Zakład Komunalny dzieckiem trudnym czy niechcianym ?
Drodzy Państwo czytelnicy tego bloga tak jak należało się spodziewać nadejdzie taki czas kiedy poruszane przez nas temat będzie pisany w czasie przyszłym . Rzecz dotyczy Zakładu Komunalnego powołanego do życia uchwałą rady (uchwała nr VI/41/07 RM w Ryglicach z dnia 27 lutego 2007 r.) z inicjatywy poprzedniego Burmistrza Ryglic Pana Karasiewicza . Pierwszym Kierownikiem został Pan Kita z racji tego ze nie był z terenu gminy nazywany przez ówczesna opozycję a dzisiejsza ekipę rządzącą „spadochroniarzem” . Kiedy w ubiegłym roku umowa o prace zawarta z panem Kitą nie został przedłużona (w wyniku czego Pan Kita rozchorował się ) pełnie obowiązków kierownika zakładu komunalnego powierzono Pani Marcie Kantor . Zgodnie z ustawa o pracownikach samorządowych p.o. można być pół roku ten okres właśnie się kończy. Ustawa o pracownikach samorządowych mówi, że na stanowisku kierowniczym trzeba mieć wyższe wykształcenie, 6 letni staż pracy w tym 2 lata w administracji publicznej zaś wyłanianie odbywa się w drodze konkursu. W zakład komunalny wpompowano dużo pieniędzy to fakt, ale pracuje tam trochę ludzi i nie ulega wątpliwości że ten zakład jest potrzebny. Nie można dopuścić do tego, że te pieniądze pójdą w błoto, obecnie są zakusy aby przekształcić go w spółkę, wtedy nie będzie obowiązywała ustawa o pracownikach samorządowych i prezesem może zostać każdy. Jest jednak pewien problem budynek w którym jest ZK przekazało gminie starostwo nieodpłatnie pod warunkiem że gmina nie pozbędzie się tego majątku przez jakiś czas chyba przez 10 lat (te jeszcze nie minęły) jeżeli złamią umowę to trzeba będzie zapłacić . Z ustaleń poczynionych w tej sprawie wynika że były nieoficjalne jak na razie rozmowy ze spółka komunalną z Tuchowa o ewentualnym przejęciu zakładu, prowadził je Pan wice-burmistrz Chrząszcz ale nie ujawnił jednak żadnych konkretów. Zakład ma racje bytu jeżeli będzie dobrze zarządzany przez kogoś kto nie zmarnuje naszych pieniędzy chyba ma co robić, oprócz śmieci i szamb jest jeszcze cmentarz ( tylko w Ryglicach jest komunalny), trawy i chaszcze przy drogach -jest sprzęt , nie mówiąc o sprzątaniu miejsc publicznych i odśnieżaniu – maja odśnieżarkę wirnikową. Czy dlatego że to dzieło Karasiewicza i że nie ma swojego którego można by tam obsadzić to trzeba to zniszczyć? Za pobory Pana Chrząszcza można by kupić profesjonalną śmieciarkę, która na siebie na pewno zarobi, nawet w sąsiednich gminach bo nic nie stoi na przeszkodzie żeby zawierać takie umowy. Podejmowane rozmowy mające na celu pozbycie się tego trudnego dziecka Karasiewicza obnażają zupełny brak przygotowania do pełnienia funkcji jakie zostały im powiężone czy dziecko to jest tak trudnym że do opieki nad nim brak w szeregach rządzących zaufanych osób osoby spełniającej wymogi ustawy do pełnienia funkcji kierowniczej. Temat jest gorący bo właśnie kończy się półroczny okres jaki zgodnie ustawa samorządową urzędnik samorządowy może być wyznaczony do pełnienia obowiązków kierowniczych. Brak ogłoszenia konkursu oraz rozmowy prowadzone z Tuchowskim zakładem zdradzają chęć przekształcenia zakładu w spółkę (wtedy nie obowiązują zapisy ustawy o pracownikach samorządowych i szefem może być każdy) lub co gorsza zdradza chęć pozbycia się tego zakładu . Czy możemy i czy powinniśmy sobie na to pozwolić czy po likwidacji poradni K w ośrodku zdrowia w Ryglicach nadszedł czas na likwidację ZK czy to do takich celów został powołany na wice-burmistrza Pana Chrząszcza.
40 comments
Skip to comment form
Zainteresowała mnie tematyka. Myślę, że da isę to jeszcze trochę bardziej rozwinąć.
