czy te metody akurat nie były przyczyną że ktoś na ludzi wyszedł i sobie radzi w życiu . W końcu szkoła ma dać jakieś fundamenty na życie a teraz to nie wiadomo co dobre co złe a właściwie to wszystko trzeba akceptować.
Co było, to było. Co nie zabiło , to wzmocniło.
Nie Ty jedna byłaś bita. Wrzaski, przezywanie, matołowanie i bicie były na porządku dziennym. I nie tylko u tej pani, choć ona mocno się wyróżniała. Poza tym męża małpkowo-trunkowego zatrudniała co uczniów na wycieczki do Przystani prowadził i na setkę zachodził.
A siostrunia pod jej opieką po technikum ogrodniczym wuefu uczyła przez całe lata. Taka familia.
Przez nią długo był w szkole tylko język rosyjski, choć gdzie indziej dawno niemieckiego albo angielskiego uczyli. Taka ona zasłużona.
No to się ciału pedagogicznemu dostało.
A ty Średni byś chociaż wiedział kogo promujesz.
Ja nie bronie ani nie atakuje no i orłem z rosyjskiego to ja nie byłem ale to uważam za złośliwe wbicie szpilki, jak uszczypię to jestem wielki ale oczywiście z anonima.
Ryglice to wiocha. Ludzi o wszystko dupa boli.
A czemu wiocha? Może temu że zbyt długo rosyjski był w szkole
Jaka yntelygencja taka wiocha
Kocham tego bloga, bo to jedyne źródło prawdziwej informacji
Kogo to czy byłeś lub nie orłem czy myszołowem. Whisky adminowi kupiłeś?
Nie, nie kupiłem Whisky
Author
No nie kupiłeś. Zrobiłeś chyba przelew bankowy choć nie pamiętam. Trzeba by to sprawdzić.
A może kolejny jakiś zakład? Mam zakład z naszym wspólnym znajomym o to, że Trump wygra prezydenturę w USA. Może dołączysz?
Adam zepsułeś mi zabawe a kolejny zakład nie wchodzi w rachubę bo wiesz co „prezio” mówi .
Jak prezes mówi to mówi.
Bijący, bite i bici doczekali czasów gdzie o brzydkich czynach dowiaduje się świat cały dosłownie.
Same „rozalki ola boga” biedne a to biedne dzieci bite były i już do końca życia będziecie bite czy bici przez los. Ja w drugiej klasie i nie tylko ja dostaliśmy od nauczyciela i jakoś nie mam pretensji, niestety nie ma Go już wśród nas ale co roku idę zaświecić świeczkę i zmówić zdrowaśkę.
Z netu
Sam na siebie bat z g … kręci, takim promowaniem .
A siostrunia jak mogła wuefu uczyć jak przez kozła czy skrzynie nie da rady skoczyć, taka zwinna.
Taka krótka a wuefistka, o kuźwa!
Słychać, że bardzo mało chętnych na te mieszkania. Prawda to? Ktoś coś napisze?
Jak można płacić za coś czego nie ma. Ludzie jeszcze rozum mają i coraz mniej lub wcale kasy.
No to rozeznanie było marne , słyszałem że trzeba dość dużo z góry zapłacić . A miejsce też nieciekawe moim zdaniem.
Co się dało gminnego sprzedać to się sprzedało, a że taki💩 teren. Ciekawe gdzie te najemnicy będą pracować na te czynsze i wykup? Urząd jak torba pomieści ich pewnie.Zawsze Prowident pomocny.
Myślę że na naszym terenie taki blok mógłby mieć jedną zaletę -ładny widok z okien . Takich miejsc przecież nie brakuje .
A to zależy od lokatorów na co woleliby mieć widok czy w okna sąsiadom czy na górki i lasy czy całodobowy. Rzecz gustu. Inteligencja nie przyjdzie do bloku , może lumperproletaliat jak prawie darmo . Tak Średni zdaje się głosił gdzie go słuchają i dopuszczą do mikrofonu. Czy gmina to znaczy podatnicy za te występy płacimy ?
Oczywiście, że płacimy i to nie mało bo taki występ w RDN to koszt 984,00 zł
https://bip.malopolska.pl/umryglice,m,402221,rejestr-umow-2022.html
Muppet Show.
Tutaj też ciekawie herbata za 2 532,37 zł.
Panie Konstanty może tak herbata z prądem?
W takim bloku gmina powinna sama mieć parę mieszkań dla starszych którzy jeszcze sobie jakoś radzą i nie potrzebują do domu opieki. Sam fakt że nie trzeba samemu palić w piecu to dużo.
Do:
.. on 6 listopada 2022 at 17:09
Moim zdaniem miejsce niezłe a za kilka lat to będzie bardzo dobre bo rynek pójdzie tylko w dwóch kierunkach czyli Łyczków i Tuchowska.
Nie bardzo widzę tą ekspansję Rynku , a miejsce kwesta gustu pewnie ,ja bym wolał na Bukowinie.
Zapomniał Pan i urzędnicy, że to są tereny zalewowe. Wprawdzie ostatnia powódź miała miejsce w 2010r, ale było tak od 1997r, że co roku raz lub dwa razy te tereny były zalewane wodą do wysokości 2 m. Wystarczy popytać tych co tam mieszkają. Inwestorzy są z innych miejscowości i nie mają pojęcia co ich czeka bo zmiany klimatu są i wszyscy o tym wiedzą, że tylko czekać jak porządnie uleje i znów będziemy po prostu pływać i liczyć straty.
