XXX Sesja Rady Miejskiej w Ryglicach

Zawiadomienie o sesji, porządek obrad oraz relacja wideo TUTAJ

az

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Stały odnośnik do tego artykułu: https://lepszeryglice.cba.pl/xxx-sesja-rady-miejskiej-w-ryglicach/

432 komentarze

Przejdź do formularza komentarza

    • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:29
    • Odpowiedz

    O ile jestem w stanie zrozumieć intencje augustyna to nie rozumiem dudowicza? Czy ma aż takie parcie na szkło? Z całym szacunkiem ale o chyba nie ten poziom. Ze scyzorykiem nie zawojujesz. Obserwuję tego gościa i mogę potwierdzić to co pisał Niewiadomski…….płynnie czyta.

    • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:02
    • Odpowiedz

    Wnioskuję że osoba zatrudniona przez Augustyna – zapewne niedoszły radny/radna.

    • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 20:21
    • Odpowiedz

    Obsługa wszystkich szkół, dużych i małych w gminie Ryglice, zdzwoniliśmy się dziś i zajęliśmy wspólne stanowisko.
    Niewiadomski, Bochenkowa, Mrozowa, w poprzedniej kadencji podjęliście decyzję żeby zwolnić nas wszystkich z etatów, zwiększyć metraż powierzchni do sprzatania do 1500m2 na 1 osobę i przenieść nas na umowę zlecenie – śmieciówki.
    Kucharki, intendentki pozwalniać a w Zalasowej w Pałacu pod dębami utworzyć kuchnię gdzie będzie przygotowywany katering do wszystkich szkół. Żeby jedna, czy dwie osoby mogly nażreć się do syta a nasze dzieci jadły zimne dania z kateringu.
    Na ostatniej sesji wyszło szydło z wora. Wstydźcie się swojego zachowania!
    Panie burmistrz, cała obsługa stoi za Panem murem. Na ostatniej sesji stanął Pan na wysokości zadania. Jesteśmy z Panem!

    1. Dlaczego w Pałacu pod dębami? Czyżby tam był jakiś interes?
      Przykro czytać jak zainteresowane osoby wcielając się w nauczycieli, rodziców, obsługę szkoły, ale nie tylko, bo swego czasu byli rolnicy i inni, starają się przekonać resztę społeczeństwa nie o zasadności podejmowanych decyzji, ale o swoim bezkrytycznym poparciu pana burmistrza Augustyna. Pachnie to konfabulacją i kpiną z intelektu mieszkańców, których w moim odczuciu osoba to pisząca uważa za ograniczonych umysłowo?

        • anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 20:45
        • Odpowiedz

        Konieczne jest policzenie kosztów nauki na jednego ucznia we wszystkich szkołach . Ktoś bezstronny powinien to zrobić bo zdaje się burmistrz tego nie zrobi .
        A burmistrz mówił że przygotował reformę obsługi ale zrezygnował bo ludzie pracują .Jak przygotowywał to o tym nie wiedział ? Co krok takie kwiatki ,zatajenia,wprowadzania w błąd itp. Przykre to.

          • z Jonin w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:08
          • Odpowiedz

          Niemoge się nadziwić że się Panu chce za darmo punktować tych Dyzmów . Oglądając ostatnią sesje poczułem się jakbym ogladał komedie sir Barei. Zwłaszcza ten przejmujący ton wypowiedzi mędrca Dudowicza rozbawił mnie do łez. Marek kogo ty chcesz oszukać tą gadką bo chyba nie ludzi co cię znają od dziecka i wiedzą że zrobienie z ciebie przewodniczacego rady to kpina z ludzi.

            • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:31
            • Odpowiedz

            Joniny wstydzą się za tego gościa. Mają gościa dość.

            1. https://youtu.be/hph9t-UvOWA?t=7305

          • obsługa w dniu 30 kwietnia 2021 o 22:33
          • Odpowiedz

          Słuchaj ze zrozumieniem – przygotował reformę, ale po policzeniu kosztów i zwróceniu uwagi na koszty niematerialne ale osobowe stwierdził, że pieniądz jest ważny, ale najważniejszy jest człowiek.
          I za to cenimy burmistrza….człowiek -nie pieniądze pani Bochenkowa

        • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:17
        • Odpowiedz

        A ty co się wpiepszasz Niewiadomski w nieswoje sprawy burmistrz robi wszystko żeby nam było lepeij a ty się tylko dopieprzasz do wszystkiego. Zajmij się czymś kup se wino i się odstresuj bo ci żal dupę ściska że burmistrz ma a co ty masz.

          • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:21
          • Odpowiedz

          Wnioskuję że osoba zatrudniona przez Augustyna – zapewne niedoszły radny/radna.

        1. Rozbawiłeś mnie z tym stresowaniem się. Siedzę w jacuzzi, piję winko spod Kokocza i ani przez chwilę nie przyszło mi do głowy, żeby się stresować. Bąbelki kręcą mi się koło d…y a wy „zjadacie swój ogon” przekonując, że „góra urodzi mysz”.

        • anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 22:29
        • Odpowiedz

        Dlaczego w pałacu pod dębami? – to chyba pytanie do Bochenkowej, Mrozowej i całej poprzedniej ekipy.
        Czekam na odpowiedź pani Bochenek

      • Prosta logika w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:49
      • Odpowiedz

      Skoro wam placa i praca nie odpowiada to wynocha do innej pracy.
      Ja pracuje w prywatnej firmie nie mam 13tki, zapomog, wyrownan i czasu na pierdoly w pracy tylko pracodawca rozlicza mnie za wykonane zlecenia.
      Cała gmina ma ponosić konsekwencje że któraś Paniusia korzenie zaposcila i nie chce się pracować A kasa.sie należy?

        • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:57
        • Odpowiedz

        A pomyśl sobie za co teraz biorą kasę sprzątaczki w szkole, serwisanci itd? Trzynastki też przytulili.

      • A... w dniu 30 kwietnia 2021 o 22:54
      • Odpowiedz

      Zatrudnić firmy sprzątające w szkołach!i po kłopocie …nie robicie się

    • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 19:49
    • Odpowiedz

    Tu Kowalowa. Jesteśmy z Wolą Lubecką i z Joninami. Trzymajmy się razem. Damy popalić tym szmaciarzom w następnych wyborach. Panie Burmistrzu, tak trzymaj. Jesteśmy z Tobą!

      • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 19:55
      • Odpowiedz

      Jedna szkoła dla tych trzech wsi to byłoby dobre rozwiązanie.

    1. Kowalowa.. to ci współczuję toku rozumowania, czy Ty nie rozumiesz ze jak gmina będzie dalej zadłużana to nawet chodnika nie dostaniecie? Ok DOFINANSOWANIA z Unii dostaje ale jak byś zrozumiał słowo dofinansowanie to było by dobrze.

    • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 18:43
    • Odpowiedz

    Napisałam celowo czy od razu będziesz ośmieszał. Oczywiście w tabelce jest 9, 10 dzieci. Celowo blefowałam, żeby obnażyć twoją głupotę.

      • aaaa w dniu 30 kwietnia 2021 o 18:56
      • Odpowiedz

      blefowałeś ,no tak ,bardzo sprytnie

    • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 18:07
    • Odpowiedz

    Ty świntuchu Niewiadomski. Moje dziecko uczęszcza do szkoły w Woli Lubeckiej, gdzie uczy się 9 i 10 dzieci – łącznie nauczyciel uczy 20, a ty kosztem mojego dziecka chcesz aby w Ryglicach uczyło się po 15 dzieci w jednej klasie? Kosztem mojego dziecka będzie żerowało dziecko z Ryglic. Nie mówię już o nauczycielach, gdzie z dwoma rocznikami w Woli będzie musiał orać jak wół, a w Ryglicach z 15 dziećmi będzie miał sielankę. Cyganisz jak z nut. Przedstawiasz tabelkę tendencyjnie.
    Nie dostaniesz u nas ani jednego głosu w następnych wyborach, tylko głupi może na ciebie głosować.
    Joniny, Kowalowa dołączcie się! 🙂

      • tak tak w dniu 30 kwietnia 2021 o 18:13
      • Odpowiedz

      9 i 10 to jest dwadzieścia

      • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 19:25
      • Odpowiedz

      Ty Świntuchu anonimie. Może lepiej dzieci będzie wozić do Zalasowej lub Ryglic bo sądząc po Twoim wpisie to kiepsko u Was z edukacją. Kłaniają się podstawy matematyki, ekonomii . Popatrz na koszty na jednego ucznia a i z wynikami u Was marnie.

  1. Warto to nagłaśniać.
    https://youtu.be/hph9t-UvOWA?t=6158

    1. Warto to pokazywać, bo w szkołach, o których mówi burmistrz według sprawozdania o stanie oświaty za rok 2020 w obecnych klasach V i VI (czyli zgodnie z danymi za rok ubiegły pokazanej w tabeli IV i V) jest odpowiednio: 2 i 9 uczniów w Joninach i 0 i 9 uczniów w Woli Lubeckiej. Pan burmistrz posługuje się nieprawdziwymi danym mówiąc, że: “Łączone są klasy V i VI i nauczyciel musi ciągnąć w ciągu 45 minut dwa roczniki V i VI klasę dwa roczniki 22 dzieci.” Jest to ewidentne kłamstwo, na którym nie potrafili przyłapać burmistrza radni.
      https://youtu.be/hph9t-UvOWA?t=6263

      1. Łączenie klas to chyba z dobrem dzieci niewiele ma wspólnego. Nie wiem na rzecz czego to ma być argument.

        • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 13:50
        • Odpowiedz

        Jak można tak konfabulować i być przekonanym o tym co się mówi mając świadomość że to kompletne kłamstwo. Jak można wymyślać na poczekaniu takie kłamstwa i posługiwać się nimi bezkarnie jak burmistrz? Panie Konstanty zdejmij Pan tą maskę i pogoń Pan tego szkodnika bo za darmo robi Pan więcej niż ci społecznicy za nasze pieniądze. Panie Zieliński mam do Pana prośbę o dodanie na bloga sondy w której moglibyśmy wyrazić swoje poparcie dla przedstawianych przez Pana Niewiadomskiego tematów bo być może zachęciło by to i przekonało tego kogoś do reprezentowania nas mieszkańców w oficjalny sposób.

          • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 14:14
          • Odpowiedz

          Macie co chcieliście.
          Zarówno pan Zieliński jak i Niewiadomski CZYNNIE przyczynili się do tego co teraz mamy.
          Teraz kreują się na zbawców, bo nie dostali tego co mieli obiecane. Czyż nie tak Panowie?
          Wszyscy jesteście siebie warci.

