Kto następny?

 

Jeśli znajdziecie wywiad w wersji elektronicznej – proszę zamieścić link. az

 

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Permalink do tego artykułu: https://lepszeryglice.cba.pl/kto-nastepny/

296 Komentarzy

Skip to comment form

  1. Straszna nagonka na Korwina Mikke zrobiła się w mediach. Chyba aktualnie rządzący poczuli się mocno zagrożeni.
    Przecież Korwin Mikke nie uważa kobiet za głupie on tylko nie chce parytetów, żeby właściciel firmy mógł sobie sam wybrać kogo zatrudnia a nie musiał zatrudniać 50% kobiet.
    A to co mówią teraz w telewizji, że kobieta chce być gwałcona, wyciągnęli z książki w której Korwin pisał ponad 20 lat temu o grach erotycznych w łóżku, tłumaczył dlaczego w seks-szopach sprzedawane są kajdanki, bicze i te sprawy 🙂 Oni zrobili z niego, gościa, który popiera gwałcicieli.
    Boją się go jak ognia, Przeciwstawiło się mu wszystkie 6 partii, patrzcie tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZpRjcAL-9cs

      • Oczywiście on 23 maja 2014 at 07:48
      • Odpowiedz

      Nowa Prawica to nie tylko JKM. W tym ugrupowaniu działa dużo ludzi młodych i wykształconych, którzy nie używają narracji JKM, ale popierają jego poglądy w sprawach gospodarczych (Artur Dziambor, Konrad Berkowicz).

        • Eurosceptyk on 23 maja 2014 at 08:05
        • Odpowiedz

        Swoboda przemieszczania się do innych krajów to nie jest atut UE. Gwarantuje ją układ z Schengen, do którego należy m.in. nie będąca w UE Norwegia.

        Unia wprowadza liczne zakazy (np. zakaz wędzenia wędlin, pakiet klimatyczny), którego celem jest zniszczenie polskiej gospodarki. Należy także krytykować unijne paradoksy, na czele z napompowaną do granic możliwości biurokracją unijna.

        Unia służy głównie krajom które mają silną gospodarkę. W Polsce przemysł jest niszczony, wzrasta dług publiczny. Co zostanie dla naszych dzieci, wnuków?

        1. “Swoboda przemieszczania się do innych krajów to nie jest atut UE. Gwarantuje ją układ z Schengen, do którego należy m.in. nie będąca w UE Norwegia.” jest nielogiczne,jakiś bzdurny argument . Może się to co jest nie podobać ale przy takim zapóźnieniu technologicznym , braku kapitału , nie mamy wyjścia musimy się trzymać UE.Oczywiście próbując ugrać dla siebie jak najwięcej .

        2. Panie piszecie

            • Eurosceptyk on 23 maja 2014 at 12:09
            • Odpowiedz

            Polecam literaturę:

            http://www.naszawitryna.pl/ksiazki_21.html

    1. Wszelkie media, wszystkie partie (niestety nawet RN), zrobią wszystko, żeby obniżyć poparcie JKM i Go ośmieszyć. Mają już malutko czasu – nagle zaczęli Go zapraszać do TV (od 20 lat tego nie robili). Dlaczego? Bo się boją i próbują Go ośmieszyć, mimo, że osoba, która słucha, a nie podsłuchuje, świetnie Go rozumie i w większości popiera, choć ma czasem chore pomysły, przy czym przy pomysłach bandy sześciorga, to pikuś.

      Lepiej znów głosować na PO-PIS-PSL-SLD-TR? Banda oszustów. Jestem w PO i krytykuje PIS. Za chwilę przechodzę do PIS-u i krytykuję PO. To jest na porządku dziennym – zmieniają barwy, a co za tym idzie również poglądy, co chwila.

      JKM od ponad 20 lat ma te same – lepsze, gorsze, ale nie zmienia się. Ma świetnych ludzi, którzy nie bełkoczą, tylko mówią z sensem i słynnie już “masakrują” ludzi z innych partii (Berkowicz, Wilk, Dziambor,Wipler …) . Nie są to wyznawcy Króla, potrafią powiedzieć “nie zgadzam się z tym co powiedział JKM, nie powiedziałbym tego”. W PO-PIS jakby któryś z liderów powiedział najgorszą głupotę, to i tak by to powtarzali, jak marionetki, bo nimi są.

      JKM mówi, że nie ma dowodów na to, że Hitler wiedział o holokauście. A są? NIE MA!
      Czy Facet powiedział, że Hitler nie wiedział, czy że nie ma na to dowodów?

      Powiedział i zawsze mówił to drugie, ale media “wpychają” tezę, że JKM kocha Hitlera i twierdzi, że o holokauście nie wiedział, a tymczasem jedyne co mówi JKM , to fakt, iż dowodów nie ma, co jest prawdą. No, ale trzeba wmówić ludziom, że JKM to szaleniec.

      Takich przypadków jest mnóstwo – wielka “afera” z niepełnosprawnymi, po której poparcie dla KNP, o dziwo dla niektórych, wzrosło, również wśród inwalidów.

      JKM – przedstawiany jako cham gardzący Kobietami. Tyle, że ma Żonę, dzieci, Kobiety w swojej partii, każdą Kobietę po dżentelmeńsku całuje w rączkę, a feministkę nie jest w stanie nazwać Kobietą, bo “nikt jeszcze nie udowodnił, że feministka to Kobieta”.

      Czy Kobiety są głupsze od mężczyzn? Tak przedstawiają pogląd JKM w mediach. Tymczasem chodzi tylko o to, że np. dana płeć ma do danej sprawy/rzeczy, lepsze predyspozycje od płci innej. W jednym lepsze są Kobiety, w innym faceci, dlatego równouprawnienie to fikcja i głupota. Czemu 50% na listach wyborczych miałyby stanowić Kobiety? Zdecydowanie Kobiety mniej interesują się polityką i tylko te, które chcą i się nadają powinny w niej być. Tymczasem na siłę trzeba “wpychać” na listy Kobiety, bo inaczej to “dyskryminacja”. Tylko, że te Kobiety wcale nie chcą tam być, stąd słynne Matki, Żony i Kochanki, żeby uporać się z tym idiotycznym pomysłem.

      Co do JKM jeszcze – robią z Niego idiotę, bo się boją, że w końcu dojdzie do władzy. Wśród licealistów praktycznie zawsze wygrywa wielką przewagą, więc jak Ci młodzi ludzie będą mieli możliwość głosowania – banda sześciorga PO PIS SLD PSL TR SP, z naczelnymi na czele, pójdzie siedzieć. Gdyby nie Internet, KNP nie miałoby tylu głosów, bo ludzie nie poznaliby ich poglądów – teraz PE, potem PL!

      Wszędzie słyszę jedno – “nie ma na kogo głosować”. Jeśli nie wiesz na kogo, to nie głosuj!

      Trzymam kciuki …

    2. Wszelkie media, wszystkie partie (niestety nawet RN), zrobią wszystko, żeby obniżyć poparcie JKM i Go ośmieszyć. Mają już malutko czasu – nagle zaczęli Go zapraszać do TV (od 20 lat tego nie robili). Dlaczego? Bo się boją i próbują Go ośmieszyć, mimo, że osoba, która słucha, a nie podsłuchuje, świetnie Go rozumie i w większości popiera, choć ma czasem chore pomysły, przy czym przy pomysłach bandy sześciorga, to pikuś.

      Lepiej znów głosować na PO-PIS-PSL-SLD-TR? Banda oszustów. Jestem w PO i krytykuje PIS. Za chwilę przechodzę do PIS-u i krytykuję PO. To jest na porządku dziennym – zmieniają barwy, a co za tym idzie również poglądy, co chwila.

      JKM od ponad 20 lat ma te same – lepsze, gorsze, ale nie zmienia się. Ma świetnych ludzi, którzy nie bełkoczą, tylko mówią z sensem i słynnie już “masakrują” ludzi z innych partii (Berkowicz, Wilk, Dziambor,Wipler …) . Nie są to wyznawcy Króla, potrafią powiedzieć “nie zgadzam się z tym co powiedział JKM, nie powiedziałbym tego”. W PO-PIS jakby któryś z liderów powiedział najgorszą głupotę, to i tak by to powtarzali, jak marionetki, bo nimi są.

    3. JKM od ponad 20 lat ma te same poglądy – lepsze, gorsze, ale nie zmienia się. Ma świetnych ludzi, którzy nie bełkoczą, tylko mówią z sensem i słynnie już “masakrują” ludzi z innych partii (Berkowicz, Wilk, Dziambor,Wipler …) . Nie są to wyznawcy Króla, potrafią powiedzieć “nie zgadzam się z tym co powiedział JKM, nie powiedziałbym tego”. W PO-PIS jakby któryś z liderów powiedział najgorszą głupotę, to i tak by to powtarzali, jak marionetki, bo nimi są.

