Zebranie mieszkańców sołectwa Kowalowa 21.09.2011r

Zebranie mieszkańców sołectwa Kowalowa 21.09.2011r

Szanowni Państwo nie ma co pisać tego trzeba posłuchać i wyciągnąć wnioski zwłaszcza rodzice dzieci z Kowalowej i Jonin powinni pilnie obejrzeć to nagranie.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blogger.com

Stały odnośnik do tego artykułu: https://lepszeryglice.cba.pl/zebranie-mieszkancow-solectwa-kowalowa-21-09-2011r/

125 komentarzy

Przejdź do formularza komentarza

    • bolo w dniu 26 września 2011 o 17:42
    • Odpowiedz

    widzę ze tu jolcia działa prężnie ogłosiła stan alarmowy i wszystkie iskiereczki w jej obronie szkoda tylko że dwie trzy osoby piszą to samo

      • Anonim w dniu 26 września 2011 o 19:36
      • Odpowiedz

      To zawsze wiecej od ciebie. Bo ty byłeś sam jesteś i zawsze będziesz.

      1. Drodzy mieszkańcy Kowalowej , zastanówcie się nad tym co mówiła pani burmistrz posłuchajcie tego dokładnie, załóżcie słuchawki i posłuchajcie . Bardzo was o to proszę, te kłótnie nic nie dają tylko was dzielą a o to chodzi bo ludźmi skłóconymi łatwo się zarządza. Jeżeli się nie zjednoczycie to wasze małe dzieci będą musiały być wożone do Jonin czy tego chcecie ? Wasza szkoła jest w waszych rękach, a nauczyciele i dyrektor jak są dobrymi nauczycielami to znajda sobie miejsce gdzie indziej, skoro mogą być wożone wasze dzieci to nauczyciele z Kowalowej chyba mogą dojeżdżać do pracy. Państwo Kaczmarczykowie to jest wasza szansa na ocalenie szkoły ,może dziś wydaje wam się że tak nie jest ale wkrótce się o tym przekonacie. Tylko ludzie odważni tacy jak Kramarczykowie będą mieli na tyle odwagi żeby na wzór Bistuszowej i Pana Wojtanowskiego przejąć i uratować szkołę w Kowalowej.

          • Sympatyk w dniu 26 września 2011 o 20:42
          • Odpowiedz

          O la la… Jakbym słyszał Karasiewicza skądinąd fana Kramarczykowej. To właśnie on był Mistrzem manipulacji i kłócenia środowisk. Dzięki temu rzadził tak długo. Jasne jest, że wsie nie powinny być skłócone , bo w jednosci siła. Ale Kramarczykowa do tego nie doprowadzi, to pewne.

            • Anonim w dniu 1 października 2011 o 07:56
            • Odpowiedz

            Skłócona wieś ,Ja nie jestem pewny czy Kowalowa jest skłóconą wsią . To co powiedział na zebraniu Kramarczykowa to już dawno było wiadomo tylko nikt tego nie powie publicznie że sołtysa mamy ślamazarę z syndromem indyka , dyrektor szkoły co się zawsze wychwali na zebraniu w szkolnym , wolno mu ale nie potrafi zapanować i wyeliminować złych nauczycieli ,angielski ,polski ,nauczanie początkowe 1,2,3 *Sikorska może być , zresztą ostatnie zebranie szkolne pokazało nam że został włożony kij w mrowisko , histeria i brak profesjonalizmu wszak panie były w pracy wszystko nam mówi o tych osobach . Jest zasada bardzo ważna może najważniejsza…. Wszystko, co powiesz, może zostać wykorzystane przeciwko Tobie….O tym że w szkole robi się cicha opozycja przeciwko dyrektorowi wiedzieli nieliczni i teraz to wyszło . Karasiewicz był dobrym gospodarzem z wszystkimi chciał żyć w zgodzie i to go zgubiło ,Jezior trzeba to sprawdzić może zapisał się w księdze guinessa ilością pozwów do prokuratury ale co jest najważniejsze minęło parę
            miesięcy i pozwy płyną dalej tylko teraz na innego Burmistrza .

          • swojak w dniu 27 września 2011 o 07:00
          • Odpowiedz

          Kiedy będzie zebranie z Jonin ?

