ZGK naga prawda.

Wiele już napisano w sprawie zlikwidowanego ZGK w Ryglicach, jednak nadszedł czas by jeszcze raz wrócić do tego tematu. Likwidacja ZGK i oddanie sprzętu, którym ten zakład dysponował do tuchowskiej spółki „Dorzecze Białej” to zdecydowanie działanie na szkodę naszej gminy. Szanowni Państwo w dniu 30.08.2011r. na nadzwyczajnym posiedzeniu Rady Miejskiej której zapis video znajduje się http://lepszeryglice.cba.pl/?p=1250 zaplanowana była dyskusja nad aportem rzeczowym do spółki Dorzecze Białej. Po tym jak radca prawny zmienił zdanie w sprawie konieczności podjęcia odrębnej uchwały na mocy, której sprzęt zostanie przekazany do Tuchowa na Radzie zawrzało. Wtedy to z ust radnego Jeziora padły słowa „Pani Burmistrz czuje się oszukany”. Tak drodzy państwo wszyscy zostaliśmy oszukani i to nie na bagatelną kwotę, bo wartość przekazanego majątku to skromnie licząc ponad PÓŁ MILIONA złotych. To jest tylko wartość sprzętu jaki został przekazany, nie uwzględnia się tego, że tracimy możliwość realizowania własnych zadań przy pomocy własnej spółki komunalnej, która odpowiednio zarządzana na pewno przynosiła by zyski. Tak, nic nie stało na przeszkodzie by ZGK przekształcić w spółkę zachowując majątek i kontrolę nad nim. Dlaczego zdecydowano inaczej? Opierając się na materiałach o jakie zwróciłem się do Urzędu Miasta Ryglice wnioskując o przedstawienie dokumentów na podstawie których radni podjęli decyzje o likwidacji ZGK nie było żadnych ekonomicznych podstaw do takiej decyzji. Gdzie te dotacje, gdzie te ogromne straty o których tyle mówiono? No chyba ze zapłata za odśnieżanie, koszenie rowów, sprzątanie przystanków, sprzątanie rynku i wiele innych prac jakie wykonywał, a które są wykazane w tabeli przychodów ZGK nazywano dotacją. Lekkąręką oddano około 545434 zł. w sprzęcie. Oddano nie tylko sprzęt, ale i rynek pracy dla tego sprzętu. Z dnia na dzień Gmina Ryglice z właściciela Zakładu Gospodarki Komunalnej, który świadcząc usługi dla mieszkańców przynosił jak się okazuje zysk, stała się najemcą usług spółki Dorzecze Białej. Spółka ta przy użyciu przekazanego przez naszą gminę sprzętu realizuje te same usługi co ZGK z tym tylko wyjątkiem że zysk trafia nie do naszej a do ich kasy. Mało tego w wieloletniej prognozie finansowej dla Gminy Ryglice w załączniku do tej prognozy w pozycji przedsięwzięcia w punkcje 27 jest zapis o prognozowanych wydatkach, jakie w poszczególnych latach ma ponieść nasza gmina z tytułu objęcia nowych udziałów w spółce Dorzecze Białej  Załącznik_do_uchwały . Jest to nic innego jak tylko inaczej nazwane coroczne dekapitalizowanie tej spółki. My bogaci Rygliczanie dajemy jeszcze 545434 zł. ekstra. Likwidujemy swoje zarządzane przez nas po to by wzmocnić coś, co jest tylko w części nasze a na zarządzanie mamy mały, by nie powiedzieć żaden wpływ. Zgodnie z tym, co odpowiedział urząd na podstawie tych materiałów radni podjęli decyzje o likwidacji ZGK, uzyskałem również odpowiedź na pytanie, co do wartości przekazanego sprzętu. Zapraszam do lektury tych dokumentów.

  ZGK analiza finansowa

ZGK wykaz przekazanego sprzętu 

USTAWA o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw

 

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Permalink do tego artykułu: https://lepszeryglice.cba.pl/zgk-naga-prawda/

43 Komentarze

Skip to comment form

    • do żenady on 2 listopada 2011 at 13:19

    Trzyletnie .