W Ryglicach potrzeba konsultacji co do kierunków rozwoju i wizji popartych przez osoby mający doświadczenie urbanistyczne. Niestety trudno się doprosić aby władza to uczyniła mówię o tym i piszę od 25 lat.
O tym pamiętają wszyscy, ale tylko nieliczni mówią głośno, bo to nie jest popularny temat. Jestem zdania, że prywatny biznes może podejmować ryzyko i inwestować gdzie chce, ale publiczne pieniądze nie powinny być wydawane z takim ryzykiem. Tymczasem pan burmistrz chce na tym terenie budować nie tylko blok, ale i przedszkole. Kto poniesie koszty w sytuacji, gdy przyjdzie wielka woda? To przecież tylko kwestia czasu i wiemy to chyba wszyscy w Ryglicach, ale przecież nas nikt nie słucha, bo pan z Lubczy wie lepiej. Myślę podobnie, że kierunki rozwoju i plan urbanistyczny powinien zostać opracowany przez specjalistów i przedstawiony mieszkańcom do konsultacji.
Prywatny biznes powinien być poinformowany przez urzędników o istniejącym ryzyku. Problem w tym, że urzędnicy nie mają pojęcia o zagrożeniach, bo jak się mieszka pod Tarnowem i ma się trochę ponad 30 to się ma wiedzę dobrą ale nie kompletną. Co wymagać jak Pani Przewodnicząco- radna teren na Tuchowskiej uważa za najlepszy pod inwestycje.
A lata i lata jak jaka osa i nic z tego latania ni ma.
Najgorsze jest to, że nie potrafimy wyciągać wniosków z historii. Budowanie żłobka/przedszkola w takim miejscu może w przyszłości doprowadzić do prawdziwej tragedii. O ile dorosły człowiek ma szansę uciec przed wodą to niemowle/dziecko……
W 2010 roku woda przyszła szybko i nikt nie spodziewał się takiej skali. Od tego czasu nie zrobiono nic (przeczyszczenie koryta Szwedki z krzaków niewiele pomogło, bo już dawno zarosło).
Nie dysponujemy nawet dobrym systemem ostrzegania, monitorowania tego typu zagrożeń.
W razie draki dzieci będą siedzieć na dachu tak jak Pan Jasikowski na kurniku, a straż będzie łodziami ratować.
Zagrożenie było i jest a może będzie w iluś procentach mniejsze jak się wybuduje zbiornik w Joninach bo z tego co Burmistrz mówił to jest pewna informacja.
Kolejna kwestia to ja chodziłem za WZiZT na budynek gdzie ma być Stokrotka (młyn koło mostu) gdzie podczas procedowania Wody Polskie wydały decyzje że teren nie jest zalewowy a więc z ubezpieczeniem nie będzie problemu.
Nie chodzi przecież o teren po byłym młynie. Dyskutujemy o terenach przy Łyczkow i Tuchowskiej . Starsi wiedzą co tam jest. Pan św. Pamięci Bojan zaryzykował kiedyś tam i wybudował dom i kurnik wiemy co było. Na Tuchowskiej właściciele budują wały przed wodą. Teren ładny równy lecz zalewowy. Pan Bogdan też kiedyś nie zaryzykował i firmę wybudował na górce. Z domem mieszkalnym już nie wyszło. Takie mamy tereny. Starsi ludzie mają mądrość życiową i trzeba z ich słychać. Można też ryzykować może mi się uda, ale moi nastepcy mogą kiedyś ucierpieć. U nas jest to w małym wymiarze. We Wrocławiu przesiedleńcy zabudowali poldery nad Odrą budowane przez Niemców wiemy czy się to skończyło w 1997r i ile ludzi się utopiło.
Przecież tam gdzie ma być Stokrotka to też jest zalewowe ale WP w decyzji napisały inaczej.
Odnośnie domu no to nie wyszło, mi jest niepotrzebny chyba że dzieci wrócą a jeżeli nie to do sprzedania będzie.
Daj Pan spokój.
Kto jak kto, ale Pan doskonale wie, że zbiornika nigdy nie będzie!!
A gdyby nawet jakimś cudem powstał, to nie będzie miał żadnego znaczenia dla wielkości fali powodziowej, bo doskonale wiadomo, że nie stamtąd pochodzi woda.
Przestańmy się wreszcie oszukiwać co do tego, jakie znaczenie ma ten zbiornik i w jakim celu miał powstać.
To, że Wody Polskie napisały, że teren nie jest terenem zalewowym, niczego nie zmienia i przed niczym nie zabezpiecza.
Takie opinie powodują, że w przyszłości na ich podstawie podważany będzie zasadniczy sens budowy wspomnianego zbiornika.
Jeszcze gorzej, że to sama gmina z jednej strony zabiega o zbiornik a z drugiej dla terenów pod wspomniane inwestycje o opinię, że teren jest niezalewowy.
Jak zwykle z te głupie decyzje nie zapłacą urzędnicy i samorządowcy tylko my mieszkańcy.
A ile to trzeba z góry zapłacić na kawałek bloku?
To gdy brak chętnych to lipa
Za mieszkanie dwupokojowe 51m2 – zgodnie z tym co pisze na strona miasta:
– wpłata szacowana 900 zł/m2 – 51×900=45 900 zł
– czynsz na 2022 rok 14,63 zł/m2 – 51×14,63= 746,13
Czy to jest dużo? Mając na uwadze Ryglice to TAK.