            • Anonim w dniu 6 października 2011 o 10:16
            • Odpowiedz

            Popieram poprzednią wypowiedz, też uważam, że Kowalowa nie jest sklócona, ale faktem jest, że zaistniał problem w postaci reformy kowalowskiej szkoły. Nie mogąc uczesniczyć w zebraniu wiejskim ciesze się, że jest możliwosc jego odsłuchania w internecie, wielki ukłon dla Pana, który tym się zajął. BRAWO. Zebranie w szkole: Panie dyrektorze dziekujemy za ciekawy wykład P.psycholog bardzo wazny dla nas rodziców, tylko taka prosba moze by ja Pan poprosił aby zrobila co niektórym nauczycielkom wykład jak trzymac emocje na uwięzi, bo to co te osoby sobą zaprezentowaly na zebraniu, to porazka także Pana. Sluchając zebrania wiejskiego zadziwia mnie jeden fakt, kiedy Kramarczykwa powiedziala o rozmowach na temat niezadowolenia z piastowania urzedu przez dyrektora, wymieniajac przy tym nazwiska, że Pan Stepek, Pan Sikorski, siedzący obok Wolskinie zaprzeczali . Dlaczego? Odpowiedz chyba jest prosta i jedna. Pan Kisiel probował ratowac sytuacje rodzinna, ale Pan już swoje 5 minut miał w Kowalowej i w szkole i samorzadzie nie mnie oceniać zy udane. Pan Sikorski chcial chyba osmieszyc nas rodziców, ze nie potrafimy rozwiązac zadania w trzeciej klasie ,ale osmieszyl tylko swoją zone. My wyszlismy wąłsnie z tej szkoły skoro nie potrafimy rozwiązac zadania to reszte prosze sobie dopowiedziec….. Wracając do zebrania szkolnego to smieszne było czytanie wyników nauczania w jakiejs tam skali od 2002r, co Pan przez to chcial osiągnąc nie bardzo rozumie. To ze sie Pan chwali to dobrze, skoro Pan wygrywal konkursy na dyrektora, nie bedzie dla Pana wygrac kolejnego niekoniecznie w Kowalowej, jest w Tarnowie tyle innych szkół, gdzie Pan bedzie sie mogł realizowac, czego zyczę z serca. I to niejest tak, ze Pan wierzy, ze szkola w Kowalowej bedzie bo byla od lat. Pani Burmistrz szuka oszxzednosci i to też jest zrozumiałe, kazdy dobry menadzer tak robi, tylko zebyśmy się nie obudzili z ręka w nocniku kiedy zapadną decyzje wtedy prózny bedzie płacz nad rozlanym mlekiem. Tak jak z zakaldem komunalnym. Tu apel do rady rodziców, organizujcie spotkania z nami, rozmawiajmy, opracowujmy jakies koncepcje zeby coś miec w tzw przyslowiowym ,,zanadrzu,, . Moze tak jak mowiła jedna Pani na zebraniu szkoła integracyjna, moze to jest jakis pomysl nie ma takiej w Gminie Ryglice. jeszcze wróce do prelekcji pani psycholog umacnianie wartosci naszych dzieci, to jest bardzo wazne powiedziałabym,ze wazniejsze od wyników nauczania i tu rola nas rodziców i nauczycieli, nie moze byc tak ze nauczycielka wrzeszczy na dziecko przy innych dzieciach wyzywajac od gówniar. prosze pani tak to mozna na swoje dziecko krzyczec wtedy gdy konczy taze szkole z paskiem a nie radzi sobie w Tarnowie tylko trzeba było ja przenosic. Jest jeszcze taka instytucja jak Rzecznik Praw Dziecka. Porazka tej szkoły jest fakt, ze juz dwoje dzieci odeszło na rzecz szkoły w Joninach, gdyby tu byo tak dobrze nikt by dzieci nie przenosił, pamietam czasy kiedy matka walczyła o komputery w szkole bo miala porównanie z inną i nie chce pisac jak Pan sie wtedy tłumaczyl. Dobrze ze jest w Kowalowej p.Kramarczyk,p. Osetek co mówią czego chcą, dzieki temu dzieci mogły jezdzic na basen, maja obiady i dach na szkole i nie boja się jak wiekszosc z nas odezwac sie, bo my sie boimy ze dzieci beda cierpiały, takie niestety jest przekonanie wśród rodziców, lepiej sie nie odzywac, bo też tak nas wychowali rodzice, co powiedział nauczyciel bylo swiete a po wywiadowce jak coś było nie tak jeszcze przyszedł ojciec i w skóre przylozył, niepytajac ani nie sluchjac tlumaczen dziecka. Dzis tak nie moze byc nie bójmy sie walczyc o naszą szkołe, poza nia narzekamy na rysowanie na jezyku polskim od lat, na panią Karpiel, która gdy rodzice wyrazili swoje niezadowolenie z jej nauczania to sie rozplakała, tu tez potzrebna rozmowa z psychologiem. Zastanawiam się czy Pan nie widzi problemu w szkole, czy Pan go nie chce zauwazyc , od dawna wiadomo ,ze w wszkole jest podzial na ,,młode,, i ,, stare,, ojj jakież było niezadowolenie gdy Pan Słabego zrobił mocnym…dyskutowano….dyskutowano…. Sołtysie dwóch srok za ogon nie złapiesz i tu rola radnych soleckich zeby zebrali podpisy o odwołanie Kity, sołtys musi być tu na miejscu! Nadawałby sie moze i Stepek ale ona ma juz swoje stanowisko radnego, tylko zadziwiajace jest ze na zebraniu ani slowem sie nie odezwał w obronie szkoły a zapomniał co pisał w ulotce KATEGORYCZNIE SPRZECIWIAM SIĘ PRYWATYZACJI SZKOŁY, ale fakt nie wspominał ze sprzeciwia się jej przeniesieniu do Jonin z których pochodzi bo nic nie było w ulotce. Kostek jak ma troche honoru i zalezy mu na dobru wsi to powinien zrezygnowac z radnego, wybierzmy kogos mlodego wyksztalconego, nieskazonego ukłądami ze swierzym spojrzeniem na probelmy wsi. Pani Jolu Pani tez nie musi na sile naszych dzieci uszcesliwiac angielskim na wakacjach czy jakims teatrzykiem mimo to 5 za odwage, g9rzej z dyplomacja.Na dzis koncze ale cdn Na razie tez anonim- cykor.

    • Mieszkaniec w dniu 26 września 2011 o 13:14
    • Odpowiedz

    A ja się cieszę że temat szkoło w Kowalowej wreszcie wypłyną na szersze wody ,tak długo był tłumiony i nie były podejmowane żadne publiczne dyskusję .
    Pisanie że Kramarczyki chcę przejąć władzę , to jakieś bzdury , raczej chcą zwrócić uwagę na temat , który stoi kołkiem w gardle od paru lat .
    Mówi się od lat że sołtysem rządzi ta nauczycielka co to jak jej mąż powiedział ma problem z zadaniem , A krąg zależności jest nie mały .
    Popieram ludzi którzy się nie boją i robią swoje .
    Pozdrawiam mieszkańców Kowalowej , więcej wiary we własne siły , razem możemy więcej .