          1. Co jakiś czas pojawia się tego typu komentarz, który ma podkreślić, że to wina Zielińskiego i Niewiadomskiego, którzy krytykują burmistrza, bo nie dostali czegoś, co obiecał. Nie będę się wypowiadał za Pana Zielińskiego, bo język zna i jak uzna, że powinien, to się sam wypowie, zrobię to więc tylko we własny imieniu. Burmistrz nie dysponował i nie dysponuje ofertą, którą byłbym w jakimkolwiek stopniu zainteresowany i dla której byłbym gotów sprzedać coś więcej, jak bród spod paznokci. Jeszcze raz powtórzę, że nie interesuje mnie (z wielu powodów) sprawowanie jakiejkolwiek funkcji publicznej, którą w Ryglicach tak pięknie przyjęło się nazywać „społeczną” choć taką jest tylko z nazwy i przyciąga to nie koniecznie nadających się do jej sprawowania ludzi. Z wielu względów głos oddany na pana Karasiewicza nie byłby wcale lepszą opcją a wybór dokonywał się pomiędzy graniczącym z pewnością przekonaniem, że nic się nie zmieni-a niepewnością co do tego, czy osoba pana Augustyna gwarantuje jakiekolwiek zmiany. Suma summarum tak jak wielu postawiłem na niepewność i na pana Augustyna, ale jako nieliczny dość szybko publicznie przyznałem, że zamienił stryjek kijek na kijek.

        1. Czy żona tego Augustyna z Woli uczy też w szkole ?

            • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 14:49
            • Odpowiedz

            tak

              • ? w dniu 30 kwietnia 2021 o 16:43

              Stąd te jego wydumane argumenty byle tylko uzasadnić istnienie szkoły bez dzieci . Burmistrz coś mówił że 11 oddziałów jest łączonych jak dobrze usłyszałem ,już podać które i gdzie nie raczył . A te 22 dzieci to może z 3 lub 4 klas .
              Sytuacja na skutek ambicji chora .Już lepiej byłoby zlikwidować małe szkoły z gwarancją zatrudnienia dla nauczycieli i personelu ew jakimiś solidnymi odprawami .

      • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 14:58
      • Odpowiedz

      Mi się wydaje, że radni z Ryglic czy Zalasowej nie powinni się wypowiadać nad chęcią likwidowania szkół w innych miejscowościach, bo nie działają w ich interesie.
      Radni z poszczególnych miejscowości działają w interesie własnych miejscowości.
      Wszystkie osoby, które chcą likwidować poszczególne szkoły, nie są z tych miejscowości, których sprawa dotyczy.
      Wskażcie mi jedną osobę, która chce zlikwidować szkołę w miejscowości w której mieszka!

      1. Wręcz przeciwnie, powinni się wypowiadać zawsze, gdy w sposób nieracjonalny wydawane są publiczne pieniądze, bo Joniny czy Wola Lubecka nie wydają własnych pieniędzy, ale wspólne. Każda próba uzasadniania, że tylko mieszkańcy tych 2 miejscowości mają prawo decydować o tych szkołach jest bzdurą, bo właśnie reformą było przekazanie tych szkół w ich ręce i mogli sami decydować o tym, jak one funkcjonują. Niestety mieszkańcy dali sobie wmówić, że ich dzieci mają krzywdę, bo pani od (powiedzmy) polskiego za uczenie ich 5-ciorga dzieci zarabia o połowę mniej niż pani od polskiego uczącą 20-ścioro dzieci w Ryglicach. Cała krzywda miała polegać na tym, że nauczyciele mniej zarabiają i dlatego proporcjonalnie do zarobków gorzej nauczają. Skoro mieszkańcy sami nie chcieli zarządzać swoją szkołą i czym prędzej oddali je pod zarząd gminy, to chyba nie jest to dla nich aż tak ważne. Wbrew temu, co mówi pan burmistrz na sesji, nie było to poprzedzone jakimiś specjalnie długimi rozmowami ze społeczeństwem, chyba że za społeczeństwo uważa opinię kilkunastu nauczycieli, którzy mieli swój prywatny interes w tym, by szkoły znów prowadziła gmina. Fakt pozbycia się „problemu” w postaci zarządzania szkołą w imieniu reprezentowanej przez siebie społeczności bardzo kiepsko świadczy o panu przewodniczącym jako o liderze społecznym, który wykorzystał pierwsza nadarzającą się okazję, by się pozbyć „problemu”. Kolejny raz trzeba przypomnieć mieszkańcom, że będąc w podobnej sytuacji pan Wojtanowski, choć mógł postąpić podobnie, z dumą wykonywał powierzony mu, przez ludzi których reprezentuje obowiązek, traktując go w moim przekonaniu jak zaszczyt. Myślę, że wszelkie próby uciszania niepochlebnej dyskusji, które podejmuje pan przewodniczący Dydowicz, wynikają chyba z frustracji towarzyszącej poczuciu niepodołania przewodniczeniu społeczności Jonin.

          • Rynek 23 w dniu 30 kwietnia 2021 o 16:10
          • Odpowiedz

          Bardzo mądrze i prawdziwie pan to przedstawił. Obecna władza ma usta pełne kłamstw które wymyślane są na poczekaniu i niczym prócz tego się nie wyróżnia. Burmistrz chce nasze dzieci stłoczyć w klasy 30 osobowe po to żeby jego żona mogła uczyć klasę 3- 9 osobową. Mówienie że to wina Pani Krysi to kpina z naszej inteligencji kogoś kto wstydzi się pokazać swoje świadectw. Byłam zdania że to czy ma to świadectwo czy nie jest mało istotne ale po tym jak się zachowuje jako burmistrz i jakich prostackich i kłamliwych argumentów używa stwierdzam że Niewiadomski ma rację. To z jaką lekkością kłamie burmistrz mimo że publicznie znane są fakty to coś czego jeszcze w Ryglicach nie było. Zawracanie kijem Szwedki się nie powiedzie i miarka się w końcu przeleje.