No i stało się tak jak się spodziewaliśmy konkurs ogłoszono po to tylko aby ogłosić z takimi wymaganiami kto o zdrowych zmysłach z żądanym doświadczeniem przyjdzie pracować w zakładzie komunalnym . Ustawa nie nakłada tak wygórowanych kryteriów po co więc tak je ustawiono? Ludzie to jest jakość na jaka żeśmy głosowali to próba wyprowadzenia z pod zarządu gminnego majątku tego zakładu jednak środki jakie podejmuje Pani burmistrz zapewne pod wpływem doradców są czytelne. Ten zakład jest potrzebny z wielu powodów pierwszy to to ze zatrudnia ludzi ,co na to strażacy z krajówki którzy tam pracują i jak potrzeba to błyskawicznie są w remizie nie macie nic do powiedzenia w tej sprawie ? Dobrze wiecie dlaczego tam pracujecie tylko należy się odwołać do swojej pamięci . Po drugie śmieci jest masa a nie zanosi się że będzie ich mniej więc pracy nie zabraknie po trzecie rola takiego zakładu powinno być utrzymanie zieleni miejskiej czystości w centrach miejscowości porządku w rowach . Powody za pozostawieniem tego zakładu w obecnej formie można by mnożyć podajcie jeden konkretny powód za zmianami które doprowadza do likwidacji pomijając ten ze to Karasiewicz jest pomysłodawca i to on doprowadził do powstania tego zakładu.
Jest już kierownik pełniący obowiązki niestety zapowiedzi połoskowej że ma wspaniałych ludzi były kłamstwem. Nowy kierownik wzięty z łapanki ma liche wykształcenie i po pół roku znowu będzie zmiana, chyba że babcia będzie łamać prawo.
Odnośnie strażaków w ZGK – z tego co wiem to w tym zakładzie pracuje ich co najmniej trzech. Mało tego jeden z nich Pan Wojciech G. pełni w OSP funkcje naczelnika i to on jest odpowiedzialny za sprawny wyjazd do akcji i za gotowość bojową. Kilka razy obserwowałem jak nasi chłopcy wyjeżdżają do akcji i prawie zawsze naczelnik jest z nimi. Co będzie jeśli ci panowie stracą pracę i będą musieli szukać innej np. a Tarnowie? OSP straci trzech doświadczonych ludzi którzy zawsze są na miejscu gotowi do wyjazdu. Zatem zlikwidowanie ZGK wiąże sie również z naszym bezpieczeństwem.
Praca społeczna w straży, godna oczywiście szacunku, podejmowana jest jak rozumiem głównie dla własnej satysfakcji strażaków i z pożytkiem dla społeczeństwa. Nie powinna powodować moim zdaniem jakiś innych przywilejów dla wąskiej grupy bo ta społeczność i bezinteresowność byłaby pod znakiem zapytania. No i są strażacy także w innych wsiach .Gdyby przyjąć argumentację powyższą powinno się wprowadzić zasadę że każdy strażak który szuka pracy może ją znaleźć w zakładzie komunalnym .
Piszesz głupoty. Jak strażacy, a zwłaszcza kierowcy pójdą do pracy poza Ryglicami to do akcji pojedziesz Ty a samochody poprowadzi Chrzaszcz i Chmura. Napewno mają odpowiednie kwalifikacje, co właśnie pokazali.
Piszę głupoty=jestem głupi ,no może to jedyni kierowcy ,choć myślałem że są jakieś rezerwy bo ktoś chory , wyjedzie itd .I co z kierowcami z innych wsi -proszę o odpowiedź Co do swojej głupoty czy nie to nie jestem pewny ale co do tego że nie jesteśmy na ty to już tak .
Sam sobie odpowiedz czy jak Ci się bedzie dach nad głową palił to poczekasz na straż z Kowalowej lub Jonin. Zresztą wtedy wszyscy sie przydadza, ale pierwsi przyjada ci którzy sa najblizej. A jak będziesz siedział zakleszczony w rozbitym aucie to wolisz żeby był kierowca na miejscu w Ryglicach, które maja do tego odpowiedni sprzet czy może wolisz poczekać aż przyjadą z Tuchowa, Tarnowa ewentualnie z Lubczy, bo tylko tam oprócz Ryglic są przygotowane i odpowiednio wyposażone jednostki. Piszesz głupoty bo się na tym nie znasz, a nie dlatego że jesteś głupi jak sam sie oceniłeś. A i skąd ta pewność że nie jesteśmy na ty.
Po przeczytanych wpisach aż chce się krzyknąć Brawo!!
Naszej gminie nic nie grozi tylu przecież mamy fachowców od wszystkiego, a szczególnie od bajko pisania.
Były wybory dlaczego taka mała liczba chętnych do zarządzania gminą na stanowisku burmistrza czy też na stanowiska doradcze czyli radnych.
Teraz jak można anonimowo na wszystkich pluć to jak widać gęb robi się dużo.
I jak tu ludziom władza ma dogodzić jak robią to źle, a jak nie robią to jeszcze gorzej.
Każdy z Was Nas- zgodnie z prawem ma możliwość przychodzić na sesje i zadawać pytania. Pytam kto z Was przyjdzie ? kto odważy się zabrać głos publicznie?
Pisanie anonimowe to sobie możecie… Nic Wam to nie da.
Chodzie na sesję zadajcie pytania, doradzajcie takie jest Wasze – Nasze prawo
O czym Ty biedaku piszesz? Prawa to my mamy tylko na papierze, a rządzący te prawa mają w głebokim poważaniu. Padły już pytania na które nie uzyskaliśmy odpowiedzi pomimo ze zgodnie z dychem, literą prawa i orzecznictwem NSA władza ma psi obowiązek bez szemrania na nie odpowiedzieć. Co to za władza od której przestrzeganie prawa trzeba egzekwować przez sądy i trybunały?