      • Mieszkania Kowalowej w dniu 26 września 2011 o 15:53
      • Odpowiedz

      Najwazniejsze, ze ktos poruszyl ten problem, bo zawsze wszystkie Panie nauczycielki sie tego wlasnie baly, zeby to nie wyszlo na światło dzienne…..mam nadzieje tylko ze sprawa zostanie w koncu doprowadzona do konca….tak jak nalezy…

    • Nauczycielka w dniu 26 września 2011 o 10:20
    • Odpowiedz

    Przykro patrzeć, jak mieszkańcy Kowalowej dzielą się na dwa obozy.
    W każdym sporze strony wierzą święcie, że mają rację. Rację ma gmina, że szuka oszczędności w obliczu kolejnego zbliżającego się wielkimi krokami kryzysu. Każdy z nas ich szuka. Rację mają mieszkańcy sprzeciwiający się wożeniu dzieci do Jonin. Trzeba się jednak cieszyć, że nie ma mowy o zamknięciu szkoły. Czego nie mogą powiedzieć mieszkańcy tylu innych małych miejscowości w Polsce.
    Jeśli chodzi o same wyniki szkoły to owszem, liczb nie da się oszukać, ale tylko osoby mające pojęcie o procesie kształcenia i mające doświadczenie w pracy z dziećmi powinny się na ten temat wypowiadać. To tak, jakby nauczyciel wypowiadał się na tematy związane z rolnictwem, a nigdy na roli nie pracował.
    Szkoła to nie „przechowalnia” dzieci, ani miejsce gdzie dziecko zostanie „wychowane” wyłącznie przez nauczyciela. Pierwszymi i najważniejszymi osobami w życiu dziecka są rodzice właśnie, a zadaniem nauczyciela jest wspierać ich i pomagać w tym wychowywaniu, wskazywać ewentualne błędy i proponować ich rozwiązanie. Rodzice natomiast powinni z tych rad korzystać, a nie obrażać się, że coś się im „wytyka”, bo to droga donikąd.
    Zaden samorodny talent nie rozwinie się, jeśli po pierwsze nie zostanie odkryty, a po drugie kszatłowany i wspierany w szkole właśnie. Uczennice zakwalifikowane do Diamentu nie zostały tam skierowane na chybił-trafił, tylko dlatego, że zostały świadomie wytypowane.
    Proszę przyjść do szkoły i zobaczyć jak się w środku zmienia z roku na rok. Nowe meble w klasach, pomoce dydaktyczne zakupione z „pozyskanych funduszy” właśnie.
    Czyżby stwierdzenie, że „dyrektor nie jest z Was i nie czuje ducha Waszej wsi” oznaczało, że na pracę w szkole zasługuje tylko ktoś z Kowalowej? Interesujące podejście. Takie…nowoczesne.
    Dzieci z Kowalowej zasługują na najlepsze. Nie są oczywiście gorsze od innych, a wręcz przeciwnie. Trzeba dać im szansę na rozwój w możliwie jak najlepszych warunkach i pod okiem nauczycieli nie tylko „wykwalifikowanych”, ale z pasją. A tacy w Kowalowej proszę wierzyć- są.

    W tym sporze potrzebna jest rozważna i spokojna dyskusja na ARGUMENTY, w której strony przestaną choć na chwilę upierać się przy swoim i otworzą się choć na chwilę na racje innych. To nie jest czas i miejsce na wylewanie żalów i podsycanie istniejących między mieszkańcami waśni. Tym sposobem do niczego nie dojdziecie, a jak to mówią: gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. Oby nie skorzystał ktoś, kto dba tylko o swoje interesy i portfel, a w poważaniu ma kultywowane przez nas tradycje i wartości.
    Dziękuję za uwagę.

      • zdziwiony. w dniu 26 września 2011 o 10:29
      • Odpowiedz

      Dobrze panie Arku. Dobra szkoła Dyrektorem stoi , jeżeli o wychowanie młodych idzie to Kowalowskie Dzieci należą do lepiej wychowanych w tej gminie.

      • Mieszkania Kowalowej w dniu 26 września 2011 o 10:56
      • Odpowiedz

      Jest w tym tez troche racji co Pani pisze, ale skoro nauczyciele są tutaj tacy świetnie ( pomijajac to ze P. Nauczycielka nie potrafi rozwiązać zadań w 3 klasie – to juz przechodzi sama siebie ) to skad na przestrzeni tylu lat wyniki w nauczaniu sa coraz gorsze?? Nie sztuka jest pracowac tyle lat i miec doswiadczenie…..ale trzeba rowniez sie ciagle kształcic i nabywac ”nowej’ wiedzy. Cóż z pieknej sali i nowych ławek kiedy nie ma odpowiedniej kadry zeby te dzieci korzystajace z tych pomocy odpowienio wyksztalcic…..W tejk szkole trzeba przedsiębiorcy…skoro od kilku lat obserwuje sie zly poziom nauczania to czemu nikt z tym nic nie robi?? czmu dyrektor nie sprawdzi w czym tkiw bład?? niech spojrzy na sowja kadre… i szuka problemów u siebie a nie u innych………..