      1. Nie było w historii 3RP tak frontalnego ataku wszystkich opcji politycznych na jednego polityka. Coś jest na rzeczy, tu nie chodzi o zmanipulowane wypowiedzi o kobietach, Hitlerze. niepełnosprawnych. Boją się odpowiedzialności, bo JKM mówi otwarcie 80 % elity 3RP wsadzę do więzienia , i ma rację ! To co zrobili zadłużając obywateli , okradając OFE, podwyższając wiek emerytalny nie wspominając o przekrętach pod stołem , zasługuje na odpowiedzialność karną.

        • Obiektywnie on 23 maja 2014 at 13:05
        • Odpowiedz

        Kampania nienawiści przeciw Korwinowi dała rezultaty. Przyznam, że nie przewidywałem, że najgorliwszymi wykonawcami polecenia premiera “nie dopuścić eurosceptyków” będą tzw. prawicowe media. Media Karnowskich i Sakiewicza. Bezrozumny jad, jakie z siebie wydały przekroczył ramy jakiejkolwiek przyzwoitości. Na portalach wpolityce i niezalezna cenzura jak w PRL-u stanu wojennego. Może dobrze, że wyszło szydło z worka, bo grupa sympatyzująca z Korwinem, ale sceptyczna wobec zaliczania PIS do “bandy czworga”, przekonała się, jak bardzo Korwin ma rację

      2. Eurozjady? Proste rozwiązanie. Obniżyć gażę eurodeputowanym o 3/4. Wtedy będą ciężko pracować. I nie będzie pretekstu do wygodnictwa. Eurodeputowanego Czarneckiego z PiS to już dawno nie widzieli, bo przebywa w Polsce. PiS jest w frakcji z partią Camerona, który zwalcza emigrantów, chce likwidacji dopłat do rolnictwa. Prezes PiS doskonale manipuluje faktami. Polacy nie chodzą na wybory, bo wiedzą, że politycy (m.in. Kaczyński, Tusk, Miller) przed wyborami obiecują, a po wyborach tych obietnic nie realizują. PiS obiecał 3 miliony mieszkań, zniesienie podatku Belki. Przyszedł do władzy i nie ma ani 3 milionów mieszkań, ani zniesienia podatku Belki. W zamian jest umorzenie długów Porozumienia Centrum przez ministra Jasińskiego z PiS. PO obiecała wprowadzenia e-dowodu osobistego, ograniczenie przywilejów władzy, podział NFZ na konkurencyjne miedzy sobą fundusze. Nic z tego nie zrealizowała. W zamian za to dokonała grabieży pieniędzy z OFE, podniosła wiek emerytalny. Z dotrzymywaniem obietnic polityków jest źle. Mało prawdopodobne, aby ta postawa polityków się zmieniła.

  2. Kto mi wyjaśni, skąd partia Gowina, która dopiero co powstała, która nie bierze kasy z budżetu Państwa, ma pieniądze na sieć dużych billboardów we wszystkich miastach Polski. Przecież to kosztuje fortunę. Skąd oni mają tyle kasy?

    1. Partia Gowina jest sprzymierzeńcem PO. W kluczowym sprawach Gowin głosował zgodnie z wytycznymi Tuska: Gowin głosował np. za podwyżką VAT, za zmianami w OFE (na początku, potem odszedł), za podwyżką składki rentowej i za uznawanym od początku za nierealny budżetem na 2013 roku. Czy Gowin ma prawo reklamować siebie jako liberał?

      1. Czyli może być że to Platforma Obywatelska finansuje Gowina?

          • taka prawda on 23 maja 2014 at 12:12
          • Odpowiedz

          Wiedzcie, że tak naprawdę to głosując na Augustyna głosujecie na Gowina z 1 na liście.

          1. Czyli głosując na Augustyna głosuję na Tuska. Niech mnie………

    • re Wróżka on 22 maja 2014 at 21:31
    • Odpowiedz

    Powodzenia ! Jednak warto być realistą. Można by dać szansę małym ugrupowaniom (znieść progi wyborcze), lub nawet indywiduom (okręgi jednomandatowe) ale – no właśnie ale? To już przerabiano na początku lat 90-tych co spowodowało częste upadki rządów i bezhołowie . Każdy kto zna nasz naród wie że jesteśmy indywidualistami bez cech pracy w grupie. Widać że drobne partie nie składają się z całkiem nowych polityków tylko z uciekinierów, którzy nie mogli się pogodzić z polityką partii lub nie rokowano im awansu. Dlatego nie widać istotnych i wyrazistych różnic pomiędzy dużymi partiami a ich klonami.

    1. Uciekinierów może nie uciekinierów tylko z powodów ambicjonalnych odeszli. Idę o zakład, że gdyby PO przegrywało wybory po wyborcy, to partia by się rozsypała bo dezercja byla by ogromna. PiS się trzyma mimo wszystko mocno. PiS to taki ogromny lotniskowiec gotowy ratować kraj w razie potrzeby.

        • re re Wróżka on 22 maja 2014 at 22:08
        • Odpowiedz

        Przynajmniej w bliskim naszym otoczeniu PiS = byli działacze PZPR i oni już ten kraj “ratowali
        współdziałając z Krajem Rad i sowietami. Jak się Rydzyk od nich odwróci to trudno
        będzie aby osiągnęli próg wyborczy. Co do PO to trzeba stwierdzić że rzadko działacze przechodzą do Pisu natomiast wielu byłych Pisowców jest już w PO.

        1. W PZPR byli też porządni ludzie. W PO również wielu wartościowych osób działa. Znak równości chyba dość przesadzony. Tak przechodzą do PO z PiSu a PO chętnie ich przyjmuje. To dość interesujące. Mówię raz jeszcze. Po 3 przegranych wyborach z rzędu, PO idzie w rozsypkę. Tak uważam.

          1. PO może iść już w rozsypkę po najbliższych wyborach. Cały czas robi się coraz głośniej o niemieckim agencie STASI, który …..co tu dużo gadać, jest premierem Polski 🙂 Coraz więcej dowodów, że PO została założona przez Niemców. Więc de facto to Angela rządzi w Polsce.

    1. Można by im dać nawet więcej, byleby dobrze pracowali. Dobra praca wszystkim wychodzi na dobre.

  3. Wydaje się, że kandydowanie do PE to pewne i to nie małe osiągnięcie. Zawsze można się chwalić – a z naszej gminy ktoś kandyduje do PE. W niedzielę będziemy decydować.

    https://www.dropbox.com/s/r7w8n2ub6orpy5l/augustyn.mpg

    1. chyba żartujesz

      1. Nie żartuję i powiem więcej. Kiedyś, kiedyś, za jakiś czas w kronikach naszej gminy będzie to odnotowane i postrzegane jako co najmniej ciekawostka.

    2. No to chyba że trza unii twarde stawiać waruny

      1. Zagłosujmy na Nową Prawicę, dajmy szansę młodemu pokoleniu:

        1. Głosując na Nową Prawice uważasz kobiety za ćwierć mózgi. Pytanie kogo uważasz: żonę, matkę, siostrę, córkę, babcię, wnuczkę ….? Chcesz wybierać kogoś kto już przed wyborami obraża Twoją matkę? Kim Ty w ogóle jesteś?

          1. Twierdzenie jakoby Pan Janusz Korwin Mikke obrażał kobiety jest nieprawdziwe. Media starają się przypiąć taką łatkę temu panu, gdyż jego poglądy zagrażają panującemu establishmentowi. Czy nie uważasz że Donald Tusk, który odebrał kobietom 7 lat wolności i emerytury, przedłużając wiek emerytalny z 60 do 67 lat nie obraża w ten sposób bardziej kobiet? To media starają się odsunąć uwagę ludzi od prawdziwich problemów, jak wysokie i niesprawiedliwe podatki, brak perspektyw dla młodych ludzi, wysoki stopień biurokracji. Zamiast tego sprowadzają dyskusję polityczną do rozmów o prawach gejów, conchicie wurst, tęczy w Warszawie itp.

          2. Ludzie swój światopogląd opierają głównie na tym co pokazywane jest w telewizji. Telewizja ustanowiła coś co nazywa się “poprawnościa polityczną”. Oceńmy, co naprawdę JKM mówi o kobietach:

            http://www.youtube.com/watch?v=KylQmQF-wxU#t=102

            Telewizja kłamie!!!