            • przykre w dniu 30 kwietnia 2021 o 16:19
            • Odpowiedz

            że reszta radnych siedzi i się nie odezwie gdy próbuje się wręcz dyktować o czym radnemu wolno mówić

            1. „Kukułka tu ćwierkała” że będzie zmiana przewodniczącego rady, ale patrząc na postawę pana Szczepana Marcinka na ostatniej sesji, to chyba nie zanosi się na to, żeby pan Szczepan się odważył stanąć po stronie mieszkańców Ryglic. Brak reakcji w sytuacji, gdy na szali stawiane jest rzeczywiste dobro dzieci i łączenie ich w 30-osobową klasę, tylko po to by dzieci z Jonin i Woli Lubeckiej uczyły się w 2-11-osobowych klasach to nie to, czego oczekiwali mieszkańcy Ryglic. Najwyższy czas przejąć kontrolę nad tym bałaganem, bo po to na Was mieszkańcy głosowali. Mam nadzieję, że na tym etapie wszyscy radni zdali już sobie sprawę, że nie reprezentują pana Karasiewicza i Augustyna, ale „Kowalskich” i innych, którzy na nich głosowali. Oby Pan Szczepan Marcinek była w stanie dla dobra Ryglic porozumieć się z resztą radnych i skuteczne zablokować te głupie poczynania przeświadczonej o swojej nieomylności władzy.

              • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 19:07

              Jeżeli Szczepan chce się jeszcze liczyć to powinien teraz pokazać kto ma jaja.

            • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 19:03
            • Odpowiedz

            Augustyna już chyba nikt nie zmieni. Ale burmistrza można!

          • prywaciarz w dniu 30 kwietnia 2021 o 17:01
          • Odpowiedz

          Coś Pan Niewiadomski niezorientowany w temacie, w którym tak soczyście się wypowiada i aż mdło się robi czytając peanów pochwalonych na cześć Wojtanowskiego. Czyżby jakiś interes?
          Przypomnę: Szkoły w Woli Lubeckiej i w Joninach zostały przekazane Stowarzyszeniom do prowadzenia. Szkoła w Bistuszowej została w jeden dzień zlikwidowana, aby na drugi dzień Wojtanowski i spółka stworzyli prywatną szkołę, w której rządzi i dzieli wg własnego uznania – taka jest prawda i o tym ludzie mówią. A to że gmina buduje tam salę gimnastyczną, wykłada ponad milion złotych na tą szkołę, bezpłatnie lub za symboliczną złotówkę wynajmuje cały budynek na szkołę Wojtanowskiemu, który kręci też niezły interes to już inny temat. Tak więc proszę panie Niewiadomski odczepić się od Jonin i Woli . Siła państwa jest także w edukacji. Wg tych wszystkich piszących najlepiej szkoły sprywatyzować i jako przykład podaje się Bistuszową. Logika myślenia PiS ,PO , Lewicy czy jeszcze kogoś innego? A może sprywatyzujmy wszystko w gminie, aby ludzie pracowali jak parobki u jakiegoś Pana. Będzie taniej. Ja jestem chętny wziąć prywatnie wszystkie drogi gminne – gmina nie będzie musiała ich utrzymywać. W pierwszym roku za każdy przejechany kilometr po „moich” drogach będę oczywiście od każdego brał złotówkę. Od dzieci idących do szkoły po mojej drodze zniżka: 50 groszy za każdy przebyty kilometr. Dla gminy będzie tanio. Słusznie i popieram: oddajmy kolejne szkoły prywatnemu – dla gminy będzie tanio. Ot i logika Bochenkowej, Mrozowej, Niewiadomskiego. Pani Bochenkowa skoro pani taka społeczniczka i dba o oszczędności – proszę zacząć od siebie i zrzec się diety radnej – zacznijmy małymi kroczkami od siebie, potem patrzmy na podwórka innych.

            • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 17:24
            • Odpowiedz

            Panie prywaciarz ,pan chyba ze szkoły burmistrza że argumentacja taka . Siła w edukacji ale chyba nie takich w 2 osobowych klasach gdy między szkołą w Joninach a Ryglicach jest tak mała odległość . Proszę udowadniać że dzieci na tym zyskują ,to może być jedyny argument . I proszę nie insynuować że ktoś chce krzywdę chce tym małym wsiom robić bo cały problem z demografii wynika . A jako ludzie wszędzie jesteśmy podobni i tylko skończony idiota może się czuć lepszy bo mieszka tu czy tam.

            • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 19:14
            • Odpowiedz

            Prywaciarz pilnuje każdej złotówki – bo to jego pieniądze. Tutaj wydaje się pieniądze ludzi na jakieś „widzimisie” (nie wspomnę o rodzinie uczącej) wąskiej grupy ludzi. Ciekawe czy swoje pieniądze by tak łatwo wydawali???

          1. Chłopcze, bo trudno mi inaczej Cię nazwać-cokolwiek byś nie napisał, to te szkoły działają na takich samych zasadach i w oparciu o identyczny przepisy, a Ty insynuując, że jest inaczej, po prostu się ośmieszasz. Ponadto podnoszone przez Ciebie pozostałe kwestie i poziom ich zrozumienia przekonują mnie, że poziom, na jakim je pojmujesz, jest tak zatrważająco niski, że dalsza dyskusja z kimś takim musiałaby się zaczynać z pozycji leżenia na wznak pod kanapą, a na to nie mam ani czasu a ni ochoty. Jak już się podźwigniesz i przedstawisz jakieś sensowne argumenty, to chętnie z Tobą podyskutuję.

              • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 21:58

              Ale Pan ma styl i poziom o jakim nasi gminni Dyzmy zapewne mażą. Jestem prostym robotnikiem mam dzieci w szkole w Ryglicach i nie lubię jak się zemnie próbuje zrobić głupka. Panie burmistrzu nie tak to miało być nie tak.