Należy brać pod uwagę, że „kupuje” się „kota w worku” . Jak się doliczy media, koszty dojazdu do pracy(bo w Ryglicach o nią trudno) to raczej nie wygląda to tak rewelacyjnie jak w mediach się przedstawia.
Tam jest teren osuwiskowych. Jak był wybór miejsca pod budowę szkoły w 1992r to geodezja dała zgodę ale fundamenty miały być na słupach wierconych 6m w ziemi. Koszty były takie,
że zrezygnowano z tego miejsca. Ale teraz przyszli do władzy obcy co nie mają pojęcia o Ryglicach i jest jak jest. Budują tam gdzie nie powinno się budować
Pamiętam, że dawno temu był pomysł, by zmienić bieg rzeki Zalosówki poprzez staw przed dworkiem i dalej przez tereny na łyczków tak, żeby ujście do szwedki było za starą oczyszczalnią ścieków. Takie rozwiązanie wyeliminowałoby efekt cofki i dałoby możliwość usypania wałów wzdłuż Szwedki i Zalasówki. Myślę, że zamiast utopijnego i niewiele wnoszącego w kwestii zabezpieczenia powodziowego Ryglic pomysłu budowy zbiornika w Joninach powinniśmy byli zlecić opracowanie i wykonać system wałów ochronnych. Dziś z wielu względów to już niemożliwe, budujemy, modernizujemy i czekamy, kiedy woda znów to zniszczy.
W miejsce tego pomysłu dano zgodę na budowę stacji paliw. Tylko co na to ochrona środowiska w tym ta gminna, która pierwsza opiniuje decyzję środowiskową?
Doskonale wiemy, że tą gminą rządzą przypadki i chęć zrobienia czegokolwiek bez względu na przyszłe konsekwencje. Budujemy więc to, na co dają środki, a nie to, czego potrzebują mieszkańcy i robimy to w miejscach, o których wiemy, że nie powinniśmy.
Z tego co pamiętam w tym miejscu były plany budowy boiska sportowego (wraz z zapleczem).
Mając na uwadze to co teraz się tam buduje odnoszę wrażenie, że był to lepszy plan. Samo boisko dość łatwo odbudować po zalaniu. Co do przedszkola to słaby pomysł i oby nie skończył się kiedyś na pierwszych stronach gazet.
Zastanawia mnie stacja paliw – niby zbiorniki szczelne – ale jednak wątpliwości zostają.
Co do bloku to potencjalnym mieszkańcom proponuję wybierać wyższe piętra :).
No zasadnicze pytanie: Biedronki pływają?
Tak sobie śmieszkuję ale nasze władze pozwalają sobie na takie zagrania ponieważ nie dysponujemy planem zagospodarowania. Tereny są zalewowe i kwestią czasu jest, nie czy takie zdarzenie wystąpi tylko kiedy i z jaką siłą?
A niestety nic nie robimy aby przynajmniej w minimalnym stopniu zabezpieczyć/ograniczyć się/skutki potencjalnej powodzi. A klimat się zmienia i niestety coraz częściej będą występowały tzw powodzie błyskawiczne. A mając na uwadze ukształtowanie naszego terenu – będziemy dostawać w d….
No i darujcie sobie zbiornik w Joninach jako przeciwpowodziowy. Proponuję najpierw wydać parę złotych na rzetelną analizę a potem działać w interesie mieszkańców.
Nima bo cza dołożyć do kręconej się woersy na Kokoczu 🙂
A na poważnie to dobre pytanie.
Czy wam się podoba czy nie, to pierwszy samorząd, który przerywa lokalne jak by się wydawało niezniszczalne układy i zależności. Dzięki temu ci, którzy czują się poszkodowani przez nowe władze bedą zmuszeni do działania a to napewno wpłynie pozytywnie na naszą gminę. Jaki będzie końcowy efekt ocenimy sami.
Ha ha ha
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 😂
Panie T.czy wierzy Pan w te głupoty, które Pan napisał?
Celebrytta z Lubczy chyba ma nerwa że Władusia tak chwalą.
Zajmij się sobą
O ma nerwa …….
Takie mądry to co sam zrobiłeś dla.teh gminy albo co zrobił twój faworyt ?
Cicho Olewka Paweł i Maryna tys Paweł. 💩 żeście zrobili , skąd te sądy słynne ? Skończyły się jus?
Nie nasmiewajcie się ludziska tak z radnego cwaniaka i chamcicha lubeckiego z 3 lata temu. Dziś obwisł. A na początku rżnął gościa conajmniej z docenturą, dziś rżnie, gdzie to sobie sami dopowiedzcie. Z Nadola.
Może to byłemu radnemu żal du ściska że go wygryźli z Nadola.
Nie sądzę radny z nadola ma wyrąbane na to. Zresztą pracuje i nie potrzebuje kasy podatnika i hasania za jego podatki. Zastanów się Średni Olewka nim coś naskrobiesz lub Januszku Maryna , skończy się twoje nic nierobienie w niby kulturze. Sąsiad też kurzacz fajek ci to przepowiada.
Wydaje mi się że już na tym blogu była sprawa podszywania się pod jakieś osoby i podpisywania się w ten sposób, aby domniemywano, że piszę to konkretna osoba. Wiec nie warto dla świętego spokoju.
O kim tak dosadnie piszesz ?