        2. Nowa Prawica to twór mocno kontrowersyjny bazujący na niezadowolonej i nieugruntowanej (politycznie, socjalnie, wyznaniowo) części społeczeństwa. Ma teraz swoje 5 minut ale tak jak Stan Tymiński szybko zniknie ze sceny politycznej.
          W wyborach do Parlamentu UE decydująca rozgrywka będzie się odbywać pomiędzy dwoma zantagonizowanymi partiami PiS i PO. Moja propozycja – może warto zagłosować na Solidarną Polskę? Polska scena polityczna potrzebuje nowej “krwi”.

          1. Zgadza się. Zbigniew Ziobro, to wybór perspektywiczny. Moja mama wieszczy mu prezydenturę. A wierzcie lub nie, ale ma w tych tematach niezły instynkt. Rzadko kiedy myli się podczas np. wyborów Mis Polonia, czy Eurowizja. Dla jasności, przewidywanie zwycięstw wcale nie musi oznacza, że sie popiera daną opcją, kandydaturę, itp. 🙂

            • zdecydowany on 22 maja 2014 at 19:09
            • Odpowiedz

            Solidarna Polska to wlaściwy wybór dzięki nim prawica odzyska zdolność koalicyjną
            a Polacy, którzy chcą realnej zmiany uwierzyą ,ze jest ona możliwa i bedą mieli na kogo zagłosować.Solidarna Polska chce słuzyć całej wspólnocie narodowej a nie elicie majątku
            wpływu i siły

          2. Lepszym prezydentem byłby Tomasz Adamek…

  4. nie zawojuje ,ale burmistrzem zapewne zostanie

    1. No lepszy będzie od TP, no ale, ale, ale …. Ale są dwie ….

        • bezalternatywność on 25 kwietnia 2014 at 12:55
        • Odpowiedz

        Wygra bo brak wyrazistszych a ludzie wybiorą z braku alternatywy

    2. Wygra i posprzedaje to wszystko co jeszcze po pani zostanie, tak jak sprzedali szpital w Tuchowie za 3 mln. zł., a którego aktualna oferta sprzedaży wynosi 22 mln zł. Ot gospodarz, nie ma co.
      Ps. Ponoć prokuratura bada tę sprawę, czy to prawda?

      1. Trzeba gospodarza, który w końcu zrobi porządek w tej gminie. Przede wszystkim to urzędasy są dla na a nie my dla nich…

        Chciałabym zobaczyć jak poradziłaby sobie dyrektorka banku, bo obiecanki róznych kandydatów sa nierealne, trzeba przede wszystkim organiczać wydatki i jeszcze raz wydatki… nie wolno obciążać obywateli za błędu urzędu…

        1. Ty jesteś błędem!
          Pani Gieracka nie ma pojecia o samorządzie,
          a zarządzanie paroma osobami nie da sie porównać do urzędu.
          Z Panem Augustynem bedzie wesoło, ale potem będzie śmiech baranim głosem

        2. a kto według Ciebie ma pojęcie o samorządzie

  5. Panie Pawle proszę korzystać z mediów. Tylko 33 wyświetleń od ponad miesiąca? az

    1. Ciekawe co PA miał na myśli, kiedy mówił o przywróceniu normalności w gminie.

      1. Może miał na myśli nieustające kłótnie i myśli sobie, że je przerwie. Kogo NJ wystawi do fotela? Obstawiam Jeziora.

        1. Też tak myślę.

    2. Wczoraj było 60 odsłon…. czyli lepszeryglice podwoiły ogladalność tarnowska.tv 🙂

  6. listonosze dość zdenerwowani na sytuacje gdzie brak dojazdu do posesji

    1. Z Pszenną jest tak panie Zieliński. Promessa była na cała jej długość tylko nie bylo woli tego robić. Trop – byla rada solecka

      1. pszenną otworzyć a zamknąć Piastowską dla Tirów Króla …. dawno bym tam zrobił blokadę

        1. królik wiesiek to biedak , sąsiedzi tez maja z nim klopoty drogowe

      2. woli nie miała Burmistrzyni bo jej kamery wprowadzili na urząd i ma ręce mocno spojrzeli , sołecki radny

        1. Ale miała wolę położyć asfalt na ulicy przy której mieszka.

      3. Pszenna. To działo się za poprzednika Panie Zieliński.

    2. Wszystkim, którzy będą brać udział w wyborach samorządowych polecam portal sołtysa Zalasowej, a szczególnie zakładkę “inwestycje”. Widać wyraźnie ile pieniędzy” wpompowano ” w Zalasową.

      1. Link

      2. Uwaga ktoś w tej gminie chce powrócić do zarządzania tak jak za Komuny . System ten polegał na nastawianiu przeciw sobie mieszkańców poszczególnych miejscowości . Zalasowa kontra Ryglice , Joniny kontra Wola Lubecka , Lubcza kontra Zalasowa. itd. NIE DAJMY SIĘ W TO WCIĄGAĆ!

          • próbować on 28 stycznia 2014 at 20:58
          • Odpowiedz

          można , ale mało kto czyta ,a z tych co czytają mało kto poważnie bierze

        • bezznieczulenia on 28 stycznia 2014 at 21:49
        • Odpowiedz

        Nie dajcie się prowokować. A pracę sołtysa Zalasowianie niech ocenią sami.

          • Mieszkaniec on 29 stycznia 2014 at 17:24
          • Odpowiedz

          Paca sołtysa Zalasowej polega na załatwianiu pracy dla swojej rodziny.

  7. Pół żartem, pół serio.

    W okręgu krakowskim w ostatnich wyborach do PE wystarczało 5610 głosów by otrzymać mandat. Pan Augustyn obieca mieszkańcom powiedzmy 6 wypłat poselskich na drogi i najpotrzebniejsze sprawy a mieszkańcy w zamian gremialnie go poprą. Sorry, ale szukam środków na udrożnienie ul. Pszennej, bo ani poprzednia władza nie była i ta też nie jest skłonna, i chyba też zdolna do dotrzymywania obietnic. az

    1. Nowy sposób po sięganie po środki unijne – dość prosty hehehhe

      • wyborca on 22 stycznia 2014 at 08:51
      • Odpowiedz

      Już była sytuacja gdzie do Sejmu kandydował były burmistrz i p. Augustyn. W sumie mieli mnóstwo głosów. Mówiło się wówczas, że jeden mógł zrezygnować i mieliśmy szanse mieć posła. Dziś rzecz jasna poprzeczka o wiele wyżej podniesiona, ale chyba zjednoczyć by się warto przy urnie.

    2. Dopatrzeć się politycznej korupcji ciężko. Respekt dla sorry!

      1. Poziom wykształcenia znajomość języków obcych i prawa UE taki jak większość mieszkańców no to się nadaje przedstawiciel wyborców. Nie wiem czy się śmiać czy płakać?

          • wyborca on 22 stycznia 2014 at 12:58
          • Odpowiedz

          Komentarz ten świadczy o komentującym – tak sobie.
          1. Uważa piszący się za kogoś gorszego gdy się nie zna języków.
          2. PA jednak sporo osiągnął i niema co zazdrościć tylko szanować za to http://extrapolska.pl/arch//2010/Galicja/galicja323.pdf
          3. Prawa UE można opanować szybko.

          1. Piszący uważa również, że region Gminy Ryglice jest gorszy od innych regionów UE? Sorry, ale tak zrozumiałem. Nie jest gorszy a może być przodującym w każdym aspekcie.

          2. być przodującym w każdym aspekcie. teoretycznie na pewno . choć nie ma przesłanek żadnych żeby być takim optymistą

          3. Pesymista zapewne nigdy takich przesłanek nie znajdzie. Optymista już szanse ma większe.

          4. Pisząc region Ryglicki proszę wymienić ilu ludzi pochodzących z tego REGIONU ma tytuł profesora lub nawet doktora nauk. Bo np. Radłów ma co najmniej kilku profesorów. Kto zajmuje eksponowane funkcje choć by w powiecie ? bo ja takich nie znam. Poseł PE reprezentuje Polskę no chyba że w Brukseli wiedzą o Lubczy. Nie piszę tego by szydzić ale raczej jestem realistą i dość w życiu musiałem się wstydzić za wybranych z naszej gminy , a szczególnie ostatnio. Proszę też wymienić partię z których w pan Augustyn jeszcze nie startował – czy to jest mocny moralny kręgosłup? Oddając na Niego głos nie był bym pewny czy kieruje się ideałami czy jak zwykle swoim WŁASNYM interesem.