I Ty ciągle dookoła wojtek z tą anonimowością. Masz z tym jakiś problem? Może powinieneś pogadać ze specjalistą.
W ostatnim wpisie poparłem Nową Jakość bo sprawdziłem kilka decyzji ,które mnie jakoś usatysfakcjonowały ale nabór na kierownika ZK to już totalna porażka.Śmieszny staż 10 lat na stanowisku urzędniczym!!! czyli wiek około 35 lat, znajomość perfekcyjna w dziale nieruchomości ??
_a może tak zapytać o metody zarządzania , znajomość kodeksu pracy, sprawdzenie umiejętności zarządzania zasobami ludzkimi,OGÓLNIE PO PROSTU: posiadane rodzaje umiejętności menedżerskich takich jak:
* techniczne,
* społeczne,
* koncepcyjne.
znajomość rynku towarowego , znajomość języka obcego europejskiego- handlowego .Kto tak miesza Pani Burmistrz w głowie bo sama by chyba nawet nie była w stanie wymyślić takich głupstw.Toż to powalające.
A miało być tak pięknie , poszanowanie uczciwości, wykształcenia,lojalność i czysta gra przede wszystkim .Gdzie jest dzisiaj Obrońca prawa i sprawiedliwości, mistrz gospodarności,wszystko przeczuwający i wiedzący Wielki Andrzej Dobrodziej I.Do cholery Andrzej powstań z klęczek i pomyśl co zostało z Twoich i naszych marzeń.
Pod kogo szykują to stanowisko z takimi wymaganiami ? przecież ustawa nie jest aż tak rygorystyczna czyżby miało nie być chętnych ? treść ogłoszenia też jakby z innej bajki coś to nie gra ,czyżby mydlono nam oczy? Pytanie na podstawie jakiego aktu prawnego został ogłoszony nabór na to stanowisko bo chyba nie na podstawie aktualnie obowiązujących . Te obowiązujące prezentuję poniżej w kategorii ustawy znajdą państwo tekst oryginalny niniejszej uchwały.
USTAWA
z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych1)
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art. 1.
W celu zapewnienia zawodowego, rzetelnego i bezstronnego wykonywania zadań
publicznych przez samorząd terytorialny ustanawia się przepisy prawa pracy
określające status prawny pracowników samorządowych.
Art. 2.
Przepisy ustawy stosuje się do pracowników samorządowych zatrudnionych w:
1) urzędach marszałkowskich oraz wojewódzkich samorządowych jednostkach
organizacyjnych;
2) starostwach powiatowych oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych;
3) urzędach gmin, jednostkach pomocniczych gmin oraz gminnych
jednostkach i zakładach budżetowych;
4) biurach (ich odpowiednikach) związków jednostek samorządu
terytorialnego oraz zakładów budżetowych utworzonych przez te związki;
5) biurach (ich odpowiednikach) jednostek administracyjnych jednostek
samorządu terytorialnego.
Art. 3.
Przepisów ustawy nie stosuje się do pracowników zatrudnionych w jednostkach
wymienionych w art. 2, których status prawny określają odrębne przepisy.
1) Niniejszą ustawą zmienia się ustawy: ustawę z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku
obrony Rzeczypospolitej Polskiej, ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawę z
dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej, ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu
prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, ustawę z dnia 29
sierpnia 1997 r. o strażach gminnych, ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa,
ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, ustawę z dnia 12 marca 2004 r. o
pomocy społecznej, ustawę z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
Opracowano na
podstawie: Dz.U. z
2008 r. Nr 223, poz.
1458.
©Kancelaria Sejmu s. 2/25
2009-01-22
Art. 4.
1. Pracownicy samorządowi są zatrudniani na podstawie:
1) wyboru:
a) w urzędzie marszałkowskim: marszałek województwa, wicemarszałek
oraz pozostali członkowie zarządu województwa – jeżeli statut
województwa tak stanowi,
b) w starostwie powiatowym: starosta, wicestarosta oraz pozostali członkowie
zarządu powiatu – jeżeli statut powiatu tak stanowi,
c) w urzędzie gminy: wójt (burmistrz, prezydent miasta),
d) w związkach jednostek samorządu terytorialnego: przewodniczący zarządu
związku i pozostali członkowie zarządu – jeżeli statut związku
tak stanowi;
2) powołania – zastępca wójta (burmistrza, prezydenta miasta), skarbnik gminy,
skarbnik powiatu, skarbnik województwa;
3) umowy o pracę – pozostali pracownicy samorządowi.
2. Pracownicy samorządowi są zatrudniani na stanowiskach:
1) urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych;
2) doradców i asystentów;
3) pomocniczych i obsługi.
Art. 5.
1. W urzędzie gminy, starostwie powiatowym i urzędzie marszałkowskim tworzy
się odpowiednio stanowisko sekretarza gminy, powiatu i województwa, zwanego
dalej „sekretarzem”.