Rob swoje, stwórz dobrą drużynę na radnych jeśli nie pojawi się nikt z młodszego pesela to dasz radę, bo lepszego kandydata nie ma. Weź sobie kogoś kumatego i pracowitego na zastępcę, takiego co by Cie uzupelniał a ludzie by go szanowali i znali, bo to ważne jesli mają zaufanie. Zróbcie porządek zarówno w rzędzie jak i gminą.
Mieszkańcy już raczej dorośli do tego, że czas postawić na ludzi pracowitych, kompetentnych i szczerych przede wszystkim.
Ja słyszałem, że sołtyska z Ryglic i za razem radna będzie reprezentować Gminę Ryglice jako burmistrz w następnej kadencji. Tak się mówi po Ryglicach , ale czy to prawda to nie wiem . Ma chody w powiecie ponoć i jest aktywna. Nie wiem.
Niestety za wysokie progi. Mało skuteczna. Potrzebna młoda krew.
Z całym szacunkiem dla Pana Władka – jego największą wadą jest przynależność partyjna. Obawiam się że po wyborach wystąpi zbyt wiele zobowiązań i zacznie się rozdawnictwo stanowisk – może kojarzycie skądś? Najlepszy byłby niezależny kandydat, który skupił by wokół siebie młodych, ambitnych, pracowitych. Tylko czy tacy tu jeszcze zostali? Ci co mieli ambicje już dawno stąd uciekli. Przykre ale prawdziwe.
Lub skutecznie zostawali odcinani przez Bernarda. Teraz mamy to co jest. Władek jest potrzebny ale uda mu się pod warunkiem, że będzie miał wsparcie
w postaci kogoś z młodych wilków.
Takich co mają stałą pracę , a nie socjalowców.
Z całym szacunkiem, ale pani radno/przewodnicząca kompletnie się nie nadaje i namaszczenia choćby i biskupa nie pomogą. Pani radna powinna sobie już dać spokój z kandydowaniem nie tylko na burmistrza, ale również na radnego i przewodniczącego zarządu miasta, bo wszystkie jej pomysły nie odrywają się nawet od ziemi a Ryglicom potrzeba kogoś, kogo pomysły będą „wymiatać”. To czy będzie to ktoś młody, czy dojrzały, kobieta, czy mężczyzna to bardzo mało istotne, ważne, żeby nie był to ktoś, kto w ostatniej chwili wyskoczy z znikąd, bo wtedy czeka nas kolejne rozczarowanie. W tej kadencji mogło być pięknie, bo pan Augustyn nie boi się marzyć, szkoda tylko, że w te wizje niemal zawsze stara się wpleść własny interes. Na koniec jeszcze kilka zdań o panu Olszówce, o którym sporo tu piszecie. Moim zdaniem ogromnym błędem było pozbycie się Go z Ryglic, choć oczywiście mogę zrozumieć burmistrza, że pozbył się kogoś, kto był chyba jego przeciwieństwem i nie obiecywał, tylko wykonywał, nie gadał, tylko pracował i mówił ludziom wprost, jak jest. Można mówić o W. Olszówce, co się chce, ale skuteczności ciężko Mu odmówić. Widać to doskonale po tym, co powiat robi w naszej gminie i to pomimo tego, że nie tak jak kiedyś mamy, tylko jednego radnego powiatowego. Przykro to pisać, ale pan Augustyn jako radny powiatowy dbał głównie o swój wizerunek, a nie o nasze sprawy i to pomimo tego, że wiele lat był nie tylko radnym, ale etatowym członkiem zarządu powiatu. Trochę śmieszy mnie dziś wytykanie Olszówce, że nie ma Go na każdej sesji, bo doskonale pamiętam, jak często na sesjach bywał pan radny Augustyn, że o panu Tomaszu Burzy już nawet nie wspomnę.
Wczoraj widziałeśmy jadąc przez Zalasową że Olszówka, Sołtys z Zalasowej, prawdopodobnie był z nimi Proboszcz i jacyś inni Panowie i wykonywali jakieś pomiary na ul Karpackiej a wracając byli niektórzy z nich przy chodniku na Tuchowskiej. Czyżby jakieś następne inwestycje w Zalasowej. A mówią niektórzy że Olszówka nie działa. I tu popieram Niewiadomskiego. Bo jak można mówić że nic nie robi skoro Powiat realizuje te zadań.
Altana boska , ale dla korników i szczurów. Rozmnażają się ochoczo.
Panie N. Pisząc młoda krew miałem namyśli młodego (na kilka kadencji) człowieka. „Stawianie” na kogoś kto ma przed sobą jedną kadencję…….słabe. Widzę, że jesteś wizjonerem a projekty „wizjonerskie” (mając na uwadze naszą biurokrację) to coś dłużej niż jedna kadencja. Również jestem zdania, że potrzebny jest ktoś kto „pociągnie „odważne i nie tanie pomysły.
Z drugiej strony czasy mamy takie jakie mamy. Czas zaciskania pasa i oszczędzania. W kolejnej kadencji redukcja kosztów – likwidacja szkół, etatów itd….Mało popularne decyzje. Do tego potrzeba kogoś z „jajami” .
A co do radnej z Ryglic – tak jak wcześniej napisałem – za wysokie progi – jest słaba na radnego, zarząd miasta.
Obawiam się że tradycyjnie wybór będzie pomiędzy dżumą a cholerą. I wybierasz co mniej Ci zaszkodzi…….Ale to chyba nie o to chodzi 🙁
Author
No niemalże identycznie kilka dni temu oceniłem/opisałem gminną (średniej jakości) sytuację. Cały czas mam zapytania od różnych osób – kto to ten Niewiadomski. Nie powiem, bo niektórzy trafiają kim jest(eś). Na co odpowiadam – nie potwierdzam i nie zaprzeczam.