          5. Do “poziom”

            Odpowiem nieco przewrotnie. Poteoretyzować nie zaszkodzi, po to w sumie ten blog też jest. Więcej będzie o kandydacie do PE.
            By uściślić oraz na potrzeby tej dyskusji należy odróżnić „kręgosłup moralny” w kontekście częstych zmian barw politycznych, od „kręgosłupa moralnego”, takiego bliżej cech charakteru. Oba „kręgosłupy” są ze sobą w korelacji, bo też inaczej być nie może, nie mniej jednak trzeba tego rozróżnienia tutaj dokonać.

            Różnie bywa również z kręgosłupami moralnymi u osób, które całe swe dorosłe życie poświęcają jednej partii (czasami bywa, że jest to partia jedynie słuszna). Bywa też czasami, że osoba z tzw. silnym kręgosłupem moralnym nie wytrzymuje lub z nią nie wytrzymują i jest zmuszona taka osoba opuścić lub zmienić partię. Prawdę powiedziawszy nie znam bliżej PA. Dobrze by było, w kontekście jego kandydowania do PE, aby on sam w jakimś periodyku, wywiadzie (jak wiemy na pisanie czas znajduje (napisał książkę)) opisał powody i przyczyny swoich zmian politycznych.

            Też jestem realistą i zauważam, że jednak wciąż ta osoba jest osobą, którą się wybiera w wyborach, a w nowo powstałej partii nie jest szeregowym członkiem, lecz piastuje ważne funkcje i jak sadzę aktywnie działa. Co zaś się tyczy REGIONU (faktycznie słowo trochu niefortunne, ale niech już zostanie) Ryglickiego nie jest najgorzej – uważam.

            Byłoby nieźle, aby osoby w partiach miały silne kręgosłupy moralne. Statuty, dokumenty i inne partyjne wytyczne są pełne dobrych rozwiązań dla Polski, dla społeczeństwa, no po prostu sam miód i tylko realizować.

          6. Okoniowi :zawsze lubiłem te teorie i teoretyzowanie niestety niektórzy czytający biorą to na serio dlatego też warto mając na uwadze mocne i słabe strony tej gminy nie snuć przed Nimi świetlanej przyszłości . Raczej mając na celu rolę oświatową tego blogu twardo precyzować wypowiedzi które sprowadzają się do prostej prawdy życiowej ” umiesz liczyć licz na siebie” Władza gminy się zmieni a długi zaciągnięte na wiatę garaż , samochód i plac targowy zostaną i obciążają nas wszystkich. Jak można na działkę około jednego hektara wydać lekką ręką 2 miliony złotych , które nie mają wyliczonej żadnej stopy zwrotu zainwestowanych środków. Czy ktoś nad tym panuje ? Można się spierać o wartość wykształcenia czyli przygotowania do sprawowania funkcji dysponenta budżetem . Niestety widać że kandydat do PE a gminni rządzący za pozyskany głos i swój interes potrafią zaprzedać nie tylko honor.

          7. prawo polskie studiuje się 5 lat, języków dzieci zaczyna się uczyć w przedszkolu, rozumu ….No cóż mówią ze na to nigdy nie jest za późno ale Paweł , sorry nie nadrobi wszystkiego… A nawet jeśli by chciał to niech uczy się swoim a nie gminnym kosztem

          8. Do “poziom”

            Nie jestem do końca przekonany, czy mówienie o długach gminy, o ich odziedziczaniu, o problemach z tego wynikających dla następnej władzy i dla nas, nie jest aby też teoretyzowaniem. Dlaczego? Ciągły, nieskuteczny i od lat jest to argument opozycji w kampaniach wyborczych. Pogląd ten nie jest odosobniony. Czas pokaże, czy teoria przełoży się na praktykę. Oby w tym przypadku, gminno-finansowym nie.

            • bezznieczulenia on 23 stycznia 2014 at 20:44
            • Odpowiedz

            Każdy następca przejmuje gminę z całym dobrodziejstwem inwentarza. A problem zadłużenia nie jest tylko problemem naszej gminy. W mniejszym lub większym stopniu dotyczy wszystkich gmin, miast, powiatów. Najczęściej to działa tak: jest dofinansowanie do czegoś to bierzemy i nie patrzymy czy to ma jakiś sens. Nie zastanawiamy się, że musimy do tego dołożyć pożyczone pieniądze. Bierzemy i budujemy bez względu na to czy jest to potrzebne, czy nie. Bo o żadnej stopie zwrotu- w sensie ekonomicznym -nie ma mowy. To z założenia nie są inwestycje dochodowe, mogą być najwyżej mniej lub bardziej kosztowne w eksploatacji. Jedynym miernikiem są korzyści społeczne. I w takim wymiarze należy oceniać czy pożyczone pieniądze zostały dobrze wydane. Czy zrealizowana inwestycja jest potrzebna i czy będzie wszystkim dobrze służyć.

          9. Bardzo się cieszę że do stopy zwrotu użyto wyrazu Cele społeczne , które nie muszą być wyceniane ale muszą nieść za sobą cel np. poprawy bezpieczeństwa , podniesienia poziomu kształcenia , rozbudowę bazy sportowej , kultury, czy służby zdrowia dlatego proszę mi udowodnić że drugi plac targowy wybudowany na terenie zalewowym w 3 tysięcznej miejscowości jest społecznie uzasadniony na 6 godzin korzystania w tygodniu, natomiast likwidacja komunalki wykorzystywanej przez okrągły rok jest zasadna ? Czy zakup drugiego samochodu przewożącego wodę za 0,5 miliona gdy zaczyna być coraz więcej hydrantów jest konieczne zważywszy że większość wyjazdów jakże zasłużonej OSP jest do zdarzeń drogowych? W końcu czy auto wartości 600 zł jak mówi radny Wójcik musi stać w wiacie za 40 tysięcy. Na pewno stopą zwrotu inwestycji komunalnych jest uratowane życie ludzkie poprzez budowę chodników , dróg oświetleń ulicznych czy też tworzenia planów zagospodarowania gminy z wyznaczonymi terenami celów gospodarczo publicznych zwiększających atrakcyjność inwestycyjną gminy. Zadłużenia gmin to norma ale czy w konsekwencji wartość rynkowa majątku zbudowanego za kredyty jest równa wielkości tego zadłużenia , czy może opłacane są z tego wydatki bieżące np ; promocja , zbędni urzędnicy , artyści na godzinę występu i utrzymanie tarnowskich mas-mediów z promocją kandydata na burmistrza w Tuchowie?

            • czytelnik on 23 stycznia 2014 at 21:57
            • Odpowiedz

            @ bez znieczulenia -> cytat “Czy zrealizowana inwestycja jest potrzebna i czy będzie wszystkim dobrze służyć.”

            To pytanie należało by zadać także w sprawie budowy sali gimnastycznej w Woli Lubeckiej, gdzie w ciągu roku rodzi się tyle dzieci, że na palcach rąk można policzyć i jeszcze palców zostanie! Czy dla tych kilku dzieci trzeba wydawać setki tysięcy złotych, a może więcej na nową salę?

            @ poziom -> cyctak “(…) i utrzymanie tarnowskich mas-mediów z promocją kandydata na burmistrza w Tuchowie?”

            Odnoszę wrażenie, że to plan “B” obecnego burmistrza na wypadek przegranych wyborów szuka sobie miejsca za nasze pieniądze, gdzie po przegranych wyborach będzie się mógł ulokować. Nie bierze jednak pod uwagę tego, że po “wybitnych osiągnięciach” w naszej gminie będzie wszędzie widziana jako “persona non grata”, czyli osoba niepożądana.

            • bezznieczulenia on 23 stycznia 2014 at 22:05
            • Odpowiedz

            To negacja mojego komentarza, czy rozwinięcie?

          10. Do “czytelnik”

            W kwestii sali gimnastycznej.
            Sala gimnastyczna może być i powinna być wykorzystywana przez wszystkich, w tym osoby w podeszłym wieku.

            • bezznieczulenia on 23 stycznia 2014 at 22:09
            • Odpowiedz

            Pytanie było do “poziomu”, “czytelnik wszedł po drodze niejako.

            • cokolwiek on 23 stycznia 2014 at 23:41
            • Odpowiedz

            infantylny jest glos o zapaści finansowej gminy

            • czytelnik on 24 stycznia 2014 at 10:03
            • Odpowiedz

            @ bezznieczulenia -> To było rozwinięcie komentarza.

            @ Okoń -> Już widzę te tłumy staruszków o laskach jak idą grać w siatkówkę na sali gimnastycznej, albo rolników lub budowlańców którzy po całym dniu pracy chcą sobie poganiać jeszcze za piłką.