2. Na stanowisku sekretarza może być zatrudniona osoba posiadająca co najmniej
czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa
w art. 2, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku
urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej czteroletni
staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2,
oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym
w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
3. Sekretarz podlega bezpośrednio kierownikowi urzędu.
4. Kierownik urzędu może upoważnić sekretarza do wykonywania w jego imieniu
zadań, w szczególności z zakresu zapewnienia właściwej organizacji pracy
urzędu oraz realizowania polityki zarządzania zasobami ludzkimi.
5. Sekretarz nie ma prawa tworzenia partii politycznych ani przynależności do nich.
Art. 6.
1. Pracownikiem samorządowym może być osoba, która:
1) jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3;
©Kancelaria Sejmu s. 3/25
2009-01-22
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3) posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym
stanowisku.
2. Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru lub powołania
może być osoba, która spełnia wymagania określone w ust. 1 oraz nie była
skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z
oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
3. Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie umowy o pracę na
stanowisku urzędniczym może być osoba, która spełnia wymagania określone w
ust. 1 oraz dodatkowo:
1) posiada co najmniej wykształcenie średnie;
2) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo
ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
3) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
4. Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie umowy o pracę na
kierowniczym stanowisku urzędniczym może być osoba, która spełnia wymagania
określone w ust. 1 i ust. 3 pkt 2 i 3 oraz dodatkowo:
1) posiada co najmniej trzyletni staż pracy lub wykonywała przez co najmniej
3 lata działalność gospodarczą o charakterze zgodnym z wymaganiami na
danym stanowisku;
2) posiada wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu
przepisów o szkolnictwie wyższym.
Art. 7.
Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za jednostki, o których mowa w art. 2,
z zastrzeżeniem art. 8 ust. 2, art. 9 ust. 2 i 3 oraz art. 10 ust. 2 i 3, wykonują:
1) wójt (burmistrz, prezydent miasta) – wobec zastępcy wójta (burmistrza,
prezydenta miasta), sekretarza gminy, skarbnika gminy oraz kierowników
gminnych jednostek organizacyjnych;
2) przewodniczący zgromadzenia związku jednostek samorządu terytorialnego
– wobec członków zarządu tego związku;
3) wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa w
urzędzie jednostki samorządu terytorialnego – wobec pozostałych pracowników
urzędu oraz wobec kierowników samorządowych jednostek organizacyjnych
innych niż wymienione w pkt 1 i 2;
4) kierownik jednostki organizacyjnej – za inne niż wymienione w pkt 1-3
jednostki.
Art. 8.
1. Pracodawcą wójta jest urząd gminy.
2. Czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta (burmistrza, prezydenta miasta),
związane z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy, wykonuje przewodni©
Kancelaria Sejmu s. 4/25
2009-01-22
czący rady gminy, a pozostałe czynności – wyznaczona przez wójta (burmistrza,
prezydenta miasta) osoba zastępująca lub sekretarz gminy, z tym że wynagrodzenie
wójta ustala rada gminy, w drodze uchwały.
Art. 9.
1. Pracodawcą starosty, wicestarosty i członków zarządu powiatu jest starostwo
powiatowe.
2. Czynności z zakresu prawa pracy wobec starosty, związane z nawiązaniem i
rozwiązaniem stosunku pracy, wykonuje przewodniczący rady powiatu, a pozostałe
czynności – wyznaczona przez starostę osoba zastępująca lub sekretarz
powiatu, z tym że wynagrodzenie starosty ustala rada powiatu, w drodze uchwały.
3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pozostałych członków zarządu
powiatu wykonuje starosta powiatu.
Art. 10.
1. Pracodawcą marszałka, wicemarszałka i członków zarządu województwa jest
urząd marszałkowski.
2. Czynności z zakresu prawa pracy wobec marszałka województwa, związane z
nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy, wykonuje przewodniczący sejmiku
województwa, a pozostałe czynności – wyznaczona przez marszałka osoba
zastępująca lub sekretarz województwa, z tym że wynagrodzenie marszałka województwa
ustala sejmik województwa, w drodze uchwały.
3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pozostałych członków zarządu
województwa wykonuje marszałek województwa.
Author
Lepiej późno niż wcale bardzo dybże się stało że nasza władza w końcu zdecydowała się nie niszczyć tego co dobre i potrzebne . Przedstawiam Państwu treść ogłoszonego naboru na stanowisko Kierownika Zakładu Komunalnego w Ryglicach .