      • Zagadka w dniu 30 kwietnia 2021 o 18:41
      • Odpowiedz

      Proponuję aby czytelnicy bloga i mieszkańcy włączyli sobie nagrania zebrań z lat 2014 2018 I posłuchali co na zebraniach opowiadał Augustyn jak już się na takowe się pofatygował. Następnie proszę przeanalizować to co mówi teraz. Kto widzi różnicę?
      Taka zagadka na weekend majowy:)

    • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 08:29
    • Odpowiedz

    Wstyd nam mieszkańcom za taką pustą rade niczym dzwon na frankowej parafii. Głupotę goni tylko i wyłącznie chęć zysku w postaci ogromnych diet i błyskania swoim rozumkiem i wizerunkiem . Golebie zasrance więcej kultury mają . Opamiętajcie się intelygenty.

  2. Dzień dobry.

    Odnośnie cenzury. Czy jest jakaś osoba, której wypowiedź ocenzurowałem tu na blogu lub na swoim fb? Osoba z imienia i nazwiska a nie jakiś anonim. Raczej nikt mi nie zarzuci cenzurowania kogokolwiek (nie anonima, gdy nawet pisze głupoty, bo przecież bierze za to co robi odpowiedzialność). Co się tyczy komentarzy anonimów to względem nich są zastosowane pewne obostrzenia, o których wielokrotnie tu pisałem i są zrozumiałe, akceptowalne i poniekąd konieczne. Konieczne także dla dobra tych anonimów.

    Gdy idzie o Panią Bochenek, ale i o inne osoby życia publicznego to dlaczego anonimowo ktoś pisze co pisze? To nie można tak wprost podejść i im powiedzieć to czy tamto lub napisać i się podpisać?

    Miłej majówki. 🙂

      • Liberał z Jonin II w dniu 30 kwietnia 2021 o 08:43
      • Odpowiedz

      Dobry tekst. Wynika z niego, że nikt, kto się podpisuje i ma konto na blogu nie będzie cenzurowany. To ma sens. A anonimowe ciarachy do kosza, gdy wulgaryzują.

      Ciarachy aut!!

      1. Do Liberała …

        Dokładnie tak. Są na blogu dwie osoby, które mają konta i biorą za to co robią na blogu całkowitą odpowiedzialność.

        Ktoś pisał o dodaniu sondy. Każdy, kto chce dodać sondę może to zrobić. Warunek: kontaktuje się ze mną i robimy sondę.

    1. Ale z wpisu admina widać że co do sesji nie ma zdania lub autoncenzura działa.

        • Liberał z Jonin II w dniu 30 kwietnia 2021 o 10:40
        • Odpowiedz

        Janic takiego nie widzę.

        1. Czyli widzisz że wyraził zdanie .to pokaż gdzie. A może nic ważnego żeby członek partii się wypowiedział.

      • Strzykawa w dniu 30 kwietnia 2021 o 11:01
      • Odpowiedz

      Wniosek. Wszystkie złośliwe anonimy powinny się zaszczepić szczepionką na odwagę. Wtedy nie mieliby względem swoich wypocin i aluzji żadnych obostrzeń. Sczepcie się Karolki, tchórze i wichrzyciele.

      1. Złośliwości wynikają z tego że panowie A plus przewodniczący po prostu kręcą ,niebezinteresownie zresztą. Dobre dla nich wszystko co opłacalne.

        1. Beczą potem, że hejt, blog zły. Hejtu nie widzieli chyba.

            • hejter plus w dniu 1 maja 2021 o 19:06
            • Odpowiedz

            No nie widzieli. Prawdę o sobie odbierają jako hejt

    • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 00:01
    • Odpowiedz

    zioło nie śpi bo bochx nie pozwala

      • Wiedzmin w dniu 30 kwietnia 2021 o 00:04
      • Odpowiedz

      a wpisz nazwisko tego Adaxa lub Kryxi? Nie rób i ty z nas głupków.

        • Nudzisz już nas w dniu 30 kwietnia 2021 o 00:12
        • Odpowiedz

        Dokładnie. Ktoś celowo kreuje, że jest jakaś cenzura. Łatwo wywołać taki temat bo wlasnie cenzury brak. To najlepszy dowód na to. Pewnie sa wyłapywane teksty z wulgaryzmami i tyle. Jakiś nudziarz przynudza cały wieczór

        1. No i gdzie ta cenzura się podziała?

    • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:56
    • Odpowiedz

    Ojć, cos mi się wydaje, że Panie Bochenek i Mróz mają całkowitą rację skoro takie poruszenie się zrobiło, a Augystyny i Dudowicze jak zazwyczaj kłamsteka tylko. Według starej zasady – uderz w stół a nożyce się odezwą.
    Brawo Pani Krysiu i Pani Katarzyno, w końcu Panie nie pozwoliły sobie na szarganie swojego nazwiska przez przyd.pasów augustynowych. Już dawno powinnyście to zrobić a nie pozwolać , żeby jakieś wiejskie knurki Was obrażały.
    Widać teraz jeszcze bardziej jak temat szkół burmistrzowi nie wygodny.

      • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 09:19
      • Odpowiedz

      To sie powinno skończyć pozwem przeciwko burmistrzowi za zniesławienie.