Jakieś dwa lat temu tarnowska prokuratura wystąpiła o udostępnienie danych Konstantego. No nie udostępniłem, bo sobie tego nie życzył(eś). Był proces sądowy i prokuratura przegrała z gminnym blogiem. Kto śledzi uważnie wpisy na blogu temat zna.
A kto zgłosił prokuraturze wyłuskanie kolesia?
Author
Nie wiem. Nie interesowało mnie to zbytnio. Pewnie gdybym chciał to by mi powiedzieli. Co więcej. Nawet nie byłem na procesie sądowym, bo w piśmie pisało, że obecność nie jest obowiązkowa więc nie byłem a i tak wygrałem. Na podstawie tego doświadczenia oceniam naszą praworządność bardzo, ale to bardzo wysoko!
Ale to bardzo ciekawe komu zależało na ujawnieniu personaliów Niewiadomskiego. Raczej kumaci wiedzą – to inicjatywa Lubczy, bo kogoż by innego
Nie wiem, kto zgłosił sprawę, ale miało to miejsce po wystąpieniu burmistrza Augustyna na zebraniu w Kowalowej więc nie trudno się domyślić. Nie mam jednak pretensji do nikogo, a Pan Zieliński zachował się w tej sytuacji bardzo profesjonalnie i nie dał się zastraszyć. Zgłoszenie było anonimowe, ale nawet gdyby nie, to i tak, Pan Zieliński nie uzyskałby żadnej odpowiedzi.
No cóż, tak zdecydowałem i zgodnie z naszą umową tego się trzymajmy. Myślę, że drugorzędne znaczenie ma to, czy pisze Kowalski, Nowak czy Niewiadomski-istotne jest to, czy pisze mądrze, czy głupio.
Author
Umowa to umowa.
Zupełnienie nie rozumiem czemu ktoś chce chwalić Władka (chyba, że to on sam siebie tak wychwala). Niestety ale Władek to taki sam prywaciarz jak Pawełek. Tak samo nadają na ludzi, którzy nie są po ich stronie i tak samo opowiadają bajki na tematy , o których nie mają pojęcia. Ani jeden ani drugi nie umie pracować z ludźmi ani dla ludzi. Nie rozumiem również wychwalania Waładka za pracę w Szerzynach. Robi to za co mu płacą i tyle, a to że uwielbia być na świeczniku i się pcha do zdjęć gdzie tylko może,to już inna sprawa (też wykonuję bardzo dobrze obowiązki, za które mi płacą, ale nie jestem polityczny to się do zdjęć nie pcham 😉 ) Liczy się dla nich tylko wałsne JA. Jednen i drugi to totalne nic dla mieszkańców gminy. A panu Adamowi serdecznie już dziękujemy za agitacje wyborcze. Już raz Pan wspierał dzielnie kandytata na burmistrza i mamy totalny syf. Kolejnym razem będzie dokładnie tak samo. I nic nam po pańskim „myliłem się” bo za każdym razem się Pan myli. Ot i taka sytuacja.
Cd. …Proboszczowie się też mylili i wielu innych …
Naści piesku kiełbasy, burmistrz zaprasza na grochówkę. I po co się pruć jak stare majty na LP , że niedobry i niegospodarny jest.Na stronie gminy zaproszenie jest czarno na białym. Dobry gospodarz dba o stado.
Podobno Średni ma nową ksywę. – Celebryta
Przepierdalacz – proponuję !
Stracił wszystkie możliwe szanse jaka miała ta gmina. A nie umie pozyskiwać nowych pieniędzy bo jest nieukiem.
Patrzę na tą sesję i taka drobna rzecz mi się narzuca-tam tak ciasno , ludzie mają za mało miejsca aby się dobrze czuć . A to było i jest wygodne dla rządzących . Człowiek potrzebuje więcej miejsca żeby się czuć bezpiecznie.
I też dziwna sytuacja . Średni grozi wręcz radnemu a po przerwie Władziunio Władeczku.
Co zaszło na przerwie, że taka odmiana?
Może w zmowie , a z nas głupiego robią?
Otóż to …. !
Robią znowu z nas głupich.
Przepieprzyli 7.5 mln zł na podwyżki dla żon, to jest prywata .
Jeden popierał drugiego.
A dzis szopka na sesji.
Dwa niemłode koguty wzięły siw za grzebienie. Przyleci Gucio i pozamiata.
No niestety Gucio to też tylko prywata.
Ja myślę że to wielka zmowa , radni gęby mają poztykane dietami i siedzą Cicho, Olszówka ze średniakiem się kłócą na sesjo a potem się układają, brzęk kubków od kaw, wyżeranie ciastek przy kamerach , a my razem z Niewiadomskim podniecamy się tym co kto powiedział i jak. Robią nas w palanta i to dużego. Te tłuste skunksy. Panie też udają conajmniej wysoko urodzone i urażone byle bzdurą, aż żygać się chce na te ą , ę . A mają chyba w domu te kozy lusterka. Buraczanka gminna jak nic ta wladzunia. Nie dajmy się zwieść. Nie tylko Średni bez ogłady. Potem bratku , bratku a ty podatniku UJ. Diety lecą na konto .
Za stary jestem na to, by podniecać się byle pierdołami wypuszczanymi niczym pierdnięcia i zbiorowym upajaniem się ich wonią.