Burmistrz Ryglic
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Kierownik Zakładu Komunalnego
I. Wymagania niezbędne:
1) Posiadanie obywatelstwa polskiego
2) Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych
3) Brak prawomocnego skazania za przestępstwa popełnione umyślnie
4) Wykształcenie wyższe ekonomiczne
5) Doświadczenie 5 –letnie w zarządzaniu nieruchomościami potwierdzone odpowiednimi kwalifikacjami ( licencja zarządcy nieruchomości)
6) Staż na stanowisku kierowniczym urzędniczym 10 lat
7) Prawo jazdy i samochód do dyspozycji
II. Wymagania dodatkowe:
1) Znajomość podstaw kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o drogach publicznych, prawo budowlane, ustawy o ochronie środowiska i gospodarce komunalnej
2) Komunikatywność, samodzielność, odporność na stres
3) Umiejętność obsługi komputera w zakresie MS Office
III. Wymagane dokumenty :
1. CV i List motywacyjny
2. Kserokopie świadectw i dyplomów potwierdzających wykształcenie
3. Kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
4. Oryginał kwestionariusza osobowego
5. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie
IV. Zakres czynności:
Nadzór i organizacja zadań:
z zakresu drogownictwa:
1. Prowadzenie letniego bieżącego oraz zimowego utrzymania dróg i chodników na terenie Gminy.
2. Realizacja zadań w zakresie budowy i utrzymania istniejącego oświetlenia na placach i w ciągach dróg na
wydzielonych sieciach stanowiących majątek Gminy
3. Uczestnictwo w spornych sprawach z dróg gminnych
4. Szacowanie szkód i odbudowa dróg po powodzi i osuwiskach.
5. Nadzór nad pracownikami publicznymi i osobami odbywającymi kary.
6. Dbanie o bezpieczeństwo i estetykę pasa drogowego oraz placów gminnych
7. Odnawianie przystanków i utrzymanie ich czystości
z zakresu nieruchomości będących w dyspozycji ZGK
1.Najem, dzierżawa i użyczenie zasobu nieruchomości Gminy i gospodarowanie nim
2.Ustalanie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomości,
3.Zapewnienie lokali socjalnych dla osób uprawnionych,
4.Sporządzanie spisów inwentaryzacyjnych mienia,
5.Przekazywanie jednostkom pomocniczym Gminy mienia gminnego,
6.Przygotowanie informacji o stanie mienia do budżetu Gminy,
7.Ustalenie zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
z zakresu ochrony środowiska:
1. Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów z zakresu ochrony środowiska należących do właściwości Burmistrza oraz dostarczanie danych do właściwej sprawozdawczości
2. Sporządzanie dokumentów na potrzeby ewidencji odpadów.
3. Kontrola opróżniania zbiorników bezodpływowych
4. Ewidencja przydomowych oczyszczalni ścieków, kontrola częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych odpadów ściekowych.
5. Organizacja czynności związanych ze zbieraniem, transportem i unieszkodliwianiem zwłok bezdomnych zwierząt oraz zwłok porzuconych zwierząt gospodarskich.
6. Znakowanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną.
7 Wdrożenie uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ryglice poprzez informację, kontrolę w przypadku jej nieprzestrzegania dotyczących:
Obowiązku właścicieli nieruchomości dotyczących utrzymania czystości i porządku, w tym dotyczących częstotliwości, zasad i sposobu usuwania odpadów komunalnych
Zasad utrzymania zwierząt gospodarskich na terenie Gminy Ryglice, a także deratyzacji i dezynfekcji terminów i sposobów ich przeprowadzania
Likwidacja wysypisk śmieci w niedozwolonych miejscach
z zakresu utrzymywania cmentarzy:
1. W zakresie utrzymania cmentarzy komunalnych i wojskowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
a. Przygotowywanie pism w ramach współpracy ze Starostwem Powiatowym w Tarnowie,
b. Planowanie remontów i występowanie o środki finansowe,
c. Nadzór nad zabiegami pielęgnacyjnymi prowadzonymi społecznie.
3. W zakresie cmentarza żydowskiego:
a. Współpraca z przedstawicielami gmin żydowskich w sprawie utrzymania czystości i porządku
z innych dziedzin:
1. Przygotowywanie wystrojów świątecznych miejsc publicznych
2. Proponowanie działań służących poprawie wizerunku Gminy
3. Zadania wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w Gminie
z zakresu targowisk targowisk:
1. Przygotowywanie dokumentacji związanej z lokalizacją targowisk i opracowanie ich regulaminów
2. Lokalizacja miejsc do handlu obwoźnego na terenie Gminy
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w pok. nr 4 Urzędu Miejskiego w Ryglicach ul. Rynek 9, 33 – 160 Ryglice w zaklejonych kopertach lub listownie z dopiskiem : ” Nabór na stanowisko kierownika ZGK” w terminie do dnia: 01.04.2011r.
Wymagane dokumenty powinny być opatrzone klauzulą: ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2002r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.)
Ogłoszenie oraz informacja o wyniku naboru opublikowane będą na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Ryglice: www. ryglice.pl , oraz na tablicy ogłoszeń UM Ryglice.
Ryglice, 22.03.2011r.
BURMISTRZ
/-/
Teresa Połoska
Punkt 4,5,6 ewidentnie sugerują, że ten nabór przygotowany jest pod „kogoś”. Licencja zarządcy nieruchomości, 10 letni staż pracy, …
Mamy :”nową jakość”
Są pierwsze efekty. Został ogłoszony nabór na kierownika ZK.
Jest tylko jedno ALE. Wymagania zostały ustalone pod konkretną osobę.
„Swój fachowiec'” już robi obchód terytorium wraz z Chrząszczem i Jeziorem.