          11. Ktoś kiedyś tu też smutno głodził o nieopłacalności zakupu nówki bojowego wozu. Bzdura i małostkowość, czym lepszy sprzet tym lepiej dla wszystkich. Wóz taki zapewne jest uwzględniony w szerszym planie zabezpieczenia kraju. Radny AJ może co dopowie. Ważny Strażok

          12. Do “czytelnik”

            Często tak się dzieje, że gdy pojawiają się możliwości pojawiają się też korzystający. Chyba inwestycja przemyślana pod tym względem?
            Staruszkowie o lasce kopiący piłkę, to może nie, ale już kibicujący swoim dzieciom i wnukom … Przy okazji polecam – > google – > sport dla seniorów.

            • czytelnik on 24 stycznia 2014 at 16:51
            • Odpowiedz

            Obawiam się, że myślenie to jest to czego zabrakło przy tej inwestycji. Sala podobno wybudowana na terenie osuwiskowym. Ciekawe co się będzie z nią działo podczas (odpukać w niemalowane) następnych intensywnych opadów deszczu. Będzie stała czy ulegnie zniszczeniu, a jeśli tak to kto odpowie za feralną lokalizację tej sali.

            Co do wnuków to jak wspomniałem, rodzące się dzieci na Woli Lubeckiej można policzyć na palcach rąk i jeszcze ich (palców) zostanie. Podobno nauczycieli i personelu w tej szkole jest więcej niż dzieci w klasach! Więc na tłumy walące na tą salę nie za bardzo jest co liczyć. Tym bardziej staruszków, którzy o lasce będą musieli się iść pod górkę, aby dotrzeć do tej sali.

            Jest jeszcze jedna możliwość, że sala ta jest budowana po to, aby potem ktoś ją za grosze przejął od gminy i sam na tym trzepał kasę oddając w zamian gminie ochłapy. Przykład budynek perły w Lubczy. Ośrodkowi kultury nie za bardzo się opłacało utrzymywać ten budynek. Więc część przeznaczoną na wesele wynajęto osobie prywatnej, która teraz musi urobić na czynsz dla ośrodka kultury, urobić na utrzymanie prowadzonej działalności gospodarczej i opłaty i jeszcze urobić zysk dla siebie. Jak widać osoba prywatna potrafi zadbać o swoje interesy, ale państwowe urzędy już nie potrafią racjonalnie gospodarzyć swoim czytaj państwowym majątkiem!

          13. Ośrodek kultury nie jest od tego aby prowadzić restaurację, a taka jest teraz w Lubczy.
            Co do szkoły na Woli Lubeckiej. Powinno tam być gimnazjum dla Lubczy i Woli, a na Lubczy szkoła podstawowa bo tam na dwie szkoły jest za ciasno. Problem by się rozwiązał z budynkiem i halą. Wówczas po co budowa hali w Lubczy, jedna już przy szkole jest.
            Ale kto pogodzi Lubczan z Wolanami i odwrotnie.

          14. No rozsądna propozycja dla szkól sie wydaje

          15. założenia miały być osobno postawówki i gimnazja

            • czytelnik on 25 stycznia 2014 at 19:42
            • Odpowiedz

            Tu nie chodzi o to, że ośrodek kultury ma prowadzić restaurację. Chodzi o to, że oddali w zarządzanie za grosze lokal. Gdyby nim odpowiednio zarządzali to mógłby on przynosić im większe zyski. Ośrodkowi kultury nie opłacało się zarządzać lokalem weselnym. Jednak osobie prywatnej się opłaca zarobić na czynsz dla ośrodka kultury, zarobić na utrzymanie lokalu oraz wypracować dla siebie zysk. Jak to więc jest, że państwu reprezentowanemu przez ośrodek kultury i UM Ryglice się to nie opłaca, ale osobie prywatnej już tak.

            Natomiast odnośnie przenoszenia szkół pomiędzy Wolą Lubecką i Lubczą moim zdaniem to chybiony pomysł. Trzeba codziennie przewieźć kilkaset osób pomiędzy jedną szkołą i drugą. Będą to dodatkowe i raczej nie małe koszty. Łatwiej było by przewieźć wszystkie dzieci z Woli Lubeckiej do Lubczy i możliwe, że zmieściły by się w jednym dużym autobusie. Właśnie oglądam zdjęcia ze ślubowania I klasy na Woli Lubeckiej z 2013 roku i na zdjęciu klasowym jest 11 dzieci. A podobno w ubiegłym roku na Woli Lubeckiej urodziło się jedno dziecko. Będzie jeden na jednego. Jeden nauczyciel będzie uczył jedno dziecko. Ładna paranoja się szykuje.

            • Ha ha ha on 25 stycznia 2014 at 19:45
            • Odpowiedz

            ha ha ha jeden na jednego – B R A W O

          16. Kultura niechaj się zajmie organizacją życia kulturalnego w gminie, a biznes niech robi swoje, to do Lubczy.
            Teraz odnośnie dowozu dzieci. Obecnie dzieci z Woli są dowożone do Lubczy, trzeba tylko kierunek odwrócić, a autobus w drodze powrotnej nie jechałby pusty tylko wiózłby maluchy do podstawówki na Lubczę. Proste jak budowa cepa.

            • czytelnik on 26 stycznia 2014 at 15:13
            • Odpowiedz

            Niby proste, ale czy trzy klasy gimnazjum zmieszczą się w jednym autobusie?

          17. Prezentujesz złe rozumowanie. Pisz nie trzy klasy, ale pisz ile jest gimnazjalistów w Lubczy. Tych z Woli przecież dowozić nie potrzeba.

        1. Poziom-czy jesteś pewny że w Ryglicach nie ma osób z wykształceniem którzy posiadają doktora nauk bo ja znam z osiedla i mieszka w Krakowie

    3. AZ od dziś jest dla mnie Pan Sorry, który mówi: sorry, ale mamy w gminie taki klimat. A tu macie dla rozrywki https://www.youtube.com/watch?v=b0oPhIP4R9g

  8. Paweł Augustyn kandydatem “Polski Razem” do Parlamentu Europejskiego. Kto następny z naszej gminy?

      1. ja zagłosuję a wy??????????????????????????????????????????

        1. Ja tak jak większość.. ze sondy na blogu.

    • Szabla u boku PA on 21 stycznia 2014 at 13:10
    • Odpowiedz

    Zobaczcie sobie jak PA w garści trzyma szablę. str. V , a na str. 5 poniżej z Burmistrz wywiad.

    http://extrapolska.pl/extra-galicja

    http://extrapolska.pl/arch//2010/Galicja/galicja323.pdf

    1. Będziem siec szabelką konkurencję? he he

    • ooo nowa on 30 grudnia 2013 at 09:39
    • Odpowiedz

    sonda się pojawiła. Kto następny?

  9. najlepsza była by ta od drogownictwa
    co zającom zrobiła asfalt na ul.Łyczków

    1. Tam raczej gniazdo ptaków takich czarnych było.

  10. Koło Zalasowian ma swojego kandydata. Został nawet podrzucony do Ryglic jak kukułcze jajo.

      • bezznieczulenia on 21 grudnia 2013 at 17:59
      • Odpowiedz

      I kto to mówi. Ten co sam przygarnął pod swoje skrzydła wyrośniętą już kukułkę i nie wiedział co to jest.

    • bezznieczulenia on 16 grudnia 2013 at 18:51
    • Odpowiedz

    Coś na temat partyjnych spadów.

  11. Kandydat na burmistrza PA ma znakomitą, choć czarno białą i całkowicie za darmo reklamę w sieci. Kto następny?

    1. Gdy nie pojawi się ktoś zupełnie nowy na gminnej scenie szkoda nawet czasu na urnę. Sporo ludzi tak mówi. Już ktoś tu pisał, że polityką bawi się pierwszy kandydat.

  12. Duet dla gminy nic nie załatwił i nie załatwi wierzcie mi.

    1. Tę gminę już długie lata nikt dobrze nie poprowadzi z prostej przyczyny. Po tym co Jezior zafundował urzędnikom , gminnym i wojewódzkim nikt mądry nie podejmie żadnego ryzyka decyzyjnego. Zepsucie opinii Ryglic na wiele lat będzie skutkowało brakiem zaangażowania funduszy zewnętrznych. Trójca zdaje sobie z tego sprawę dlatego będzie żerować na dietach za bycie radnym i kolejnych burmistrzów obwiniać za wszystko co złe. Przejawy gangreny toczącej tę gminę w postaci trójcy należy wypalić gorącym żelazem. Jednym sposobem jest odsunięcie ich od koryta poprzez uchwalenie diety w wysokości 50 zł. za sesję i wtedy okaże się kto chce dobra gminy , a nie tylko dodatku do poborów .Drogą do tego celu jest większość w radzie miejskiej.