    • żenada on 2 listopada 2011 at 13:16

    Trzy letnie sprawozdanie wskazuje że przychody ZK ogółem to kwota około 2,3 miliona złotych.Wpływ z czynszów 705 tys. czyli ok. 30 % i ten dochód dla gminy pozostanie również po likwidacji. Zysk wynosi 71 tyś zł. Wartość majątku to ok.800 tyś czyli za czynsz zakupiono majątek i jeszcze dołożono na zakup z zysków. Wartość bieżąca po odjęciu amortyzacji -70 tyś =730 tyś zł. Przekazano do Tuchowa za darmo , lub daremnie sprzętu o wartości bieżącej ponad 500 tys. zł. Takich dobrych wyników finansowych życzę każdej firmie na rozruchu. Zaznaczam że nie było żadnego zadłużenia firmy. Nie przedstawiono również symulacji przyszłych dochodów zwłaszcza że obowiązuje korzystna ustawa śmieciowa dla gmin. Pytam jakie opracowanie ekonomiczne przygotowane przez Panią Połoskową pracodawczynię Chmury otrzymali radni że podjęli uchwałę Nr. X/59/11 z czerwca b.r. Jeżeli zostali wprowadzeni w błąd to pora na referendum i odwołanie nieudolnej władzy wykonawczej. Podjecie uchwały o powołaniu spółki komunalnej w Ryglicach i wystąpienie o zwrot czyli wycofanie udziałów z Tuchowa.Natomiast jeżeli radni uczynili to świadomie to pozostaje w trybie odwoławczym zrobić to również z Radą Miejską z powiadomieniem prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa dotyczącego działania na szkodę kierowanej firmy. Zostało jeszcze ponad trzy lata tych rządów strach się bać. Nie jest problemem popełniać błędy , niewybaczalnym jest w nich tkwić.

      • Grzesiek on 2 listopada 2011 at 14:40

      Tak masz rację to żenada i niestety wielka niegospodarność ze strony naszych władz teraz widać jak potrzebny jest ten blog i ci ludzie. Mam pytanie do prowadzących , Panowie widzę że puszczacie coraz więcej reklam czy może potrzeba kasy? Jak tak to podajcie jak można wspomóc to co robicie ja to doceniam i chętnie pomogę tylko nie wiem jak . Pozdrawiam

      • analiza ekonomiczna żenady on 2 listopada 2011 at 16:02

      trochę mnie dziwi że do porządku przechodzi żenada nad wpływem z czynszów .to jest wpływ 705 tys jak rozumiem za samo zbieranie czynszów . to co to jest jak nie dotacja . Każdy by się tym chętnie zajął podejrzewam a “firmy na rozruchu” szczególnie. ale co to ma wspólnego ze zdrowym rachunkiem ekonomicznym? I nie jestem pewien ale zakład powstał chyba 2007 roku i sprzęt był w większości kupowany na początku z gminnych pieniędzy a nie z czynszów.

        • żenada on 2 listopada 2011 at 21:03

        A z czego były pewne wpływy w 2007 roku . Czy może również z czynszów? Patrz wartość majątku 800 tyś to były aktywa gminy , ale je bezpowrotnie utracono na własną prośbę żenada do kwadratu!

        • czynsz on 2 listopada 2011 at 21:51

        przychody z czynszów to nie dochody.Niestety budynki i budowle za które wpływają czynsze generują też koszty i to nie małe..Dziwne to opracowanie bo właściwie nie widać tego wyniku z czynszów a jest to zapewne pozostała działalność i obowiązywała analityka szczegółowa i dochodów i kosztów.Tak tańczą jak graja my Rygliczanie kochamy tradycję.

          • żenada on 2 listopada 2011 at 22:20

          Gdyby te budynki w większości nie powstały za czasów Karasiewicz to dzisiaj był by dochód , lub jak wolisz przychód tylko z głupoty Nowej Jakości o ile można by nią handlować na wagę. Ponieważ ciężar tej głupoty jest ogromny.

      • ewa on 2 listopada 2011 at 23:30

      słyszałam że radni zostali wprowadzeni właśnie w błąd, napisali do wojewody ale ten dziwnie milczy- sytuacja jest trochę patowa

    • IP - 32 on 31 października 2011 at 17:53

    http://prx.centrup2p.com/ Pod tym linkiem jest lista bramek proxy z całego świata. Pisząc z takiej bramki jesteście anonimowi. Piszcie i nie lękajcie się. Oczywiście, że lepiej by było, gdyby wiadomym było co i kto.

      • dzięki on 31 października 2011 at 18:09

      Panie za linka.To napiszę śmiało. Piękna pogoda na Wszystkich Świętych w tym roku.