Pewnie w ramach zapoznania się z zakresem zadań dla nowego stanowiska. Ogłoszenie ze strony Urzędu Miasta Ryglice cyt:
Burmistrz Ryglic ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Kierownik Zakładu Komunalnego.
Osoba publikująca: Krzysztof Płaczek
Osoba odpowiedzialna: Seweryn Gutkowski
Data publikacji: 22-03-2011 20:56:37
Rodzaj ogłoszenia: Nabór
Składanie ofert do 1 kwietnia.
Niezbyt fajny żart na prima aprilis
Z tego co wiem bo kilka miesięcy temu jeszcze za starych rządów w ZGK i w Urzędzie Gminy miałem bezpośredni kontakt z ZGK w Ryglicach i w porównaniu z naszym Zakładem (nie tak daleko od Ryglic) w Ryglicach ZGK otrzymuje tylko dotacje do wywozu ścieków beczkowozem i dzięki temu ludność z tego terenu płaci mniej za świadczoną usługę. My jako Zakład mamy kilka dotacji i nikt nie mówi w gminie że się nie opłaca bo to dla ludzi z terenu naszej gminy, aby było taniej za śmieci, ścieki, wodę. Nasz
władza dba o to żeby Zakład się rozwijał m. in. udziela dotacji na zakup niezbędnego sprzętu i z tego co wiem to poprzedni Wasz Burmistrz też tak czynił, a obecna Wasza obecna władza nie wiem czy wiecie wszem i wobec rozpowiada, wręcz wyśmiewa że macie wystawę nie pamiętam jak to było ujęte ale po prostu chodzi o to że sprzęt Wasz jest po prostu bo jest i do niczego nie służy, a z tego co wiem to nie jeden by chciał takowy posiadać.
A prawda jest taka że Wasza Pani Burmistrz nie zna się na działaniu Zakładu (ale chyba też i gminy), przecież oni wykonują zadania gminy i za to otrzymują wynagrodzenie, gdyż powietrzem nie pracują tylko ludźmi, a na dotacje nie mogą liczyć ze strony Gminy czy pomoc tak jak jest to u nas.
Zakład w Ryglicach otrzymuje zapłatę za wykonane zadania, które są zadaniami gminy (takie jak remonty dróg, wykaszanie poboczy, odśnieżanie), jak nie będzie Zakładu to te zadania nie znikną. Wasza Pani Burmistrz po prostu woli zapłacić z budżetu gminy zaprzyjaźnionym firmom prywatnym, które niby wygrywają przetargi ( w rzeczywistości takie firmy liczą na łatwy zysk tanim kosztem, nie mówiąc o jakości wykonanych usług, tak było kiedyś i u nas więc wiem co mówię). TO NIE JEST DOTACJA TO JEST
ZAPŁATA ZA WYKONANĄ PRACĘ.
Pani Burmistrz jak się nie opamięta to ta gmina nie ma przyszłości, gdyż wszędzie się już z Was śmieją, nawet w powiecie (jak nie w województwie) , bo przecież kto z Was nie dba i nie zabiega o swoje!!!
ŚWIĘTA PRAWDA.
Polecam lekturę Uchwały Budżetowej na 2011 r. Uchwała nr IV/11/10 Rady Miejskiej z dnia 31.12.2010 r. a dokładnie załaczniki do tej uchwały, a w szczególności załacznik nr 2 tj. plan przychodów i kosztów ZK w Ryglicach. A w planie wydatków majątkowych gminy ani jednej złotówki na ZK.
Spółka Komunalna Dorzecze Białej powstała z inicjatywy burmistrzów Tuchowa, Ryglic, Cięzkowic i wójta Rzepiennika Strzyżewskiego w celu wodociagowania i skanalizowania tych gmin..
Jej celem było pozyskanie środkow na realizacji projektu dla zadania Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej zlewni rzeki Biała w ramach programu „Czysty Dunajec” dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Społka powstawała na bazie zakładu komunalnego z Tuchowa. Oprócz tego jako udziały do spółki gminy wniosły istniejace wodociagi, oczyszczalnie sieci kanalizacyjne itp. Po co ta spółka powstała po to żeby wspólnie zawalczyć o środki unijne, bo pojedynczo byłoby to o wiele trudniejsze. Spółka podpisała umowę i ma zagwarantowaną dotację a projekt jest już realizowany. U nas wodociag od Tuchowa mają ruszyć jesienią a do 2013 ma być cały. Jest jeszcze inny aspekt zawiazania spółki – otóż finansowanie inwestycji. Tu inwestorem jest spółka i to ona musi zaciagnać kredyt, który nie bedzie obciażał budżetów gmin. Po to są zawiązywane spółki w całym kraju i w świetle obecnych przepisów jest ok. Żeby było jasne oddanie spółki w zarządzanie Tuchowskiej spółce nie jest aż tak złe grzej sie stanie jeżeli przekształcą zk w spółkę i oddadzą w ręce takiego czy innego „swojego fachowca”, który bedzie kręcił własne lody
Platforma nam prywatyzuje nawet służbę zdrowia a tu światli wielbiciele byłego burmistrza bronią dotowanego zakładu komunalnego . I argumentują że pracownicy że rodziny że podatki. Właśnie podatki idą na to żeby takie sztuczne twory utrzymywać. Zapłaci sie tam godnie , z szacunkiem dla ludzi (przypadkowo nie obcych) a inni niech za jedna trzecią tej sumy zap. w sklepie czy gdzie indziej , płacą podatki i cicho siedza. Zakłamanie Panowie do szaleństwa . a tu dla rozrywki
PO prywatyzuje służbę zdrowia POłoskowa likwiduje miernota jakość to coś o czym nie ma pojęcia nikt z obecnych włodarzy . Może lepiej się stało że Pani Ela Chrząszcz została wice -wójtem Tarnowa bo to ona miała być wice-burmistrzem było o tym mówione jeszcze sporo przed wyborami szczęście w nieszczęściu że tak się stało bo takiej POdwójnej jakości byśmy nie przetrwali .