      1. nazwa przestępstwa to “ryzyko decyzyjne” ? . A co do wypalania to jest potrzebne i poniekąd sie stało pewnie jeszcze boli co słychać. I uważam że diety jakieś radni powinni mieć nie wiem jak jest 400 zł to nie wydaje mi się za dużo .To ludzie wybrani spośród nas już za chwilę ekonom może być wybrany nie do koryta tylko do służby i dietę przeznaczyć na jakiś szlachetny cel. Nie znaczy ze mi się podoba wszystko a szczególnie koszty funkcjonowania troszczącej się o nas dzień i noc władzy i armii urzędników.
        Ja by radnym nie chciał być (nie znaczy że ktoś by chciał mnie wybrać::) , nie chciałbym żeby jakiś mądrala anonimowo na blogu mnie opluwał .Pewnie wielu podobnie myślących jest…..

        1. Boli to głupota NJ. Jak widać i to bardzo boli ale ich samych……….Grupa nieudolnych, bez pomysłu, bez ambicji……… Mają jedną rzecz wspólną żerują na budżetówce, bo nikt inny ich nie chce.

            • do Anonima on 14 grudnia 2013 at 21:26
            • Odpowiedz

            Jak mi się wydaje Anonima instytucja to chyba też budżetówka

      2. Wciąż wraca temat urzędników i donosów. Powszechnie wiadomo, że były sporo robił na skróty, omijał procedury i prawo. Nie raz i nie dwa mawiał na zebraniach, że jakby przestrzegał prawa to by prawie nic nie zrobił. Przecież takie postępowanie w sferze gdzie grosz publiczny jest niezwykle ryzykowne. W prywatnym biznesie to już prędzej, ale i tu ryzyko. Znalazł się w końcu ktoś, kto zawiadomił a jak ktoś woli doniósł, zakapował do prokuratury i wymiar sprawiedliwości nie mógł postąpić inaczej niż postąpił. Co było podłożem, że nastąpiło zawiadomienie, chyba nikt nie wie. Chęć władzy? Zemsta? Pro publico bono?

        Druga strona medalu jest taka – czy aby jest etyczne, że ktoś doniósł, zawiadomił. Liberał pisał kiedyś, że taka osoba we wsi ma przechlapane. Tutaj zdania są podzielone na wsi. To już sprawa polityczna niejako i do rozstrzygnięcia przy urnach. Okaże się przy urnch czy osoby, które zawiadomiły organa ścigania zostaną wynagrodzone, czy też skarcone. Mam swoje zdanie, ale nie wypowiadam. Przy urnie się wypowiem.

          • Ja następny on 13 grudnia 2013 at 18:42
          • Odpowiedz

          Zgadza się urna wyborcza, to jedna z wielu fundamentalnych rzeczy po ogniu, kole, żaglu, piśmie, prądzie, komputerze wynalezionych, wymyślonych przez człowieka. okoń

          1. politycy to zawsze ofiary kapowania,politycznej zemsty ,działania na skróty w imię interesu publicznego ale z gruntu niewinni . Z tych wywodów wyżej ma wynikać że można płacić za niezrobioną robotę ?
            Mocnym argumentem jest to co liberał powiedział , dobre dobre 🙂
            rozważania głębokie o etyce .wzruszające. tak samo jak stosunek do prawa karnego ,wszystko względne
            ja i wielu już sie wypowiedziało w odpowiednim momencie

          2. Wywód wyżej, ten z poglądem Liberała, to nie pogląd tylko opis jak sprawę postrzega społeczeństwo, bo naprawdę tak postrzega.

            • reprezentant on 13 grudnia 2013 at 22:09
            • Odpowiedz

            społeczeństwa ?. no już może ci wybrani nimi są – nie uważasz ?

          3. Słyszę co ludzie mówią i napisałem co napisałem, nie jestem reprezentantem społeczeństwa w rozumieniu o który pytasz.

      3. To teraz popatrzcie na Tarnów, co tam urzędnicy narobili. Jakie miasto Tarnów poniesie koszty? Co mogłoby być u nas, przy takim podejściu do spraw budżetowych i robocie na skróty. Uważam, że dobrze się stało i w odpowiednim momencie. Mogliśmy jako gmina ponieść jeszcze większe straty finansowe jakby się to bublowanie się dalej rozwijało. Służby nie śpią i bez zawiadomienia by się dobrali do naszej gminy.

          • w Tarnowie on 13 grudnia 2013 at 22:52
          • Odpowiedz

          Łapówki i korupcja CBA . W naszej wiosce niedopełnienie obowiązków administracyjnych , a w sprawie donosów Jeziora i Cieślikowskiego na most i drogę pełne uniewinnienie wszystkich . Dlatego trzeba mieć skalę do porównań. Dlaczego teraz nikt nie donosi na remont stawu w którym utopił się chłopak ? Kto zaprojektował i wykonał garaż na samochód obok Ryglickiej remizy? Dlaczego plac targowy powstaje na terenie zalewowym? Co ze zbiornikiem w Joninach – prace miały ruszyć w 2013 roku? Dlaczego nie zrobiono chodnika na ul. Tarnowskiej w Ryglicach i przepadły pieniądze od powiatu. Orlik w Kowalowej kto winny opóźnienia ? Czemu wszystkie badania pracownicy muszą robić w Kolmedzie gdzie zatrudniony jest mąż burmistrz? Tyle pytań a wszyscy tylko o poprzedniku widać że jest to ktoś znamienity . he he.

          1. Można zgłaszać nawet anonimowo poprzez zamieszczony formularz. Oficerowie specjalizują się w korupcji samorządowej i roboty nie do przerobienia.

            http://www.cba.gov.pl/

          • bezznieczulenia on 13 grudnia 2013 at 22:58
          • Odpowiedz

          A jakie koszty poniosła nasza gmina na skutek waszej działalności. Mam zacząć wymieniać. Przestańcie się ośmieszać i zachowajcie resztki honoru. Mieliście swoje pięć minut i nie wykorzystaliście ich.

        • do Ekonoma on 14 grudnia 2013 at 21:18
        • Odpowiedz

        NAJPIERW ZASIĘGNIJ INFORMACJI A POTEM COŚ NAPISZ . Tak się składa że ta Trójca ,jak piszesz, zablokowała zarówno radnych jak i burmistrzowej podwyżki płac i za to uważam należy ich pochwalić

        1. W gminie naszej wypisz wymaluj jak w Wilkowyjach. Różnice – TP nie jest amerykanką a były nie został senatorem. Prawie w każdej wiejskiej gminie jest podobnie – film jest wręcz na faktach autentycznych wziętych z wszystkich gmin. Ale zmienia się powoli zmienia i idzie prawdziwa nowa jakość w gminy polskie.

        2. Ta trójca lekką ręką oddała Tuchowowi 0,5 miliona złotych likwidując ZK. Jeden z trójcy w Bistuszowej kreci lody za co wyleciał zastępca Chrząszcz , Ta zasłużona trójca wzięła kolejne 0.5 miliona pożyczki na nowy samochód żeby zaspokoić chore wyobrażenie roli straży pożarnej w Ryglicach . Ta trójca to wzrost zadłużenia na igrzyska i zabawy o kolejne 10% w ciągu 3-ech lat. Jedynym osiągnięciem jest to że sobie i Burmistrzowi nie podwyższyli poborów —kpinnnnnnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

            • bezznieczulenia on 15 grudnia 2013 at 14:57
            • Odpowiedz

            Może wyobrażenie roli straży w Ryglicach jest chore, ale strażacy dzisiaj już drugi raz wyjechali na pomoc. A w tym miesiącu to już 6 raz.

          1. sie dzisiaj działo?

            • znający temat on 15 grudnia 2013 at 19:32
            • Odpowiedz

            Wystarczy spojrzeć na stronę OSP Ryglice i zobaczyć jak strażacy działają. Nikt z was nie pomyślał że grupa tych ludzi którzy mają wolną niedziele i mogli ją spędzić z rodziną prawie cały dzień działali i pomagali innym??? A nowy samochód to już dawno powinien być w straży, jak wyjeżdżali tym trzydziestoletnim starem do pożarów to wyglądało żałośnie. Chmura dymu, huku i efektów zero a tu chodzi o czas, min. czas dojazdu, od tego czasami zależy czyjeś mienie, zdrowie a nawet życie. Nikt tego nie zrozumie i nie pojmie kto nie potrzebował pomocy strażaków i lepiej żeby nigdy nie potrzebował. Bo każda syrena i każdy wyjazd strażaków łączy się z czyimś nieszczęściem. Zrozumcie to wreszcie i cieszmy się że są jeszcze tacy ludzie jak oni, którzy bezinteresownie pomagają innym.