        • bokser w dniu 2 października 2011 o 00:37
        • Odpowiedz

        bo dyrektor wszystko zamiata pod dywan po co mu sie narazac ma dobra pensje górale mu domek postawili w sąsiedniej wiosce chce se spokojnie odpocząc w wekend. zwolnic w trybie przyspieszonym 4 nauczycieli z kowalów z dyrektorem na czele

    • ................ w dniu 26 września 2011 o 09:41
    • Odpowiedz

    § 29.
    1. Sołtys i Rada Sołecka są bezpośrednio odpowiedzialni przed Zebraniem Wiejskim i mogą
    być odwołani przed upływem kadencji, z powodu:
    1) niewykonywania swoich obowiązków,
    2) naruszania postanowień Statutu Sołectwa,
    9
    3) nieprzestrzegania uchwał Zebrania Wiejskiego,
    4) nieracjonalnego gospodarowania mieniem przekazanym Sołectwu,
    5) popełnienia przestępstwa,
    6) naruszania zasad współżycia społecznego,
    7) nie zatwierdzenia sprawozdania, o którym mowa w § 36 ust. 2.
    2. Z wnioskiem o odwołanie Sołtysa może wystąpić 1/20 mieszkańców Sołectwa,
    uprawnionych do głosowania w Zebraniu Wiejskim,
    3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, winien zawierać uzasadnienie oraz podpisy
    uprawnionych. Wnioski bez uzasadnienia pozostawia się bez biegu.
    4. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, kieruje się do Burmistrza.
    5. Burmistrz zwołuje Zebranie Wiejskie, na którym wniosek zostanie poddany pod
    głosowanie, w terminie 30 dni od daty wpływu wniosku, o którym mowa w ust. 2.
    6. Odwołanie nie może nastąpić zaocznie, chyba że osoba, której wniosek dotyczy, została
    prawidłowo zawiadomiona i nie stawiła się na Zebranie bez usprawiedliwienia.
    7. Głosowanie w sprawie odwołania Sołtysa winno nastąpić po wysłuchaniu jego wyjaśnień.
    8. Odwołanie następuje w głosowaniu tajnym. Głosowanie przeprowadza komisja
    skrutacyjna.
    9. Odwołanie Sołtysa nie jest równoznaczne z odwołaniem Rady Sołeckiej.

    Sprawa Sołtysa…statut

    Wszystko lezy teraz w rekach mieszkańców

      • Anonim w dniu 26 września 2011 o 10:22
      • Odpowiedz

      Czy nieobecny może wykonywać swoje obowiązki? Tu to już sama burmistrz powinna reagować – wieś bez sołtysa hi hi………… wstyd! To pasuje Połoskowej bo nikt nie dba o Kowalową Radnym się nie przejmuje bo on jest jej posłuszny.

    • chłopka w dniu 25 września 2011 o 20:36
    • Odpowiedz

    mnie nie zadziwia poziom radnego ( chociaż marny) ani społeczeństwa jestem załamana poziomem naszych reprezentantów-WŁADZY.To nas wszystkich poniża w oczach Europy.Oddajcie władzę nam chłopom i robotnikom chciałoby się rzec wszak pomysły będą zapewne odpowiedzialniejsze , pomyślimy o ludziach i na dodatek koszty będą 2 x niższe bo za 10 tys.zł miesięcznie , które Burmistrz zarabia to 3 miesiące chętnie popracuje każdy .

      • Zdzichu w dniu 26 września 2011 o 07:23
      • Odpowiedz

      Prosze, proszę. Jola niesie kaganek oswiaty na wieś. Ja mam tylko jedno pytanie .Jaki to poziom? Chyba pisząca(y) nie zna Joli aż tak dobrze.

    • Anonim w dniu 25 września 2011 o 19:53
    • Odpowiedz

    Pani Jolu wielki szacunek dla Pani i pozostych za to co robicie. Uwazam ze te negatywne wypowiedzi sa efektem zwyklej zazdrosci i nieudolnosci niewyksztalconeo zacofanego spoleczenstwa. Pani swoim dziLaniem moze nie w sposob bezposredni ale jednak edukuje tych ktorzy w zyciu nic nie osiagneli. Z najwyzszymi wyrazami szacunku dla Pani i meza mieszkancy gminy

      • Anonim w dniu 25 września 2011 o 20:01
      • Odpowiedz

      Trzymajcie się ciepło drodzy Państwo. Jutro odwiedzę Cię Mariusz w pracy, się pogada.

      • ANONIM w dniu 27 września 2011 o 20:16
      • Odpowiedz

      Dzięki Państwu Kramarczykom wieś tylko zostanie skłócana i podzielona! Wszyscy są zacofani a Kramarczykowie to XXX wiek. ! Kto się chciał wyuczyć to się wyuczył…Z tego wynika, że nikt z tej gminy nie jest kompetentny tylko Kramarczykowie!!!

        • Anonim w dniu 27 września 2011 o 22:02
        • Odpowiedz

        no kramarczykowie są tak kompetentni że szkok jolcia skończyła socjologie i teraz wie jak manipulować ludźmi wie jak w człowieka wpoić pewne zasady i jeszcze jedno to że ktoś ma dużo kasy to nie znaczy że jst mądry inteligenty i kompetentny po prostu funkcjonuje taki stereotyp który mówi że człowiek bogaty = mądry. to jest po prostu bzdura i tacy ludzie nam imponują i myślimy ze oni to coś a to przecież wielka ściema, jedynie pozytywnie wypowiadają sie osoby które nie znają joci od tej drugiej strony i że prawdę zasłaniają im pieniądze

          • Anonim w dniu 4 października 2011 o 20:25
          • Odpowiedz

          czegoś głupi ? bom bidny ! czegoś bidny ? bom głupi !