        • IP - 32 on 31 października 2011 at 18:15

        Proszę bardzo. A no piękna aura. Pisz śmiało nie tylko o pogodzie. 🙂

      • powodzenia on 2 listopada 2011 at 17:32

      Pikno jest pogode, ale żeby Ci nie przyszło do głowy
      że jak napiszesz z proxy toś anonimowy
      buuuuuuaaaaachachachacha

        • co płowis ? on 2 listopada 2011 at 17:41

        Płowiem Ci tak chłoptasiu lub dziołcho. Przecie nawet gdyby nie proxy to i tak anonimowość jest , no bo skąd kto wi kto stuko w przyciski i pise.

          • powodzenia on 2 listopada 2011 at 20:12

          nie bój, nie bój. Jak bedzie tako potrzeba to sie dowi. Chciołbym wtedy łobocyć Twłoje zdziwione ślepia – bezcenne za wszycko inne zapłacis kartom, a jak braknie to pumoze provident buuuuaaaaaachachacha

        • o jejku on 2 listopada 2011 at 18:26

        a mi to przyszło do głowy .i co teraz będzie ?

    • zielony groszek on 31 października 2011 at 17:39

    Brawo chłopy. Gdzieś tu czytałem, że komuś chodziło o to , że Groch nic nie zrobił dla gminy. Przecież swego czasu razem z Zielińskim zbudowali na gminie sieć internetową, która do dziś nieźle funkcjonuje, a to co robią teraz, no to już wiadomo że bezcenne.

      • były on 31 października 2011 at 18:00

      wzruszające teksty o naprawianiu internetu w wigilię .no bez tych zuchów byśmy zginęli .przynajmniej takie mają przekonanie co znacznie poprawia ich samopoczucie 🙂 .

        • hi hi on 31 października 2011 at 18:08

        Widać czytasz bloga z zaje… stą wnikliwością. Czytaj, czytaj, ogladaj a nie zginiesz. Tym wpisem zapewne poprawiłeś samopoczucie kolesiom od bloga 🙂

      • rozsądek on 31 października 2011 at 18:30

      Tak zupełnie poważnie i rozsądnie. Oczywiście, że to co robią jest super i każdy kto ocenia to inaczej jest albo złośliwy, albo przygłupawy.

    • jak to tak on 31 października 2011 at 11:59

    Wczoraj było zdjęcie gołej babki a dzisiaj za przeproszeniem traktor jakiś. A rozpacz po likwidacji ZGK wydaje mi się nieuzasadniona . Jak będą pieniądze na zlecenia na pewno znajdą się wykonawcy . I można wybierać kto taniej i lepiej zrobi . Byle wybierać uczciwie to strachu nie ma że gmina straci. Można sobie ubzdurać że publiczne przedsiębiorstwa są lepsze od prywatnych i utwierdzać się w tym kolejnymi “artykułami” . Ale historia choćby u nas w Polsce gdzie działały PGRy i indywidualni rolnicy dowiodła co ma rację bytu. Myślę że poprzedni burmistrz też tak uważał ale trzeba było miejsca pracy dla znajomych stworzyć to utworzono ZGK .Miejsca pracy ważne bardzo są ale nie tędy droga .

      • jak to tak 2 on 31 października 2011 at 12:58

      jak to tak piszesz i cytujesz słowa burmistrz ze zebrania wiejskiego – to, “że znajda się drobni wykonawcy i wykonają prace wynikające z Ustawy śmieciowe”j kazał ktoś powiedzieć burmistrz chyba tylko po to żeby się ośmieszyła i udowodniła jak w ogóle Ustawy nie zna!
      Kasa Kochany , która miała wpłynąć do Ryglic popłynie do Tuchowa a małe firmy nie wykonają usług bo nie maja do tego uprawnień i drogiego sprzętu, który został oddany do Tuchowa w imię przyjaźni polsko -radzieckiej.Czemu jakoś nikt szybko nie przejął wywozu fekalia tylko Tuchów wozi drożej oczywiście płacimy za usługę?Jakoś na ten czas nie powstały te małe tanie firmy i nie powstaną bo usługi te są obłożone przepisami i byle kobieta nie może wyjść z płachtą i zbierać śmieci a będzie jeszcze ciekawiej jak ustawa zacznie obowiązywać w całości bo rozłożyli jej wdrażanie na etapy ((.Czytaj Ustawa)). Z K można było zmienić w Spółkę i Ty akurat dobrze o tym wiesz więc nie mieszaj ludziom w głowie.Przykład PGR -ów akurat najgłupszy jaki mogłeś wymyślić -bo dzisiaj do KRUS dopłacamy dużo więcej i w żadnym kraju tak beznadziejnie nie zniszczono-rozgrabiono majątku jak w Polsce po PGR-ach .Dokładnie to samo zrobiono masz rację z naszym Z K co w Polsce kilka lat temu z PGR-ami nachapali się cwaniaczki , majątek narodowy dostali darmo, ludzi puścili w skarpetkach i powstały wielkie obszary ugorów .Rolnictwo w Polsce się niestety nie rozwija bo podlegamy pod plan unijny i produkujemy co najwyżej w 30% możliwości naszych areałów rolnych. Ale nie martwmy się dzisiaj o to -zostawmy to historykom ,którzy być może tak to skwitują jak Ty .Sprawa naszego Z K mam nadzieję nie pozostanie nie załatwiona bez rozliczenia w końcu mamy policjantów nie złodziei w Radzie.