No, ale po tym co zaprezentowali dotychczas, trudno się spodziewać, że ci nasi samorządowcy wysilą się i coś swojego jeszcze wymyślą. Wymagałoby to poświęcenia czasu na myślenie, a nie na intrygi i łechtanie własnego ego.
Ta rada to kompletna porażka.
Wypłacamy rekompensatę utraconych?? z powodu uczestnictwa w sesji (kilka godzin) dochodów w wysokości +- 1000 zł ludziom, których dniówka nie przekracza pewnie 100 zł a, to co dostajemy w zamian to drwina i kpina z nas i naszych spraw.
Kłótnie, intrygi, cygaństwo i bajkopisarstwo z uśmiechem na ustach to obraz tej rady władzy i „opozycji”?
Za tej kadencji nie powstał żaden projekt, który dawałby nadzieje na rozwój, za to uczymy dzieci w klasach po kilka osób, jak w elitarnych szkołach z czesnym na poziomie 60 tys. zł, budujemy remizy co 7 kilometrów, by chłopy mieli się gdzie napić a baby lepić pierogi.
Wydajemy miliony, po to by garstka osób mogła zarobić i dobrze się bawiła i za tak tragiczne decyzje płacimy radnym i burmistrzowi najwięcej w historii samorządu.
Należą wam się brawa panie i panowie!
A gdzie nasza kładka pana Tadka , obiecana w Ryglicach w drodze do kościoła? Było głośnooo o tej inwestycji. I co jajco?
Nie ma kładki, nie ma ogrodzenia, nie ma centrum kultury i centrum sportu, nie ma działek ani rehabilitacji, nie ma żadnych planów rozwoju i pieniędzy też nie ma.
Będziemy budować przedszkole, choć już mamy, a obecny budynek będziemy modernizować do roli żłobka.
Jedno co mamy to długi, długi i jeszcze raz długi, a będzie jeszcze gorzej, bo udziały w dorzeczu, które mamy objąć to nic innego jak długi, które zaciągnęła spółka.
Do 15 listopada burmistrz musi przedstawić projekt budżetu, zobaczymy wtedy jaką sytuację finansową ma nasza gmina i czy stać nas będzie jeszcze na jakiekolwiek inwestycje.
Jak to nie będzie kładki Pana Tadka , a latał z papierami i żeśmy podpisywali. To co tylko darmo chłopina się nalatał , do sekcji biegowej niech się zapisze w takim razie.
Przypominam, że nie ma również transportu.
Ostatnie lata życia w miernocie spowodowały, że jak dziury załatają, wkopią przepust i rzucą trochę kamienia na drogę to ludziska się cieszą – no i koniecznie imprezy z darmowym żarciem.
My nawet nie wierzymy w to że możemy żyć lepiej.
Dlatego młodzi stąd uciekają – i dobrze.
No co grochówka będzie dla ludzisk. Mało wam. Tylko narzekacie.Chcecie kawior , to se kaszanki kupcie.
Chcemy godności. Dostępu do lekarzy, specjalistów a w wypadku kiedy ich nie ma na miejscu mieć możliwość dojechania transportem do w/w. Pragniemy spełnienia obietnic wyborczych: taniej wody z kokocza, obniżki kosztów. Lepszego, godnego życia. Z perspektywy mieszkańca uważam że jest większy syf niż za poprzedników. Miały być latarnie ledowe a teraz mowa o wyłączaniu oświetlenia.
Jestem zdania, że ta kadencja jest najgorsza. Nie jestem zwolennikiem poprzednika ale obecny nie dorasta mu do pięt (pod każdym względem).
Mądry Polak po szkodzie.
A….. i mam prawo narzekać – pracuję, płacę podatki – a moje narzekanie to jest ocena pracy ludzi za którą płacę. NIGDY WIĘCEJ PIS
Urząd gminy z przyległościami własny ogon zjada . Istnieją głównie sami dla siebie . Wielka smuta ,
Jest akcja i jest reakcja. Adam pisz częściej, bo Średni musi poczuć bat na grzbiecie za swoje wałkoństwo dla gminy , bo przecież nie dla siebie. Prywata to jest coś co mu wychodzi najlepiej
Może coś więcej napiszesz?? Zdenerwował się? No i o tej prywacie – jakieś konkrety?
Jak już podlegli pracownicy tak piszą.
Kochany Adasiu, gdyby nie P. Augustyn, to 1/ Władziu nigdy nie byłby radnym powiatowym. Wyciągnął go za uszy. Nigdy nie przekraczał 300 głosów w wyborach każdego szczebla.
2/ Władziu nie został wyrzucony z PiS, tylko z przewodniczącego klubu radnych, a tę fuchę załatwił mu akurat Augustyn.
3/ A jakbyś chciał wiedzieć jaką wiedzę ma Władziu, to na pytanie kto jest szefem w urzędzie w Ryglicach – powiedział, że sekretarz, a kto odpowiada za finanse- powiedział, że skarbnik.
Ta wiedza go pogrążyła w funkcji w gminie i nigdy nie będzie nic piastował, bo nie ma żadnych kompetencji. O pozostałych pytaniach już nie wspomnę, bo to wstyd, i żeby ludzie nie mieli z tego beki śmiechu.
Nie Seweryn tylko Paweł powinno być.
Pawełku, ale czemu rozpisano konkurs na kierownika Komunałki skoro kierownik był i był dobry. ??
A po trzeźwemu średniak skrobie wpisy? Mętne jak berbelocha.