    • Mieszkanka Kowalowej w dniu 25 września 2011 o 13:00
    • Odpowiedz

    Jednym słowem mówiąc nasz wieś jest zacofana i dalej bedzie jezeli bedzie niszczylo sie takich ludzi jak P. Jola Kramarczyk, jak Pan Mariusz, którzy maja nowatorskie myslenie na poziomie XXI wieku. Nie mozemy sie cofac trzeba sie dalej rozwijac a nie jak twierdzi P. Sikorski ze sie mu nie oplaca – przy okazji sam wkpuje swoją żonę ze nie umie rozwiązać zadań- pewnie najlepiej dac dzieciom do domu niech sie rodzice martwią . I stad sie bierze tak niski poziom naucznia w tej szkole, a zabieRA GŁOS W TEJ SPRAWIE Pan Kisiel który był dyrektorem tej szkoły to co ma powiedziec?? Ani dziecka nie ma w tej szkole ani wnucząt, więc przecież nie musi sie starać zeby tutaj się cos zmienilo…..po co?? Kiedy tak mu jest dobrze. Ludzie przestancie myslec tylko o sobie? Pomyslcie o tych wszytskich zdolnych dzieciach? Które moglyby sie rozwijać a nie idąc do szkoły śrdeniej brać korepetycje- sama to wiem z własnego doświadczenia. Czas aby skonczyly sie uklady miedzy soltysem a nauczycielami, koligacje rodzinne i biznesowe. Pan sSikorski wspomina, ze w rzadzie jest zle to i w naszej wsi dobrze nie bedzie, no i racje ma ale to jego wina bo sam przyczynia sie do tworzenia takich uklaow….Joniny sa mniejsza wsia i zawsze mialy wyzszszy poziom niz w Kowalowej….potrafią?? potrafią bo sie im chce i maja WYKWALIFIKOWANA KADRE….a nie nauczycieli którzy na języku polskim zadają dzieciom rysować..porażka…
    A co do Pana Radnego to zdecydowanie nie ten poziom, trzeba sie umiec wyslawiac i wiedziec wiele spraw a nie mowic ze Pani nie bylo w gminie i ze dowie sie na piatek kiedy zebranie bylo w srode…..Tak P. jola miala ”prywatyzowac” ta szkole heh a za czasów kiedy ona byla radna szkoła została odremontowana a za czasów P. Stepka zostaje likwidowana..sami sobie mozecie dospiewac….A P. jola wyprzedzila was wszytskich chcac zalozyc Stowarzyszenie i uniknac takiej sytuacji jak teraz która ma nastapic…..
    Jesli chodzi o zarobki P. dyrektora to działa on z upoważnienia burmistrza, a co oznacza i musi sporzadzic oswiadczenie majatkowe dostepne dla kazdego, wiec kazdemu moga byc znane jego zarobki – wiec nie ma w ogole o co robic problemu.
    Apeluje pozwolcie dzialac takim ludziom jak Państwo Kramarczykowie którzy maja pomysly, sa oczytani, a nie jak P. sikorski który tylko wie ze sie pieniadze z Unii koncza, jakos na temat solarów i wiatraków juz nie miał zdania…
    Nie bójmy sie nowosci i zmian a napwewno zylo sie nam bedzie lepiej.
    Z całym szacunkiem dla P. Joli i dla P. MARIUSZA

      • lukas w dniu 25 września 2011 o 18:38
      • Odpowiedz

      pani postradała rozum zęby takich głupków jak kramarczykowie popierać kompletna z pani idiotka żal mi pani

        • lukasowi w dniu 25 września 2011 o 18:53
        • Odpowiedz

        Jeżeli twój wpis miał być po to by obrazić Kramarczyków , a nie umiesz nawet napisać dlaczego tak myślisz , to się zastanów bo te inwektywy świadczą jedynie o tobie. Można się nie zgadzać z poglądami innych , ale elementarnym obowiązkiem jest uzasadnić swój pogląd. Obawiam się że nie zrozumiesz o czym tu piszę do ciebie , jestem twoim ziomkiem więc nie pisz głupot bo wstydzę się za Ciebie.

        • Anonim w dniu 25 września 2011 o 19:59
        • Odpowiedz

        On ledwie umie czytac a pisanie sprawia mu tyle trudu ze przez cale popoludnie nie byl w stNie napisac wiecej. Pewnie po tygodniu ciezkiej pracy zdola cos jeszcze napisac. Lecz nie liczylbym na cuda. Polity aktywny to ten o ktorym mowia i bez watpienia najlepszym politykiem jes Kramarczyk

    • Anonim w dniu 24 września 2011 o 23:52
    • Odpowiedz

    Już to widzę jak walczycie kto niby? soltys co go nie macie, radny co się wyslowić nie umie i zna sie moze na pozarnictwie a nie na szkolnictwie, dyrektor co nie jest z Was i nie czuje ducha Waszej wsi, Ci co juz mowią,ze dzieci w szkole nie mają to im wsio ryba, kto się odezwie w Waszej slusznej sprawie, jak Ci co coś chcieli zrobić toscie ich zgnoili i dalej to robicie. Wam nikt nie bedzie dobry, ani Ksiadz, ani Nalepka ani Iskierki aniKramarczykowa ani Poznanska ani Chmura bo Oni cos warci , coś dla wsi chceili zrobić to im w łep i to tak zeby nie wstali a jak mają sile się podniesc to im n….ć zeby smierdzieli.

    1. racja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZASTANÓWCIE SIĘ.

      • zatroskany w dniu 25 września 2011 o 08:45
      • Odpowiedz

      Przeczytajcie statut miejscowości Kowalowa . Nieobecność sołtysa jest jednym z powodów do odwołania Go i zrobienia nowych wyborów na sołtysa. Zacznijcie działać , a nie tylko wywalajcie żale na siebie. Bo każdy ma trochę racji ale zacietrzewienie może tylko was zdegradować do roli posłusznych baranów , którymi z perspektywy Ryglic lepiej rządzić. Była propozycja by Kostek został sołtysem , a Kramarczykowa Radną. Trzeba wrócić do tej koncepcji. Zostaną ograniczone wpływy niektórych niedouczonych nauczycielek . Straż będzie dobrze funkcjonowć i znajdzie się miejsce dla wszystkich grup artystycznych w remizie bo po to ją wybudowano.Jesteście czwartą miejscowością tej gminy , a dorobek w dziedzinie kultury ludowej plasuje was na pierwszym miejscu. Jeżeli domownicy są skłuceni to sąsiedzi się cieszą czytaj Nowa jakość , która nic u was nie będzie inwestować. W Jedności Siła.