      1. To się powinno skończyć skargą na działania burmistrza do komisji skarg wniosków i petycji. Jest to jedna z kompetencji komisji, która rozpatruje skargi na organ burmistrza i kierowników jednostek i niewątpliwie jest organem, do którego powinna trafić skarga na działania burmistrza w przedmiocie decyzji w obszarze oświaty i okoliczności ich podejmowania. Taka komisja ma uprawienia do żądania przekazania wszystkich dokumentów a w razie wątpliwość i braku kompetencji do ich właściwej oceny w wyniku jej prac może paść wniosek o wykonanie niezależnego audytu szkolnictwa w naszej gminie i to nie na zlecenie organu ale komisji. Myślę, że ze względu na to, w jaki sposób działa w tym wątku pan burmistrz i tego, jakimi argumentami się posługuje komisja skarg wniosków i petycji powinna obradować pod okiem kamery tak, żeby mieszkańcy mieli pełen obraz jej działania. Dziś pan burmistrz triumfuje, mówiąc, to co chce i przedstawiając niby dokumenty potwierdzające, że to, co mówi, jest prawdą, ale nie koniecznie mysi tak być jutro, gdy osądem tego zajęłaby się komisja, zwłaszcza że na najbliższej sesji głosowane będzie absolutorium i wotum zaufania do burmistrza.

        1. Taką skargę na działania Organu Burmistrza Ryglic mogą, a nawet powinni złożyć rodzice dzieci, których decyzje burmistrza w sposób bezpośredni dotyczą. W związku z tym służę mieszkańcom wszelką pomocą w sprawie złożenia skargi na etapie jej sformułowania oraz na etapie jej rozpatrywania przez właściwą komisję.

          Szanowni Rodzice, także rodzice dzieci ze szkół w Woli Lubeckiej i Joninach staliście się przedmiotem w niezbyt eleganckiej rozgrywki, w której jako argument w sposób nieuprawniony wykorzystywane jest „dobro Waszych dzieci”. Drodzy mieszkańcy Woli Lubeckiej i Jonin zostały Wam imputowane jako Wasze poglądy, że tylko w oparciu o szkoły w waszych miejscowościach uczęszczające do nich dzieci odbiorą należytą edukację. To być albo nie być nie dla waszych dzieci, ale dla kilkunastu osób, dla których ich dobro stało się kartą w grze o własny interes. Wmawia się Wam, że jak nie będzie w nich szkoły, to wasze miejscowości przestaną istnieć, a to cyniczna gra w świadomości, że mało kto, choć myśli inaczej odważy się publicznie przyznać, że te ogromne środki, jakie co roku wydawane są tylko po to, żeby garstka ludzi miała pracę, mogłyby być wydane na prawdziwą i realną poprawę życia w Waszych miejscowościach. Cynicznie rozkręca się atmosferę wrogości i poczucie, że inni chcą Wam zabrać coś, bez czego przestaniecie istnieć. Prawda jest taka, że mieliście Wasze szkoły we własnych rękach z możliwością bezpośredniej i prawdziwej dbałości o dobro Waszych dzieci, ale ktoś wmówił Wam, że choć to ma być wasze być albo nie być to lepiej będzie, jak to nie Wy będziecie o tym decydować. Przekonano Was, że Wasze dzieci na tym tracą i że jak zapłacimy zatrudnionym w nich nauczycielom dwa razy więcej, to wszystko będzie tyle samo lepsze. Oszukano Was, a teraz by zadośćuczynić wymaganiom finansowym, próbuje się oszukać pozostałe dzieci, cynicznie argumentując, że wyrównuje się ich szanse. Szanowni Mieszkańcy, Rodzice burmistrz nie działa w naszym interesie, ale w interesie bardzo wąskiej grupy kilkunastu nauczycieli kompletnie nie licząc się z „dobrem” dzieci. Dlatego uważam, że jako mieszkańcy powinniśmy powiedzieć tym kilku osobom, które tym błędnie pojmowanym „dobrem dzieci” się posługują zdecydowane NIE!

          W razie, gdybyście potrzebowali pomocy, jestem do Państwa dyspozycji, zapewniam, że obowiązuje mnie tajemnica i do Państwa danych, na żadnym etapie nie będą miały dostępu osoby nieuprawnione, pozostaną one tylko do wiedzy redakcji bloga lepszeryglice.cba.pl Czekam na Państwa sygnały pod adresem e-mail konstantyniewiadomski@gmail.com

      2. Ja tych pań nie lubię ale zachowanie burmistrza na którego głosowałem powoduje że się tego wstydzę.

    1. To dobrze Ci się wydaje, bo faktycznie prawda o szkołach w Woli Lubeckiej i Joninach nie wygląda, tak jak ją przedstawiają pan burmistrz i przewodniczący. Przedstawiane przez burmistrza na sesji argumenty są tak śmieszne, że dziwię się, że w sposób bezkarny posługuje się nimi już nie tylko w dyskusji, ale również w argumentacji podejmowanych przez siebie decyzji. Obrona słuszności decyzji o ponownym przejęciu szkół przez gminę pociąga za sobą szereg działań, z którymi jako mieszkańcy nie możemy się zgodzić, tym bardziej że dotyczy to najmłodszych mieszkańców naszej gminy. Trudno nie dostrzec tego, że w grę wchodzą znaczne środki publiczne, które płyną wprost do kieszeni członków rodziny osób, które o nich decydują a sama „reforma” nie przyniosła żadnych wymiernych zmian w jakości nauczania i samym sposobie funkcjonowania tych szkół. Nie zmieniło się bowiem nic poza tym, że nauczycielom tam uczącym wypłacana jest 2 x wyższa pensja. Trudno mówić też o samej sprawiedliwości w wynagradzaniu nauczycieli, bo jak porównać pracę z 5-10 uczniami do pracy z dwudziestoma czy nawet więcej uczniami. Paradoksem, który zaczyna być coraz dobitniej widać, jest rozdźwięk pomiędzy tym, co się mówi, że wszystkie te działania mają na celu dobro uczniów, a tym, co się robi z troski o to, żeby z publicznych pieniędzy wypłacić jak najwięcej do kieszeni kilkunastu osób. Cała niechęć do dyskutowania na ten temat wynika z tego, że aż nadto widać o czyj interes tu chodzi.