Po pierwsze powiedzmy prawdę; jakby nie Olszówka to Augustyn nigdy nie był by wójtem, chyba teraz widzi swój błąd, po drugie przecież pisaliście że średni donosił na Olszówkę bo mu było wygodnie się go pozbyć , po trzecie poproście o wyniki głosowania na dyrektora zakładu komunalnego i sprawdzić czy komisją choć dobrze liczyła głosy, po czwarte myślę że Olszówka przystąpił do konkursu żeby nią dać satysfakcji średniemu choć wiedział że jest na straconej pozycji,po czwarte jak był sołtysem w Zalasowej to widać to było na każdym kroku, po piąte to że jest radnym powiatowym to też widać, po szóste zastanawiam się jakby był Burmistrzem z takim zaangażowaniem jakby dzisiaj nasza gmina wygladała, po siódme jak to jest przeglądając fb zawsze wójt Szerzyn pokazuje go koło siebie, po ósme w Szerzynach jak jest mówione na sesji drogę że środków leśnych zrobiono a u nas jakieś przepychanki przez średniego po dziewiąte, jest radnym powiatowym i normalne że będzie nie lubiany jeżeli upomina się o inwestycję dla naszej gminy, po dziesiąte mam dziecko w szkole ponadpodstawowej i podpowiem że naprawdę należy pomyśleć o jakieś rozbudowie po ostatnie bo już nie chcę wymieniać dalej na jakieś głupka wyszedł średni o pytanie o inwestycjach powiatowych, chwaląc się jak to wszystko wie i współpracuje z powiatem a tu zonk. Będziemy obserwować i jak środki będą na ten most co mówi Olszówka to co średni znów zwoła wszystkich do gminy i będzie się chwalił?
Wiadomo, że zwoła do mostu i będzie celebra. Najlepiej żeby to było tuż przed wyborami. Ha ha
Dej se Władku spokój. Pomyśl lepiej jak wygrać wybory mając jak na razie 0 poparcia. Myślisz, że jak kolega Adam pisze Ci tu epopeje, to wygrasz. On chyba z Michnikiem studiował, bo dech zapiera jego kunszt. Poproś go jeszcze o sondaż przedwyborczy, a będziesz miał koronę. Oczywiście rozumiem Ciebie, że robi ci to za darmo, bo za taki profesjonalizm to chyba żaden idiota by nie zapłacił ani grosza. 😆
Author
Jak wiecie od lat “siedzę” w gminnych sprawach (aspekt medialno sieciowy) a pamięć mam dobrą a może i nawet bardzo dobrą. Zarzucają szefowi gminnych struktur PiS, notabene bardzo dobremu szefowi, że nie był dwa lata na sesji. Prawdą to nie jest oczywiście. Pan Władysław bywa na zebraniach sołeckich, żywo interesuje się sprawami gminy. Moim zdaniem bardziej niż Burmistrz ma ogarnięte sprawy i bolączki gminy. Kto wie czy właśnie z powodu bardzo dobrej znajomości spraw gminy nie została Mu przedłużona umowa o pracę, jako kierownika ZK. To duża strata dla gminnej komunalki i szkoda, że się tak stało i raczej każdy to wie.
Natomiast aktualny Burmistrz będąc w przeszłości radnym powiatowym bywał na sesjach i zebraniach praktycznie miesiąc lub dwa przed wyborami. Krótko mówiąc i moim zdaniem Augustyn to bardziej celebryta a Olszówka to człowiek czynu. Jeżeli dojdzie do konfrontacji tych osób podczas wyborów to chyba wiadomo, jak należy zagłosować.
Tak wiem. Popieraliśmy kandydata z Lubczy i ponosimy za to odpowiedzialność. Takie pewnie zaczną się komentarze … Ok. Faktom nie ma co się opierać, ale są też inne fakty (już powyborcze), które spowodowały sceptycyzm, co do dalszego popierania zwycięzcy wyborów.
Wniosek jest jeden!
Myliłeś się wobec Augustyna i mylisz się co do Olszówki.
Obaj powinni przejść do gminnej historii bo są z innej epoki !
Czas na zmiany by był , ale zmian nie będzie . Starzy wyjadacze nie pozwolą a ludzi to wszystko niespecjalnie interesuje . Niewątpliwie pozbycie się Olszówki było po to aby się bardziej popularny nie stał . Uj tam z interesem mieszkańców.
A jak się ma sprawa świadectwa? Zawsze można próbować „skrócić” kadencję.
Szczepan na burmistrza ,dostanie błogosławieństwo kropidlowego mniemam. Już się cieszymy Ryglicoki 🤣🤣🤣. Taki dumny chodził. A dziś? Jak to jest niech ktoś wytłumaczy, taki nijaki na sesji.
Adamie, nie byłoby lepiej jakbyś nie pisał takich idiotyzmów? Chyba, że robisz to dla Władka, a tak to właśnie wygląda. Nie wiadomo czy to duża strata dla gminy, ale dla Ciebie tak. Ty masz bolączki opanowane wpuszczając taki ściek w internet. Znając hojność Władka, to robisz to za darmo, chyba że za jakąś oranżadkę. Ty i Władek to ludzie czynu- widać po tych wpisach. Czynicie wiele. I na tym czynie pozostańcie. Tobie tylko brakuje fotek na drogach gminnych. Władek Ci nie zaproponował? Ok, celebryci nie biorą na sesje byle jakich fotografów.