    • sroka w dniu 24 września 2011 o 18:01
    • Odpowiedz

    jeżeli trzeba zmienić Dyrektora i kilku nauczycieli to nie jest powód do przenoszenia uczniów.W szkole można wygospodarować sale dla zespołów jeżeli tylko chcą się rozwijać..Można zagospodarować część szkoły -podobno Burmistrz brakuje pomieszczeń. Jest wiele możliwości jeżeli będzie dobra wola rządzących to wiele można zrobić.NIE ODDAJMY SZKOŁY.SZKOŁA TO NASZA DUSZA.WALCZMY.NIECH SIĘ NIE ŚMIEJĄ Z NAS ŻE MY TAKIE ĆMOKI i wszystko z nami zrobić można.Kramarczykowa dostała naszą odpowiedź w wyborach więc niech robi sobie teatrzyki a ręce od szkoły precz!!.Myśmy o szkołę walczyli i bynajmniej nie burmistrz Ją budowała więc Wieś będzie decydować !!!Ludzie obudźcie w sobie ducha walki.

      • daro w dniu 24 września 2011 o 21:10
      • Odpowiedz

      popieram drugą część wypowiedzi z zwalnianiem dyrektora i niektórych nauczycieli bym sie powstrzymał

      • Anonim w dniu 24 września 2011 o 23:24
      • Odpowiedz

      może troszkę za późno , Sikorska z kociną i tą siermięgą z Zalasowej nie wspominając Króla nie powojują długo . Czas na nowa jakosc w Kowalowej Byly swiente krowy za karasiewicza to teraz beda mialy lepiej hahahahahaha

        • Anonim w dniu 27 września 2011 o 22:04
        • Odpowiedz

        dobrze buraku że ty w tym wszystkim jesteś idealny

          • Anonim w dniu 9 października 2011 o 22:43
          • Odpowiedz

          jestem kartofel nie burak

    • anonim w dniu 24 września 2011 o 10:07
    • Odpowiedz

    to co sie działo na zebraniu wiejskim to całkowita kompromitacja wsi i jej przedstawicieli. postawa radnego kostka była żenująca nie wypowiedział się w ogóle na temat reformy jaką chce wprowadzić pani burmistrz sam obiecywał gdy startował w wyborach że szkoła nie będzie likwidowana i ma poparcie pani burmistrz. warianty które przestawiła są tylko po to żeby szkoła w joninach przetrwała bo są układy o których nie wiemy, drugą propozycja jest po to by pani kramarczyk przejęła szkołę i zrobiła czystkę i wyrzuciła uczniów i nauczycieli którzy jej nie pasują. następnie wykłócanie się państwa kramarczyków o to że nie mają pomieszczenia do przeprowadzania prób to jest śmieszne przecież jej stowarzyszenie jest zarejestrowane ja numer jej domu więc niech tam ma te swoje ,,próby” a propozycja pani burmistrz była do przyjęcia tylko pani jola chce przejąć całą gminę, władzę itp. następnie przedstawianie zarobków pana dyrektora to przesada pani burmistrz mówi że jest to obciążenie dla gminy ale dlaczego nie powiedziała jak dużo ona zarabia na tak małą gminę to jest dopiero obciążenie. następnie o to że nie zwolnił ani jednego nauczyciela ale ile pani obcięła godzin??? niech pani wie że już większość jest przeciwna pani rządom wie pani że ma burmistrz jest związany mandatem związanym i w każdej chwili można zorganizować plebiscyt o wotum nieufności. władza powinna być wymieniona zmiana sołtysa i radnego powinna nastąpić jak najszybciej bo jest źle prowadzona polityka przez nasze władze. jeśli pani będzie zamierzać zlikwidowanie szkoły będziemy protestować przeciw temu poruszymy wszystko aby nasza szkoła została taką jaką jest oraz bez usuwania dyrektora. mam jeszcze jeden prośbę aby pani kramarczyk przemyślała to co robi przestała być dwulicowa i zmieniła swoje zachowanie a najlepiej było by gdyby zlikwidował swoje stowarzyszenie i wyjechał gdzieś daleko wraz z tymi swoimi iskiereczkami.

      • Anonim w dniu 24 września 2011 o 13:28
      • Odpowiedz

      …..no tak wszyscy są be, radny, sołtys, Burmistrz, Kramarczykowa tylko dyrektor szkoły cacy ……się pan ośmiesza….

        • anonim w dniu 24 września 2011 o 16:22
        • Odpowiedz

        gdyby pan/pani znała całą prawdę od razu py pan/pani zmieniła zdanie

    • .......... w dniu 24 września 2011 o 09:28
    • Odpowiedz

    A ja sie pytam GDZIE JEST NASZ SOLTYS?? który ma dbac o dobro naszej miejscowosci???? Nie sztuka zostac wybranym a pozniej wyjechac!!!!!! Czemu tym sie nikt nie zajmie?????!!!!!!!

    • Mieszkanka Kowalowej w dniu 24 września 2011 o 09:25
    • Odpowiedz

    Co to likwidacji szkoły w Kowalowej to faktycznie nie najlepszy pomysł, ale ja bym tutaj zlikwidowała na sam początek pewnych nauczycieli, którym jak sie okazują mylą sie przedmioty których nauczają?? Ty tak powinien wyglądać język polski zeby na tej lekcji rysowac?? Skonczylam podstawowke 10 lat temu i nic sie ku temu nie zmienilo…no może po za tym, ze teraz dzieci muszą mieć osobny zeszyt do rysowania…..śmiech na sali..pozniej te dzieci ida do szkoły sredniej i nie wiedza o podstawach ale co tu sie dziwic….To samo tyczy sie do zajec korekcyjnych gdzie nauczyciel prowadzący te zajeci przychodzi na nie w butach na obcaise zamiast cwiczyc razem z dziecmi…….Problem tkwi w samym zarzadzaniu szkoła……w tej kwestii rozwniez nic sie nie zmienilo.P.Dyrektor jak nie umial pozyskiwac funduszy i dbac o dobro szkoły tak sie niczego nadal nie nauczyl…..porazka w Joninach zawsze mieli wyższy poziom w nauczaniu wiec niech sie nikt nie dziwi ze chca wprowadzi takie rozwiazanie a nie inne……..