        • jak to tak on 31 października 2011 at 15:01

        no to wszystko już mam wytłumaczone ale co z ta panienką rozebraną. I dla informacji – do pegeerów państwo dopłacało to przez lata mogły istnieć .Jak przestało to padły . Ale jest wolność słowa i można PGRy chwalić . A takie analizy ” Rolnictwo w Polsce się niestety nie rozwija bo podlegamy pod plan unijny i produkujemy co najwyżej w 30% możliwości naszych areałów rolnych.” proszę wybaczyć ale są mało rozsądne . Chyba że są inne alternatywy niż unia ? są jakieś ?

          • jak to tak 3 on 31 października 2011 at 20:05

          nie ma innych możliwości jak przynależność do Uni ale stwierdzenie o nie wykorzystaniu potencjału w rolnictwie jest faktem niezaprzeczalnym- a PGR jak wszystko wymagało dobrego zarządzania nic po za tym.W Niemczech ,Holandii ,Czechach istnieją podobne TWORY organizacyjne i maja się dobrze.Rozgrabili majątek nasz wspólny jak sam mówisz latami do tego dokładaliśmy my wszyscy no ale do Górnictwa nadal dokładamy i jakoś się fedruje.

            • Anonim on 31 października 2011 at 21:59

            Smiechu warte są rozmowy na temat rolnictwa gdzie średnia gospodarstw nie przekracza 5 ha. Gospodarstwa są rozdrobnione i nie opłacalne . Nawet w tzw. dobrych czasach mleko do Tarnowa w 50 % było sprowadzane z województw rolniczych.My tutaj to tylko udajemy rolników , a od zawsze trzeba było trudnić się rzemiosłem , lub wyjechać za chlebem żeby nie zdychać z głodu. Do tego wszystkiego stawiamy zawsze na przegranych tupu PiS , a już obowiązkowo muszą nami kierować obcy typu Połoska , Jezior , Wojtanowski , Chmura , Budzyński i Wójcik. Przecierz oni nawet grobów swoich bliskich tu nie maja, ale widocznie tak musi być że jak kto się głupim urodził to i głupim umrze.

        • policjantka ? on 31 października 2011 at 15:39

        Policjantka w jednej drużynie gra z Połoska. To jasne. Głosowała podobnie jak cała wspaniała 15. A szkoda gadać.

          • ból on 31 października 2011 at 22:06

          i to jest ból jak się na kimś człowiek zawodzi nawet na policjantce

      • zły on 31 października 2011 at 16:10

      tu nie chodzi tylko o likwidację ZK ale przekazanie sprzętu do Tuchowa a to juz zupełna bezmyślność , lekkomyślnoSć czy jak by to nazwać. poprostu brak słów,Andrzej wydawało się coś zrozumiał że to nie tak ,ale koledzy radni go chyba wyciszyli

      • brr. on 1 listopada 2011 at 16:27

      jak to, wiele razy mówiono że zakład utrzymuje się głownie z czynszy jakie wpływają zamiast na konto urzędu na konto ZGK . Proszę się przyjrzeć tym kwotom w dziale 70005 pozycja 1-2 w 2008 roku było to 34,41% całego dochodu. W 2009 było to 27,74% a w 2010 było 32,1 % . Widać że średnio około 70% dochodu ZGK pochodziło z wykonywanych przez ten zakład usług. Gdzie te straty, przecież w tym czasie zakupiono masę sprzętu, w czasie powodzi wiele prac wykonano po kosztach. Wiele godzin ludzie z ZGK przepracowali w akcji powodziowej w nadgodzinach, ratując pomagając mieszkańcom nie wolno o tym zapominać .