          2. oczywiście, że strażacy i też strażaczki bo chyba są też dziewczyny nie powinni być tutaj krytykowani, no bo i za co. Tak naprawdę to każdy taki wyjazd może przynieść nawet śmierć dla ochotnika. A SPRZĘT POWINIEN BYĆ NA POZIOMIE ODPOWIEDNIM BY DO MINIMUM LIKWIDOWAĆ ZAGROŻENIE ŻYCIA I ZDROWIA PODCZAS AKCJI.

            • rygliczanka on 15 grudnia 2013 at 20:38
            • Odpowiedz

            moze P.Burmistrz się zainteresuje zobaczy co dzije sie w remizie w godzinach wieczornych a nawet do póżnych nocnych.czy remiza nie zamieniła sie aby w mordownie?przecie to budynek gminny to chyba można sprawdzić

          3. Słusznie. Wysłać tam przedszkolankę na przeszpiegi.

          4. Kupuje nowy samochód z beczką aby tylko 6 razy w miesiącu go używać w większości do zdarzeń drogowych. Czy gdyby to były twoje pieniądze osobiste to nie szukał byś tańszego rozwiązania? Mając 2 inne samochody.

          5. Ktoś kupił, ktoś zarobił i dobrze jest. Poczytajcie na dobranoc. Co nieco, ma to wspolnego z ekonomią chyba.

            http://www.humanizm.net.pl/pochwala.html

            • Znający temat on 16 grudnia 2013 at 09:51
            • Odpowiedz

            Głupszego tłumaczenie to jeszcze nie słyszałem. W takim razie po co w ogóle jest straż, może by tak zlikwidować. Po co w Tarnowie w Państwowej Straży Pożarnej mają tyle samochodów z wodą które wyjeżdżają do wypadków???? Po co im cysterna z wodą która wyjeżdża góra dwa, trzy razy w roku??? Po co im sprzęt warty miliony za który płacimy wszyscy, my podatnicy, no po co???

          6. Do Znający temat

            No wiem, trochę na wyrost tak napisałem, by była dyskusja. Ale też tak sobie myślę, że w skali „życia” takiego auta może zdarzyć się tragedia (oby nie), gdzie jeden lub kilka wyjazdów do pożaru co najmniej zbilansuje utrzymanie tego auta. Np. powstaje pożar lasu na Galii. Brak dobrego auta powoduje rozszerzenie się ognia, że nim dojedzie Tarnów już ciężko zapobiec milionowym stratom. A nasza miejscowa jednostka gasi pożar w zaraniu i minimalizuje straty. Czy też przesadziłem?

          7. Sorki, mała pomyłka. “Znający temat” nie pisał do mnie, tylko do dyskutującego o nicku “kto” , jak przypuszczam.

      • bezznieczulenia on 13 grudnia 2013 at 22:49
      • Odpowiedz

      Twierdzisz, że “Duet dla gminy nic nie załatwił i nie załatwi wierzcie mi.”
      Wierzymy, wierzymy. Tylko jeżeli tak uważacie to dlaczego zawieraliście porozumienie z Augustynem przed ostatnimi wyborami. Dlaczego trzymaliście wtedy z Cieślikowskim i razem preparowaliście donosy? Przyznajecie tym samym, że działaliście na szkodę gminy. Szczyt obłudy czy taka Nowa Jakość teraz obowiązuje.

        • bezznieczulenia on 13 grudnia 2013 at 23:11
        • Odpowiedz

        I jeszcze jedno.Ten pierwszy to tylko dla siebie coś załatwił co prawda na chwilę ale zawsze coś, a ten drugi nawet obiecanej posady w urzędzie nie dostał. Ironia losu czy zimne wyrachowanie ze strony niedawnych sojuszników?

        • bezznieczulenia on 13 grudnia 2013 at 23:19
        • Odpowiedz

        Dodaję informację gwoli obiektywizmu i ku Waszej czytelników ocenie.
        http://ryglice-okolice.pl/przegl%C4%85d-kategorii-aktualno%C5%9Bci/aktualno%C5%9Bci-inne/4155-pawe%C5%82-augustyn-nagrodzony.html

        1. link do wyroku sądowego i weź coś na uspokojenie

          1. Czemu się czepiasz jak ktoś solidnie informuje.

            • konkludując on 14 grudnia 2013 at 18:57
            • Odpowiedz

            trzeba mieć wyrok żeby być “znamienitym”

    • bezznieczulenia on 12 grudnia 2013 at 20:42
    • Odpowiedz

    Kolega Augustyna z Jonin tak jakoś z tyłu. Bez zaproszenia wlazł do zdjęcia czy co?

    http://tarnow.naszemiasto.pl/galeria/opis/2097280,tarnow-spotkanie-z-jaroslawem-gowinem-zdjecia,galeria,7612746,id,t,tm,zid.html

    1. Dwa nasze orzełki. No to już wiemy więcej kto następny po władzę w gminie będzie sięgać i z jakiej opcji.

    2. Lubczanin jak zwykle uśmiechnięty.

  13. Myślę, że po wyborach rządzić nadal będzie klub tylko z nowym burmistrzem, a może i z nowym “wice” z klubu.

    1. A ja myślę że Jezior, Kukla i Wojtanowski wreszcie sobie uświadomili,
      że rządzenie wiąże się z odpowiedzialnością i że ludzie ich rozliczą…..

    2. Jak na dziś – duże prawdopodobieństwo.

      1. To pierwsze czy drugie?

  14. Zagórze to jakiś przysiółek? Kto z tego przysiółku??

  15. Pawełek zniknął z pierwszej strony. Ale z życia publicznego nie. Hmm ? No kto następny?

    • Anonim on 29 listopada 2013 at 21:18
    • Odpowiedz

    Wielki skoczek PA deklaruje start w wyborach na Burmistrza Ryglic.
    Broń nas Panie od takich ludzi. Własny interes to jego specjalność, a reszta, reszta to przystawka.
    Dla Niego polityka to zabawka.
    Tutaj potrzebny jest człowiek, który poprzez ślubowanie weźmie przysłowiowy ślub z gminą. Będzie solidnie pracował dla dobra mieszkańców, a nie urządzał sobie gierki polityczne.
    Niestety czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie robił, a czym skorupka za młodu nasiąknie tym …………….
    To cały komentarz do tej kandydatury.

      • Anonim on 30 listopada 2013 at 13:59
      • Odpowiedz

      Więc KTO???????? Deficyt kandydatów i tyle.

    • Mieszkaniec on 27 listopada 2013 at 21:51
    • Odpowiedz

    Komentarz usunięty. Powód – na prośbę/życzenie zainteresowanej osoby. az

    • WimieniuSpołeczeństwa on 27 listopada 2013 at 13:59
    • Odpowiedz

    Brak osoby młodej z pomysłami nie przesiąkniętej jeszcze układzikami i korupcją !!!!!!!! Na takiego burmistrza czeka społeczeństwo Ryglic!!!!!!!!!!!!

      • Anonim on 27 listopada 2013 at 10:40
      • Odpowiedz

      nie dość że pijani za kółkiem to jeszcze na dodatek sa tez z kupionym prawkiem. nie dziwota ze tyle wypadków

        • Anonim on 27 listopada 2013 at 16:47
        • Odpowiedz

        Naciągacze zawsze będą żerować na głupocie naiwnych. Lepiej dla wszystkich by było aby zmienić podejście do wszystkich egzaminów. Niestety w katolickim kraju utarło się że podczas egzaminów należy ściągać lub jeżeli się da to odpisać od kolegi , w ostateczności załatwić i to dotyczy około 50 % uczniów. Na pewnej uczelni cieć na bramie załatwiał egzaminy po 500 zł. powołując się na znajomości. W rzeczywistości tym którzy nie zdali wracał pieniądze uzasadniając że nie było możliwości i się nie dało , natomiast głupcom którzy wpłacili a zdali egzamin własnymi siłami pieniądze przepadały. Głupota kosztuje.

          • Anonim on 27 listopada 2013 at 16:58
          • Odpowiedz

          Jaka elita taki pleps. Jest przyzwolenie na takie postępowanie. Jest dość powszechnym zjawiskiem http://wiadomosci.onet.pl/kraj/dziennik-gazeta-prawna-licencjat-przez-telefon/4lxhh i jest jak jest.