Wolności wypowiadania się nie nazywałabym ściekiem. To ogromna wartość i cecha rozwinietej demokracji. Komentowanie jest praktykowane w największych portalach internetowych w służbie rozwoju społeczeńst.
Moi drodzy po obejrzeniu wczorajszej sesji nie wiem, czy tak jak radni głupkowato śmiać się z burmistrzem, czy śmiać się z głupoty tego „przewybornego” grona.
Muszę przyznać, że szczytem bezczelności jest zarzucanie kłamstwa panu Olszówce i to przez pana Augustyna, najwybitniejszego przedstawiciela bajkopisarstwa i paplania, co ślina na język przyniesie. Cygaństwo i manipulacja faktami w sprawach poruszanych przez pana Olszówkę w petycjach widać gołym okiem i tylko trochę niepotrzebne mieszanie wątków przez Olszówkę nie obnaża prawdy, która jest dla urzędu miażdżąca . Dla kogoś, kto słucha i choć trochę wie wypowiedzi pana Augustyna to fantastyka, której nie powstydziłby się sam Władysław Lemm.
Dwie osoby które na tej sesji rzetelnie się zachowywały. Sołtys z Zalasowej i Władek z Zalasowej. Wiedza samorządowa duza.
A to bez wątpienia hit i kit tej sesji! https://youtu.be/aMnTirroTiY?t=1665
Był już hit, a teraz czas na kit od którego aż mi się w głowie zakręciło. https://youtu.be/aMnTirroTiY?t=2297
On to tak na trzeźwo?
Niestety…,a żeby uprawiać taki pierdoling na trzeźwo, trzeba być nieźle p……….. 🙂
Panie Burmistrzu to jak to z tymi latarniami że niby o 20 są wyłączane a w Uniszowej koło nas świecą się całą noc 😉
Ta władza traktuje nas jak jakąś głupkowatą gawiedź. Niech idą się douczyć , nawet w cyrku trzeba coś umieć. Tu ni śmiać się, ni płakać. My młodzi widzimy odpowiednio tych naszych vipów. Strach co stanie się z naszą gminą , nim zakończą swoje rządy.
A Przewodniczący to może sobie tak przerywać wypowiedzi radnemu? Dać powiedzieć nie bać się i uciszać. Zaatakowali WO. To umieją tylko
Na przerwie się chyba pogodzili bo juz koniec sesji cacy
W sporze na sesji z radnym jakoś średniemu nie wierzę. A wy?
https://youtu.be/aMnTirroTiY
Czemu brak sesji?
Mostek do altany ma rozwalone barierki. Łatwo wpaść do rzeki. Dba ktoś o to dobro w ogóle???
W nawiązaniu do dzisiejszej sesji – walka o stołek burmistrza (moim zdaniem) rozpoczęta. Jak ty mi Władek zaimponowałeś tym, że Cię z PiSu usunęli – tak twierdzi burmistrz.
Jak to burmistrz twierdzi że Władka usunęli z Pisu, przecież Władek wychwala Pis i pokazuje ile dzięki Posłom z pisu otrzymuje pieniędzy na inwestycje. Jak tak burmistrz stwierdził to chyba najwyższy czas iść do prokuratury i wyjaśnić parę rzeczy począwszy od świadectwa średniego i pomówień które mają miejsce. To co działo się na sesji że nie ma publikacji, znowu coś władzy nie na rękę?
Ta altana to wyrzucenie dużej kasy w błoto, by zaspokoić fanaberie Pani Rygliczanki . Tylko za nasze podatki.
tak jak wieże widokowe, place targowe i imprezy grzybowe
Czy przesrali pieniądze nasze gminne na zabawy pijackie? Mówi się o tym głośno.
Mostek do altany ma rozwalone barierki. Łatwo wpaść do rzeki. Dba ktoś o to dobro w ogóle???
Uszkodzenie mostka zgłoszone jest od momentu uszkodzenia. Projekt
na mostek i zjazd z drogi powiatowej jest od dawna z czasów Karasiewicza. Trzeba tylko zrealizować
Mostek już zrobiony. Można się zataczać idąc z Altanki 🤸
A ja słyszałem że Janusz Olewka i Paweł Maryna voto felcyk będą startowali na fotel za średniaka.
A ja ze żona Serkretaża ups Komisarza. Radna z Ryglic może co więcej powie.
Nic się nie ukryje.
Ta Pani nie umiała poradzić sobie z radnymi poprzedniej kadencji przez co inwestycje zamiast planowane i robione w Ryglicach to robili je w Lubczy, bo tak byli sprytniejsi. Dlatego żadna z niej kandydatka.
Altana zrobiona na łąkach , gdzie nikt nie korzysta i stoi i niszczeje. Kogo teraz stać na imprezki ,chyba radnych , średniaka i sołtysów z kołami gospodyń. Za czyje pieniążki? To taka inwestycja. Zresztą cały czas balują . Skąd fundusze ?
Ta altana to zaraz będzie zjedzona przez korniki. Kto stoi za kupnem za materiałem na tą budowę. Czy ktoś opchnoł stare drewno za gminne frukta?
Większej beki niż z Augustyna na pewno już nie będzie.
Podobno BK (nie mylić z Zalasową) będzie kandydować do burmistrzowania. Pani radna z Ryglic – niech Pani kandyduje. Będzie BeKa wielka
No i elegancko , burmistrz zawsze jest odzwierciedleniem gminy i społeczeństwa. Jaka gmina , taki burmistrz. Mi ta pani się podoba.
Mi też. Zdzich zza cmentarza.
Chyba z , a nie zza.