    • pytanie on 30 października 2011 at 08:04

    Pytanie do prowadzącego bloga. Czy udzielono Panu odpowiedzi na pytanie co wpłynęło na taką decyzję? z przedstawionych danych wynikało że spółka była samowystarczalna i potrafiła się utzrymać generując zyski (co prawda niewielkie ale jednak). Rok 2010 i minus w bilansie wynikał najprawdopodobniej z usuwania skótków powodzi.

      • ryglice on 30 października 2011 at 08:59
        Author

      Odpowiadając na Pana/Pani pytanie muszę powiedzieć że właściwie nie wiem. Czemu tak twierdzę, a no temu, że zwróciłem się o udostępnienie wszystkich dokumentów jakie otrzymali radni mający zdecydować o zlikwidowaniu bądź nie zlikwidowaniu ZGK. Jeżeli w odpowiedzi Urząd Miejski w Ryglicach zawarł wszystkie materiały jakie w tej sprawie przedstawiono radnym, to jest to bardzo ubogi materiał. Na podstawie tych materiałów można by co najwyżej zdecydować się na zawarcie umowy na odbiór odpadów bądź zastanawiać się czy takowej umowy nie wypowiedzieć . Oczywiście odpowiadając na zadane pytanie: “Czy udzielono Panu odpowiedzi na pytanie co wpłynęło na taką decyzję”? to odpowiedz brzmi Nie, gdyż nie pytałem o powody podjecie tej decyzji a o podstawy jej podjęcia. Po analizie tych przedstawionych materiałów należy chyba zadać pytanie za co płacono likwidatorowi Chmurze? Jak należało by wnioskować z wielokrotnie wypowiadanych stwierdzeń o ogromnej pracy jaką wykonał R. Chmura tych materiałów powinno być więcej ,powinny być bardziej szczegółowe. Tak więc czy radni dostali rzetelna i pełną informację na temat ZGK ? Czy może to ja nie uzyskałem tych informacji o które się zwróciłem?

        • Anonim on 30 października 2011 at 13:21

        Urząd fatalnie wywiązuje sie z obowiązku udzielania odpowiedzi na zadane pytania.

        • pytanie on 30 października 2011 at 18:36

        To nie trzyma się kupy. Ciężko zrozumieć motywy działania bo utrzymanie czystości, ochrona środowiska to sfera mocno dotowana i z ogromną przyszłością w zakresie generowania zysku.

          • to proste on 30 października 2011 at 20:54

          Ktoś dostał w łapę i przekazał majątek do Dorzecza Białej, za zgodą czy pomimo zgody radnych. Przeciez to widać jak na dłoni, tylko nikt o tym nie chce mówić otwarcie. A zysk czy strata, jakie to ma znaczenie skoro lewy pieniądz w kieszeni czyni cuda.

            • ryglice on 31 października 2011 at 09:24
              Author

            Chyba zbyt upraszczasz sprawę, zastanów się kto wzioł w łapę, ale nade wszystko zastanów się kto dał i z jakiego powodu miał by to robić? W tych decyzjach nie ma logiki, nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego, jest za to uzasadnienie polityczne, i taką stricte polityczną decyzją właśnie jest. Jest to niestety osłabianie pozycji naszej gminy i wykazanie że w szeregach NJ nie ma ludzi którzy myślą odpowiedzialnie o tym czym z naszego upoważnienia przyszło im zarządzać . Aby zrozumieć jakie rzeczywiste straty ponieśliśmy w wyniku tej decyzji o zlikwidowaniu ZGK wystarczy wpisać w google hasło “przekształcenie zgk” i poczytać jak poradzili sobie z tym inni. Trzeba się wstydzić że nie potrafimy zarządzić własnym majątkiem i wolimy oddać go sąsiadowi, a przecież można było zamiast pana R. Chmury zatrudnić menedżera który dokładnie wiedział by co zrobić by dostosować ZGK do realiów rynku i na tym zarabiać . Tutaj właśnie wychodzi przedkładanie własnych interesów nad dobro wspólne, realizowanie politycznych celów za wszelka cenę wszelkimi metodami. Dziś wszyscy powinniśmy czuć się oszukani bo za osiągnięte cele polityczne płaci się z naszej wspólnej kasy, z tej samej kasy płacimy również tym dzięki którym dziś własnie tak się czujemy.