        • Anonim w dniu 30 kwietnia 2021 o 10:37
        • Odpowiedz

        Takie plewy a nie argumenty ,ani nikt nie chce krzywdy dzieci ani żadnej wrogości do małych wsi nie ma , własny interes jest tymi tarczami broniony .Ktoś na sesji powinien w oczy tą prywatę panom A wygarnąć . Bardzo wygadani ale chyba uważają że mieszkańcy to ciemne chłopki.

    • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:08
    • Odpowiedz

    Oj ty Adamie cenzorze na zlecenie. Kilkakrotnie nie pozwoliłeś mi dać dziś wpisu i szukam obejścia. Może słówka nie pasują?
    Po raz kolejny pani BKrys*** podjęła próbę skłócenia miejscowości tematem szkół.
    P. BKrys*** skąd osoba na wieloletniej rencie z ZUS ma tyle wigoru i zdrowia żeby być sołtysem, radną, przekształcać szkoły, toczyć boje z każdym, z kim się tylko da. Przecież pani jest na rencie od wielu wielu lat, drąży budżet państwa, czyli nas. I niech se pani da już święty spokój, bo słuchać się po prostu nie da. Pani nie powinna mieć renty, ale dodatek specjalny za głupotę.
    Pan Niewiadomski zapewne zapyta ZUS o pewne sprawy. Z góry dziękuję Nie*** za podjęcie inicjatywy w tej sprawie.

      • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:10
      • Odpowiedz

      Niewiadomski to kto to?

        • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:43
        • Odpowiedz

        Marcinek?

      • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:11
      • Odpowiedz

      Bochenek to kto to?

      • Karolaka Olweka z Jonin 2 w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:16
      • Odpowiedz

      .

        • nie Szczepan w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:19
        • Odpowiedz

        Szczepan to pisze?

          • nie Seweryn w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:20
          • Odpowiedz

          Seweryn to pisze?

            • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:20
            • Odpowiedz

            Bochenek to pisze?

            • nie Władek w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:20
            • Odpowiedz

            Władek Władysław to pisze?

        • nie Bernard w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:21
        • Odpowiedz

        Bernard to pisze?

          • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:21
          • Odpowiedz

          Bochen to pisze?

            • I co Adamie na to? w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:23
            • Odpowiedz

            Bochen to pisze? bo pełnego nazwiska nie da się wpisać, bo Adaś zablokował wpisy nt. BKryst.

              • ??? w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:23

              Cenzurka od Kryssi?

              • ??? w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:24

              Zieliński, nie blokuje ale Kryszka tak.

              • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:43

              Marcinek?

            1. co się jeszcze nie da ?? znowu pierdoły

        • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:42
        • Odpowiedz

        Szczepan?

      • I jak tak Adamie sen? w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:25
      • Odpowiedz

      O Zielinssskim też nie można pisać jak o Krystiance solltysce. (Przepraszam ze zmieniam literki, ale tego Zielonooki nie mógł przeiwdzieć stosując censórę.

        • Ale ściemniasz 🤣🤣🤣 w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:40
        • Odpowiedz

        To wpisz słowo Zieliński i sprawdź czy się pojawi komentarz. Widzisz? Działa.

          • Józka z Tarówka w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:47
          • Odpowiedz

          Tak, już dział, bo nie śpi. Cenzura nigdy nie spi. Kryś-ka za to śpi. Trolu nie śpij do rana, bo ja będę czuwał nad AdAMMMMMMMEM.

          • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:48
          • Odpowiedz

          Już puściły Ci nerwy trolu KryśkoZielony?

        • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:42
        • Odpowiedz

        A piszecie admin i też się pojawia. Ha haha. Id ie już spać cieniaski

          • Krych Bochema & Admus Trol gminny w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:51
          • Odpowiedz

          To idź w końcu spać bo trole wstrętne też potrzebują snu z… Krycha już dawno śpi a Ty jej robisz dobrze. Masz za co widocznie Adauxie.

            • Cenzura??? Chyba w waszych głowach w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:56
            • Odpowiedz

            Gdyby była cenzura to by się tu nie pojawiało co się pojawia cały wieczór. Ktoś celowo kreuje, że jest cenzura. A nie ma jej wcale.

      • Bloger nocny w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:28
      • Odpowiedz

      Bochenkowska to adminka? Ale rewelacja. Dobrze że śpi i Adam śpi bo by to wycięli. Jutro gmina pozna parę trolów.

        • Genowefa ze Skierniewic w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:38
        • Odpowiedz

        To teraz Addamiuńku opowiedz od jakiego czasu współpracujesz z Krystianeczką Boche, skoro miałeś wykluczone słowo w komentarzach z tym nazwiskiem i ze swoim? Nie pisz gminny trolu kiedy bo i tak ci nikt w to nie uwierzy. Ty możesz sr**ć na kogo chcesz a udajesz demokratyczny blog. Jak masz choć troszkę oleju, w co wątpię, to zamknij to g*** i nie rób z siebie pośmiewiska. Albo się poducz.

      • Do anonima co pisze o Soltysce w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:49
      • Odpowiedz

      Czemu anonimowo to piszesz odważniaku??

    • Józek w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:06
    • Odpowiedz

    Po raz kolejny pani Bochenek podjęła próbę skłócenia miejscowości tematem szkół.
    P. Bochenek, skąd osoba na wieloletniej rencie z ZUS ma tyle wigoru i zdrowia żeby być sołtysem, radną, przekształcać szkoły, toczyć boje z każdym, z kim się tylko da. Przecież pani jest na rencie od wielu wielu lat, drąży budżet państwa, czyli nas. I niech se pani da już święty spokój, bo słuchać się po prostu nie da. Pani nie powinna mieć renty, ale dodatek specjalny za głupotę.
    Pan Niewiadomski zapewne zapyta ZUS o pewne sprawy. Z góry dziękuję Niewiadomskiemu za podjęcie inicjatywy w tej sprawie.