          • WimieniuSpołeczeństwa on 27 listopada 2013 at 17:34
          • Odpowiedz

          A to przypadkiem pod nazwą uczelni nie masz na myśli naszego kochanego MORDU ??????????? odpowiedz szczerze

            • Anonim on 27 listopada 2013 at 18:20
            • Odpowiedz

            hehhe blog jest bardzo edukacyjny. świetny pomysł na dorobienie sobie kasiorki. cwaniaczyć udawać że sie zna kogo trrzeba. obiecywać załatwienie czegoś tam, brać powiedzmy niby połowę kasy przed i jak się uda to druga polówka po „załatwieniu” a jak nie to oddaje się kasę i już. brawo

          1. Dlaczego nie wypowiadał się dyrektor MORDu tylko wicedyrektor? Gdzie jest dyrektor??

            • oblany kursant on 28 listopada 2013 at 17:36
            • Odpowiedz

            GDZIE JEST DYREKTOR? GDZIE JEST DYREKTOR? CHCEMY DYREKTORA

    • Anonim on 27 listopada 2013 at 00:32
    • Odpowiedz

    Dość sprytnie z tym tematem. Się trochu można pośmiać. Kandydat bez większych szans, bo nie wierzę, że nie pojawiają się inne dobre kandydatury.

    • na dobę on 27 listopada 2013 at 00:17
    • Odpowiedz

    godzina dla Polski 23 dla siebie

    • paździoch on 26 listopada 2013 at 23:58
    • Odpowiedz

    ło jejku tylko nie on toć to bedzie dramat dla gminy

    • Anonim on 26 listopada 2013 at 23:01
    • Odpowiedz

    Ogłaszamy konkurs na najśmieszniejsze wypowiedzi Jeziora i Kulki podczas kazdej z sesji

    • ironia losu? on 26 listopada 2013 at 20:03
    • Odpowiedz

    Czy to nie ironia losu, że za pomysł, projekt i pracę burmistrza Karasiewicza obecna burmistrz odbiera nagrodę?

    http://www.ryglice.pl/page/open/title/List%20gratulacyjny%20od%20Marsza%C5%82ka%20Ma%C5%82opolski

    • Liberał z Jonin II on 26 listopada 2013 at 19:25
    • Odpowiedz

    Nie znam pana Pawła Augustyna ale jeśli jest to OKAY kandydat na burmistrza to już mu współczuję czytając OKEJOWE komentarze.na jego temat.

    1. hehehhehe . Dla mnie jest okay z jednego prostego powodu – że już się zdeklarował. Przeważnie wszyscy na ostatnią chwilę to robią. Przekazał społeczeństwu swój zamiar. Wszyscy go znamy z jego wadami i zaletami, i wiemy z kim mamy do czynienia. Kto następny?

    2. OKAY jako odważny kandydat, co nie oznacza, że oddam na tego kandydata swój głos.

    • Anonim on 26 listopada 2013 at 17:17
    • Odpowiedz

    Mam nadzieję, że wyborcy nie dadzą się zwieść czczym obietnicom.

    • Anonim on 26 listopada 2013 at 14:45
    • Odpowiedz

    W opinii papieża “polityka, tak bardzo szkalowana, jest jedną z najcenniejszych form miłosierdzia”.

    1. Rok 2002 druga tura TP kontra BK. PA nie wchodzi do drugiej tury i oficjalnie przekazuje, sugeruje swoim wyborcom głosować na BK. Czy dobrze pamiętam?

      • czy też ok? on 26 listopada 2013 at 16:58
      • Odpowiedz

      Rok 2010 przed wyborami PA podpisuje porozumienie z NJ i TP przeciwko BK. Czy dobrze pamiętam?

        • to nie jest OK on 26 listopada 2013 at 17:10
        • Odpowiedz

        Tym razem ponoć PA dogadał się z BK przeciwko TP.

          • Anonim on 26 listopada 2013 at 22:43
          • Odpowiedz

          JAK BYŁEM W PRZEDSZKOLU TO SIĘ TAK DOGADYWALIŚMY WŁAŚNIE TWORZĄC TZW SOJUSZE ROŻNE W CZASIE ZABAW. UROSŁEM NA WIELKIEGO CHŁOPA I MI PRZESZŁO. OWSZEM TRZEBA MIEĆ SOJUSZNIKÓW, KOLEGÓW, ALE TAKA ZMIENNOŚĆ TO JAK DLA MNIE ŚMIESZNAWE.

      1. Tak to prawda, iż było zjednoczenie wszystkich przeciwko BK. Czy był na to papier? 2006 a nie 2002.

          • Anonim on 26 listopada 2013 at 21:54
          • Odpowiedz

          Bez przesady, raczej porozumienie słowne jak co. Taki papier raczej i tak bez większego sensu i znaczenia. Po co papier?

      2. Wyniki z 2006.
        http://www.ryglice.tarman.pl/aktualnosci/2006/44.html

        ps
        podpis “ok” nie oznacza “dobrze” taki nic mi się wpisał 🙂

      3. Wyniki z 2002

        http://wybory2002.pkw.gov.pl/wojt/t1/gw1/w12/p1216/g121606.html

    • Liberał z Jonin II on 26 listopada 2013 at 10:38
    • Odpowiedz

    A ta Godzina dla Polski to jest na dobę, tydzień miesiąc rok czy kadencję?
    A poważnie to oczywiście obowiązkiem każdego jest życzyć powodzenia.

    • wyborca on 26 listopada 2013 at 10:08
    • Odpowiedz

    Jakże odmienny pogląd od BK głosi PA. Pierwszy widzi w upartyjnieniu szansę zaś drugi w odpartyjnieniu. Nie ma to jak pluralizm a ludzie sobie zdecydują co dla nich „lepsze” Cudzysłów celowo, bo najczęściej, tzw. przeciętny wyborca ulega mirażom słownym, blichtrom plakatowo kampanijnym. No cóż tak widać być musi.

      • Anonim on 26 listopada 2013 at 17:49
      • Odpowiedz

      Gdyby wybory mogły coś zmienić to już dawno byłyby zabronione.

    • wyszkolony on 26 listopada 2013 at 08:24
    • Odpowiedz

    PA jest dość operatywny. Zdaje się o nim swego czasu było głośno, gdy załatwił kasę z UE na jakieś śmieszne nikomu niepotrzebne szkolenia. Ups potrzebne by szkoleniowcy, organizatorzy szkoleń sobie dorobili. Ja tam jego nie neguję zbytnio, bo działał zgodnie z przepisami jak sądzę.

      • Anonim on 26 listopada 2013 at 17:45
      • Odpowiedz

      O tak. Pan Augustyn doskonale czuje z której strony chlebuś jest posmarowany.

        • Anonim on 26 listopada 2013 at 17:49
        • Odpowiedz

        hehhe czy to wada czy zaleta, bo jak wyczuje taki chlebuś dla gminy … toż to rożnie można rozpatrywać

  16. Co z tego skoro ludzi w naszej gminie można byle czym zamydlić oczy a burmistrza z jajami nie ma…szkoda, że ludziska ufni sa w te kosmiczne obietnice z plakatów…

    • wyborca on 25 listopada 2013 at 23:22
    • Odpowiedz

    Dwie strony się kłócą a tu taki piękny prawdziwek wyrasta.

    1. wyborów to jeszcze partie może zmienić
      a wymyślić co zrobić to fajnie
      gorzej z finansowaniem

        • Anonim on 26 listopada 2013 at 09:32
        • Odpowiedz

        Jak to mówią – dobry pomysł to połowa sukcesu. Czekamy na te pomysły. Dobrze, że tak wcześnie, taka deklaracja o kandydowaniu.

  17. idzie przeczytać

      • jak nie, jak tak on 25 listopada 2013 at 23:10
      • Odpowiedz

      Ctrl i kręcisz kółeczkiem myszki i robisz sobie ogromniasty tekst.

    • Anonim on 25 listopada 2013 at 20:52
    • Odpowiedz

    No proszę rok przed wyborami.

      • kolorowo on 25 listopada 2013 at 22:01
      • Odpowiedz

      TP zapewne drugim kandydatem, trzecim ktoś z Klubu NJ, czwartym z byłej Jedności. Będzie kolorowo od ulotek i plakatów.

        • Anonim on 30 listopada 2013 at 10:40
        • Odpowiedz

        Aby zgłosić kandydata na burmistrza, najpierw potrzebny jest komitet wyborczy, który zarejestruje kandydatów na radnych.
        KTO NA RADNEGO W POSZCZEGÓLNYCH MIEJSCOWOŚCIACH?

        1. oto jest właściwe pytanie… gmina to nie tylko burmistrza przede wszystkim kompetentna rada…

Skomentuj kibic Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie będzie publikowany.

Optionally add an image (JPEG only)