            • zdziwiony on 31 października 2011 at 19:22

            Czyżbyśmy, więc mieli do czynienia z całkowitymi ignorantami ekonomicznymi? Bo realna kasa została stracona przez jedną stronę, a zyskana przez drugą. Czy była trzecia strona, tego nie wiadomo. Skoro to decyzja polityczna to może oddadzą całą gminę, może tak będzie lepiej dla nas wszystkich skoro nikt tam nie umie niczym zarządzać, przecież szłoby zaoszczędzić na burmistrzu i radnych, którzy są tak bezradni.

    • 5 głos on 29 października 2011 at 21:15

    I co powiecie? Czy Groch, jak twierdzi p. burmistrz Połoska działa na szkodę społeczeństwa? Chce mu sie zapytać urząd o to i o owo i przedstawia to (odpowiedzi) na blogu. Słyszem opinię, że nasze gminne, zwłaszcza Rygielskie społeczeństwo lubi jak się je trzyma za przysłowiowy pysk. Uważam, że ten blog to niezły bat dla naszych władz i urzędników. Proszę się nie oburzać za to “batożenie” tylko słuchać uważnie głosu ludu.

      • Anonim on 29 października 2011 at 21:27

      Lud widzi, lud czyta, lud pamięta (a ma łatwiej bo jest nagrane), lud rozliczy.

    • Anonim on 29 października 2011 at 20:31

    No to piękna ta nowa jakość popieram jak można było rozwalić taki zakład kto zdrowy likwiduje jak tyle zachodu potrzeba by zbudować nie mogę tego pojąć. Powiem wam że nie wchodzę na ten blog zbyt często bo ile razy tu zaglądam to ciśnienie mi skacze. Brawo dla autora młodego nie znam ale Tadek Groch porządny chłop i świetny fachowiec.

    • Anonim on 29 października 2011 at 16:38

    No to pierwszy przekręt mamy już za sobą. I co? I nic. Cała ta rada i ten “samorząd” to jedna wielka fikcja. Przykrywka dla brudnych działań macherów na stanowiskach. I nikogo to nie wzrusza ani nie razi, przeszli nad tym do prządku dziennego. Ciekawe co sprzeniewierzą następnym razem.

    • Drugi głos on 29 października 2011 at 07:00

    Uważam p. Jeziora za niegodnego sprawowania mandatu radnego, bo dawniej na swoim blogu opisywał nieprawidłowości w gminie (wprowadzał demokrację na wiosce, że już tak powiem górnolotnie) a teraz to nawet nie można nic na jego blogu napisać. Wykasował wszystkie komentarze i sam nic nie pisze. A powinien nadal prowadzić bloga jak prowadził. Okazało się, że blog był potrzebny jedynie do osiągnięcia sukcesu wyborczego. Mam nadzieję , że zostanie za to rozliczony za 3 lata.

      • Trzeci glos on 29 października 2011 at 07:26

      Tak przy okazji, za szkoły już się biorą.

        • 4 głos on 29 października 2011 at 09:04

        Zapewne na następnej sesji zostanie podjęty temat szkół.

    • Pierwszy głos on 28 października 2011 at 21:43

    Gdyby nasi Radni szczególnie Rygliccy mieli ambicje to po tym co się wydarzyło w sprawie likwidacji a raczej rozgrabienia mienia ZK powinni zrezygnować z mandatów bo po prostu nie potrafią go piastować- w końcu nie każdy musi na wszystkim się znać ale skoro już nie potrafi się zapanować nad takimi sytuacjami to po prostu należałoby sobie odpuścić.Ja rozumiem ,że nauczyciele, policjanci,kamerzyści mogą pewnych rzeczy nie rozumieć ale mamy przecież przedsiębiorców w Radzie,Urząd zatrudnia skarbnika-który jest do dyspozycji Rady,Rada ma prawo zasięgać opinii z zewnątrz i tak się spokojnie przyglądać jak w imieniu “prawa’ ktoś niszczy nasz wspólny majątek? Panie Jezior czuje się Pan oszukany i co dalej? MY TEŻ ZOSTALIŚMY OSZUKANI PRZEZ PANA BO NAM PAN OBIECYWAŁ NIE TAKA JAKOŚĆ! CZY TO MOŻE UJŚĆ BEZKARNIE , OBUDŹMY SIĘ BO NIEDŁUGO PODSTĘPNIE PRZY NIEUDACZNICTWIE RADNYCH OPYLA SZKOŁY, ZABYTKI -fontannowe za złom sprzedadzą bo jest zadrą w oku Burmistrz.

Komentarze zostały wyłączone.