      • No nie w dniu 24 września 2011 o 13:34
      • Odpowiedz

      Komentarz usunięty na prośbę autora.

      • Anonim w dniu 24 września 2011 o 14:00
      • Odpowiedz

      Nauczyciel realizuje program. Nikt nie wymyśla sobie rzeczy, których w programie nie ma. Pomyśl trochę, zanim napiszesz.

        • Anonim w dniu 9 października 2011 o 22:46
        • Odpowiedz

        Program może realizuje ale czy siebie realizuje !!

    • Anonim w dniu 23 września 2011 o 22:15
    • Odpowiedz

    Pani Burmistrz zaczęła mówić o szerokopasmowym Internecie, ale nie skończyła, stwierdziwszy, że więcej nic nie powie bo jest nagrywane. Zupełnie tego nie rozumiem. Takie mówienie można odebrać jako próbę podburzenia uczestników zebrania przeciwko kamerzyście. Można też odebrać jako, że jest coś do ukrycia przed mieszkańcami, którzy nie są obecni na zebraniu. Zupełny brak profesjonalizmu daje się zauważyć u tej Pani.

    • Kowalowa w dniu 23 września 2011 o 21:00
    • Odpowiedz

    zastanawia mnie tylko jedno czy my mieszkańcy nie tylko Kowalowej ale całej gminy powinniśmy sobie pozwolić na to żeby Burmistrz Gminy jednym pociągnięciem pióra likwidowała wszystko co jej poprzednik w ciągu 20 lat wybudował.Został zlikwidowany już ZK,sprzęt z ZK wartości ok1 ml zł został przekazany nie odpłatnie do Tuchowa przecież na zakup tego sprzetu były zapewne brane jakieś kredyty które nasza gmina musiała spłacac ,teraz zabiera się za likwidacje szkół.Mydli nam oczy orlikiem białym jakimiś projektami z których to niewiadomo co wyniknie bo jak zlikwiduje nam szkołe to nam powie ze i orlik niepotrzebny.Posłuchajcie nagrań z zebrania w Ryglicach,Zalasowej i naszego .W Ryglicach mówi ze bedzie robić wszystko dla Ryglic, w Zalasowej że tylko Zalasowa na wszystko zasługuje no i U nas to samo tylko dla nas wszystko.Przecież to są czcze obietnice i nie dajmy się jej omamić.

      • !!! w dniu 23 września 2011 o 21:34
      • Odpowiedz

      spóźnienie na zebranie to lekceważenie nas mieszkańców ,chyba nie musiała się P. modlic ze znajomym redemtorystom na nowennie właśnie w ta środę jak było zebranie ,a poza tym kobieta w p.wieku żeby była pierwszy raz w życiu na nowennie to trochę nieładnie jak na katolika

    • Anonim w dniu 23 września 2011 o 20:34
    • Odpowiedz

    A co pani pisała na ulotkach i radny z Kowalowej też ! : ja pani przypomnę byliście PRZECIW likwidacji i prywatyzacji szkół !!! A teraz co ? Najlepiej mniejsze szkoły zamknąć , zaorać wieś posadzić rzepę i bez wydatków !!! A to taka piękna szkoła w takim pięknym i zacisznym miejscu ! I tak wspaniale utrzymana bo jest również wspaniały dyrektor , nauczyciele i zdolni uczniowie !!!

      • swojak w dniu 23 września 2011 o 21:04
      • Odpowiedz

      Krętactwo i tyle. Na szczęście to nie Pani będzie decydowała o naszej szkole tylko radni a oni sa już dzisiaj mądrzejsi,ja polegam na mądrości Przewodniczącego , to przyjaciel Kowalowej , szkoda mi Go że musi siedziec i słuchać tych bredni nie widząc co z sobą począć

    • Anonim w dniu 23 września 2011 o 20:21
    • Odpowiedz

    Przepraszam, ale dlaczego z całej gminy dostało się tylko 3 osoby do Diamentu, i w tym 2 osoby z Kowalowej… Czy to z tego niskiego poziomu ???

      • Anonim w dniu 23 września 2011 o 22:25
      • Odpowiedz

      NAUCZYCIELKO to nie Twoja zasługa to tzw samorodki i to nie Wy nauczyciele przyczyniliście się do ich sukcesu to ich talent, zdolności i praca, więc daruj sobie!O czym mowa skoro zadanie w kl 1do 3 sprawia wam takie trudnosci!!!! i musicie dzwonić po koleżankach, żeby je rozwiązać. ŻENADA,

        • Anonim w dniu 24 września 2011 o 14:03
        • Odpowiedz

        Człowieku, co Ty w ogóle wypisujesz?! W jakim świecie żyjesz? Po co szkoły skoro nie rozwijają dziecka? Pomyśl że trochę bo wstyd.