Czy w tym wszystkim chodzi może o osobę pełniącą obowiązki kierownika Zakładu Komunalnego – Panią Martę Kantor ?
Anonim, wiesz może coś na ten temat ?
http://www.youtube.com/watch?v=a0gIt6EiEs4 Andrzej Jezior kandydat na Burmistrza Ryglic 2014.
Ponoć jest w trakcie konkurs na dwóch asystentów pani burmistrz , jeden do spraw zakładu komunalnego a drugi od wizerunku . Taka tania gmina nam się buduje obywatele
No to tylko czekać operacji plastycznych na koszt podatnika i BOR-u.
takie problemy ma dzisiaj każdy przedsiębiorca a idąc tym tokiem myślenia to wszystko należałoby pozamykać i polikwidować.Przy dobrym zarządzaniu taki Zakład ma rację bytu.Może np świadczyć usługi dla Gmin ,które rzekomo polikwidowały takie zakłady.Jeżeli firma ma już potencjał techniczny to tylko działać i wyrabiać zyski a nie likwidować.Jest tyle prac ,które można bez przetargu wykonywać i niech nikt nie opowiada głupstw ,że to się nie opłaca.OCZYWIŚCIE zlikwidują bo Jezior każe.
Jeziora bym do tego nie mieszał. To człek prosty nie wykształcony i w swej prostocie łatwowierny by nie powiedzieć naiwny. Po poprzednich jeszcze przegranych wyborach staliniątka poczuły że można przejąć rządy w gminie trzeba tylko lepiej się przygotować i tu zrobiły z niego pożytecznego idiotę, który będzie robił nagonkę na Karasiewicza. Teraz „skorumpowany” funkcją bedzie siedział cicho, a staliniątka spokojnie będą robić geszeft.
100% racja. teoretyku
Kto z Was wie ile wpompowano w zakład komunalny naszych gminnych pieniędzy?
Kto wie, że jest to zakład budżetowy czyli taki, który nie przynosi dochodu? Do takiego zakładu się dopłaca.
Kto wie ile kosztuje utrzymanie zakładu gminę rocznie?
Kto wie skąd biorą się na to pieniądze?
Kto wie, że prace które wykonuje zakład można zlecić w drodze przetargu innej firmie ? Firma zrobi to dużo taniej.
Pytania można mnożyć
Inne gminy rezygnowały z zakładów komunalnych , a u nas w tym czasie zakład otwierano.
Gmina jest już udziałowcem w spółce komunalnej Dorzecze Białej, która to spółka może wykonywać te same prace na terenie naszej gminy co nasz zakład komunalny.
Spółka może do tych prac przejąć pracowników i nikt pracy nie straci.
tylko znajda podrzucona do gminy może tak pisać.
Pracownicy płacą podatki co zwiększa udział w dochodach gminy
Każdy z pracowników ma przeciętnie 4-ro osobową rodzinę która jest odbiorcą towarów i usług.
Czy zadałeś sobie pytanie że wartość majątku Zakładu Komunalnego to wartość aktywów gminy a co się z tym wiąże jej zasobność.
Czy wiesz że dochód ZK jest dochodem gminy
Budżet ZK jest corocznie regulowany przez radnych na wniosek Burmistrza.
Można dokonać pozornych oszczędności by starczało na podwyżki dla pracujących woźnych w szkołach , bo to człon inteligencji których mężowie są radnymi .
A czyje pieniądze miano wpompowywać? Czy wiesz że Gmina nie może prowadzić działalności gospodarczej, a co za tym idzie ZK musi działać na zasadzie non profit?
Czy wiesz że dotacje do ZK to dotacje do mieszkańców(wywóz śmieci, ścieki itp)? Czy lepij dotować własny ryglicki ZK czy tuchowski? Może by tak Panią burmistrz razem z radnymi komuś odsprzedać?
Przecież ten zakład powstał jako stanowisko pod wójta z sąsiedniej gminy, który przegrał wybory. Narzekacie na Pana Ch. a przecież Pan K. przywędrował dokładnie na tej samej zasadzie.