    • Jadwiga w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:04
    • Odpowiedz

    Czemu Adamie cenzurujesz wpisy? Wyjdziesz na głupka który wykonuje polecenia Kryśkowatych Peowców i tyle zostanie.

      • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 23:21
      • Odpowiedz

      Gdyby cenzurował to przecież i Karolke by wyciął. Cos kręcisz pani Karolo cholewko

    • anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 22:10
    • Odpowiedz

    Podsycane są jakieś niezdrowe ambicje tzw małych wsi , nikt im nie chce na złość ale takie klasy po 5 dzieci to ani dobre dla dzieci ani ekonomiczne .

    • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 21:39
    • Odpowiedz

    Zieliński, czemu tak się chwalisz wszędzie i tłumaczysz się, że to jest blog obywatelski a cenzurujesz. niektórzy mogą sr… za przeproszeniem na jednych, a mi nie pozwolisz dać komentarza, który ani nie obraża ani nie narusza żadnych standardów. Widocznie nie pozwalasz by pisano cokolwiek krytycznego o platformersach jak np. o pani Bochenek.

    • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 19:37
    • Odpowiedz

    Matko, co za krasomówcy
    Marcinek A. ” odnowiliśmy przystanki niedawno, w przyszłym roku ” hahahahaha
    Augustyn T. ” przegłosowana przez rade kom… komp… no …” hahaha
    (Zapominacie, że gdyby nie zdrajca Oleśkiewicz, którego szantażowali to byście miegli g.wno a nie większość w radzie)
    Przewodniczący kultury i oświaty a sposób wymowy i elekwencji na poziomie Mietka spod czarnego lisa.
    A burmistrz kłamie jak z nut !!!
    O Dudowiczu nawet się nie wypowiadam, bo to od dawna wiadomo, że to jest karykatura człowieka.

      • ..... w dniu 29 kwietnia 2021 o 19:56
      • Odpowiedz

      Jak i kto szantażował kandydata Jedności?

      Ciekawy wątek….

      • ..... w dniu 29 kwietnia 2021 o 19:56
      • Odpowiedz

      W zasadzie już radnego Jedności

    • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 16:10
    • Odpowiedz

    Może za pomocą tego bloga zadam pytanie .
    Skoro taki sukces i oszczędzamy setki tysięcy dzieki promocji kgw w Lubczy to się pytam- co nam ma dać ta promocja . Dowartościujemy się tym ? Sądzi ktoś że takie pustaki jesteśmy ?

    1. Promocja to takie ulubione słowo burmistrza, którego używa tak często, że wyświechtał go jak żołnierz onuce i w jego ustach nic ono nie znaczy.

        • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 17:26
        • Odpowiedz

        Widać te szkoły bardzo „bolą” ekipę lepszego sortu. Może warto zgłębić temat medialnie i wyjaśnić prawdziwe powody. Dalej nie rozumiem na czym polega to „dobro” dzieci? Dla dzieci nic się nie zmieniło – chyba że jestem w błędzie. Może ktoś bardziej sprecyzować co oznacza to „dobro” dzieci?

          • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 17:43
          • Odpowiedz

          Ale nerwowe reakcje żeby tematu nie ruszać ,chyba jakiś zakaz wieli szef komisji oświaty wprowadzi ,jakieś argumenty z Podlasia że dziadki zostali , brak pracy był powodem a nie szkoły . Ewidentnie burmistrza argumentacja taka jakby ktoś nas miał za mało rozgarniętych. Pan Marcinek za to poruszył temat pomalowanych przystanków i master szefa żeby o czymś ważnym w końcu pogadać. Proponuję nadzwyczajną sesją na te żywotne tematy.

          1. Kwintesencja wypowiedzi pana przewodniczącego Dudowicza.
            https://youtu.be/hph9t-UvOWA?t=7066

              • Kajan w dniu 29 kwietnia 2021 o 22:23

              Prpsze zapytać poprzedników i radnych jak to było z tymi przeksztalceniami szkół, szkoda że każdy zasłania się dobrem dzieci zamiast powiedzieć wprost że chodzi o kasę i wypłaty.

            • Sąsiad Jonin w dniu 29 kwietnia 2021 o 22:21
            • Odpowiedz

            Marku, poprzednia rada uchwaliła wydatki na remont szkoły, aby właśnie dzieci miały godne warunki do nauki a nauczyciele warunki do prowadzenia zajęć bo jakoś wcześniej nie zadałeś o to. Wyżyć radni bez wyjątku zagłosowali za.ta inwestycją bo widzieli że dzieci mają kiepskie warunki do nauki.
            Sam wyraziłeś na to zgodę, aby przejąć
            szkołę a pracę remontowe przeprowadzono właśnie z oszczędności na wynagrodzeniach.
            Pamiętajcie-nie jesteście Panem Bogiem.
            Ludzie za te wasze rządy Was rozliczą.

  3. to mówił bohater Potopu , Longinus chyba
    „słuchać hadko”

    • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 15:30
    • Odpowiedz

    Sesja. Tu pisać

      • Anonim w dniu 29 kwietnia 2021 o 21:27
      • Odpowiedz

      Ta rada to typowe pierdziochy za pieniądze podatnika. Benny Hill się nie umywa by rozśmieszyć widza.

Skomentuj niewiadomski Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Optionally add an image (JPEG only)