    • psycholog w dniu 23 września 2011 o 20:20
    • Odpowiedz

    Zabranie z Kowalowej Szkoły i kierowanie się tylko i wyłącznie względami ekonomicznymi to wielki błąd, to absolutne zniszczenie wsi leżącej na granicy Gminy zawsze jakoś odpychanej i izolowanej.Trochę zmian próbowała tam wprowadzić Pani Kramarczyk ale jak wiemy i Swoi i z Urzędu nie szczędzą sił żeby Ją zniszczyć.Szkoła to jest jedyny bastion kultury i życia publicznego.Wieś powinna zostać dostrzeżona , dofinansowana, zagospodarowana.Czy Kowalowa nie zasługuje na jakieś małe centrum, pomnik,fontannę czy nawet mały plac z ławeczką i klombikiem?Wszystko dla Ryglic i Zalasowej? Bistuszowej a teraz jeszcze za sprawą Zbyszka Joninom.Kowalowa przylega do drogi łączącej dwa województwa, łączącej administracyjnie wsie z Urzędem Gminy.Co na to Radny? bo o Pani Burmistrz nie wspomnę Ona nie zna jak na razie problemów wiejskich w ogóle a chce do Warszawy by nas tam reprezentować.

    • Anonim w dniu 23 września 2011 o 18:46
    • Odpowiedz

    Jak mają byc wyniki nauczania dobre skoro nauczycielka kl 3ciej jak mówi jej mąz nie umie rozwiazac zadania. To czego ona moze nauczyć dzieci?! Ja pytam czego? Ja tam bez studiów ale zadania w podstawówce rozwiązuje bez dzwonienia po kolegach.
    Wstyd panie nauczycielki!

      • no no no w dniu 23 września 2011 o 18:55
      • Odpowiedz

      Faktycznie w Kowalowej na zebraniu było sporo o edukacji. Warto tego posłuchać. Burmistrz z ponad 30 letnim stażem jako pedagog dużo mówiła, oj dużo.

      • nauczyciel w dniu 23 września 2011 o 19:01
      • Odpowiedz

      jakim prawem p.Burmistrz mówi o zarobkach nauczycieli na zebraniu wiejskim przecież pani nie ma pojęcia ile zarabia młody nauczyciel po studiach i jakie to tez mamy dodatki czy nasze pensje są tak wysokie jak pani jestem pewna że nie poza tym jakim prawem przelicza sobie pani koszt utrzymania nauczyciela w szkole a sama sobie funduje przejażdżki karocami za ogromne pieniądze czy to nie są koszty utrzymania pani jako burmistrza przez podatników.Według mnie są o wiele za wysokie w stosunku do jakości

        • murarz w dniu 2 października 2011 o 14:15
        • Odpowiedz

        do nauczyciela ile macie godzin w miesiącu około 50 a ja na budowie 300 a kasa taka sama ile macie wolnego wakacje przerwy swiateczne ferie przecierz w tv mówili ze pedagog pracuje 500 godz rocznie

      • barman w dniu 2 października 2011 o 00:08
      • Odpowiedz

      no bo to było tak przychodziły do tej szkoły uczyć po sąsiednim ogólniaku a potem robiły niby te mgr a wiesci krążą takie ze nie liczyła sie wiedza tylko …………..no i mamy jakich mamy wykszałconych pedagogów i to wszystko pozostawia wiele do życzenia wstyd mi za nich

    • Anonim w dniu 23 września 2011 o 17:30
    • Odpowiedz

    Czy jeśli postawię tezę, iż to, że mało dzieci to także a może gównie wina nauczycieli, bo nie kreują lub słabo kreują wśród swych wychowanków postawy prorodzinne itd, dużo by tu pisać, to narażę się na śmieszność? W myśl cytatu „Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie” chyba da się obronić tę tezę.

      • Anonim w dniu 23 września 2011 o 18:18
      • Odpowiedz

      Nauczyciele? A rodzina to co? Podstawą podstaw jest rodzina. Oczywiście najlepiej jest zwalić na nauczycieli.

        • Anonim w dniu 23 września 2011 o 18:38
        • Odpowiedz

        Problem jest złożony. Powiem tak: rodziców też kiedyś nauczali , wychowywali nauczyciele. Widzisz to jest tak, że postęp, odpowiednie zachowania kreowane są przez bardziej światłych (najczęściej właśnie nauczycieli). Więc jeśli dzisiejsi rodzice nie umieją jak sugerujesz wychować swych dzieci no to … Dopowiedz sobie dalej sam(a).

        • ............ w dniu 26 września 2011 o 08:18
        • Odpowiedz

        Po to rodzice zawierzaja wychowanie swoich dzieci nauczycielem zeby je WYCHOWYWALI i kształcili a nie zostawiali rodzicom rozwiazanie zadan w domu.

          • Anonim w dniu 27 września 2011 o 20:53
          • Odpowiedz

          pan/pani się z choinki urwała chyba raczej każdy wie ze od wychowania są rodzice a nie nauczyciele

    • Anonim w dniu 23 września 2011 o 15:59
    • Odpowiedz

    Co nasze dzieci maja jeździć do Jonin w imię czego do dupy z taka władzą i takimi pomysłami

      • rodzic w dniu 23 września 2011 o 18:29
      • Odpowiedz

      odnoszę wrażenie ,że było to zebranie nauczyciela z rodzicami wykład ze środka sali tyłem do Przewodniczącego ,radnego i sołtysa to tak jakoś nie elegancko rzec można a Pan Panie Wojtanowski dlaczego to nieodpowiadał jak pani pytała czyżby uczeń nie przygotowany był.

        • chłop w dniu 23 września 2011 o 19:13
        • Odpowiedz

        Kostek bier sikire i tnij te krzoki przy drogach bo przecież ty głosowołes za zlikwidowaniem ZK przecież był wam niepotrzebny był sprzęt do wycinania gałęzi to daliście do Tuchowa to teraz bierz sie chłopie do roboty zwołaj swoich kolegów radnych i róbcie może zaczniecie trzeźwo myśleć jak troche popracujecie a P.Burmistrz będzie was nadzorować

Skomentuj zatroskany Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Optionally add an image (JPEG only)