Czy wiesz że w naszej gminie w Jodłowej było jedno z pierwszych wysypisk śmieci
i segregacja Władek nie jest z mojej bajki , ale był w tej dziedzinie fachowcem . A gdzie CH był szefem —to tylko mąż v-ce szefowej. Pomiędzy sypianiem z szefem a sprawowaniem obowiązków szefa jest różnica? To robota i to drugie też, widocznie twoja percepcja jest w granicach w tych kwestiach tożsama.
Jeżeli Nowa Władza zlikwiduje Zakład Gospodarki Komunalnej to udowodni tylko swoją nieporadność i subiektywne ocenianie faktów bez analizy racji społecznych.Jeżeli się ktoś podejmuje takiej misji a pełnienie funkcji burmistrza gminy jest zapewne misją społeczną to trzeba zapomnieć o uprzedzeniach, porachunkach z przeszłości, historii której już nikt i nic nie zmieni.Tu jest moje odniesienie do dyskusji w temacie obsadzania stanowisk urzędniczych.Podnieśliście raban o jednego urzędnika a ile osób by straciło pracę w tym zakładzie?To już inna kategoria mieszkańców.? tam mogą stracić pracę ?W ZK przy zadbaniu o front pracy czytaj dobrym kierowniku może znaleźć pracę jeszcze wielu mieszkańców gminy.Mają już trochę dobrego sprzętu.Mają jakieś zaplecze.Ryglice gminą możliwości więc niech już tak zostanie.Likwidacja takiego zakładu to jak przysłowiowe podcinanie gałęzi na której się siedzi.Każdy zakład w tej gminie to żyła złota.Podatki jakie płaci wracają pośrednio do Gminy.Tak wzbogaciły się duże gminy przylegające do dużych miast .Stworzyły raje podatkowe.Przedsiębiorcy u nich rejestrowali działalność a później już tylko liczyli kasę. Wszyscy byli zadowoleni.Bo można zarejestrować u nas działalność a prowadzić ją na terenie całej Europy nie tylko Polski.Zyski pozostają w miejscu zarejestrowania.Pani Burmistrz Karasiewicz nas co najwyżej po plecach poklepał albo i nie ale Pani ze świeżym spojrzeniem niech nie zapomni każdy nowy-stary zakład pracy na terenie gminy zasługuje na prawdę na klepnięcie w ramię -proszę zapytać skarbnika. Każde zatrudnienie warte słowa -gratuluję i życzę powodzenia przy wydawaniu wpisu do ewidencji działalności może nawet jeszcze plus jak w pewnej gminie długopis i kalendarz.?Z ZK to jeszcze Burmistrz dumna będzie.Powodzenia w pozytywnym myśleniu drogim Radnym życzę.
Wywożenie szamba ma Jezior w ajencję dostać jako synekurę. On lubi się babrać w gównie to powinien być zadowolony.
Na stronie Ryglic już dodano logotyp Tuchowskiej Słupki Komunalnej Dorzecze Białej
czyżby rozmowy prowadzone w sprawie przejęcia Zakładu Komunalnego w Ryglicach nie były tylko pogłoska ? Aż strach pomyśleć w jakiej jeszcze materii uwidoczni się ta nowa jakość i ile jeszcze będzie nas to kosztować.
I oto kolejny przykład, że sprawy są wynoszone z urzędu bo niby skąd taka wiedza jakościomierza, a może to domysły tylko.
Nie słychać nigdzie o sprawach o których pisze więc może to przeciek z urzędu (choć wydaje się wiarygodny) bo podaje wiele szczegółów o których zwykły śmiertelnik nie wie. Kto tam wie jakie kto pełni zastępstwo i do kiedy?
Pani Burmistrz sprawy są wynoszone z gabinetów, a nie powinny przed podjęciem ostatecznej decyzji coś z tym trzeba zrobić bo takie ploty wprowadzają zamieszanie.
To nie ploty a fakty kto ma trochę oleju w głowie i potrafi myśleć samodzielnie dojdzie do wniosków o których pisze autor . Popieram zwolnić wszystkich z urzędu i trudnić ciebie na ich miejsce nie było by przecieków i władza mogła by robić co jej się żywnie podoba tylko kadry strasznie ubogie trza się „spadochroniarzami” posiłkować .
Nie ma się czemu dziwić, wszak publiczne wygłaszanie tezy przez p. Burmistrz, że jest po to by zemstę poczynić znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Warto się jednak zastanowić czy w imię zemsty i prywatnych porachunków wolno bezkarnie niszczyć kilkunastoletni dorobek Nas Wszystkich (bo to z naszych podatków, a nie tylko Karasiewicza inicjatywy, powstawały nowe miejsca pracy i nowe jednostki). Czy czyniąc osobistą zemstę można pomiatać ludźmi, oczerniać i szkalować ich imię? Kto zatroszczy się o rodziny osób pracujących w tymże zakładzie w przypadku jego rozwiązania?
Przekształcenie w spółkę? Toż to nic innego jak uwłaszczenie się na państwowym (społecznym) majątku. Czyżby wracała KOMUNA?